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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Erste
Glaubensbekantniß verfertiget/ als ein vnterscheidendes vnd in alle Ewig-
keit hochehrwürdiges Siegs- vnd Ehrenzeichen der hochgebenedeyeten
Dreyeinigkeit zu Lob/ Ruhm vnd Preiß/ welches ist das jenige/ daß wir im
Namen des Höchsten mit belieben E. Ehrwürdigen Kirchen-Convents
E. L. fürzutragen/ vnd also den rechten/ waaren/ vralten/ seligmachenden
Glauben wol vnd gründlich einzubilden fürgenommen/ en tou toniko-
men, HErr Jesu laß vns in dir siegen/ Ach HErr hilff/ Ach HErr laß wol
gelingen. Amen/ Amen!

WIr bleiben für dieses mal bloß vnd allein bey dem ersten Wort
des Tituls/ nemlich dem Wort Symbolum, was das sey vnd
heisse/ vnd was wir von solchen Symbolis ins gemein halten
sollen? vnnöhtig ists/ von dem Wort selbst viel Wort zu machen. Be-
kant ist in den Schulen/ die derivatio oder des Worts Vrsprung von dem
Griechischen sumballein, zusammentragen/ da man die Häfflein (wie wir
Teutschen red en) zu einem Liebmal pfleget zusammentragen/ oder die Jrten
zusammen legt/ eine Zech zu bezahlen. Sonst heisset in dem Kriegswesen
das Wort/ die Losung/ so viel als das Wort oder Wortzeichen/ dadurch
Freund vnd Feind voneinander vnterschieden werden/ daher Ambrosius
l. 3. de ve-
land. virgi-
nib.
den Glauben nennet cordis signaculum, nostrae militiae sacramentum.
Das ist/ das Symbolum oder Glaubensbekäntniß/ ist vnsers Hertzen Pit-
schafft vnd ein Eyd/ den wir als geistliche Kriegsleute vnserm Feldhaupt-
mann vnd HErrn Christo thun/ vnd ist solcher Glaube nach Anleitung
Augustin.
l. 13. de. Tri-
nit. c.
2.
Augustini zweyerley: 1. ut quod, Fides quae creditur. der geglaubte Glaub/
das jenige so geglaubet wird. 2. ut quo, Fides, quae credit, der glaubende
Glaub/ der Glaube/ so da glaubet; an ietzo handlen wir allein von dem
ersten/ nemlich von den Symbolo oder Glaubensbekantniß/ so da geglaubet
wird/ vnd kan vnd soll demnach dasselbig füglich angesehen werden. 1. tan-
quan epitome & catena articulorum fidei.
Als ein kurtzer Begriff vnd
zusammengefügte Kette der Articul vnsers Christlichen Glaubens/

in welchen zu förderst zu finden/ das Fundament der Seligkeit/ nemlich
Christus/ der einige Kern vnd Stern/ Safft vnd Crafft des seligmachen-
Act. 4. 12.den Glaubens/ aufser welchen kein ander Name den Menschen
gegeben/ darinnen wir sollen selig werden/ ausser dem einen/

1. Cor. 3. 11.
Proprium
fidei fun-
damen-
tum certun
andern Grund niemand legen kan/ welcher ist theanthropos, der Held von
zweyen Naturen/ nemlich/ waarer Gott vnd waarer Mensch/ der allgemei-
ne Heiland vnd Schlangentretter/ der durch sein Blut vnd Gehorsam vns
Menschen von der Sünd/ dero Schuld vnd Wurtzel erlöset/ der göttlichen

Gerech-

Die Erſte
Glaubensbekantniß verfertiget/ als ein vnterſcheidendes vnd in alle Ewig-
keit hochehrwuͤrdiges Siegs- vnd Ehrenzeichen der hochgebenedeyeten
Dreyeinigkeit zu Lob/ Ruhm vnd Preiß/ welches iſt das jenige/ daß wir im
Namen des Hoͤchſten mit belieben E. Ehrwuͤrdigen Kirchen-Convents
E. L. fuͤrzutragen/ vnd alſo den rechten/ waaren/ vralten/ ſeligmachenden
Glauben wol vnd gruͤndlich einzubilden fuͤrgenommen/ ἐν τού τῳνικῶ-
μεν, HErr Jeſu laß vns in dir ſiegen/ Ach HErr hilff/ Ach HErr laß wol
gelingen. Amen/ Amen!

WIr bleiben fuͤr dieſes mal bloß vnd allein bey dem erſten Wort
des Tituls/ nemlich dem Wort Symbolum, was das ſey vnd
heiſſe/ vnd was wir von ſolchen Symbolis ins gemein halten
ſollen? vnnoͤhtig iſts/ von dem Wort ſelbſt viel Wort zu machen. Be-
kant iſt in den Schulen/ die derivatio oder des Worts Vrſprung von dem
Griechiſchen συμβάλλειν, zuſammentragen/ da man die Haͤfflein (wie wir
Teutſchen red en) zu einem Liebmal pfleget zuſam̃entragen/ oder die Jrten
zuſammen legt/ eine Zech zu bezahlen. Sonſt heiſſet in dem Kriegsweſen
das Wort/ die Loſung/ ſo viel als das Wort oder Wortzeichen/ dadurch
Freund vnd Feind voneinander vnterſchieden werden/ daher Ambroſius
l. 3. de ve-
land. virgi-
nib.
den Glauben nennet cordis ſignaculum, noſtræ militiæ ſacramentum.
Das iſt/ das Symbolum oder Glaubensbekaͤntniß/ iſt vnſers Hertzen Pit-
ſchafft vnd ein Eyd/ den wir als geiſtliche Kriegsleute vnſerm Feldhaupt-
mann vnd HErrn Chriſto thun/ vnd iſt ſolcher Glaube nach Anleitung
Auguſtin.
l. 13. de. Tri-
nit. c.
2.
Auguſtini zweyerley: 1. ut quod, Fides quæ creditur. der geglaubte Glaub/
das jenige ſo geglaubet wird. 2. ut quo, Fides, quæ credit, der glaubende
Glaub/ der Glaube/ ſo da glaubet; an ietzo handlen wir allein von dem
erſten/ nemlich von dẽ Symbolo oder Glaubensbekantniß/ ſo da geglaubet
wird/ vnd kan vnd ſoll demnach daſſelbig fuͤglich angeſehen werden. 1. tan-
quã epitome & catena articulorum fidei.
Als ein kurtzer Begriff vnd
zuſam̃engefuͤgte Kette der Articul vnſers Chriſtlichẽ Glaubens/

