Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. aber nit/ dieweil er alles/ was er nicht will/ leiden kan/ darumb kan er etlichesnicht thun/ eben darumb/ dieweil er allmächtig ist. Hie sehe man sich für/ vnd hüte sich/ daß man die Vernunfft nicht auff den Thron setze/ vnd von jhr Maß/ Ziel vnd Becircung verneme/ wie weit sich die göttliche All- macht erstrecke/ dazu ist sie vil zu plump vnd stumpff: Er der HErr kan über- schwencklich thun/ über alles/ dz wir bitten/ oder verstehen: Es kan zum Exem- pel durch die Natur geschehen/ daß ein sichtbarer Leib in vielen Augen zu- gleich vnd vil sichtbare Leiber in einen Aug/ vermittelst der specierum inten- tionalium wie mans in Schulen nennet/ das ist der Sinn-Bilder erscheinen vnd gesehen werden können: als zum Exempel/ in meinen Augen seyd jhr meine Zuhörer allzumal/ gleichwie ich in ewren Augen erscheine: warumb wolt es den Schöpffer der Natur vnmüglich seyn zu verschaffen daß ein Leib in vielen Orten/ vnd viel Leiber in einem Ort warhafftig zugegen seyn? Jsts GOtt dem HErrn müglich auß den Steinen dem Abraham Kinder zu erwecken/ warumb solt er nicht durch gleiche allmächtige Krafft können die Toden widerumb lebendig machen? Vber das ist Gott der HErr auch ein allgegenwärtiger Geist/ ben/ E e
Predigt. aber nit/ dieweil er alles/ was er nicht will/ leiden kan/ darumb kan er etlichesnicht thun/ eben darumb/ dieweil er allmaͤchtig iſt. Hie ſehe man ſich fuͤr/ vnd huͤte ſich/ daß man die Vernunfft nicht auff den Thron ſetze/ vnd von jhr Maß/ Ziel vnd Becircung verneme/ wie weit ſich die goͤttliche All- macht erſtrecke/ dazu iſt ſie vil zu plump vnd ſtumpff: Er der HErr kan uͤber- ſchwencklich thun/ uͤber alles/ dz wir bitten/ oder verſtehẽ: Es kan zum Exem- pel durch die Natur geſchehen/ daß ein ſichtbarer Leib in vielen Augen zu- gleich vnd vil ſichtbare Leiber in einẽ Aug/ vermittelſt der ſpecierum inten- tionalium wie mans in Schulen neñet/ das iſt der Sinn-Bilder erſcheinen vnd geſehen werden koͤnnen: als zum Exempel/ in meinen Augen ſeyd jhr meine Zuhoͤrer allzumal/ gleichwie ich in ewren Augen erſcheine: warumb wolt es dẽ Schoͤpffer der Natur vnmuͤglich ſeyn zu verſchaffen daß ein Leib in vielen Orten/ vnd viel Leiber in einem Ort warhafftig zugegen ſeyn? Jſts GOtt dem HErrn muͤglich auß den Steinen dem Abraham Kinder zu erwecken/ warumb ſolt er nicht durch gleiche allmaͤchtige Krafft koͤnnen die Toden widerumb lebendig machen? Vber das iſt Gott der HErr auch ein allgegenwaͤrtiger Geiſt/ ben/ E e
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Predigt.
aber nit/ dieweil er alles/ was er nicht will/ leiden kan/ darumb kan er etliches
nicht thun/ eben darumb/ dieweil er allmaͤchtig iſt. Hie ſehe man ſich fuͤr/
vnd huͤte ſich/ daß man die Vernunfft nicht auff den Thron ſetze/ vnd von
jhr Maß/ Ziel vnd Becircung verneme/ wie weit ſich die goͤttliche All-
macht erſtrecke/ dazu iſt ſie vil zu plump vnd ſtumpff: Er der HErr kan uͤber-
ſchwencklich thun/ uͤber alles/ dz wir bitten/ oder verſtehẽ: Es kan zum Exem-
pel durch die Natur geſchehen/ daß ein ſichtbarer Leib in vielen Augen zu-
gleich vnd vil ſichtbare Leiber in einẽ Aug/ vermittelſt der ſpecierum inten-
tionalium wie mans in Schulen neñet/ das iſt der Sinn-Bilder erſcheinen
vnd geſehen werden koͤnnen: als zum Exempel/ in meinen Augen ſeyd jhr
meine Zuhoͤrer allzumal/ gleichwie ich in ewren Augen erſcheine: warumb
wolt es dẽ Schoͤpffer der Natur vnmuͤglich ſeyn zu verſchaffen daß ein Leib
in vielen Orten/ vnd viel Leiber in einem Ort warhafftig zugegen ſeyn? Jſts
GOtt dem HErrn muͤglich auß den Steinen dem Abraham Kinder zu
erwecken/ warumb ſolt er nicht durch gleiche allmaͤchtige Krafft koͤnnen die
Toden widerumb lebendig machen?
Vber das iſt Gott der HErr auch ein allgegenwaͤrtiger Geiſt/
iſt abermal auß der Schlußred Chriſti ſelbs vnſchwer zu er weiſen/ denn
ſoll vnd kan Gott der HErr in allen Orten von der allgemeinen Kirch des
Newen Teſtaments vnd allen derſelbigen glaubigen Gliedmaſſen angebet-
ten werden/ ſo muß er ja allenthalben zugegen ſeyn: iſt aber noch claͤrer vnd
heuterer zu erweiſen auß andern gleichſtimmenden Stellen der H. Schrifft.
Jch bin der HErr auff Erden allenthalben/ ſo lauten ſeine eigene
Worte/ der HErr ewer Gott/ ſagt die glaubige Rahab/ iſt ein Gott
beides oben im Himmel vnd vnden auff Erden/ des weiſen Zo-
phars Wort im Buch Job ſind bekant/ Er iſt hoͤher denn der Him-
mel/ was wilt du thun? tieffer denn die Hoͤlle/ was kanſt du wiſ-
ſen? laͤnger denn die Erd/ vnd breiter denn das Meer/ David
ſtimt mit zu/ wo ſoll ich hingehen fuͤr deinem Geiſt? vnd wo ſoll
ich hinfliehen fuͤr deinem Angeſicht? fuhre ich gen Himmel
ſo biſt du da/ bette ich mir in die Hoͤlle/ ſo biſt du auch da/
neme ich Fluͤgel der Morgenroͤte/ vnnd bliebe am euſſer-
ſten Meer/ ſo wuͤrde mich doch deine Hand daſelbſt fuͤhren/
vnd deine Rechte mich halten. Sihe die Himmel vnd aller
Himmel Himmel moͤgen jhn nicht verſorgen/ ſpricht Salomon/
das iſt/ er iſt an keinem gewiſſen Ort gebunden/ ſondern frey vnd allenthal-
ben/
Exod. 8, 22
Ioſ. 2, 11.
Iob. 11, 8.
Pſ. 139, 7.
Amos. 9, 2.
1. Reg. 8, 27
Eſa. 66, 1.
E e
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