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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
wann sie nicht können Rechnung thun von jhrem Haußhalten/ dürffen
sie der Herrschafft nit kecklich vnter Augen tretten. Zwar es sind wol solche
Freveler/ die es den Söhnen Jacobs nachthun vnd mit grosser Verwegen-
heit alle Gewissens biß hindansetzen/ legen dem alten Vatter Josephs RockGen. 37, 31,
32, 33.

für die Nasen/ tanquam re praeclare gesta, als hätten sie es wol außgerich-
tet/ diesen haben wir funden/ sihe ob es deines Sohns Rock sey oder nicht?
das heisset Gottes im Himmel gespottet/ der wird auch solcher Lent spotten/
vnd ob sie gleich den Namen Jesus im Munde führen/ wie dort jene Teuf-
felsbanner die Söhne Scevae: so wird sie der Sathan verlachen vnd sa-
gen: Jesum kenne ich so wol als jhr/ wer seyd aber jhr?

IV. Es möchte sich ereigen/ Non credo desperabundum bey etlichen/
der verzwejffelte Vnglauben/ wie an Fr. Spiera einen fürnemen, Rechts-
gelehrte zu Citadella in Jtalia geschehen/ der nach den er die einmal wolerkanteapud Slei-
dan. l.
21.

Evangelische Warheit verläugnet/ revociret/ rückwendig worden/ in solche
vnträgliche Gewissensangst gerahten/ daß er keinen Trost mehr auß Got-
tes Wort annemen wollen: sondern/ da man jhm Gottes vnendliche
Barmhertzigkeit vorgehalten/ Christi thewer Verdienst für Augen gemah-
let/ er geantwortet/ das läugne er zwar nicht/ aber es gehe jhn nichts an/ er
sey von Gott verworffen vnd zur ewigen Verdamniß verstossen/ dieselbe
Qual vnd Pein fühle er schon in seinem Hertzen/ er könne Gott nicht lie-
ben/ er müsse jhn schröcklich hassen/ in welchen verzweiffelten Gedancken
vnd Worten er verharret biß an sein verfluchtes Ende.

V. Es würde sich endlich finden der grosse Glaube/ der tode
Glaube/ der Leblose/ Schein vnnd Schatten-Glaub/ der Mund vnnd
Ruhm Glaub/ der sich in den lebendigen Glaubensfrüchten nicht be-
scheinet/ gleich einem faulen Zündholtz/ so in der Nacht offt mit Schrecken
leuchtet/ aber nicht brennet/ noch dem Nächsten warm gibt. Es sind wol
solche Künstler gewesen/ die ein statuam oder Hültzenbild haben redend
gemacht: wann nun ein solch Hültzenbild redet vnd spricht/ ich lebe! wird
nicht seiner lachen wer/ das Künstlen verstehet? eben das thut der jenige
Heuchler vnd Maul-Christ/ der sagt/ ich glaub/ vnnd beweiset seinen
Glauben nicht im Werck: er macht sein eigen Maul zur Taschen.

Diß sind lauter heilose Glauben. wehe dem/ der darauff beharret!
aber wol allen/ die von Hertzen auff Gott vnd seinen Sohn Christum
trawen/ die jhn also annemen/ im Hertzen nachmalen vnd nachbilden/ wie
er sich in seinem Wort vorgemahlet: laufft gleich Schwachheit mit vnter/
thut der Sathan ein Versuch/ vnterstehet das Band zwischen Gott vnd
Menschen/ vnd also das Kind von seiner Mutter abzuschneiden: bildet

dir

Predigt.
wann ſie nicht koͤnnen Rechnung thun von jhrem Haußhalten/ duͤrffen
ſie der Herrſchafft nit kecklich vnter Augen tretten. Zwar es ſind wol ſolche
Freveler/ die es den Soͤhnen Jacobs nachthun vnd mit groſſer Verwegen-
heit alle Gewiſſens biß hindanſetzen/ legen dem alten Vatter Joſephs RockGen. 37, 31,
32, 33.

fuͤr die Naſen/ tanquam re præclarè geſta, als haͤtten ſie es wol außgerich-
tet/ dieſen haben wir funden/ ſihe ob es deines Sohns Rock ſey oder nicht?
das heiſſet Gottes im Himmel geſpottet/ der wird auch ſolcher Lent ſpotten/
vnd ob ſie gleich den Namen Jeſus im Munde fuͤhren/ wie dort jene Teuf-
felsbanner die Soͤhne Scevæ: ſo wird ſie der Sathan verlachen vnd ſa-
gen: Jeſum kenne ich ſo wol als jhr/ wer ſeyd aber jhr?

IV. Es moͤchte ſich ereigen/ Non credo deſperabundum bey etlichen/
der verzwejffelte Vnglauben/ wie an Fr. Spiera einẽ fuͤrnemẽ, Rechts-
gelehrte zu Citadella in Jtalia geſchehẽ/ der nach dẽ er die einmal wolerkanteapud Slei-
dan. l.
21.

Evangeliſche Warheit verlaͤugnet/ revociret/ ruͤckwendig worden/ in ſolche
vntraͤgliche Gewiſſensangſt gerahten/ daß er keinen Troſt mehr auß Got-
tes Wort annemen wollen: ſondern/ da man jhm Gottes vnendliche
Barmhertzigkeit vorgehalten/ Chriſti thewer Verdienſt fuͤr Augen gemah-
let/ er geantwortet/ das laͤugne er zwar nicht/ aber es gehe jhn nichts an/ er
ſey von Gott verworffen vnd zur ewigen Verdamniß verſtoſſen/ dieſelbe
Qual vnd Pein fuͤhle er ſchon in ſeinem Hertzen/ er koͤnne Gott nicht lie-
ben/ er muͤſſe jhn ſchroͤcklich haſſen/ in welchen verzweiffelten Gedancken
vnd Worten er verharret biß an ſein verfluchtes Ende.

