Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. auch nicht geläugnet oder verworffen: hie stehe ich an! ich weiß nicht/was ich darzu sagen soll. Oder wie andere den Kopff auß der Schlin- gen ziehen/ vnnd sagen/ sie wolten zwar wider die formulam concor- diae öffentlich nichts predigen/ schreiben vnnd sagen/ aber man solte jhnen auch die Freiheit lassen/ nicht schuldig zu seyn derselben zu vnter schreiben/ oder nach vnnd mit derselben öffentlich zu lehren. 3. Die Eclectici vnd Wähler/ die auß allen Religionen das beste herauß klauben/ vnnd von den Dornen Feigen lesen/ oder Willkührer/ rechte Sophistische Fledermäuß/ denen die Päpstischen/ als Thomae de Kempis vnd andere Bücher/ so wol belieben/ daß sie sie den vnserigen weit vorzie- hen: gegen Drexelii Bisam/ hätte schier was anders gesagt/ muß vnsers Koth seyn/ vnsere Bücher stincken/ was aber die fremden Götter schreiben/ das seyn lauter Evangelia/ da durch junge/ zarte/ fürwitzige Gemühter/ die noch kein discretion bey sich haben/ leichtlich mögen verführet vnd ange- steckt werden. 4. Libellatici die Beichtzedler/ welche in Jtalia/ Hispa- nia vnd anderswo jhnen lassen Beichtzedul geben/ so sie vmbs Gelt er- kaufft/ auff daß sie für gut Catholische Christen angesehen vnd geduldet würden/ schleppen sich vnter dessen mit roten Creutzen/ Weihwasser vnd dergleichen Ceremonien/ lassen sich bedüncken/ wann nur das Hertz gut Evangelisch seye/ so habe man die eusserlichen Ceremonien nicht so genaw in Acht zu nehmen; die Scheinbehelff/ damit solche Heuchler sich vnter- stehen außzuhalfftern/ seyn zu anderer Zeit beantwortet vnd abgetrieben worden. 5. Abnegatores morales/ die Ruch- vnd Gottlose Maul-Catechis. Milch part. 3. pag. 437. Christen/ die Christum im Wandel vnd Leben verläugnen; sind/ was den Namen betrifft/ Christen; aber im Leben rechte Wider-Cchristen/ tra- gen das Evangelium auf der Zungen/ lästern dasselb in der That/ sind gut Lutherisch im Fleischessen/ in Vnterlassung der Bilder-götzerey/ aber sollen sie fasten vnd den Leib casteyen/ das heissen sie Päpsttisch vnd Mönchisch le- ben. 6. Molles martyres, die zarten Märtyrer vnd Heiligen/ die zurIoh. 12, 42. Zeit der vorigen Verfolgungen kein Schwein vmb der Religion willen dahin- den gelassen in der Nachbarschafft/ vnd doch jetzt vmb alles kommen: so mach- tens jene Obersten der Juden/ die auß Forcht der Phariseer Christum nit bekennen wollen/ auff daß sie nit in den Bann gethan würden. 7. Die aequi- vocanten, welche zwar einerley Wort führen/ vnnd blecken wie die Schaf/ aber jhr Sinn vnd Verstand ist anders/ so gar/ daß nach jhrer Mei- nung/ die sie sich heutigs tages Lutheri Namens nit beschämen/ sondern Lu- theraner heissen/ vnd sich zur Augspurgischen Confession bekennen/ die sinds vnd sollens nit mehr seyn im gegentheil die also übelgenanten reformirten, die Y
