Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. deßwegen jhnen gebühret hat nachzufragen/ daß sie zum rechten Weg kom-men weren. Haben also keine Entschuldigung/ dieweil sie wustenRom. 1. 20. 21. 23. daß ein Gott ist/ vnd haben jhn nicht gepreiset/ als einen Gott/ noch gedancket/ sondern haben verwandelt die Herrligkeit des vn- vergänglichen Gottes/ in ein Bilde/ gleich dem vergänglichen Menschen/ vnd der Vögel vnd vierfüssig/ vnd kriechenden Thier. Es ist sonsten den Menschen die Curiosität vnd Sorgfalt von Natur an- gebohren: wolan hie sollen wir sorgfältig seyn/ vnd der Warheit nachfor- schen. Hie ist die Sorgfalt in gewisser Maß vnd Verstand erlaubet/ woDeut. 4, 29 du den HErrn wirst von gantzen Hertzen/ vnd von gantzer Seelen suchen/ so wird sich alsdann die Weißheit finden lassen/ dann wolSir. 14, 22. 23. 24. c. 15, 2. 6. dem der der Weißheit jmmer weiter nachforschet/ vnd schleichet jr nach wo sie hingeht/ gucket zu jhrem Fenster hinein/ horchet an der Thür/ vnd suchet Herberg nahe bey jhrem Hause/ sie wird jhm begegnen/ wie eine Mutter/ vnd jhn empfahen/ wie eine junge Braut/ sie wird jhn crönen mit Frewden vnd Wonne/ vnd mit ewigem Namen. Nun Gott wölle diesen Vortranck oder Vorschmack des Göttlichen Wesens vnd Gütter reichlich segnen/ damit je mehr vnd mehr/ ein grosser Appetit vnd Begierd in vns erwecket werde/ zur ferner Erkantniß. Amen. Die Andere Predigt Vber den ersten Articul. Gott ist die Liebe. GEliebte in Christo: Obwol die hohe Göttliche Majestät in einem1. Tim. 6, 16 Gott A a
Predigt. deßwegen jhnen gebuͤhret hat nachzufragen/ daß ſie zum rechten Weg kom-men weren. Haben alſo keine Entſchuldigung/ dieweil ſie wuſtenRom. 1. 20. 21. 23. daß ein Gott iſt/ vnd haben jhn nicht gepreiſet/ als einen Gott/ noch gedancket/ ſondern habẽ verwandelt die Herrligkeit des vn- vergaͤnglichen Gottes/ in ein Bilde/ gleich dem vergaͤnglichen Menſchen/ vnd der Voͤgel vnd vierfuͤſſig/ vnd kriechendẽ Thier. Es iſt ſonſten den Menſchen die Curioſitaͤt vnd Sorgfalt von Natur an- gebohren: wolan hie ſollen wir ſorgfaͤltig ſeyn/ vnd der Warheit nachfor- ſchen. Hie iſt die Sorgfalt in gewiſſer Maß vnd Verſtand erlaubet/ woDeut. 4, 29 du den HErrn wirſt von gantzẽ Hertzen/ vñ von gantzer Seelen ſuchen/ ſo wird ſich alsdann die Weißheit finden laſſen/ dañ wolSir. 14, 22. 23. 24. c. 15, 2. 6. dem der der Weißheit jm̃er weiter nachforſchet/ vnd ſchleichet jr nach wo ſie hingeht/ gucket zu jhrem Fenſter hinein/ horchet an der Thuͤr/ vnd ſuchet Herberg nahe bey jhrem Hauſe/ ſie wird jhm begegnen/ wie eine Mutter/ vnd jhn empfahen/ wie eine junge Braut/ ſie wird jhn croͤnen mit Frewden vnd Wonne/ vnd mit ewigem Namen. Nun Gott woͤlle dieſen Vortranck oder Vorſchmack des Goͤttlichen Weſens vnd Guͤtter reichlich ſegnen/ damit je mehr vnd mehr/ ein groſſer Appetit vnd Begierd in vns erwecket werde/ zur ferner Erkantniß. Amen. Die Andere Predigt Vber den erſten Articul. Gott iſt die Liebe. GEliebte in Chriſto: Obwol die hohe Goͤttliche Majeſtaͤt in einem1. Tim. 6, 16 Gott A a