V. Es wuͤrde ſich endlich finden der groſſe Glaube/ der tode
Glaube/ der Lebloſe/ Schein vnnd Schatten-Glaub/ der Mund vnnd
Ruhm Glaub/ der ſich in den lebendigen Glaubensfruͤchten nicht be-
ſcheinet/ gleich einem faulen Zuͤndholtz/ ſo in der Nacht offt mit Schrecken
leuchtet/ aber nicht brennet/ noch dem Naͤchſten warm gibt. Es ſind wol
ſolche Kuͤnſtler geweſen/ die ein ſtatuam oder Huͤltzenbild haben redend
gemacht: wann nun ein ſolch Huͤltzenbild redet vnd ſpricht/ ich lebe! wird
nicht ſeiner lachen wer/ das Kuͤnſtlen verſtehet? eben das thut der jenige
Heuchler vnd Maul-Chriſt/ der ſagt/ ich glaub/ vnnd beweiſet ſeinen
Glauben nicht im Werck: er macht ſein eigen Maul zur Taſchen.

Diß ſind lauter heiloſe Glauben. wehe dem/ der darauff beharret!
aber wol allen/ die von Hertzen auff Gott vnd ſeinen Sohn Chriſtum
trawen/ die jhn alſo annemen/ im Hertzen nachmalen vnd nachbilden/ wie
er ſich in ſeinem Wort vorgemahlet: laufft gleich Schwachheit mit vnter/
thut der Sathan ein Verſuch/ vnterſtehet das Band zwiſchen Gott vnd
Menſchen/ vnd alſo das Kind von ſeiner Mutter abzuſchneiden: bildet

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[159/0177] Predigt. wann ſie nicht koͤnnen Rechnung thun von jhrem Haußhalten/ duͤrffen ſie der Herrſchafft nit kecklich vnter Augen tretten. Zwar es ſind wol ſolche Freveler/ die es den Soͤhnen Jacobs nachthun vnd mit groſſer Verwegen- heit alle Gewiſſens biß hindanſetzen/ legen dem alten Vatter Joſephs Rock fuͤr die Naſen/ tanquam re præclarè geſta, als haͤtten ſie es wol außgerich- tet/ dieſen haben wir funden/ ſihe ob es deines Sohns Rock ſey oder nicht? das heiſſet Gottes im Himmel geſpottet/ der wird auch ſolcher Lent ſpotten/ vnd ob ſie gleich den Namen Jeſus im Munde fuͤhren/ wie dort jene Teuf- felsbanner die Soͤhne Scevæ: ſo wird ſie der Sathan verlachen vnd ſa- gen: Jeſum kenne ich ſo wol als jhr/ wer ſeyd aber jhr? Gen. 37, 31, 32, 33. IV. Es moͤchte ſich ereigen/ Non credo deſperabundum bey etlichen/ der verzwejffelte Vnglauben/ wie an Fr. Spiera einẽ fuͤrnemẽ, Rechts- gelehrte zu Citadella in Jtalia geſchehẽ/ der nach dẽ er die einmal wolerkante Evangeliſche Warheit verlaͤugnet/ revociret/ ruͤckwendig worden/ in ſolche vntraͤgliche Gewiſſensangſt gerahten/ daß er keinen Troſt mehr auß Got- tes Wort annemen wollen: ſondern/ da man jhm Gottes vnendliche Barmhertzigkeit vorgehalten/ Chriſti thewer Verdienſt fuͤr Augen gemah- let/ er geantwortet/ das laͤugne er zwar nicht/ aber es gehe jhn nichts an/ er ſey von Gott verworffen vnd zur ewigen Verdamniß verſtoſſen/ dieſelbe Qual vnd Pein fuͤhle er ſchon in ſeinem Hertzen/ er koͤnne Gott nicht lie- ben/ er muͤſſe jhn ſchroͤcklich haſſen/ in welchen verzweiffelten Gedancken vnd Worten er verharret biß an ſein verfluchtes Ende. apud Slei- dan. l. 21. V. Es wuͤrde ſich endlich finden der groſſe Glaube/ der tode Glaube/ der Lebloſe/ Schein vnnd Schatten-Glaub/ der Mund vnnd Ruhm Glaub/ der ſich in den lebendigen Glaubensfruͤchten nicht be- ſcheinet/ gleich einem faulen Zuͤndholtz/ ſo in der Nacht offt mit Schrecken leuchtet/ aber nicht brennet/ noch dem Naͤchſten warm gibt. Es ſind wol ſolche Kuͤnſtler geweſen/ die ein ſtatuam oder Huͤltzenbild haben redend gemacht: wann nun ein ſolch Huͤltzenbild redet vnd ſpricht/ ich lebe! wird nicht ſeiner lachen wer/ das Kuͤnſtlen verſtehet? eben das thut der jenige Heuchler vnd Maul-Chriſt/ der ſagt/ ich glaub/ vnnd beweiſet ſeinen Glauben nicht im Werck: er macht ſein eigen Maul zur Taſchen. Diß ſind lauter heiloſe Glauben. wehe dem/ der darauff beharret! aber wol allen/ die von Hertzen auff Gott vnd ſeinen Sohn Chriſtum trawen/ die jhn alſo annemen/ im Hertzen nachmalen vnd nachbilden/ wie er ſich in ſeinem Wort vorgemahlet: laufft gleich Schwachheit mit vnter/ thut der Sathan ein Verſuch/ vnterſtehet das Band zwiſchen Gott vnd Menſchen/ vnd alſo das Kind von ſeiner Mutter abzuſchneiden: bildet dir

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 159. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/177>, abgerufen am 25.11.2024.