Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Erste nen noch stellen konte/ so wird er beim Kopff genommen/ vnd als ein fre-veler Tumultmacher zum Spott auff ein Rad (welches ein straff gewest gleich vnserm Halseisen vnd Lasterstein) gesetzt: bald kompt der hinckend Bott hernach vnd bestättiget nur zuviel wahr seyn/ was kurtz zuvor er- schollen: Jederman laufft heim/ seine todte Freund/ so in der schlacht ge- bliben/ zu beweinen: der Barbierer wurde allein auff dem Rad gelassen/ biß auff den Abend sich der Scharffrichter seiner erbarmet/ vnd herunter genommen/ da er ihn aber angreiffen vnd aufflösen wolt/ fragte er/ ob er nicht gehört wie es dem Nicia dem Kriegsobersten in der Schlacht er- gangen/ vnd wo er hinkommen? so verpicht war dieser fürwitzige Scio- lus, daß ihm auch der Fürwitz durch den angethanen spott nit vergangen. Aber solche vnnütze Frag ist deß Kerckermeisters nicht gewest sondern ein nothwendige Frag/ betreffend den Zustand der Seelen nach disem Leben. Matth. 6.Dann was hilfft es/ wann einer so weise were wie Salomon/ vnd könte alle Rätzlen errathen/ wann er aber Schaden an seiner Seelen leiden müste? Jst nicht nur ein notwendige Frag/ sondern die einig noth- wendige Frag. Die Bauchsorg fragt auch/ was wollen wir essen/ was wollen wir trincken/ womit werden wir vns kleiden? betrifft aber al- lein den Leib vnd dieses Leben. Aber deß Kerckermeisters ist ein Frag/ die sich in die Ewigkeit hienauß ziehet. Jst ein allgemein nothwen- dige Frag/ die vns Gott in die Natur gegeben/ also daß kein Mensch iemahl so thum vnd vnvernünfftig erfunden worden/ der ihm nicht diese Frag vom höchsten vnd besten Gut hätte lassen angelegen seyn. Daher (b) l. 19. de Civit. Dei c. 1. & seq.Varro bey (b) August. auff 288. Meinungen vom höchsten Gut/ damit sich die Heyden gemartert/ auff die Bahn gebracht. Jst aber auch die nothwendigste Frag: Der Welt gehet es wie einem alten Mann/ je älter sie wird/ ie mit mehren Phantasien ist sie schwanger/ ie mehr Re- ligionen vnd Meinungen von dem Weg der Seeligkeit brütlet sie auß. America ist mit Abgötterey angefüllet; Asia, Africa mit dem Maho- metismo; Europa hat fast so viel Seeten als Landschafften. Die rechte reine Religion gehet genaw vnd dünn zusammen. Da soll freylich einem Christen angelegen seyn/ sein Gewissen zu versichern/ vnd zu wissen/ wel- ches die recht Religion vnd Weg zur Seeligkeit sey/ wie auch Cornelius Act. 10. vide D. Brent. ad Act. 10. p. 242.der Hauptmann zu Caesarea gethan/ der hatte für sich seinen Heydnischen Glauben vnd desselben vnterschiedliche Secten/ in Syria erfuhr er die Jüdische Religion vnd deroselben mancherley gattungen/ so kam damal eben auch die Christliche Religion von dem erstandenen Jesu von Na- zareth auff die Bahn: Er hätte aber gern gewust welches die einig rechte vnd
Die Erſte nen noch ſtellen konte/ ſo wird er beim Kopff genommen/ vnd als ein fre-veler Tumultmacher zum Spott auff ein Rad (welches ein ſtraff geweſt gleich vnſerm Halseiſen vnd Laſterſtein) geſetzt: bald kompt der hinckend Bott hernach vnd beſtaͤttiget nur zuviel wahr ſeyn/ was kurtz zuvor er- ſchollen: Jederman laufft heim/ ſeine todte Freund/ ſo in der ſchlacht ge- bliben/ zu beweinen: der Barbierer wurde allein auff dem Rad gelaſſen/ biß auff den Abend ſich der Scharffrichter ſeiner erbarmet/ vnd herunter genommen/ da er ihn aber angreiffen vnd auffloͤſen wolt/ fragte er/ ob er nicht gehoͤrt wie es dem Niciâ dem Kriegsoberſten in der Schlacht er- gangen/ vnd wo er hinkommen? ſo verpicht war dieſer fuͤrwitzige Scio- lus, daß ihm auch der Fuͤrwitz durch den angethanen ſpott nit vergangen. Aber ſolche vnnuͤtze Frag iſt deß Kerckermeiſters nicht geweſt ſondern ein nothwendige Frag/ betreffend den Zuſtand der Seelen nach diſem Leben. Matth. 