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0203" n="185"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> deßwegen jhnen gebuͤhret hat nachzufragen/ daß ſie zum rechten Weg kom-<lb/> men weren. Haben alſo keine Entſchuldigung/ dieweil ſie wuſten<note place="right"><hi rendition="#aq">Rom.</hi> 1. 20.<lb/> 21. 23.</note><lb/><hi rendition="#fr">daß ein Gott iſt/ vnd haben jhn nicht gepreiſet/ als einen Gott/<lb/> noch gedancket/ ſondern habẽ verwandelt die Herrligkeit des vn-<lb/> vergaͤnglichen Gottes/ in ein Bilde/ gleich dem vergaͤnglichen<lb/> Menſchen/ vnd der Voͤgel vnd vierfuͤſſig/ vnd kriechendẽ Thier.</hi><lb/> Es iſt ſonſten den Menſchen die <hi rendition="#aq">Curioſi</hi>taͤt vnd Sorgfalt von Natur an-<lb/> gebohren: wolan hie ſollen wir ſorgfaͤltig ſeyn/ vnd der Warheit nachfor-<lb/> ſchen. Hie iſt die Sorgfalt in gewiſſer Maß vnd Verſtand erlaubet/ wo<note place="right"><hi rendition="#aq">Deut.</hi> 4, 29</note><lb/><hi rendition="#fr">du den HErrn wirſt von gantzẽ Hertzen/ vñ von gantzer Seelen<lb/> ſuchen/ ſo wird ſich alsdann die Weißheit finden laſſen/ dañ wol</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Sir. 14, 22.<lb/> 23. 24.<lb/> c.</hi> 15, 2. 6.</note><lb/><hi rendition="#fr">dem der der Weißheit jm̃er weiter nachforſchet/ vnd ſchleichet jr<lb/> nach wo ſie hingeht/ gucket zu jhrem Fenſter hinein/ horchet an<lb/> der Thuͤr/ vnd ſuchet Herberg nahe bey jhrem Hauſe/ ſie wird<lb/> jhm begegnen/ wie eine Mutter/ vnd jhn empfahen/ wie eine<lb/> junge Braut/ ſie wird jhn croͤnen mit Frewden vnd Wonne/<lb/> vnd mit ewigem Namen.</hi> Nun Gott woͤlle dieſen Vortranck oder<lb/> Vorſchmack des Goͤttlichen Weſens vnd Guͤtter reichlich ſegnen/ damit<lb/> je mehr vnd mehr/ ein groſſer Appetit vnd Begierd in vns erwecket werde/<lb/> zur ferner Erkantniß. Amen.</p> </div><lb/> <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/> <div n="2"> <head> <hi rendition="#fr">Die Andere Predigt</hi> </head><lb/> <argument> <p> <hi rendition="#c"> <hi rendition="#fr">Vber den erſten Articul. Gott iſt die Liebe.</hi> </hi> </p> </argument><lb/> <p><hi rendition="#in">G</hi>Eliebte in Chriſto: Obwol die hohe Goͤttliche Majeſtaͤt <hi rendition="#fr">in einem</hi><note place="right">1. <hi rendition="#aq">Tim.</hi> 6, 16</note><lb/><hi rendition="#fr">Liecht wohnet/ da niemand zu kommen kan/</hi> ob wol derſel-<lb/> be vns in dieſem natuͤrlichem Leben/ vnſichtbar iſt; ob wir wol als<lb/> Banditen von ſeinem Angeſicht verſtoſſen/ vnd jhm fuͤr ſeine Augen nicht<lb/> kommen duͤrffen: ſo hat er doch/ auß Goͤttlicher/ liebreicher/ vnbegreifflicher<lb/> Zuneigung gewiſſe <hi rendition="#aq">gradus</hi> vnd Wege gezeigt/ dadurch wir an das Liecht/<lb/> wiewol nicht hinein gucken oder kommen koͤnnen/ ſo wenig als wir vns<lb/> getrawen in die Sonn zu ſehen. Doch ſehen wir die Stralen der Sonnen/ jr<lb/> Bild im Waſſer. Der erſte ſolcher <hi rendition="#aq">graduum</hi> vnd Wege iſt/ 1. <hi rendition="#aq">Gradus<lb/> Negationis,</hi> <hi rendition="#fr">der Weg der Hindanſitzung aller Creaturen.</hi> Ein<lb/> <fw place="bottom" type="sig">A a</fw><fw place="bottom" type="catch">Gott</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [185/0203]
Predigt.
