Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Vierte Liebsten damal an der Furt des Jordans gewesen das Wort Schiboleth/das ist bey vns Symbolum, der Christliche Glaub. Wir haben auch eine Reise für über den Jordan ins himmlische Canaan/ vnser Heimat vnd rechte Vatterland; aber der Paß ist verlegt/ es gehöret die Losung darzu/ nemlich die Bekantniß des Symboli, das stehet im Wort: Jch glaub. Es ist nicht gnug an dem innerlichen Hertzensglauben für GOtt dem HErrn/ von welchem wir vor acht tagen gehandelt/ sondern es muß auch darzukommen der eusserliche Mundglaub für den Menschen. Jst auch eine gefährliche Losung/ denn am recht außsprechen ligt viel/ wir müssen nicht mit lispelender/ sondern mit voller Stimme vnser Bekantniß thun: nicht mum/ mum sagen vnd Päp im Maul haben oder vnterm Hütlein spielen/ daß wir nicht Schiffbruch an vnser Seelen leiden vnd fürüberfah- ren müssen/ dann da stehet sehr grosse Gefahr vnd Schaden auff/ im Fall Rom. 10, 10.die Christliche Losung nicht recht just vnd wol außgesprochen wird. So man von Hertzen glaubt/ so wird man gerecht/ vnd so man mit dem Munde bekennet/ so wird man selig. Wollen demnach die Grammatic des heiligen Geistes studiren/ vnd vnser Schiboleth recht auß- sprechen lernen; dazu vns der Vatter aller Gnaden die Krafft seines heili- gen Geistes vmb Christi willen verleihen wolle/ Amen. ZWey Stück seyn allhie zu betrachten/ I. Confessionis quidditas, war
Die Vierte Liebſten damal an der Furt des Jordans geweſen das Wort Schiboleth/das iſt bey vns Symbolum, der Chriſtliche Glaub. Wir haben auch eine Reiſe fuͤr uͤber den Jordan ins himmliſche Canaan/ vnſer Heimat vnd rechte Vatterland; aber der Paß iſt verlegt/ es gehoͤret die Loſung darzu/ nemlich die Bekantniß des Symboli, das ſtehet im Wort: Jch glaub. Es iſt nicht gnug an dem innerlichen Hertzensglauben fuͤr GOtt dem HErrn/ von welchem wir vor acht tagen gehandelt/ ſondern es muß auch darzukommen der euſſerliche Mundglaub fuͤr den Menſchen. Jſt auch eine gefaͤhrliche Loſung/ denn am recht außſprechen ligt viel/ wir muͤſſen nicht mit liſpelender/ ſondern mit voller Stimme vnſer Bekantniß thun: nicht mum/ mum ſagen vnd Paͤp im Maul haben oder vnterm Huͤtlein ſpielen/ daß wir nicht Schiffbruch an vnſer Seelen leiden vnd fuͤruͤberfah- ren muͤſſen/ dann da ſtehet ſehr groſſe Gefahr vnd Schaden auff/ im Fall Rom. 10, 10.die Chriſtliche Loſung nicht recht juſt vnd wol außgeſprochen wird. So man von Hertzen glaubt/ ſo wird man gerecht/ vnd ſo man mit dem Munde bekennet/ ſo wird man ſelig. Wollen demnach die Grammatic des heiligen Geiſtes ſtudiren/ vnd vnſer Schiboleth recht auß- ſprechen lernen; dazu vns der Vatter aller Gnaden die Krafft ſeines heili- gen Geiſtes vmb Chriſti willen verleihen wolle/ Amen. ZWey Stuͤck ſeyn allhie zu betrachten/ I. Confeſſionis quidditas, war
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Die Vierte
Liebſten damal an der Furt des Jordans geweſen das Wort Schiboleth/
das iſt bey vns Symbolum, der Chriſtliche Glaub. Wir haben auch eine
Reiſe fuͤr uͤber den Jordan ins himmliſche Canaan/ vnſer Heimat vnd
rechte Vatterland; aber der Paß iſt verlegt/ es gehoͤret die Loſung darzu/
nemlich die Bekantniß des Symboli, das ſtehet im Wort: Jch glaub.
Es iſt nicht gnug an dem innerlichen Hertzensglauben fuͤr GOtt dem
HErrn/ von welchem wir vor acht tagen gehandelt/ ſondern es muß auch
darzukommen der euſſerliche Mundglaub fuͤr den Menſchen. Jſt auch
eine gefaͤhrliche Loſung/ denn am recht außſprechen ligt viel/ wir muͤſſen
nicht mit liſpelender/ ſondern mit voller Stimme vnſer Bekantniß thun:
nicht mum/ mum ſagen vnd Paͤp im Maul haben oder vnterm Huͤtlein
ſpielen/ daß wir nicht Schiffbruch an vnſer Seelen leiden vnd fuͤruͤberfah-
ren muͤſſen/ dann da ſtehet ſehr groſſe Gefahr vnd Schaden auff/ im Fall
die Chriſtliche Loſung nicht recht juſt vnd wol außgeſprochen wird. So
man von Hertzen glaubt/ ſo wird man gerecht/ vnd ſo man mit
dem Munde bekennet/ ſo wird man ſelig. Wollen demnach die
Grammatic des heiligen Geiſtes ſtudiren/ vnd vnſer Schiboleth recht auß-
ſprechen lernen; dazu vns der Vatter aller Gnaden die Krafft ſeines heili-
gen Geiſtes vmb Chriſti willen verleihen wolle/ Amen.
Rom. 10,
10.
ZWey Stuͤck ſeyn allhie zu betrachten/ I. Confeſſionis quidditas,
Was die euſſerliche Glaubensbekantniß ſey/ wie dieſelbe
geſchehen ſolle. II. Neceſſitas, wie nohtwendig ſie ſeye/
vnd worin ſolche Nohwendigkeit beſtehe. Was heiſt dann aber-
mal nach Anleitung vnſers erſten Puͤnctleins/ Jch glaub? Antwort:
Jch bekenn euſſerlich mit Mund vnd Werck meinen beywohnenden Glau-
ben/ ich bin bereit einem jeden/ der nit auß Schimpff/ furi oder Grimm vnd
vnzimlicher Weiß; ſondern mit Gebuͤhr im Ernſt/ Rechenſchafft meines
Glaubens von mir begehret/ zu antworten/ vermoͤg der Apoſtoliſchen Er-
innerung: Seyd allezeit bereit zur Verantwortung jedermann/
der Grund fordert/ der Hoffnung/ die in euch iſt. Dann/ daß
ich vngeheiſſen fuͤr mich ſelbſt mich in Gefahr begeben vnd dem Prieſter
die Monſtranz auß der Hand ſchlagen ſolle/ das heiſſet Gott nicht; ſondern
ich bin ſchuldig auff vorhergehendes rechtmaͤſſiges erfordern meine Be-
kantniß zu thun/ vnd daſſelb I. ore, mit dem Mund/ vnd zwar I. ore pla-
no, mit hellem/ claren vñ verſtaͤndlichen Mund/ ohn alle Deuteley/
æquivocation vnd verſchraubte Rede. Arius der beruͤhmte Ketzermeiſter
war
1. Pet. 3, 15.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 162. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/180>, abgerufen am 23.07.2024. |