Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. gel geworffen/ wie Moses das gegossene Kalb! hinweg mit Wein vnd Wol-Ex. 32, 20.lust/ den elenden Götzen/ hinweg mit den papirnen vnd pergamentinen Mammon/ darauff man sich vor diesem verlassen/ so aber bey der langwi- rigen teutschen Vnruhe zu Mammellucken worden. Mein GOtt ist/ der da ist vnd lebet. Jst er Monou sios, alleinwesend/ so ist er der jeni- ge/ der allein GOtt ist/ spreche ich derowegen mit der Jüdischen Kirchen: Nicht vns HErr/ nicht vns/ sondern deinem Namen gib Ehre:Ps. 115, 1. 3. 4. 5. 6. 7. mein Gott ist im Himmel/ er kan schaffen/ was er will: jener Götzen aber sind Silber vnd Gold von Menschen Händen ge- macht: Sie haben Mäuler vnd reden nicht/ sie haben Augen vnd sehen nicht/ sie haben Hände vnd greiffen nicht/ Fusse ha- ben sie/ vnd gehen nicht/ vnd reden nicht durch jhren Hals. Jst er pantou sios, ein all- vnd vollwesender Gott/ ey so ist vnd hat er alles: Er bedarff vnser nichts/ er bedarff auch vnsers Lobes nicht/ vnserer Verehrung/ er hat ohne vns ein HErr seyn können/ ehe er die Welt er- schaffen: wann wir jhn ehren/ so ist der Nutz vnser/ vnd nicht sein: denn er will ehren/ die jhn ehren/ wir ehren jhn aber/ wann wir jhm alles geben/ vnd vns selbs alles nemen; ist er ein solcher allwesender Gott/ der alle Macht vnd Krafft hat/ so können wir getrost mit Luthero anstimmen/ das Ein feste Burg ist vnser Gott/ eine gute Wehr vnd Waffen.ex Psal. 46, 2. Hinweg mit menschlichem Arm/ hinweg mit den Schweinsblasen vnd strohernen Männern: der HErr hilfft vns frey auß aller Noht/ die vns jetzt hat betroffen. Cum Dei sint omnia (adde, in Deo siht o- mnia,) Deum habenti nihil deerit, si Deo ipse non desit: weil Gott alles hat/ (ja weil in Gott alles ist) so wird dem/ der Gott hat/ nichts mangeln/ wann er nur selbst nit von Gott außsetzet: vnd Augustin. spricht/ omnis mihil. 13. conf. c. 8. copia, quae Deus meus non est, mihi est egestas. Das ist/ aller Vberfluß/ so mir mein Gott nicht ist/ ist bey mir ein Mangel vnd Dürfftigkeit. Jst er uperousios, ein über- vnd höchstwesender GOTT; so ist er der jenige/ der sich so hoch gesetzet hat/ auff daß er auff das Niedrige sehePsal. 113, 5. 6 im Himmel vnd auff Erden: Deus in nostra nihilitudine ostende vir- tutem, Gott zeige in vnser Nichtigkeit deine Krafft/ Allmacht vnnd Herrligkeit. Er ist der reicheste/ vnd ist gern bey den Armen; der stärckeste/ vnd jhm ist lieb das Schwächste; der Gerechteste/ vnd verschmähet doch die bußfertigen Sünder nicht; der Weisefte/ vnd jhm gefallen am besten die Einfältigsten. Jst er apeirousios kaiautousios, ein vnendlicher/ vnermäß- licher vnd selbstwesender Gott/ so kan ich in an allen Orten vnd Enden fin- den/
