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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Vierte
die seyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augspurgischen Confession-
(e) pag. 163.
275.
verwandte/ wie dergleichen newe Fünde vnnd Auffzüge in D. (e) Hutteri
Calvinista Aulo Politico
mit Verwunderung zu lesen/ vnd widerleget
seyn; wann mans bey Liechte besihet/ so lieget der Schalck vnter einer
aequivocation verborgen/ daß man die Wort anderst deutet vnd verstehet/
als die beständige Bekenner von der Zeit an/ als solche Confession
abgeleget worden/ verstanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretisten
vnd Religionsmischer/ deren Meinung dahin gehet/ es seyen allein die
jenige Artickel/ so im Apostolischen Glauben verfasset/ zu wissen/ zu glauben/
vid. myste-
rium Syn-
cretismi, &
Sigalion.
vnd zu bekennen zur Seligkeit nöhtig/ im Gegentheil seye man eben nit ver-
bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd
Lehrern streitig/ sonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an-
langt; gnug sey es zu wissen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl
sey/ ob aber dieselbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Christo GOtt vnd
Mensch eine Person sey/ ob aber der Menschheit Göttliche Eigenschafft
vnd Namentlich die Majestät vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor-
den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Christi
empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den
Glauben an Christum ohne die Werck des Gesetzes durch seine Gerech-
tigkeit selig werden; ob aber der Glaub nur fähig mache zu empfa-
hen die Gnad/ oder ob er das Instrument vnd Mittel sey die Verdienst
Christi zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung
hergehen/ außgeschlossen? ob wir durch Christi zugerechnete oder einge-
gossene Gerechtigkeit für Gott gerecht werden? dieses vnd dergleichen al-
les seyen Gezäncke/ können ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant
vnd vnbekennet verbleiben: gnug sey es einfältig glauben vnd fromb leben;
wer ausser dem Apostolischen Glauben eine andere opinion vnd Wahn
hat/ derselbige sey friedlich zu dulden/ mit öffentlichen elenchis vnd Can-
tzelgeschrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O schöner
Engel des Liechts/ wie hast du dich so schön geputzt/ vnd stecket doch ein sol-
cher abschewlicher Butz/ nemlich die Samaritische Fledermauß vnd grosse/
das ist/ Altheistische/ vngöttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid
verborgen! wie gar ist es dir vmb was anders zu thun/ als es scheinet? wie
listig vnterstehest du durch deine falschgenante Philosophia des edlen Klei-
nods der Göttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung
des Evangelischen Trosts/ so auß den im mittel gelassenen streitigen Lehren
herfleust/ vns zu berauben. Jst doch keine vernünfftige Haußmutter so
saumselig/ daß sie sich nicht solte über die Nohtdurfft jhrer Speißkammer

auch

Die Vierte
die ſeyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augſpurgiſchen Confeſſion-
(ε) pag. 163.
275.
verwandte/ wie dergleichen newe Fuͤnde vnnd Auffzuͤge in D. (ε) Hutteri
Calviniſta Aulo Politico
mit Verwunderung zu leſen/ vnd widerleget
ſeyn; wann mans bey Liechte beſihet/ ſo lieget der Schalck vnter einer
æquivocation verborgen/ daß man die Wort anderſt deutet vnd verſtehet/
als die beſtaͤndige Bekenner von der Zeit an/ als ſolche Confeſſion
abgeleget worden/ verſtanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretiſten
vnd Religionsmiſcher/ deren Meinung dahin gehet/ es ſeyen allein die
jenige Artickel/ ſo im Apoſtoliſchen Glauben verfaſſet/ zu wiſſen/ zu glauben/
vid. myſte-
rium Syn-
cretiſmi, &
Sigalion.
vnd zu bekennen zur Seligkeit noͤhtig/ im Gegentheil ſeye man eben nit ver-
bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd
Lehrern ſtreitig/ ſonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an-
langt; gnug ſey es zu wiſſen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl
ſey/ ob aber dieſelbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Chriſto GOtt vnd
Menſch eine Perſon ſey/ ob aber der Menſchheit Goͤttliche Eigenſchafft
vnd Namentlich die Majeſtaͤt vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor-
den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Chriſti
empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den
Glauben an Chriſtum ohne die Werck des Geſetzes durch ſeine Gerech-
tigkeit ſelig werden; ob aber der Glaub nur faͤhig mache zu empfa-
hen die Gnad/ oder ob er das Inſtrument vnd Mittel ſey die Verdienſt
Chriſti zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung
hergehen/ außgeſchloſſen? ob wir durch Chriſti zugerechnete oder einge-
goſſene Gerechtigkeit fuͤr Gott gerecht werden? dieſes vnd dergleichen al-
les ſeyen Gezaͤncke/ koͤnnen ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant
vnd vnbekennet verbleiben: gnug ſey es einfaͤltig glauben vnd fromb leben;
wer auſſer dem Apoſtoliſchen Glauben eine andere opinion vnd Wahn
hat/ derſelbige ſey friedlich zu dulden/ mit oͤffentlichen elenchis vnd Can-
tzelgeſchrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O ſchoͤner
Engel des Liechts/ wie haſt du dich ſo ſchoͤn geputzt/ vnd ſtecket doch ein ſol-
cher abſchewlicher Butz/ nemlich die Samaritiſche Fledermauß vnd groſſe/
das iſt/ Altheiſtiſche/ vngoͤttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid
verborgen! wie gar iſt es dir vmb was anders zu thun/ als es ſcheinet? wie
liſtig vnterſteheſt du durch deine falſchgenante Philoſophia des edlen Klei-
nods der Goͤttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung
des Evangeliſchen Troſts/ ſo auß den im mittel gelaſſenen ſtreitigen Lehren
herfleuſt/ vns zu berauben. Jſt doch keine vernuͤnfftige Haußmutter ſo
ſaumſelig/ daß ſie ſich nicht ſolte uͤber die Nohtdurfft jhrer Speißkammer

