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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
werden sie ehe meinen Gott treffen als mich/ das wird jhnen übel bekom-
men. Freylich ist mit vnser Macht nichts gethan/ wir sind gar bald ver-
lohren. der König Benhadad auß Syrien drewete dem Achab/ er wolte
jhm so viel Volcks ins Land führen/ daß der Staub im gantzen Land nicht
gnug seye/ daß ein jeder ein Handvoll nehme. wer diesen Großsprecher ge-
hört/ der solte wol gedacht haben/ O ein großmächtiger König ist das! aber
was sagt der Geist Gottes/ einem König hilfft nicht seine grossePsal. 33,
Macht. Der Moren König Serah überzeücht daß Jüdische Land mit
1000000. Mann; Aber er hat erfahren müssen/ daß einem König nicht
hilfft sein grosse Macht. Xerxes der Persianer König bracht in Griechen-
land/ wie Herodotus schreibt über 2300000. außerlesene Mannschafft/ so vil
Volcks daß die Flüß von jhnen außgetruncken vnd außgetrucknet wor-
den/ mehr Volcks als Griechenland fahen kunt/ aber er muß mit dem Ha-
senpanier davon vnd jmmer wahr seyn/ daß kein König hilfft sein grosse
Macht. Gott im Himmel ist leicht durch ein einiges Element durch Wasser-
flut vnd Fewr/ durch Hunger vnd Pest ein solche grosse Macht zu scheut-
tern vnd zu verstrewen/ Er bleibt allein allkräfftig/ allmächtig/ den Titul
soll jhm niemand nemen.

Nicht nur daß/ sondern ich verlaß mich auch auff meinen Gott als einen
allge genwärtigen HErrn/ der mir laut seiner Verheissung in kräfftiger
Gnaden gewogen/ welchen ich an allen Ort vnd Enden/ ehren vnd anruf-
fen mag. Ob ich gleich wandelt im finstern Thal/ so förcht ichPsal. 23, 4.
doch kein Vnglück/ denn mein GOtt ist mit vnd bey mir/
wo der ist/ da ist Glück vnd Heil/ Joseph war ein glückseliger Mann/Gen. 39, 3.
Vrsach/ der HErr war mit jhm. Julius Caesar der Erst Römische Kai-
ser fuhr einsmals in einem Schiff in der See/ die Fortun vnd Gewitterwar
jhm zu wider/ drob der Schiffmann erschrocken/ vnd angefangen zu zittern
vnd zu zagen/ Ey/ sagte der Kaiser/ was förchst du dich/ Caesarem vehis,
weist du nicht daß du den Kaiser führest? wo der Kaiser ist/ da ist kein Vn-
glück zu befahren: viel mehr/ wo Gott ist/ da hats kein noht/ ist Gott mit
bey vns/ für vns/ wer kan wider vns seyn? darumb getrost mein Hertz
Theodosius der Christliche Kaiser/ da er in der Schlacht mit seinem FeindAmbros.
in funer.
Theodos.
Claudian.
in tert. Ho
norii con-
sulatu.

Eugenio, als es begunte auf seiner Seiten etwas hart hergehen/ vnd die Glie-
der sich anfiengen zu trennen/ rufft er mit heller Stimm/ ubi Theodosii
Deus?
wo ist des Theodosii Gott? wo ist mein Gott auff den ich trawe? so
bald er das Wort außgesagt/ wendet sich das Glück mit dem Wind/ er ge-
winnet die Schlacht/ illi militat aether & conjurati, veniunt ad classica
venti.