Predigt. gel geworffen/ wie Moſes das gegoſſene Kalb! hinweg mit Wein vnd Wol-Ex. 32, 20.luſt/ den elenden Goͤtzen/ hinweg mit den papirnen vnd pergamentinen Mammon/ darauff man ſich vor dieſem verlaſſen/ ſo aber bey der langwi- rigen teutſchen Vnruhe zu Mammellucken worden. Mein GOtt iſt/ der da iſt vnd lebet. Jſt er Μονού σιος, alleinweſend/ ſo iſt er der jeni- ge/ der allein GOtt iſt/ ſpreche ich derowegen mit der Juͤdiſchen Kirchen: Nicht vns HErr/ nicht vns/ ſondern deinem Namen gib Ehre:Pſ. 115, 1. 3. 4. 5. 6. 7. mein Gott iſt im Himmel/ er kan ſchaffen/ was er will: jener Goͤtzen aber ſind Silber vnd Gold von Menſchen Haͤnden ge- macht: Sie haben Maͤuler vnd reden nicht/ ſie haben Augen vnd ſehen nicht/ ſie haben Haͤnde vnd greiffen nicht/ Fůſſe ha- ben ſie/ vnd gehen nicht/ vnd reden nicht durch jhren Hals. Jſt er παντού σιος, ein all- vnd vollweſender Gott/ ey ſo iſt vnd hat er alles: Er bedarff vnſer nichts/ er bedarff auch vnſers Lobes nicht/ vnſerer Verehrung/ er hat ohne vns ein HErr ſeyn koͤnnen/ ehe er die Welt er- ſchaffen: wann wir jhn ehren/ ſo iſt der Nutz vnſer/ vnd nicht ſein: denn er will ehren/ die jhn ehren/ wir ehren jhn aber/ wann wir jhm alles geben/ vnd vns ſelbs alles nemen; iſt er ein ſolcher allweſender Gott/ der alle Macht vnd Krafft hat/ ſo koͤnnen wir getroſt mit Luthero anſtimmen/ das Ein feſte Burg iſt vnſer Gott/ eine gute Wehr vnd Waffen.ex Pſal. 46, 2. Hinweg mit menſchlichem Arm/ hinweg mit den Schweinsblaſen vnd ſtrohernen Maͤnnern: der HErr hilfft vns frey auß aller Noht/ die vns jetzt hat betroffen. Cum Dei ſint omnia (adde, in Deo ſiht o- mnia,) Deum habenti nihil deerit, ſi Deo ipſe non deſit: weil Gott alles hat/ (ja weil in Gott alles iſt) ſo wird dem/ der Gott hat/ nichts mangeln/ wann er nur ſelbſt nit von Gott außſetzet: vnd Auguſtin. ſpricht/ omnis mihil. 13. conf. c. 8. copia, quæ Deus meus non eſt, mihi eſt egeſtas. Das iſt/ aller Vberfluß/ ſo mir mein Gott nicht iſt/ iſt bey mir ein Mangel vnd Duͤrfftigkeit. Jſt er ὑπερούσιος, ein uͤber- vnd hoͤchſtweſender GOTT; ſo iſt er der jenige/ der ſich ſo hoch geſetzet hat/ auff daß er auff das Niedrige ſehePſal. 113, 5. 6 im Himmel vnd auff Erden: Deus in noſtrâ nihilitudine oſtende vir- tutem, Gott zeige in vnſer Nichtigkeit deine Krafft/ Allmacht vnnd Herrligkeit. Er iſt der reicheſte/ vnd iſt gern bey den Armen; der ſtaͤrckeſte/ vnd jhm iſt lieb das Schwaͤchſte; der Gerechteſte/ vnd verſchmaͤhet doch die bußfertigen Suͤnder nicht; der Weiſefte/ vnd jhm gefallen am beſten die Einfaͤltigſten. Jſt er ἀπειρούσιος καὶἀυτούσιος, ein vnendlicher/ vnermaͤß- licher vnd ſelbſtweſender Gott/ ſo kan ich in an allen Orten vnd Enden fin- den/
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Predigt.
