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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Dritte
Ps. 90, 2.die alles vnterstützet/ er ist vnser Zuflucht für vnd für/ das ist/ wie es in sei-
ner Spraache lautet/ [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt] vnser Hauß vnd Wohnung weit vnd fest
gnug/ versehen mit aller Nohtdurfft/ beständig für vnd für/ er ist vnser
Freyheit/ da sich die Seel salviren vnd retten kan. Bey Kriegsläufften
rennet man starcken Festungen/ Schlössern vnd Städten zu/ man bringt
die besten Kleinodien vnd liebste Sachen dahin/ so ist ein grosser Stein
vom Hertzen abgeweltzet; Also wann Creutz/ Verfolgungen/ Anfechtun-
gen/ vom Gewissen/ von der Sünd/ vom Teuffel vnsere Seelen anlauffen/
dieselbe zu plündern/ jhren Schatz zu rauben/ sie ängstigen vnd peinigen: so
ist der HErr selbs die Festung dahin zu fliehen: Er ist der liebreiche Noah/
der das verscheichte Täublin zu sich in den Kasten nimmet/ vnd die Hand
Col 1, 17.
Ebr. 1, 3.
Act.
17, 28.
gegen jhm außstrecket/ in dem alles bestehet; der alles träget durch
sein allmächtiges Wort/ in welchem alle Dinge sind/ Leben vnd
Weben.

Hierauff fusset nun der Glanb/ daß eine gläubige Seele getrost spre-
chen kan. I. Ego credo & agnosco, Jch glaube vnd erkenne Gott/ ich glaube
Jn Gott/ der da ist Jehova, der HErr: Jch fasse jhn also in meinem Hertzen/
vnd betrachte jhn als einen lebendigen/ waaren/ allein-voll-höchst-vnend-
lich-selbst-ewig- vnd festwesenden HErrn/ der menschlichem Verstand vn-
begreifflich ist: Jch räume hinweg/ vnd setze weit auß meinen Gedancken
alle Creaturen/ vnd alles/ was endlich ist: Jch verdamme alle Vorstische/
Calvinische/ Weigelische Jrrthumb/ Schwärm vnd Phantaseyen/ die
Gottes Glori/ Namen vnd Ehr schwächen/ vnd einen andern Gott schnitz-
len/ als er sich geoffenbaret.

II. Ego assentior, ich pflichte solcher anietzo erläuterten Göttlichen
Warheit bey; Jch suche sein Antlitz/ er ist mein Gott/ vnd sein Wort wird
Warheit seyn: Ob schon meine Vernunfft solches nicht begreiffen kan
vnd jmmerdar spricht: das Endliche kan das Vnendliche nicht verstehen:
nun ist der Mensch eine endliche Creatur; darumb kan er Gott das vnend-
liche höheste Gut nicht verstehen noch begreiffen: so beurlaube ich doch mei-
ne Vernunfft/ Sinn vnd Erfahrung/ die mir einen andern Gott wollen
einbilden/ vnd nehme sie gefangen vnter dem Gehorsam des Glaubens.

III. Ego credo & confido in Deum, ich glaube vnd setze mein hertz-
liches Vertrawen in Gott/ der da ist ou"sios, monou' sios, ein waarer/ lebendi-
ger/ allein-wesender Gott. Jst er ou"sios/ ein waarer/ wesentlicher Gott/
so ist er kein Traum/ kein toder Gott/ dessen ich lachen könte/ wie Elias des
1. Reg. 18,
27.
c.
15, 12.
toden/ nichtigen/ keinnützigen Baals gelachet. Darumb hinweg mit an-
dern falschen Mißgöttern/ hinweg mit den Goldschollen. zersteubt/ in Tie-