Ein

Predigt.
werden ſie ehe meinen Gott treffen als mich/ das wird jhnen uͤbel bekom-
men. Freylich iſt mit vnſer Macht nichts gethan/ wir ſind gar bald ver-
lohren. der Koͤnig Benhadad auß Syrien drewete dem Achab/ er wolte
jhm ſo viel Volcks ins Land fuͤhren/ daß der Staub im gantzen Land nicht
gnug ſeye/ daß ein jeder ein Handvoll nehme. wer dieſen Großſprecher ge-
hoͤrt/ der ſolte wol gedacht haben/ O ein großmaͤchtiger Koͤnig iſt das! aber
was ſagt der Geiſt Gottes/ einem Koͤnig hilfft nicht ſeine groſſePſal. 33,
Macht. Der Moren Koͤnig Serah uͤberzeuͤcht daß Juͤdiſche Land mit
1000000. Mann; Aber er hat erfahren muͤſſen/ daß einem Koͤnig nicht
hilfft ſein groſſe Macht. Xerxes der Perſianer Koͤnig bracht in Griechen-
land/ wie Herodotus ſchreibt uͤber 2300000. außerleſene Mannſchafft/ ſo vil
Volcks daß die Fluͤß von jhnen außgetruncken vnd außgetrucknet wor-
den/ mehr Volcks als Griechenland fahen kunt/ aber er muß mit dem Ha-
ſenpanier davon vnd jmmer wahr ſeyn/ daß kein Koͤnig hilfft ſein groſſe
Macht. Gott im Him̃el iſt leicht durch ein einiges Element durch Waſſer-
flut vnd Fewr/ durch Hunger vnd Peſt ein ſolche groſſe Macht zu ſcheut-
tern vnd zu verſtrewen/ Er bleibt allein allkraͤfftig/ allmaͤchtig/ den Titul
ſoll jhm niemand nemen.

Nicht nur daß/ ſondern ich verlaß mich auch auff meinen Gott als einen
allge genwaͤrtigen HErrn/ der mir laut ſeiner Verheiſſung in kraͤfftiger
Gnaden gewogen/ welchen ich an allen Ort vnd Enden/ ehren vnd anruf-
fen mag. Ob ich gleich wandelt im finſtern Thal/ ſo foͤrcht ichPſal. 23, 4.
doch kein Vngluͤck/ denn mein GOtt iſt mit vnd bey mir/
wo der iſt/ da iſt Gluͤck vnd Heil/ Joſeph war ein gluͤckſeliger Mann/Gen. 39, 3.
Vrſach/ der HErr war mit jhm. Julius Cæſar der Erſt Roͤmiſche Kai-
ſer fuhr einsmals in einem Schiff in der See/ die Fortun vñ Gewitterwar
jhm zu wider/ drob der Schiffmann erſchrocken/ vnd angefangen zu zittern
vnd zu zagen/ Ey/ ſagte der Kaiſer/ was foͤrchſt du dich/ Cæſarem vehis,
weiſt du nicht daß du den Kaiſer fuͤhreſt? wo der Kaiſer iſt/ da iſt kein Vn-
gluͤck zu befahren: viel mehr/ wo Gott iſt/ da hats kein noht/ iſt Gott mit
bey vns/ fuͤr vns/ wer kan wider vns ſeyn? darumb getroſt mein Hertz
Theodoſius der Chriſtliche Kaiſer/ da er in der Schlacht mit ſeinem FeindAmbroſ.
in funer.
Theodoſ.
Claudian.
in tert. Ho
norii con-
ſulatu.

Eugenio, als es begunte auf ſeiner Seiten etwas hart hergehen/ vñ die Glie-
der ſich anfiengen zu trennen/ rufft er mit heller Stimm/ ubi Theodoſii
Deus?
wo iſt des Theodoſii Gott? wo iſt mein Gott auff den ich trawe? ſo
bald er das Wort außgeſagt/ wendet ſich das Gluͤck mit dem Wind/ er ge-
winnet die Schlacht/ illi militat æther & conjurati, veniunt ad claſſica
venti.

