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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
als ein Siegszeichen/ mit welchen er seinen Soldaten gute Hoffnung
vnd Muht gemacht/ in Christo dem HErrn Zebaoth/ dem starcken Ertz-Dan. 10, 21.
Apoc.
12, 7.

fürsten Michael würden sie den Feind überwinden vnd das Feld behalten/
wie wir dann noch heut singen: Es streitet für vns der rechte Mann/
den Gott selbst hat erkohren; Fragst du wer der ist/ er heist Jesus
Christ/ der HErr Zebaoth/ vnd ist kein ander Gott/ das Feld
muß er behalten.
2. ut signum honoris, als ein Zeichen der Ehren/
dabey er sich vnd seine Soldaten erinnert des Namens Christi/ welcher
Gott seinem himmlischen Vater gehorsam worden biß zum TodePhil. 2, 8.
des Creutzes/ vnd darauff einen Namen bekommen über alle Na-
men/ daß in seinen Namen die Knie beugen sollen alle Creaturen
im Himmel/ auf Erden vnd vnter der Erden/
damit sie nit an dem
blosen Creutz hangen blieben/ sondern den gecreutzigten/ vnd zur Rechten
Gottes erhabenen Christum verehrten. Vnd gesetzt/ er hätte (wie Gegentheil
meinet) das Crucifix lassen anbeten/ so were es jhm auf den heutigen Tag so
wenig nachzuthun/ als die Jsraeliten recht gethan/ dz sie an Gideons Heilig-Iud. 8, 27.
thum dem Ephod oder den Leibrock/ so er in seine Statt zu Ophra gesetzt/ sich
verhuret: welches Gideon vnd seinem Hause zum Aergerniß vnd Fall gerah-
ten. aber Constantini Gebet/ so er im Krieg geführt von Eusebio aufgezeich-l. 4. d. V. C.
c.
20.

net/ will vns eines andern bereden/ daß nemlich Er der Christliche Kaiser
kein Creutzgötzenknecht gewesen/ sondern allein den waaren lebendigen Gott
anzubeten befohlen. Es solte ferner solch Siegszeichen angesehen wer-
den/ 3. ut signum distinctionis, als ein Vnterscheidszeichen/ gleichwie
man sonst gewisse Losungen vnd Warzeichen im Krieg hat/ als da ist die
Sonn/ die Nachteul/ der Adler vnd dergleichen: Also hat jhm auch Con-
stantinus
vnd seinem Volck dieses Zeichen bestimmen wollen/ damit er
nunmehr von allen heydnischen Völckern vnterschieden würde. Constan-
tini intention,
Meinung vnd Zweck ist auch ie vnd allezeit der streitenden
Kirchen Jesu Christi intention Meinung vnd Zweck gewesen/ dahin jhr
Absehen gangen in der Bekäntniß gewisser Symbolorum vnd Glaubens-
zeichen/ als des Apostolischen/ des so genandten Athanasianischen/ dessen
so Ambrosio vnd Augustino zugeschrieben wird/ anfangend mit diesen
Worten: HErr Gott dich loben wir/ etc. Jnsonderheit aber hat die Kirch
von alters her/ jhr auch belieben lassen das jenige Symbolum, welches in der
löblichen allgemeinen Christlichen Versamlung zu Nicaea abgefasset wor-
den/ da sie auff Befehl Constantini M. Christi Gottheit vnd Majestät
wieder den Ketzer Arium versochten/ vnd im Jahr 325. ein so gethanes

Glau-

Predigt.
als ein Siegszeichen/ mit welchen er ſeinen Soldaten gute Hoffnung
vnd Muht gemacht/ in Chriſto dem HErrn Zebaoth/ dem ſtarcken Ertz-Dan. 10, 21.
Apoc.
12, 7.

fuͤrſten Michael wuͤrden ſie den Feind uͤberwinden vnd das Feld behalten/
wie wir dann noch heut ſingen: Es ſtreitet fuͤr vns der rechte Mann/
den Gott ſelbſt hat erkohren; Fragſt du wer der iſt/ er heiſt Jeſus
Chriſt/ der HErr Zebaoth/ vnd iſt kein ander Gott/ das Feld
muß er behalten.
2. ut ſignum honoris, als ein Zeichen der Ehren/
dabey er ſich vnd ſeine Soldaten erinnert des Namens Chriſti/ welcher
Gott ſeinem him̃liſchen Vater gehorſam worden biß zum TodePhil. 2, 8.
des Creutzes/ vnd darauff einen Namen bekom̃en uͤber alle Na-
men/ daß in ſeinen Namen die Knie beugen ſollen alle Creaturen
im Himmel/ auf Erden vnd vnter der Erden/
damit ſie nit an dem
bloſen Creutz hangen blieben/ ſondern den gecreutzigten/ vnd zur Rechten
Gottes erhabenẽ Chriſtum verehrten. Vnd geſetzt/ er haͤtte (wie Gegentheil
meinet) das Crucifix laſſen anbeten/ ſo were es jhm auf den heutigen Tag ſo
wenig nachzuthun/ als die Jſraeliten recht gethan/ dz ſie an Gideons Heilig-Iud. 8, 27.
thum dem Ephod oder den Leibrock/ ſo er in ſeine Statt zu Ophra geſetzt/ ſich
verhuret: welches Gideon vnd ſeinem Hauſe zum Aergerniß vñ Fall gerah-
ten. aber Conſtantini Gebet/ ſo er im Krieg gefuͤhrt von Euſebio aufgezeich-l. 4. d. V. C.
c.
20.