Predigt. auch nicht gelaͤugnet oder verworffen: hie ſtehe ich an! ich weiß nicht/was ich darzu ſagen ſoll. Oder wie andere den Kopff auß der Schlin- gen ziehen/ vnnd ſagen/ ſie wolten zwar wider die formulam concor- diæ oͤffentlich nichts predigen/ ſchreiben vnnd ſagen/ aber man ſolte jhnen auch die Freiheit laſſen/ nicht ſchuldig zu ſeyn derſelben zu vnter ſchreiben/ oder nach vnnd mit derſelben oͤffentlich zu lehren. 3. Die Eclectici vnd Waͤhler/ die auß allen Religionen das beſte herauß klauben/ vnnd von den Dornen Feigen leſen/ oder Willkuͤhrer/ rechte Sophiſtiſche Fledermaͤuß/ denen die Paͤpſtiſchen/ als Thomæ de Kempis vnd andere Buͤcher/ ſo wol belieben/ daß ſie ſie den vnſerigen weit vorzie- hen: gegen Drexelii Biſam/ haͤtte ſchier was anders geſagt/ muß vnſers Koth ſeyn/ vnſere Buͤcher ſtincken/ was aber die fremden Goͤtter ſchreiben/ das ſeyn lauter Evangelia/ da durch junge/ zarte/ fuͤrwitzige Gemuͤhter/ die noch kein diſcretion bey ſich haben/ leichtlich moͤgen verfuͤhret vnd ange- ſteckt werden. 4. Libellatici die Beichtzedler/ welche in Jtalia/ Hiſpa- nia vnd anderswo jhnen laſſen Beichtzedul geben/ ſo ſie vmbs Gelt er- kaufft/ auff daß ſie fuͤr gut Catholiſche Chriſten angeſehen vnd geduldet wuͤrden/ ſchleppen ſich vnter deſſen mit roten Creutzen/ Weihwaſſer vnd dergleichen Ceremonien/ laſſen ſich beduͤncken/ wann nur das Hertz gut Evangeliſch ſeye/ ſo habe man die euſſerlichen Ceremonien nicht ſo genaw in Acht zu nehmen; die Scheinbehelff/ damit ſolche Heuchler ſich vnter- ſtehen außzuhalfftern/ ſeyn zu anderer Zeit beantwortet vnd abgetrieben worden. 5. Abnegatores morales/ die Ruch- vnd Gottloſe Maul-Catechiſ. Milch part. 3. pag. 437. Chriſten/ die Chriſtum im Wandel vnd Leben verlaͤugnen; ſind/ was den Namen betrifft/ Chriſten; aber im Leben rechte Wider-Cchriſten/ tra- gen das Evangelium auf der Zungen/ laͤſtern daſſelb in der That/ ſind gut Lutheriſch im Fleiſcheſſen/ in Vnterlaſſung der Bilder-goͤtzerey/ aber ſollen ſie faſten vnd den Leib caſteyen/ das heiſſen ſie Paͤpſttiſch vnd Moͤnchiſch le- ben. 6. Molles martyres, die zarten Maͤrtyrer vnd Heiligen/ die zurIoh. 12, 42. Zeit der vorigen Verfolgungẽ kein Schwein vmb der Religion willẽ dahin- den gelaſſen in der Nachbarſchafft/ vnd doch jetzt vmb alles kom̃en: ſo mach- tens jene Oberſten der Juden/ die auß Forcht der Phariſeer Chriſtum nit bekennen wollen/ auff daß ſie nit in den Bann gethan wuͤrden. 7. Die æqui- vocanten, welche zwar einerley Wort fuͤhren/ vnnd blecken wie die Schaf/ aber jhr Sinn vnd Verſtand iſt anders/ ſo gar/ daß nach jhrer Mei- nung/ die ſie ſich heutigs tages Lutheri Namens nit beſchaͤmẽ/ ſondern Lu- theraner heiſſen/ vñ ſich zur Augſpurgiſchen Confeſſion bekennen/ die ſinds vnd ſollens nit mehr ſeyn im gegentheil die alſo uͤbelgenanten reformirten, die Y
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Predigt.
