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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
Jhr sollet euch bekehren von den falschen Göttern zu dem le-Act. 14, 15.
17.

bendigen Gott/ welcher gemacht hat Himmel vnd Erden/ das
Meer/ vnd alles was drinnen ist/ der sich selbst nicht vnbezeugt
gelassen/ sondern vns viel Gutes gethan/ vnd vom Himmel
Regen/ fruchtbare Zeitung gegeben/ vnsere Hertzen erfüllet
mit Speise vnd Frewden.
Si luscinia essem sagte Epictetus, lusciniae
officio fungerer, si olor, oloris, Nunc rationis cum particeps sum, Deus
Ap. Ar-
rian. lib.
1.
16.

mihi celebrandus est, hoc meum munus, das ist/ wann ich ein Nachtigall
were/ so thät ich was einer Nachtigal gebühret/ were ich ein Schwan/ so thät
ich was einem Schwanen wol anstehet/ dieweil ich aber ein Mensch/ vnd
mit der edlen Vernunfft begabet bin/ so muß ich Gott loben vnd preisen/
das ist mein Amt. Wiewol sie (die Heyden) nicht weiter drauff gesetzt/
sondern die Warheit Gottes verwandelt in die Lügen/ vnd ha-Rom. 1, 25.
28. 29. &
seqq.

ben geehret vnd gedienet dem Geschöpffe mehr/ dann dem
Schöpffer/ darumb hat sie auch Gott dahin gegeben in ver-
kehrtem Sinn/ zu thun daß nicht taug/ voll alles Vnrechten/

wie sie der Apostel der länge nach gleichsam mit lebendigen Farben abge-
mahlet vnd beschrieben. Was soll abermal für ein Thon hierauß abgenom-
men werden? als Deus est, Es ist ein Gott.

VII. Echo conscientiae, der Widerschall deß Gewissens/
ist ein lautklingende vnnd starck durchtringende Seite. Begreifft in
sich die menschliche Gedancken/ die sich entweder vntereinander entschuldi-
gen oder verklagen/ wie wir ein Exempel können nemen an schröcklichen
vnd vngehewren Stral- vnd Hagelwettern/ Erdbidem/ Wolckenbrüch vnd
dergleichen/ wie wird der Mensch ergeistert/ wie entsetzt er sich? wie ver-
kriecht er sich/ woher komt das? Gott donnert zwar im Himmel aber er
donnert vnd blitzt auch im Hertzen vnnd Gewissen des Menschen/ dem
schwanet nichts guts. Was hat den wütrichen Bluthund Neronem
dahin gebracht/ daß er sich selbst entleibet/ hats nicht das Gewissen gethan?
er hatte ausser jhm keinen Menschen zu schewen vnd zu förchten/ er war der
höchste Potentat in der Welt: dannoch war jhm allzeit vngehewr/ angst
vnd bang. Er ward ein Mordbrenner/ hat die Statt Rom angezündet/
die Christen ermördet; war ein Muttermörder vnd ein Ertzbößwicht. Aber
er bekants selbst/ er habe für den furien den Höllischen Plaggeistern nem-
lich dem bösen Gewissen kein Ruhe/ wie er sich demnach begangenen Mut-
termords halben oft beelagt/ er würde geängstet vnd gejagt mit Schlägen vnd
brennenden Fackeln von einem Geist/ so seiner Muttergestalt an sich hatte.

Was
Z iij

Predigt.
Jhr ſollet euch bekehren von den falſchen Goͤttern zu dem le-Act. 14, 15.
17.

bendigen Gott/ welcher gemacht hat Himmel vnd Erden/ das
Meer/ vnd alles was drinnen iſt/ der ſich ſelbſt nicht vnbezeugt
gelaſſen/ ſondern vns viel Gutes gethan/ vnd vom Himmel
Regen/ fruchtbare Zeitung gegeben/ vnſere Hertzen erfuͤllet
mit Speiſe vnd Frewden.
Si luſcinia eſſem ſagte Epictetus, luſciniæ
officio fungerer, ſi olor, oloris, Nunc rationis cum particeps ſum, Deus
Ap. Ar-
rian. lib.
1.
16.

mihi celebrandus eſt, hoc meum munus, das iſt/ wann ich ein Nachtigall
were/ ſo thaͤt ich was einer Nachtigal gebuͤhret/ were ich ein Schwan/ ſo thaͤt
ich was einem Schwanen wol anſtehet/ dieweil ich aber ein Menſch/ vnd
mit der edlen Vernunfft begabet bin/ ſo muß ich Gott loben vnd preiſen/
das iſt mein Amt. Wiewol ſie (die Heyden) nicht weiter drauff geſetzt/
ſondern die Warheit Gottes verwandelt in die Luͤgen/ vnd ha-Rom. 1, 25.
28. 29. &
ſeqq.

ben geehret vnd gedienet dem Geſchoͤpffe mehr/ dann dem
Schoͤpffer/ darumb hat ſie auch Gott dahin gegeben in ver-
kehrtem Sinn/ zu thun daß nicht taug/ voll alles Vnrechten/

wie ſie der Apoſtel der laͤnge nach gleichſam mit lebendigen Farben abge-
mahlet vnd beſchrieben. Was ſoll abermal für ein Thon hierauß abgenom-
men werden? als Deus eſt, Es iſt ein Gott.