6.Dann was hilfft es/ wann einer ſo weiſe were wie Salomon/ vnd koͤnte alle Raͤtzlen erꝛathen/ wann er aber Schaden an ſeiner Seelen leiden muͤſte? Jſt nicht nur ein notwendige Frag/ ſondern die einig noth- wendige Frag. Die Bauchſorg fragt auch/ was wollen wir eſſen/ was wollen wir trincken/ womit werden wir vns kleiden? betrifft aber al- lein den Leib vnd dieſes Leben. Aber deß Kerckermeiſters iſt ein Frag/ die ſich in die Ewigkeit hienauß ziehet. Jſt ein allgemein nothwen- dige Frag/ die vns Gott in die Natur gegeben/ alſo daß kein Menſch iemahl ſo thum vnd vnvernuͤnfftig erfunden worden/ der ihm nicht dieſe Frag vom hoͤchſten vnd beſten Gut haͤtte laſſen angelegen ſeyn. Daher (b) l. 19. de Civit. Dei c. 1. & ſeq.Varro bey (b) Auguſt. auff 288. Meinungen vom hoͤchſten Gut/ damit ſich die Heyden gemartert/ auff die Bahn gebracht. Jſt aber auch die nothwendigſte Frag: Der Welt gehet es wie einem alten Mann/ je aͤlter ſie wird/ ie mit mehren Phantaſien iſt ſie ſchwanger/ ie mehr Re- ligionen vnd Meinungen von dem Weg der Seeligkeit bruͤtlet ſie auß. America iſt mit Abgoͤtterey angefuͤllet; Aſia, Africa mit dem Maho- metiſmo; Europa hat faſt ſo viel Seeten als Landſchafften. Die rechte reine Religion gehet genaw vnd duͤnn zuſammen. Da ſoll freylich einem Chriſten angelegen ſeyn/ ſein Gewiſſen zu verſichern/ vnd zu wiſſen/ wel- ches die recht Religion vnd Weg zur Seeligkeit ſey/ wie auch Cornelius Act. 10. vide D. Brent. ad Act. 10. p. 242.der Hauptmann zu Cæſarea gethan/ der hatte fuͤr ſich ſeinẽ Heydniſchen Glauben vnd deſſelben vnterſchiedliche Secten/ in Syriâ erfuhr er die Juͤdiſche Religion vnd deroſelben mancherley gattungen/ ſo kam damal eben auch die Chriſtliche Religion von dem erſtandenen Jeſu von Na- zareth auff die Bahn: Er haͤtte aber gern gewuſt welches die einig rechte vnd
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Die Erſte
nen noch ſtellen konte/ ſo wird er beim Kopff genommen/ vnd als ein fre-
veler Tumultmacher zum Spott auff ein Rad (welches ein ſtraff geweſt
gleich vnſerm Halseiſen vnd Laſterſtein) geſetzt: bald kompt der hinckend
Bott hernach vnd beſtaͤttiget nur zuviel wahr ſeyn/ was kurtz zuvor er-
ſchollen: Jederman laufft heim/ ſeine todte Freund/ ſo in der ſchlacht ge-
bliben/ zu beweinen: der Barbierer wurde allein auff dem Rad gelaſſen/
biß auff den Abend ſich der Scharffrichter ſeiner erbarmet/ vnd herunter
genommen/ da er ihn aber angreiffen vnd auffloͤſen wolt/ fragte er/ ob er
nicht gehoͤrt wie es dem Niciâ dem Kriegsoberſten in der Schlacht er-
gangen/ vnd wo er hinkommen? ſo verpicht war dieſer fuͤrwitzige Scio-
lus, daß ihm auch der Fuͤrwitz durch den angethanen ſpott nit vergangen.
Aber ſolche vnnuͤtze Frag iſt deß Kerckermeiſters nicht geweſt ſondern ein
nothwendige Frag/ betreffend den Zuſtand der Seelen nach diſem Leben.
Dann was hilfft es/ wann einer ſo weiſe were wie Salomon/ vnd koͤnte
alle Raͤtzlen erꝛathen/ wann er aber Schaden an ſeiner Seelen leiden
muͤſte? Jſt nicht nur ein notwendige Frag/ ſondern die einig noth-
wendige Frag. Die Bauchſorg fragt auch/ was wollen wir eſſen/
was wollen wir trincken/ womit werden wir vns kleiden? betrifft aber al-
lein den Leib vnd dieſes Leben. Aber deß Kerckermeiſters iſt ein Frag/
die ſich in die Ewigkeit hienauß ziehet. Jſt ein allgemein nothwen-
dige Frag/ die vns Gott in die Natur gegeben/ alſo daß kein Menſch
iemahl ſo thum vnd vnvernuͤnfftig erfunden worden/ der ihm nicht dieſe
Frag vom hoͤchſten vnd beſten Gut haͤtte laſſen angelegen ſeyn. Daher
Varro bey (b) Auguſt. auff 288. Meinungen vom hoͤchſten Gut/ damit
ſich die Heyden gemartert/ auff die Bahn gebracht. Jſt aber auch die
nothwendigſte Frag: Der Welt gehet es wie einem alten Mann/
je aͤlter ſie wird/ ie mit mehren Phantaſien iſt ſie ſchwanger/ ie mehr Re-
ligionen vnd Meinungen von dem Weg der Seeligkeit bruͤtlet ſie auß.
America iſt mit Abgoͤtterey angefuͤllet; Aſia, Africa mit dem Maho-
metiſmo; Europa hat faſt ſo viel Seeten als Landſchafften. Die rechte
reine Religion gehet genaw vnd duͤnn zuſammen. Da ſoll freylich einem
Chriſten angelegen ſeyn/ ſein Gewiſſen zu verſichern/ vnd zu wiſſen/ wel-
ches die recht Religion vnd Weg zur Seeligkeit ſey/ wie auch Cornelius
der Hauptmann zu Cæſarea gethan/ der hatte fuͤr ſich ſeinẽ Heydniſchen
Glauben vnd deſſelben vnterſchiedliche Secten/ in Syriâ erfuhr er die
Juͤdiſche Religion vnd deroſelben mancherley gattungen/ ſo kam damal
eben auch die Chriſtliche Religion von dem erſtandenen Jeſu von Na-
zareth auff die Bahn: Er haͤtte aber gern gewuſt welches die einig rechte
vnd
Matth. 6.
(b) l. 19. de
Civit. Dei
c. 1. & ſeq.
Act. 10.
vide D.
Brent. ad
Act. 10. p.
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