gel geworffen/ wie Moſes das gegoſſene Kalb! hinweg mit Wein vnd Wol-
luſt/ den elenden Goͤtzen/ hinweg mit den papirnen vnd pergamentinen
Mammon/ darauff man ſich vor dieſem verlaſſen/ ſo aber bey der langwi-
rigen teutſchen Vnruhe zu Mammellucken worden. Mein GOtt iſt/
der da iſt vnd lebet. Jſt er Μονού σιος, alleinweſend/ ſo iſt er der jeni-
ge/ der allein GOtt iſt/ ſpreche ich derowegen mit der Juͤdiſchen Kirchen:
Nicht vns HErr/ nicht vns/ ſondern deinem Namen gib Ehre:
mein Gott iſt im Himmel/ er kan ſchaffen/ was er will: jener
Goͤtzen aber ſind Silber vnd Gold von Menſchen Haͤnden ge-
macht: Sie haben Maͤuler vnd reden nicht/ ſie haben Augen
vnd ſehen nicht/ ſie haben Haͤnde vnd greiffen nicht/ Fůſſe ha-
ben ſie/ vnd gehen nicht/ vnd reden nicht durch jhren Hals.
Jſt er παντού σιος, ein all- vnd vollweſender Gott/ ey ſo iſt vnd hat er
alles: Er bedarff vnſer nichts/ er bedarff auch vnſers Lobes nicht/ vnſerer
Verehrung/ er hat ohne vns ein HErr ſeyn koͤnnen/ ehe er die Welt er-
ſchaffen: wann wir jhn ehren/ ſo iſt der Nutz vnſer/ vnd nicht ſein: denn er
will ehren/ die jhn ehren/ wir ehren jhn aber/ wann wir jhm alles geben/
vnd vns ſelbs alles nemen; iſt er ein ſolcher allweſender Gott/ der alle
Macht vnd Krafft hat/ ſo koͤnnen wir getroſt mit Luthero anſtimmen/ das
Ein feſte Burg iſt vnſer Gott/ eine gute Wehr vnd Waffen.
Hinweg mit menſchlichem Arm/ hinweg mit den Schweinsblaſen vnd
ſtrohernen Maͤnnern: der HErr hilfft vns frey auß aller Noht/ die
vns jetzt hat betroffen. Cum Dei ſint omnia (adde, in Deo ſiht o-
mnia,) Deum habenti nihil deerit, ſi Deo ipſe non deſit: weil Gott alles
hat/ (ja weil in Gott alles iſt) ſo wird dem/ der Gott hat/ nichts mangeln/
wann er nur ſelbſt nit von Gott außſetzet: vnd Auguſtin. ſpricht/ omnis mihi
copia, quæ Deus meus non eſt, mihi eſt egeſtas. Das iſt/ aller Vberfluß/
ſo mir mein Gott nicht iſt/ iſt bey mir ein Mangel vnd Duͤrfftigkeit. Jſt
er ὑπερούσιος, ein uͤber- vnd hoͤchſtweſender GOTT; ſo iſt er der jenige/
der ſich ſo hoch geſetzet hat/ auff daß er auff das Niedrige ſehe
im Himmel vnd auff Erden: Deus in noſtrâ nihilitudine oſtende vir-
tutem, Gott zeige in vnſer Nichtigkeit deine Krafft/ Allmacht vnnd
Herrligkeit. Er iſt der reicheſte/ vnd iſt gern bey den Armen; der ſtaͤrckeſte/
vnd jhm iſt lieb das Schwaͤchſte; der Gerechteſte/ vnd verſchmaͤhet doch die
bußfertigen Suͤnder nicht; der Weiſefte/ vnd jhm gefallen am beſten die
Einfaͤltigſten. Jſt er ἀπειρούσιος καὶἀυτούσιος, ein vnendlicher/ vnermaͤß-
licher vnd ſelbſtweſender Gott/ ſo kan ich in an allen Orten vnd Enden fin-
den/
Ex. 32, 20.
Pſ. 115, 1. 3.
4. 5. 6. 7.
ex Pſal. 46,
2.
l. 13. conf.
c. 8.
Pſal. 113, 5. 6
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