in welchen zu foͤrderſt zu finden/ das Fundament der Seligkeit/ nemlich
Chriſtus/ der einige Kern vnd Stern/ Safft vnd Crafft des ſeligmachen-
Act. 4. 12.den Glaubens/ aufſer welchen kein ander Name den Menſchen
gegeben/ darinnen wir ſollen ſelig werden/ auſſer dem einen/

1. Cor. 3. 11.
Proprium
fidei fun-
damen-
tum certũ
andern Grund niemand legen kan/ welcher iſt ϑεάνθρωπος, der Held von
zweyen Naturen/ nemlich/ waarer Gott vnd waarer Menſch/ der allgemei-
ne Heiland vnd Schlangentretter/ der durch ſein Blut vnd Gehorſam vns
Menſchen von der Suͤnd/ dero Schuld vnd Wurtzel erloͤſet/ der goͤttlichen

Gerech-
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[128/0146] Die Erſte Glaubensbekantniß verfertiget/ als ein vnterſcheidendes vnd in alle Ewig- keit hochehrwuͤrdiges Siegs- vnd Ehrenzeichen der hochgebenedeyeten Dreyeinigkeit zu Lob/ Ruhm vnd Preiß/ welches iſt das jenige/ daß wir im Namen des Hoͤchſten mit belieben E. Ehrwuͤrdigen Kirchen-Convents E. L. fuͤrzutragen/ vnd alſo den rechten/ waaren/ vralten/ ſeligmachenden Glauben wol vnd gruͤndlich einzubilden fuͤrgenommen/ ἐν τού τῳνικῶ- μεν, HErr Jeſu laß vns in dir ſiegen/ Ach HErr hilff/ Ach HErr laß wol gelingen. Amen/ Amen! WIr bleiben fuͤr dieſes mal bloß vnd allein bey dem erſten Wort des Tituls/ nemlich dem Wort Symbolum, was das ſey vnd heiſſe/ vnd was wir von ſolchen Symbolis ins gemein halten ſollen? vnnoͤhtig iſts/ von dem Wort ſelbſt viel Wort zu machen. Be- kant iſt in den Schulen/ die derivatio oder des Worts Vrſprung von dem Griechiſchen συμβάλλειν, zuſammentragen/ da man die Haͤfflein (wie wir Teutſchen red en) zu einem Liebmal pfleget zuſam̃entragen/ oder die Jrten zuſammen legt/ eine Zech zu bezahlen. Sonſt heiſſet in dem Kriegsweſen das Wort/ die Loſung/ ſo viel als das Wort oder Wortzeichen/ dadurch Freund vnd Feind voneinander vnterſchieden werden/ daher Ambroſius den Glauben nennet cordis ſignaculum, noſtræ militiæ ſacramentum. Das iſt/ das Symbolum oder Glaubensbekaͤntniß/ iſt vnſers Hertzen Pit- ſchafft vnd ein Eyd/ den wir als geiſtliche Kriegsleute vnſerm Feldhaupt- mann vnd HErrn Chriſto thun/ vnd iſt ſolcher Glaube nach Anleitung Auguſtini zweyerley: 1. ut quod, Fides quæ creditur. der geglaubte Glaub/ das jenige ſo geglaubet wird. 2. ut quo, Fides, quæ credit, der glaubende Glaub/ der Glaube/ ſo da glaubet; an ietzo handlen wir allein von dem erſten/ nemlich von dẽ Symbolo oder Glaubensbekantniß/ ſo da geglaubet wird/ vnd kan vnd ſoll demnach daſſelbig fuͤglich angeſehen werden. 1. tan- quã epitome & catena articulorum fidei. Als ein kurtzer Begriff vnd zuſam̃engefuͤgte Kette der Articul vnſers Chriſtlichẽ Glaubens/ in welchen zu foͤrderſt zu finden/ das Fundament der Seligkeit/ nemlich Chriſtus/ der einige Kern vnd Stern/ Safft vnd Crafft des ſeligmachen- den Glaubens/ aufſer welchen kein ander Name den Menſchen gegeben/ darinnen wir ſollen ſelig werden/ auſſer dem einen/ andern Grund niemand legen kan/ welcher iſt ϑεάνθρωπος, der Held von zweyen Naturen/ nemlich/ waarer Gott vnd waarer Menſch/ der allgemei- ne Heiland vnd Schlangentretter/ der durch ſein Blut vnd Gehorſam vns Menſchen von der Suͤnd/ dero Schuld vnd Wurtzel erloͤſet/ der goͤttlichen Gerech- l. 3. de ve- land. virgi- nib. Auguſtin. l. 13. de. Tri- nit. c. 2. Act. 4. 12. 1. Cor. 3. 11. Proprium fidei fun- damen- tum certũ

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 128. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/146>, abgerufen am 28.11.2024.