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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
vnd gewisse Lehr sey/ dadurch vnfehlbar seelig zu werden/ darumb bettet
er immer zu Gott/ vnd laßt nicht nach/ biß ihm GOTT einen Engel ge-
sandt/ der ihm einen rechten Wegweiser/ nemblich Petrum zugewiesen.
Viel anders als der gröste Hauffe heut zu Tag/ der bekümmert sich we-
nig vmbs Himmelreich/ der reichst der beste: wanns weit kompt/ so den-
cket man etwan einmal beim Wein der Religion vnnd deß Glaubens/
sonst acht mans nicht hoch.

Nun diese Frag grundlich/ außfuhrlich vnd mit bestand der War-
heit zu beantworten/ haben wir vorgenommen/ beedes das vralte/ in
Gottes Wort confirmirte/ durch allerhand blutige martyria bezeugnete/
Apostolische vnd Nicenische Symbolum oder Glaubensbekandtniß auß-
zulegen/ welches die rechte vralte Catholische-Apostolische Religion be-
greifft. Ehe wir aber darzu kommen/ wollen wir zum Eingang ein kur-
tzes hodogeticum vnd Reyßbuch zum Himmelreich vortragen/ in dieser
E. L. vorgelesenen sehr schönen Historien/ vnd in derselben dißmal allein
Jacobs Pilgramstand/ vnd in diser Figur das Elend deß Menschen
nach dem Fall/ erwegen vnd betrachten. Gott helff/ Amen.

Den H. Jacob in diser Histori betreffend/ sehen wir denselben zuvorderst
an/ 1. tanquam Exulem, als ein Pilgram/ der sein Vatterland verlassen
vnd quittiren müssen; vmb vnd von wegen weil ihm sein Bruder Esau
den Todt geschworen: der ziehet auß dem glückseligen Canaan/ da Milch
vnd Honig geflossen: auß dem Gotteshauß zu Bersaba: von seinem
alten Vatter Jsaac: von seiner lieben Mutter Rebecca: Er muß sein
Vatterland vnd dessen Bequemligkeit dahinden lassen/ vnnd mit dem
Rucken ansehen/ auff den gebrauch deß erlangten Segens vnd deß
erkaufften Rechts der ersten Geburt/ so fern Verzug thun. Zwar wan-
dern vnd reisen hat seinen Weg. Einem iungen Menschen stehet wol
an wann er nicht immer hinder dem Offen sitzen bleibet/ vnd Milch sau-
get/ sondern sich auch versucht in der Frembde; Ein ieder Han ist mei-
ster auff seinem Mist/ wann er aber außfleucht/ so zihet er die Schwing-
feder zusammen/

Wer stets daheim bleibt wie ein Schneck/
Der bleibt ein vnerfahrner Geck/
Wer aber wandert in der Jugend/
Der lernet viel mehr Zucht vnd Tugend.

Aber vnterdeß ist Reysen mit grosser Beschwerdt vnd Gefahr ver-
bunden: schicket man sich in die frembde Sitten/ Keydungen/ Wollü-

sten/
A iij

Predigt.
vnd gewiſſe Lehr ſey/ dadurch vnfehlbar ſeelig zu werden/ darumb bettet
er immer zu Gott/ vnd laßt nicht nach/ biß ihm GOTT einen Engel ge-
ſandt/ der ihm einen rechten Wegweiſer/ nemblich Petrum zugewieſen.
Viel anders als der groͤſte Hauffe heut zu Tag/ der bekuͤmmert ſich we-
nig vmbs Himmelreich/ der reichſt der beſte: wanns weit kompt/ ſo den-
cket man etwan einmal beim Wein der Religion vnnd deß Glaubens/
ſonſt acht mans nicht hoch.

Nun dieſe Frag grůndlich/ außfůhrlich vnd mit beſtand der War-
heit zu beantworten/ haben wir vorgenommen/ beedes das vralte/ in
Gottes Wort confirmirte/ durch allerhand blutige martyria bezeugnete/
Apoſtoliſche vnd Niceniſche Symbolum oder Glaubensbekandtniß auß-
zulegen/ welches die rechte vralte Catholiſche-Apoſtoliſche Religion be-
greifft. Ehe wir aber darzu kommen/ wollen wir zum Eingang ein kur-
tzes hodogeticum vnd Reyßbuch zum Himmelreich vortragen/ in dieſer
E. L. vorgeleſenen ſehr ſchoͤnen Hiſtorien/ vnd in derſelben dißmal allein
Jacobs Pilgramſtand/ vnd in diſer Figur das Elend deß Menſchen
nach dem Fall/ erwegen vnd betrachten. Gott helff/ Amen.