Ein
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[223/0241] Predigt. werden ſie ehe meinen Gott treffen als mich/ das wird jhnen uͤbel bekom- men. Freylich iſt mit vnſer Macht nichts gethan/ wir ſind gar bald ver- lohren. der Koͤnig Benhadad auß Syrien drewete dem Achab/ er wolte jhm ſo viel Volcks ins Land fuͤhren/ daß der Staub im gantzen Land nicht gnug ſeye/ daß ein jeder ein Handvoll nehme. wer dieſen Großſprecher ge- hoͤrt/ der ſolte wol gedacht haben/ O ein großmaͤchtiger Koͤnig iſt das! aber was ſagt der Geiſt Gottes/ einem Koͤnig hilfft nicht ſeine groſſe Macht. Der Moren Koͤnig Serah uͤberzeuͤcht daß Juͤdiſche Land mit 1000000. Mann; Aber er hat erfahren muͤſſen/ daß einem Koͤnig nicht hilfft ſein groſſe Macht. Xerxes der Perſianer Koͤnig bracht in Griechen- land/ wie Herodotus ſchreibt uͤber 2300000. außerleſene Mannſchafft/ ſo vil Volcks daß die Fluͤß von jhnen außgetruncken vnd außgetrucknet wor- den/ mehr Volcks als Griechenland fahen kunt/ aber er muß mit dem Ha- ſenpanier davon vnd jmmer wahr ſeyn/ daß kein Koͤnig hilfft ſein groſſe Macht. Gott im Him̃el iſt leicht durch ein einiges Element durch Waſſer- flut vnd Fewr/ durch Hunger vnd Peſt ein ſolche groſſe Macht zu ſcheut- tern vnd zu verſtrewen/ Er bleibt allein allkraͤfftig/ allmaͤchtig/ den Titul ſoll jhm niemand nemen. Pſal. 33, Nicht nur daß/ ſondern ich verlaß mich auch auff meinen Gott als einen allge genwaͤrtigen HErrn/ der mir laut ſeiner Verheiſſung in kraͤfftiger Gnaden gewogen/ welchen ich an allen Ort vnd Enden/ ehren vnd anruf- fen mag. Ob ich gleich wandelt im finſtern Thal/ ſo foͤrcht ich doch kein Vngluͤck/ denn mein GOtt iſt mit vnd bey mir/ wo der iſt/ da iſt Gluͤck vnd Heil/ Joſeph war ein gluͤckſeliger Mann/ Vrſach/ der HErr war mit jhm. Julius Cæſar der Erſt Roͤmiſche Kai- ſer fuhr einsmals in einem Schiff in der See/ die Fortun vñ Gewitterwar jhm zu wider/ drob der Schiffmann erſchrocken/ vnd angefangen zu zittern vnd zu zagen/ Ey/ ſagte der Kaiſer/ was foͤrchſt du dich/ Cæſarem vehis, weiſt du nicht daß du den Kaiſer fuͤhreſt? wo der Kaiſer iſt/ da iſt kein Vn- gluͤck zu befahren: viel mehr/ wo Gott iſt/ da hats kein noht/ iſt Gott mit bey vns/ fuͤr vns/ wer kan wider vns ſeyn? darumb getroſt mein Hertz Theodoſius der Chriſtliche Kaiſer/ da er in der Schlacht mit ſeinem Feind Eugenio, als es begunte auf ſeiner Seiten etwas hart hergehen/ vñ die Glie- der ſich anfiengen zu trennen/ rufft er mit heller Stimm/ ubi Theodoſii Deus? wo iſt des Theodoſii Gott? wo iſt mein Gott auff den ich trawe? ſo bald er das Wort außgeſagt/ wendet ſich das Gluͤck mit dem Wind/ er ge- winnet die Schlacht/ illi militat æther & conjurati, veniunt ad claſſica venti. Pſal. 23, 4. Gen. 39, 3. Ambroſ. in funer. Theodoſ. Claudian. in tert. Ho norii con- ſulatu. Ein

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 223. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/241>, abgerufen am 22.11.2024.