VII. Echo conſcientiæ, der Widerſchall deß Gewiſſens/
iſt ein lautklingende vnnd ſtarck durchtringende Seite. Begreifft in
ſich die menſchliche Gedancken/ die ſich entweder vntereinander entſchuldi-
gen oder verklagen/ wie wir ein Exempel koͤnnen nemen an ſchroͤcklichen
vnd vngehewren Stral- vnd Hagelwettern/ Erdbidem/ Wolckenbruͤch vnd
dergleichen/ wie wird der Menſch ergeiſtert/ wie entſetzt er ſich? wie ver-
kriecht er ſich/ woher komt das? Gott donnert zwar im Himmel aber er
donnert vnd blitzt auch im Hertzen vnnd Gewiſſen des Menſchen/ dem
ſchwanet nichts guts. Was hat den wuͤtrichen Bluthund Neronem
dahin gebracht/ daß er ſich ſelbſt entleibet/ hats nicht das Gewiſſen gethan?
er hatte auſſer jhm keinen Menſchen zu ſchewen vnd zu foͤrchten/ er war der
hoͤchſte Potentat in der Welt: dannoch war jhm allzeit vngehewr/ angſt
vnd bang. Er ward ein Mordbrenner/ hat die Statt Rom angezuͤndet/
die Chriſten ermoͤrdet; war ein Muttermoͤrder vnd ein Ertzboͤßwicht. Aber
er bekants ſelbſt/ er habe fuͤr den furien den Hoͤlliſchen Plaggeiſtern nem-
lich dem boͤſen Gewiſſen kein Ruhe/ wie er ſich demnach begangenen Mut-
termords halbẽ oft beelagt/ er wuͤrde geaͤngſtet vnd gejagt mit Schlaͤgen vñ
brennenden Fackeln von einem Geiſt/ ſo ſeiner Muttergeſtalt an ſich hatte.

Was
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[181/0199] Predigt. Jhr ſollet euch bekehren von den falſchen Goͤttern zu dem le- bendigen Gott/ welcher gemacht hat Himmel vnd Erden/ das Meer/ vnd alles was drinnen iſt/ der ſich ſelbſt nicht vnbezeugt gelaſſen/ ſondern vns viel Gutes gethan/ vnd vom Himmel Regen/ fruchtbare Zeitung gegeben/ vnſere Hertzen erfuͤllet mit Speiſe vnd Frewden. Si luſcinia eſſem ſagte Epictetus, luſciniæ officio fungerer, ſi olor, oloris, Nunc rationis cum particeps ſum, Deus mihi celebrandus eſt, hoc meum munus, das iſt/ wann ich ein Nachtigall were/ ſo thaͤt ich was einer Nachtigal gebuͤhret/ were ich ein Schwan/ ſo thaͤt ich was einem Schwanen wol anſtehet/ dieweil ich aber ein Menſch/ vnd mit der edlen Vernunfft begabet bin/ ſo muß ich Gott loben vnd preiſen/ das iſt mein Amt. Wiewol ſie (die Heyden) nicht weiter drauff geſetzt/ ſondern die Warheit Gottes verwandelt in die Luͤgen/ vnd ha- ben geehret vnd gedienet dem Geſchoͤpffe mehr/ dann dem Schoͤpffer/ darumb hat ſie auch Gott dahin gegeben in ver- kehrtem Sinn/ zu thun daß nicht taug/ voll alles Vnrechten/ wie ſie der Apoſtel der laͤnge nach gleichſam mit lebendigen Farben abge- mahlet vnd beſchrieben. Was ſoll abermal für ein Thon hierauß abgenom- men werden? als Deus eſt, Es iſt ein Gott. Act. 14, 15. 17. Ap. Ar- rian. lib. 1. 16. Rom. 1, 25. 28. 29. & ſeqq. VII. Echo conſcientiæ, der Widerſchall deß Gewiſſens/ iſt ein lautklingende vnnd ſtarck durchtringende Seite. Begreifft in ſich die menſchliche Gedancken/ die ſich entweder vntereinander entſchuldi- gen oder verklagen/ wie wir ein Exempel koͤnnen nemen an ſchroͤcklichen vnd vngehewren Stral- vnd Hagelwettern/ Erdbidem/ Wolckenbruͤch vnd dergleichen/ wie wird der Menſch ergeiſtert/ wie entſetzt er ſich? wie ver- kriecht er ſich/ woher komt das? Gott donnert zwar im Himmel aber er donnert vnd blitzt auch im Hertzen vnnd Gewiſſen des Menſchen/ dem ſchwanet nichts guts. Was hat den wuͤtrichen Bluthund Neronem dahin gebracht/ daß er ſich ſelbſt entleibet/ hats nicht das Gewiſſen gethan? er hatte auſſer jhm keinen Menſchen zu ſchewen vnd zu foͤrchten/ er war der hoͤchſte Potentat in der Welt: dannoch war jhm allzeit vngehewr/ angſt vnd bang. Er ward ein Mordbrenner/ hat die Statt Rom angezuͤndet/ die Chriſten ermoͤrdet; war ein Muttermoͤrder vnd ein Ertzboͤßwicht. Aber er bekants ſelbſt/ er habe fuͤr den furien den Hoͤlliſchen Plaggeiſtern nem- lich dem boͤſen Gewiſſen kein Ruhe/ wie er ſich demnach begangenen Mut- termords halbẽ oft beelagt/ er wuͤrde geaͤngſtet vnd gejagt mit Schlaͤgen vñ brennenden Fackeln von einem Geiſt/ ſo ſeiner Muttergeſtalt an ſich hatte. Was Z iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 181. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/199>, abgerufen am 22.11.2024.