gel

Die Dritte
Pſ. 90, 2.die alles vnterſtuͤtzet/ er iſt vnſer Zuflucht fuͤr vnd fuͤr/ das iſt/ wie es in ſei-
ner Spraache lautet/ [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt] vnſer Hauß vnd Wohnung weit vnd feſt
gnug/ verſehen mit aller Nohtdurfft/ beſtaͤndig fuͤr vnd fuͤr/ er iſt vnſer
Freyheit/ da ſich die Seel ſalviren vnd retten kan. Bey Kriegslaͤufften
rennet man ſtarcken Feſtungen/ Schloͤſſern vnd Staͤdten zu/ man bringt
die beſten Kleinodien vnd liebſte Sachen dahin/ ſo iſt ein groſſer Stein
vom Hertzen abgeweltzet; Alſo wann Creutz/ Verfolgungen/ Anfechtun-
gen/ vom Gewiſſen/ von der Suͤnd/ vom Teuffel vnſere Seelen anlauffen/
dieſelbe zu pluͤndern/ jhren Schatz zu rauben/ ſie aͤngſtigen vnd peinigen: ſo
iſt der HErr ſelbs die Feſtung dahin zu fliehen: Er iſt der liebreiche Noah/
der das verſcheichte Taͤublin zu ſich in den Kaſten nimmet/ vnd die Hand
Col 1, 17.
Ebr. 1, 3.
Act.
17, 28.
gegen jhm außſtrecket/ in dem alles beſtehet; der alles traͤget durch
ſein allmaͤchtiges Wort/ in welchem alle Dinge ſind/ Leben vnd
Weben.

Hierauff fuſſet nun der Glanb/ daß eine glaͤubige Seele getroſt ſpre-
chen kan. I. Ego credo & agnoſco, Jch glaube vnd erkenne Gott/ ich glaube
Jn Gott/ der da iſt Jehova, der HErr: Jch faſſe jhn alſo in meinem Hertzen/
vnd betrachte jhn als einen lebendigen/ waaren/ allein-voll-hoͤchſt-vnend-
lich-ſelbſt-ewig- vnd feſtweſenden HErrn/ der menſchlichem Verſtand vn-
begreifflich iſt: Jch raͤume hinweg/ vnd ſetze weit auß meinen Gedancken
alle Creaturen/ vnd alles/ was endlich iſt: Jch verdamme alle Vorſtiſche/
Calviniſche/ Weigeliſche Jrrthumb/ Schwaͤrm vnd Phantaſeyen/ die
Gottes Glori/ Namen vnd Ehr ſchwaͤchen/ vnd einen andern Gott ſchnitz-
len/ als er ſich geoffenbaret.

II. Ego aſſentior, ich pflichte ſolcher anietzo erlaͤuterten Goͤttlichen
Warheit bey; Jch ſuche ſein Antlitz/ er iſt mein Gott/ vnd ſein Wort wird
Warheit ſeyn: Ob ſchon meine Vernunfft ſolches nicht begreiffen kan
vnd jmmerdar ſpricht: das Endliche kan das Vnendliche nicht verſtehen:
nun iſt der Menſch eine endliche Creatur; darumb kan er Gott das vnend-
liche hoͤheſte Gut nicht verſtehen noch begreiffen: ſo beurlaube ich doch mei-
ne Vernunfft/ Sinn vnd Erfahrung/ die mir einen andern Gott wollen
einbilden/ vnd nehme ſie gefangen vnter dem Gehorſam des Glaubens.

III. Ego credo & confido in Deum, ich glaube vnd ſetze mein hertz-
liches Vertrawen in Gott/ der da iſt ου῎σιος, μονου´ σιος, ein waarer/ lebendi-
ger/ allein-weſender Gott. Jſt er ου῎σιος/ ein waarer/ weſentlicher Gott/
ſo iſt er kein Traum/ kein toder Gott/ deſſen ich lachen koͤnte/ wie Elias des
1. Reg. 18,
27.
c.
15, 12.
toden/ nichtigen/ keinnuͤtzigen Baals gelachet. Darumb hinweg mit an-
dern falſchen Mißgoͤttern/ hinweg mit den Goldſchollen. zerſteubt/ in Tie-