deßwegen jhnen gebuͤhret hat nachzufragen/ daß ſie zum rechten Weg kom-
men weren. Haben alſo keine Entſchuldigung/ dieweil ſie wuſten
daß ein Gott iſt/ vnd haben jhn nicht gepreiſet/ als einen Gott/
noch gedancket/ ſondern habẽ verwandelt die Herrligkeit des vn-
vergaͤnglichen Gottes/ in ein Bilde/ gleich dem vergaͤnglichen
Menſchen/ vnd der Voͤgel vnd vierfuͤſſig/ vnd kriechendẽ Thier.
Es iſt ſonſten den Menſchen die Curioſitaͤt vnd Sorgfalt von Natur an-
gebohren: wolan hie ſollen wir ſorgfaͤltig ſeyn/ vnd der Warheit nachfor-
ſchen. Hie iſt die Sorgfalt in gewiſſer Maß vnd Verſtand erlaubet/ wo
du den HErrn wirſt von gantzẽ Hertzen/ vñ von gantzer Seelen
ſuchen/ ſo wird ſich alsdann die Weißheit finden laſſen/ dañ wol
dem der der Weißheit jm̃er weiter nachforſchet/ vnd ſchleichet jr
nach wo ſie hingeht/ gucket zu jhrem Fenſter hinein/ horchet an
der Thuͤr/ vnd ſuchet Herberg nahe bey jhrem Hauſe/ ſie wird
jhm begegnen/ wie eine Mutter/ vnd jhn empfahen/ wie eine
junge Braut/ ſie wird jhn croͤnen mit Frewden vnd Wonne/
vnd mit ewigem Namen. Nun Gott woͤlle dieſen Vortranck oder
Vorſchmack des Goͤttlichen Weſens vnd Guͤtter reichlich ſegnen/ damit
je mehr vnd mehr/ ein groſſer Appetit vnd Begierd in vns erwecket werde/
zur ferner Erkantniß. Amen.
Rom. 1. 20.
21. 23.
Deut. 4, 29
Sir. 14, 22.
23. 24.
c. 15, 2. 6.
Die Andere Predigt
Vber den erſten Articul. Gott iſt die Liebe.
GEliebte in Chriſto: Obwol die hohe Goͤttliche Majeſtaͤt in einem
Liecht wohnet/ da niemand zu kommen kan/ ob wol derſel-
be vns in dieſem natuͤrlichem Leben/ vnſichtbar iſt; ob wir wol als
Banditen von ſeinem Angeſicht verſtoſſen/ vnd jhm fuͤr ſeine Augen nicht
kommen duͤrffen: ſo hat er doch/ auß Goͤttlicher/ liebreicher/ vnbegreifflicher
Zuneigung gewiſſe gradus vnd Wege gezeigt/ dadurch wir an das Liecht/
wiewol nicht hinein gucken oder kommen koͤnnen/ ſo wenig als wir vns
getrawen in die Sonn zu ſehen. Doch ſehen wir die Stralen der Sonnen/ jr
Bild im Waſſer. Der erſte ſolcher graduum vnd Wege iſt/ 1. Gradus
Negationis, der Weg der Hindanſitzung aller Creaturen. Ein
Gott
1. Tim. 6, 16
A a
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |