Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Vierte die seyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augspurgischen Confession-(e) pag. 163. 275.verwandte/ wie dergleichen newe Fünde vnnd Auffzüge in D. (e) Hutteri Calvinista Aulo Politico mit Verwunderung zu lesen/ vnd widerleget seyn; wann mans bey Liechte besihet/ so lieget der Schalck vnter einer aequivocation verborgen/ daß man die Wort anderst deutet vnd verstehet/ als die beständige Bekenner von der Zeit an/ als solche Confession abgeleget worden/ verstanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretisten vnd Religionsmischer/ deren Meinung dahin gehet/ es seyen allein die jenige Artickel/ so im Apostolischen Glauben verfasset/ zu wissen/ zu glauben/ vid. myste- rium Syn- cretismi, & Sigalion.vnd zu bekennen zur Seligkeit nöhtig/ im Gegentheil seye man eben nit ver- bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd Lehrern streitig/ sonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an- langt; gnug sey es zu wissen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl sey/ ob aber dieselbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Christo GOtt vnd Mensch eine Person sey/ ob aber der Menschheit Göttliche Eigenschafft vnd Namentlich die Majestät vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor- den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Christi empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den Glauben an Christum ohne die Werck des Gesetzes durch seine Gerech- tigkeit selig werden; ob aber der Glaub nur fähig mache zu empfa- hen die Gnad/ oder ob er das Instrument vnd Mittel sey die Verdienst Christi zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung hergehen/ außgeschlossen? ob wir durch Christi zugerechnete oder einge- gossene Gerechtigkeit für Gott gerecht werden? dieses vnd dergleichen al- les seyen Gezäncke/ können ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant vnd vnbekennet verbleiben: gnug sey es einfältig glauben vnd fromb leben; wer ausser dem Apostolischen Glauben eine andere opinion vnd Wahn hat/ derselbige sey friedlich zu dulden/ mit öffentlichen elenchis vnd Can- tzelgeschrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O schöner Engel des Liechts/ wie hast du dich so schön geputzt/ vnd stecket doch ein sol- cher abschewlicher Butz/ nemlich die Samaritische Fledermauß vnd grosse/ das ist/ Altheistische/ vngöttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid verborgen! wie gar ist es dir vmb was anders zu thun/ als es scheinet? wie listig vnterstehest du durch deine falschgenante Philosophia des edlen Klei- nods der Göttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung des Evangelischen Trosts/ so auß den im mittel gelassenen streitigen Lehren herfleust/ vns zu berauben. Jst doch keine vernünfftige Haußmutter so saumselig/ daß sie sich nicht solte über die Nohtdurfft jhrer Speißkammer auch
Die Vierte die ſeyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augſpurgiſchen Confeſſion-(ε) pag. 163. 275.verwandte/ wie dergleichen newe Fuͤnde vnnd Auffzuͤge in D. (ε) Hutteri Calviniſta Aulo Politico mit Verwunderung zu leſen/ vnd widerleget ſeyn; wann mans bey Liechte beſihet/ ſo lieget der Schalck vnter einer æquivocation verborgen/ daß man die Wort anderſt deutet vnd verſtehet/ als die beſtaͤndige Bekenner von der Zeit an/ als ſolche Confeſſion abgeleget worden/ verſtanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretiſten vnd Religionsmiſcher/ deren Meinung dahin gehet/ es ſeyen allein die jenige Artickel/ ſo im Apoſtoliſchen Glauben verfaſſet/ zu wiſſen/ zu glauben/ vid. myſte- rium Syn- cretiſmi, & Sigalion.vnd zu bekennen zur Seligkeit noͤhtig/ im Gegentheil ſeye man eben nit ver- bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd Lehrern ſtreitig/ ſonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an- langt; gnug ſey es zu wiſſen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl ſey/ ob aber dieſelbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Chriſto GOtt vnd Menſch eine Perſon ſey/ ob aber der Menſchheit Goͤttliche Eigenſchafft vnd Namentlich die Majeſtaͤt vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor- den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Chriſti empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den Glauben an Chriſtum ohne die Werck des Geſetzes durch ſeine Gerech- tigkeit ſelig werden; ob aber der Glaub nur faͤhig mache zu empfa- hen die Gnad/ oder ob er das Inſtrument vnd Mittel ſey die Verdienſt Chriſti zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung hergehen/ außgeſchloſſen? ob wir durch Chriſti zugerechnete oder einge- goſſene Gerechtigkeit fuͤr Gott gerecht werden? dieſes vnd dergleichen al- les ſeyen Gezaͤncke/ koͤnnen ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant vnd vnbekennet verbleiben: gnug ſey es einfaͤltig glauben vnd fromb leben; wer auſſer dem Apoſtoliſchen Glauben eine andere opinion vnd Wahn hat/ derſelbige ſey friedlich zu dulden/ mit oͤffentlichen elenchis vnd Can- tzelgeſchrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O ſchoͤner Engel des Liechts/ wie haſt du dich ſo ſchoͤn geputzt/ vnd ſtecket doch ein ſol- cher abſchewlicher Butz/ nemlich die Samaritiſche Fledermauß vnd groſſe/ das iſt/ Altheiſtiſche/ vngoͤttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid verborgen! wie gar iſt es dir vmb was anders zu thun/ als es ſcheinet? wie liſtig vnterſteheſt du durch deine falſchgenante Philoſophia des edlen Klei- nods der Goͤttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung des Evangeliſchen Troſts/ ſo auß den im mittel gelaſſenen ſtreitigen Lehren herfleuſt/ vns zu berauben. Jſt doch keine vernuͤnfftige Haußmutter ſo ſaumſelig/ daß ſie ſich nicht ſolte uͤber die Nohtdurfft jhrer Speißkammer auch
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Die Vierte
die ſeyen die rechte Kern-Lutheraner vnd der Augſpurgiſchen Confeſſion-
verwandte/ wie dergleichen newe Fuͤnde vnnd Auffzuͤge in D. (ε) Hutteri
Calviniſta Aulo Politico mit Verwunderung zu leſen/ vnd widerleget
ſeyn; wann mans bey Liechte beſihet/ ſo lieget der Schalck vnter einer
æquivocation verborgen/ daß man die Wort anderſt deutet vnd verſtehet/
als die beſtaͤndige Bekenner von der Zeit an/ als ſolche Confeſſion
abgeleget worden/ verſtanden vnnd außgeleget. 8. die Syncretiſten
vnd Religionsmiſcher/ deren Meinung dahin gehet/ es ſeyen allein die
jenige Artickel/ ſo im Apoſtoliſchen Glauben verfaſſet/ zu wiſſen/ zu glauben/
vnd zu bekennen zur Seligkeit noͤhtig/ im Gegentheil ſeye man eben nit ver-
bunden zu glauben/ vnd zu bekennen was noch vnter den Theologis vnd
Lehrern ſtreitig/ ſonderlich was das quomodo? oder die Frag wie? an-
langt; gnug ſey es zu wiſſen/ das Gott woll/ daß eine ewige Gnadenwahl
ſey/ ob aber dieſelbe bloß oder bedinget? gnug/ daß in Chriſto GOtt vnd
Menſch eine Perſon ſey/ ob aber der Menſchheit Goͤttliche Eigenſchafft
vnd Namentlich die Majeſtaͤt vnd Allgegenwertigkeit mitgetheilet wor-
den? gnug/ daß wir im heiligen Abendmal den Leib vnd Blut Chriſti
empfahen; ob aber im Brod oder am Brod? gnug/ daß wir durch den
Glauben an Chriſtum ohne die Werck des Geſetzes durch ſeine Gerech-
tigkeit ſelig werden; ob aber der Glaub nur faͤhig mache zu empfa-
hen die Gnad/ oder ob er das Inſtrument vnd Mittel ſey die Verdienſt
Chriſti zu ergreiffen? ob alle Werck/ oder nur/ die vor der Rechifertigung
hergehen/ außgeſchloſſen? ob wir durch Chriſti zugerechnete oder einge-
goſſene Gerechtigkeit fuͤr Gott gerecht werden? dieſes vnd dergleichen al-
les ſeyen Gezaͤncke/ koͤnnen ohne Nachtheil der Seligkeit wol vnerkant
vnd vnbekennet verbleiben: gnug ſey es einfaͤltig glauben vnd fromb leben;
wer auſſer dem Apoſtoliſchen Glauben eine andere opinion vnd Wahn
hat/ derſelbige ſey friedlich zu dulden/ mit oͤffentlichen elenchis vnd Can-
tzelgeſchrey nicht anzufallen/ viel weniger zu verdammen. O ſchoͤner
Engel des Liechts/ wie haſt du dich ſo ſchoͤn geputzt/ vnd ſtecket doch ein ſol-
cher abſchewlicher Butz/ nemlich die Samaritiſche Fledermauß vnd groſſe/
das iſt/ Altheiſtiſche/ vngoͤttliche Religion vnter deinem Engels-Kleid
verborgen! wie gar iſt es dir vmb was anders zu thun/ als es ſcheinet? wie
liſtig vnterſteheſt du durch deine falſchgenante Philoſophia des edlen Klei-
nods der Goͤttlichen/ wiewol angefochtenen Warheit/ vnd Vermahnung
des Evangeliſchen Troſts/ ſo auß den im mittel gelaſſenen ſtreitigen Lehren
herfleuſt/ vns zu berauben. Jſt doch keine vernuͤnfftige Haußmutter ſo
ſaumſelig/ daß ſie ſich nicht ſolte uͤber die Nohtdurfft jhrer Speißkammer
auch
(ε) pag. 163.
275.
vid. myſte-
rium Syn-
cretiſmi, &
Sigalion.
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