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[170/0188] Die Vierte die ſeyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augſpurgiſchen Confeſſion- verwandte/ wie dergleichen newe Fuͤnde vnnd Auffzuͤge in D. (ε) Hutteri Calviniſta Aulo Politico mit Verwunderung zu leſen/ vnd widerleget ſeyn; wann mans bey Liechte beſihet/ ſo lieget der Schalck vnter einer æquivocation verborgen/ daß man die Wort anderſt deutet vnd verſtehet/ als die beſtaͤndige Bekenner von der Zeit an/ als ſolche Confeſſion abgeleget worden/ verſtanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretiſten vnd Religionsmiſcher/ deren Meinung dahin gehet/ es ſeyen allein die jenige Artickel/ ſo im Apoſtoliſchen Glauben verfaſſet/ zu wiſſen/ zu glauben/ vnd zu bekennen zur Seligkeit noͤhtig/ im Gegentheil ſeye man eben nit ver- bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd Lehrern ſtreitig/ ſonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an- langt; gnug ſey es zu wiſſen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl ſey/ ob aber dieſelbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Chriſto GOtt vnd Menſch eine Perſon ſey/ ob aber der Menſchheit Goͤttliche Eigenſchafft vnd Namentlich die Majeſtaͤt vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor- den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Chriſti empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den Glauben an Chriſtum ohne die Werck des Geſetzes durch ſeine Gerech- tigkeit ſelig werden; ob aber der Glaub nur faͤhig mache zu empfa- hen die Gnad/ oder ob er das Inſtrument vnd Mittel ſey die Verdienſt Chriſti zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung hergehen/ außgeſchloſſen? ob wir durch Chriſti zugerechnete oder einge- goſſene Gerechtigkeit fuͤr Gott gerecht werden? dieſes vnd dergleichen al- les ſeyen Gezaͤncke/ koͤnnen ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant vnd vnbekennet verbleiben: gnug ſey es einfaͤltig glauben vnd fromb leben; wer auſſer dem Apoſtoliſchen Glauben eine andere opinion vnd Wahn hat/ derſelbige ſey friedlich zu dulden/ mit oͤffentlichen elenchis vnd Can- tzelgeſchrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O ſchoͤner Engel des Liechts/ wie haſt du dich ſo ſchoͤn geputzt/ vnd ſtecket doch ein ſol- cher abſchewlicher Butz/ nemlich die Samaritiſche Fledermauß vnd groſſe/ das iſt/ Altheiſtiſche/ vngoͤttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid verborgen! wie gar iſt es dir vmb was anders zu thun/ als es ſcheinet? wie liſtig vnterſteheſt du durch deine falſchgenante Philoſophia des edlen Klei- nods der Goͤttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung des Evangeliſchen Troſts/ ſo auß den im mittel gelaſſenen ſtreitigen Lehren herfleuſt/ vns zu berauben. Jſt doch keine vernuͤnfftige Haußmutter ſo ſaumſelig/ daß ſie ſich nicht ſolte uͤber die Nohtdurfft jhrer Speißkammer auch (ε) pag. 163. 275. vid. myſte- rium Syn- cretiſmi, & Sigalion.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 170. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/188>, abgerufen am 24.11.2024.