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[206/0224] Die Dritte die alles vnterſtuͤtzet/ er iſt vnſer Zuflucht fuͤr vnd fuͤr/ das iſt/ wie es in ſei- ner Spraache lautet/ _ vnſer Hauß vnd Wohnung weit vnd feſt gnug/ verſehen mit aller Nohtdurfft/ beſtaͤndig fuͤr vnd fuͤr/ er iſt vnſer Freyheit/ da ſich die Seel ſalviren vnd retten kan. Bey Kriegslaͤufften rennet man ſtarcken Feſtungen/ Schloͤſſern vnd Staͤdten zu/ man bringt die beſten Kleinodien vnd liebſte Sachen dahin/ ſo iſt ein groſſer Stein vom Hertzen abgeweltzet; Alſo wann Creutz/ Verfolgungen/ Anfechtun- gen/ vom Gewiſſen/ von der Suͤnd/ vom Teuffel vnſere Seelen anlauffen/ dieſelbe zu pluͤndern/ jhren Schatz zu rauben/ ſie aͤngſtigen vnd peinigen: ſo iſt der HErr ſelbs die Feſtung dahin zu fliehen: Er iſt der liebreiche Noah/ der das verſcheichte Taͤublin zu ſich in den Kaſten nimmet/ vnd die Hand gegen jhm außſtrecket/ in dem alles beſtehet; der alles traͤget durch ſein allmaͤchtiges Wort/ in welchem alle Dinge ſind/ Leben vnd Weben. Pſ. 90, 2. Col 1, 17. Ebr. 1, 3. Act. 17, 28. Hierauff fuſſet nun der Glanb/ daß eine glaͤubige Seele getroſt ſpre- chen kan. I. Ego credo & agnoſco, Jch glaube vnd erkenne Gott/ ich glaube Jn Gott/ der da iſt Jehova, der HErr: Jch faſſe jhn alſo in meinem Hertzen/ vnd betrachte jhn als einen lebendigen/ waaren/ allein-voll-hoͤchſt-vnend- lich-ſelbſt-ewig- vnd feſtweſenden HErrn/ der menſchlichem Verſtand vn- begreifflich iſt: Jch raͤume hinweg/ vnd ſetze weit auß meinen Gedancken alle Creaturen/ vnd alles/ was endlich iſt: Jch verdamme alle Vorſtiſche/ Calviniſche/ Weigeliſche Jrrthumb/ Schwaͤrm vnd Phantaſeyen/ die Gottes Glori/ Namen vnd Ehr ſchwaͤchen/ vnd einen andern Gott ſchnitz- len/ als er ſich geoffenbaret. II. Ego aſſentior, ich pflichte ſolcher anietzo erlaͤuterten Goͤttlichen Warheit bey; Jch ſuche ſein Antlitz/ er iſt mein Gott/ vnd ſein Wort wird Warheit ſeyn: Ob ſchon meine Vernunfft ſolches nicht begreiffen kan vnd jmmerdar ſpricht: das Endliche kan das Vnendliche nicht verſtehen: nun iſt der Menſch eine endliche Creatur; darumb kan er Gott das vnend- liche hoͤheſte Gut nicht verſtehen noch begreiffen: ſo beurlaube ich doch mei- ne Vernunfft/ Sinn vnd Erfahrung/ die mir einen andern Gott wollen einbilden/ vnd nehme ſie gefangen vnter dem Gehorſam des Glaubens. III. Ego credo & confido in Deum, ich glaube vnd ſetze mein hertz- liches Vertrawen in Gott/ der da iſt ου῎σιος, μονου´ σιος, ein waarer/ lebendi- ger/ allein-weſender Gott. Jſt er ου῎σιος/ ein waarer/ weſentlicher Gott/ ſo iſt er kein Traum/ kein toder Gott/ deſſen ich lachen koͤnte/ wie Elias des toden/ nichtigen/ keinnuͤtzigen Baals gelachet. Darumb hinweg mit an- dern falſchen Mißgoͤttern/ hinweg mit den Goldſchollen. zerſteubt/ in Tie- gel 1. Reg. 18, 27. c. 15, 12.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 206. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/224>, abgerufen am 24.11.2024.