Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. anführet/ wann er spricht/ Mercket doch jhr Narren vnter demPs. 94, 8 9.Volck/ vnd jhr Thoren/ wann wolt jhr klug werden? der das Ohr gepflantzet hat/ solt der nicht hören? der das Aug gemacht hat/ solt der nicht sehen? in welcher Göttlichen Frag ein hefftiges Argument a minori ad majus begriffen/ als sagte er/ sih du Mensch/ lerne mich in dir selbst erkennen/ du sihest vnd hörest mit deinen Augen vnd Oh- ren/ solt ich/ der Augen vnd Ohren-Schöpffer blind vnd taub seyn? an causa deterior suo effectu? widerumb du zörnest/ dich verdreust etwas vn- billiges zu sehen vnd zu hören/ Jch aber das wesentlich Aug/ das wesentlich Ohr/ solte es nicht empfinden/ wenn du mich trutzest/ vnd deinen Gott be- leidigest? Wir müssens machen wie ein Bild fchnitzer/ welcher so lang sch[ni]tzelt/ biß das Holtz rechte Gestalt gewinnet: wie ein Jmme auß aller- ley Kräutern vnnd Blumen den besten Safft herauß sauget/ vnnd den edelsten Honig bereitet/ auß allen besten Dingen das beste gleich- sam herauß sauget: Wie ein Chymicus so lang distiliret/ vnd vnterein- ander tropfet/ biß er den rechten Safft vnd die spiritus herauß bringt. Also müssen wir auch auß allen Dingen das beste herauß saugen/ vnd Gott den HErrn über alles erheben. III. Gradus picturae symbolicae, der Weg der schrifftmässi- des A a ij
Predigt. anfuͤhret/ wann er ſpricht/ Mercket doch jhr Narren vnter demPſ. 94, 8 9.Volck/ vnd jhr Thoren/ wann wolt jhr klug werden? der das Ohr gepflantzet hat/ ſolt der nicht hoͤren? der das Aug gemacht hat/ ſolt der nicht ſehen? in welcher Goͤttlichen Frag ein hefftiges Argument à minori ad majus begriffen/ als ſagte er/ ſih du Menſch/ lerne mich in dir ſelbſt erkennen/ du ſiheſt vnd hoͤreſt mit deinen Augen vnd Oh- ren/ ſolt ich/ der Augen vnd Ohren-Schoͤpffer blind vnd taub ſeyn? an cauſa deterior ſuo effectu? widerumb du zoͤrneſt/ dich verdreuſt etwas vn- billiges zu ſehen vnd zu hoͤren/ Jch aber das weſentlich Aug/ das weſentlich Ohr/ ſolte es nicht empfinden/ wenn du mich trutzeſt/ vnd deinen Gott be- leidigeſt? Wir muͤſſens machen wie ein Bild fchnitzer/ welcher ſo lang ſch[ni]tzelt/ biß das Holtz rechte Geſtalt gewinnet: wie ein Jmme auß aller- ley Kraͤutern vnnd Blumen den beſten Safft herauß ſauget/ vnnd den edelſten Honig bereitet/ auß allen beſten Dingen das beſte gleich- ſam herauß ſauget: Wie ein Chymicus ſo lang diſtiliret/ vnd vnterein- ander tropfet/ biß er den rechten Safft vnd die ſpiritus herauß bringt. Alſo muͤſſen wir auch auß allen Dingen das beſte herauß ſaugen/ vnd Gott den HErrn uͤber alles erheben. III. Gradus picturæ ſymbolicæ, der Weg der ſchrifftmaͤſſi- des A a ij
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Predigt.
anfuͤhret/ wann er ſpricht/ Mercket doch jhr Narren vnter dem
Volck/ vnd jhr Thoren/ wann wolt jhr klug werden? der das
Ohr gepflantzet hat/ ſolt der nicht hoͤren? der das Aug gemacht
hat/ ſolt der nicht ſehen? in welcher Goͤttlichen Frag ein hefftiges
Argument à minori ad majus begriffen/ als ſagte er/ ſih du Menſch/ lerne
mich in dir ſelbſt erkennen/ du ſiheſt vnd hoͤreſt mit deinen Augen vnd Oh-
ren/ ſolt ich/ der Augen vnd Ohren-Schoͤpffer blind vnd taub ſeyn? an
cauſa deterior ſuo effectu? widerumb du zoͤrneſt/ dich verdreuſt etwas vn-
billiges zu ſehen vnd zu hoͤren/ Jch aber das weſentlich Aug/ das weſentlich
Ohr/ ſolte es nicht empfinden/ wenn du mich trutzeſt/ vnd deinen Gott be-
leidigeſt? Wir muͤſſens machen wie ein Bild fchnitzer/ welcher ſo lang
ſchnitzelt/ biß das Holtz rechte Geſtalt gewinnet: wie ein Jmme auß aller-
ley Kraͤutern vnnd Blumen den beſten Safft herauß ſauget/ vnnd
den edelſten Honig bereitet/ auß allen beſten Dingen das beſte gleich-
ſam herauß ſauget: Wie ein Chymicus ſo lang diſtiliret/ vnd vnterein-
ander tropfet/ biß er den rechten Safft vnd die ſpiritus herauß bringt. Alſo
muͤſſen wir auch auß allen Dingen das beſte herauß ſaugen/ vnd Gott den
HErrn uͤber alles erheben.
Pſ. 94, 8 9.
III. Gradus picturæ ſymbolicæ, der Weg der ſchrifftmaͤſſi-
gen Bilder vnd Zeichen. Gottes vnmeßliches Weſen kan zwar an ſich
ſelber nicht gebildet werden/ daher die Vernunfft hierinnen manch-
mal angeloffen vnnd heßlich gefehlet/ vnnd iſt uͤber jhrem Bildſchnitzeln
zur Naͤrrin worden. Auguſtinus erzehlet an ſeinem Ort ſeine ſeltzame
Gedancken/ vnd Einbildungen/ ſo er von Gott gehabt/ quamvis non for-
mam humani corporis, tamen corporeum aliquid cogitaram, per ſpatia
locorum, ſive infuſum mundo, ſive extra mundum per infinita diffuſum.
Quoniam quicquid privatum ſpatiis talibus videbam, nihil mihi eſſe vi
debatur, non es autem ita. Sed nondum illuminaveras tenebras meas.
Das iſt. Ob ich wol an keine Geſtalt menſchlichen Leibes gedachte.
Jedoch bildet ich mir etwas leibhafftiges ein/ ſo an raͤumlichen Oertern/
entweder in die Welt eingefuͤhret/ oder auſſer der Welt vnendlich zertheilet
werde: denn was ich ſahe/ daß nicht ſolcherley raͤumliche Oerter an ſich
haͤtte/ daß dauchte mich nichts zu ſeyn/ du biſt aber/ o Gott/ nicht alſo.
Aber du hatteſt meine Finſterniß noch nicht erleuchtet. Ein jeder bedenck
ſich/ obs jhm nicht auch ſo bißweilen ſo gehe? Dann das Menſchlich Ge-
muͤht iſt von Natur ein Mahler/ es kan nicht ohn Bilder vnd Einbildung
ſeyn/ noch verſtehen/ wiewol auch an dieſem Ort ein Conterfeter beſſer ein-
trifft/ als der ander. Der ſicherſte Weg iſt nach dem Exemplar vnd Bilde
des
l. 7. conf.
c. 1.
A a ij
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