Den H. Jacob in diſer Hiſtori betreffend/ ſehen wir denſelbẽ zuvorderſt
an/ 1. tanquam Exulem, als ein Pilgram/ der ſein Vatterland verlaſſen
vnd quittiren muͤſſen; vmb vnd von wegen weil ihm ſein Bruder Eſau
den Todt geſchworen: der ziehet auß dem gluͤckſeligen Canaan/ da Milch
vnd Honig gefloſſen: auß dem Gotteshauß zu Berſaba: von ſeinem
alten Vatter Jſaac: von ſeiner lieben Mutter Rebecca: Er muß ſein
Vatterland vnd deſſen Bequemligkeit dahinden laſſen/ vnnd mit dem
Rucken anſehen/ auff den gebrauch deß erlangten Segens vnd deß
erkaufften Rechts der erſten Geburt/ ſo fern Verzug thun. Zwar wan-
dern vnd reiſen hat ſeinen Weg. Einem iungen Menſchen ſtehet wol
an wann er nicht immer hinder dem Offen ſitzen bleibet/ vnd Milch ſau-
get/ ſondern ſich auch verſucht in der Frembde; Ein ieder Han iſt mei-
ſter auff ſeinem Miſt/ wann er aber außfleucht/ ſo zihet er die Schwing-
feder zuſammen/

Wer ſtets daheim bleibt wie ein Schneck/
Der bleibt ein vnerfahrner Geck/
Wer aber wandert in der Jugend/
Der lernet viel mehr Zucht vnd Tugend.

Aber vnterdeß iſt Reyſen mit groſſer Beſchwerdt vnd Gefahr ver-
bunden: ſchicket man ſich in die frembde Sitten/ Keydungen/ Wolluͤ-

ſten/
A iij
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[5/0023] Predigt. vnd gewiſſe Lehr ſey/ dadurch vnfehlbar ſeelig zu werden/ darumb bettet er immer zu Gott/ vnd laßt nicht nach/ biß ihm GOTT einen Engel ge- ſandt/ der ihm einen rechten Wegweiſer/ nemblich Petrum zugewieſen. Viel anders als der groͤſte Hauffe heut zu Tag/ der bekuͤmmert ſich we- nig vmbs Himmelreich/ der reichſt der beſte: wanns weit kompt/ ſo den- cket man etwan einmal beim Wein der Religion vnnd deß Glaubens/ ſonſt acht mans nicht hoch. Nun dieſe Frag grůndlich/ außfůhrlich vnd mit beſtand der War- heit zu beantworten/ haben wir vorgenommen/ beedes das vralte/ in Gottes Wort confirmirte/ durch allerhand blutige martyria bezeugnete/ Apoſtoliſche vnd Niceniſche Symbolum oder Glaubensbekandtniß auß- zulegen/ welches die rechte vralte Catholiſche-Apoſtoliſche Religion be- greifft. Ehe wir aber darzu kommen/ wollen wir zum Eingang ein kur- tzes hodogeticum vnd Reyßbuch zum Himmelreich vortragen/ in dieſer E. L. vorgeleſenen ſehr ſchoͤnen Hiſtorien/ vnd in derſelben dißmal allein Jacobs Pilgramſtand/ vnd in diſer Figur das Elend deß Menſchen nach dem Fall/ erwegen vnd betrachten. Gott helff/ Amen. Den H. Jacob in diſer Hiſtori betreffend/ ſehen wir denſelbẽ zuvorderſt an/ 1. tanquam Exulem, als ein Pilgram/ der ſein Vatterland verlaſſen vnd quittiren muͤſſen; vmb vnd von wegen weil ihm ſein Bruder Eſau den Todt geſchworen: der ziehet auß dem gluͤckſeligen Canaan/ da Milch vnd Honig gefloſſen: auß dem Gotteshauß zu Berſaba: von ſeinem alten Vatter Jſaac: von ſeiner lieben Mutter Rebecca: Er muß ſein Vatterland vnd deſſen Bequemligkeit dahinden laſſen/ vnnd mit dem Rucken anſehen/ auff den gebrauch deß erlangten Segens vnd deß erkaufften Rechts der erſten Geburt/ ſo fern Verzug thun. Zwar wan- dern vnd reiſen hat ſeinen Weg. Einem iungen Menſchen ſtehet wol an wann er nicht immer hinder dem Offen ſitzen bleibet/ vnd Milch ſau- get/ ſondern ſich auch verſucht in der Frembde; Ein ieder Han iſt mei- ſter auff ſeinem Miſt/ wann er aber außfleucht/ ſo zihet er die Schwing- feder zuſammen/ Wer ſtets daheim bleibt wie ein Schneck/ Der bleibt ein vnerfahrner Geck/ Wer aber wandert in der Jugend/ Der lernet viel mehr Zucht vnd Tugend. Aber vnterdeß iſt Reyſen mit groſſer Beſchwerdt vnd Gefahr ver- bunden: ſchicket man ſich in die frembde Sitten/ Keydungen/ Wolluͤ- ſten/ A iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 5. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/23>, abgerufen am 27.11.2024.