auch nicht gelaͤugnet oder verworffen: hie ſtehe ich an! ich weiß nicht/
was ich darzu ſagen ſoll. Oder wie andere den Kopff auß der Schlin-
gen ziehen/ vnnd ſagen/ ſie wolten zwar wider die formulam concor-
diæ oͤffentlich nichts predigen/ ſchreiben vnnd ſagen/ aber man ſolte
jhnen auch die Freiheit laſſen/ nicht ſchuldig zu ſeyn derſelben zu vnter
ſchreiben/ oder nach vnnd mit derſelben oͤffentlich zu lehren. 3. Die
Eclectici vnd Waͤhler/ die auß allen Religionen das beſte herauß
klauben/ vnnd von den Dornen Feigen leſen/ oder Willkuͤhrer/ rechte
Sophiſtiſche Fledermaͤuß/ denen die Paͤpſtiſchen/ als Thomæ de Kempis
vnd andere Buͤcher/ ſo wol belieben/ daß ſie ſie den vnſerigen weit vorzie-
hen: gegen Drexelii Biſam/ haͤtte ſchier was anders geſagt/ muß vnſers
Koth ſeyn/ vnſere Buͤcher ſtincken/ was aber die fremden Goͤtter ſchreiben/
das ſeyn lauter Evangelia/ da durch junge/ zarte/ fuͤrwitzige Gemuͤhter/ die
noch kein diſcretion bey ſich haben/ leichtlich moͤgen verfuͤhret vnd ange-
ſteckt werden. 4. Libellatici die Beichtzedler/ welche in Jtalia/ Hiſpa-
nia vnd anderswo jhnen laſſen Beichtzedul geben/ ſo ſie vmbs Gelt er-
kaufft/ auff daß ſie fuͤr gut Catholiſche Chriſten angeſehen vnd geduldet
wuͤrden/ ſchleppen ſich vnter deſſen mit roten Creutzen/ Weihwaſſer vnd
dergleichen Ceremonien/ laſſen ſich beduͤncken/ wann nur das Hertz gut
Evangeliſch ſeye/ ſo habe man die euſſerlichen Ceremonien nicht ſo genaw
in Acht zu nehmen; die Scheinbehelff/ damit ſolche Heuchler ſich vnter-
ſtehen außzuhalfftern/ ſeyn zu anderer Zeit beantwortet vnd abgetrieben
worden. 5. Abnegatores morales/ die Ruch- vnd Gottloſe Maul-
Chriſten/ die Chriſtum im Wandel vnd Leben verlaͤugnen; ſind/ was
den Namen betrifft/ Chriſten; aber im Leben rechte Wider-Cchriſten/ tra-
gen das Evangelium auf der Zungen/ laͤſtern daſſelb in der That/ ſind gut
Lutheriſch im Fleiſcheſſen/ in Vnterlaſſung der Bilder-goͤtzerey/ aber ſollen
ſie faſten vnd den Leib caſteyen/ das heiſſen ſie Paͤpſttiſch vnd Moͤnchiſch le-
ben. 6. Molles martyres, die zarten Maͤrtyrer vnd Heiligen/ die zur
Zeit der vorigen Verfolgungẽ kein Schwein vmb der Religion willẽ dahin-
den gelaſſen in der Nachbarſchafft/ vnd doch jetzt vmb alles kom̃en: ſo mach-
tens jene Oberſten der Juden/ die auß Forcht der Phariſeer Chriſtum nit
bekennen wollen/ auff daß ſie nit in den Bann gethan wuͤrden. 7. Die æqui-
vocanten, welche zwar einerley Wort fuͤhren/ vnnd blecken wie die
Schaf/ aber jhr Sinn vnd Verſtand iſt anders/ ſo gar/ daß nach jhrer Mei-
nung/ die ſie ſich heutigs tages Lutheri Namens nit beſchaͤmẽ/ ſondern Lu-
theraner heiſſen/ vñ ſich zur Augſpurgiſchen Confeſſion bekennen/ die ſinds
vnd ſollens nit mehr ſeyn im gegentheil die alſo uͤbelgenanten reformirten,
die
Catechiſ.
Milch
part. 3. pag.
437.
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