net/ will vns eines andern bereden/ daß nemlich Er der Chriſtliche Kaiſer
kein Creutzgoͤtzenknecht geweſen/ ſondern allein den waaren lebendigẽ Gott
anzubeten befohlen. Es ſolte ferner ſolch Siegszeichen angeſehen wer-
den/ 3. ut ſignum diſtinctionis, als ein Vnterſcheidszeichen/ gleichwie
man ſonſt gewiſſe Loſungen vnd Warzeichen im Krieg hat/ als da iſt die
Sonn/ die Nachteul/ der Adler vnd dergleichen: Alſo hat jhm auch Con-
ſtantinus
vnd ſeinem Volck dieſes Zeichen beſtimmen wollen/ damit er
nunmehr von allen heydniſchen Voͤlckern vnterſchieden wuͤrde. Conſtan-
tini intention,
Meinung vnd Zweck iſt auch ie vnd allezeit der ſtreitenden
Kirchen Jeſu Chriſti intention Meinung vnd Zweck geweſen/ dahin jhr
Abſehen gangen in der Bekaͤntniß gewiſſer Symbolorum vnd Glaubens-
zeichen/ als des Apoſtoliſchen/ des ſo genandten Athanaſianiſchen/ deſſen
ſo Ambroſio vnd Auguſtino zugeſchrieben wird/ anfangend mit dieſen
Worten: HErr Gott dich loben wir/ ꝛc. Jnſonderheit aber hat die Kirch
von alters her/ jhr auch beliebẽ laſſen das jenige Symbolum, welches in der
loͤblichen allgemeinen Chriſtlichen Verſamlung zu Nicæa abgefaſſet wor-
den/ da ſie auff Befehl Conſtantini M. Chriſti Gottheit vnd Majeſtaͤt
wieder den Ketzer Arium verſochten/ vnd im Jahr 325. ein ſo gethanes

Glau-
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[127/0145] Predigt. als ein Siegszeichen/ mit welchen er ſeinen Soldaten gute Hoffnung vnd Muht gemacht/ in Chriſto dem HErrn Zebaoth/ dem ſtarcken Ertz- fuͤrſten Michael wuͤrden ſie den Feind uͤberwinden vnd das Feld behalten/ wie wir dann noch heut ſingen: Es ſtreitet fuͤr vns der rechte Mann/ den Gott ſelbſt hat erkohren; Fragſt du wer der iſt/ er heiſt Jeſus Chriſt/ der HErr Zebaoth/ vnd iſt kein ander Gott/ das Feld muß er behalten. 2. ut ſignum honoris, als ein Zeichen der Ehren/ dabey er ſich vnd ſeine Soldaten erinnert des Namens Chriſti/ welcher Gott ſeinem him̃liſchen Vater gehorſam worden biß zum Tode des Creutzes/ vnd darauff einen Namen bekom̃en uͤber alle Na- men/ daß in ſeinen Namen die Knie beugen ſollen alle Creaturen im Himmel/ auf Erden vnd vnter der Erden/ damit ſie nit an dem bloſen Creutz hangen blieben/ ſondern den gecreutzigten/ vnd zur Rechten Gottes erhabenẽ Chriſtum verehrten. Vnd geſetzt/ er haͤtte (wie Gegentheil meinet) das Crucifix laſſen anbeten/ ſo were es jhm auf den heutigen Tag ſo wenig nachzuthun/ als die Jſraeliten recht gethan/ dz ſie an Gideons Heilig- thum dem Ephod oder den Leibrock/ ſo er in ſeine Statt zu Ophra geſetzt/ ſich verhuret: welches Gideon vnd ſeinem Hauſe zum Aergerniß vñ Fall gerah- ten. aber Conſtantini Gebet/ ſo er im Krieg gefuͤhrt von Euſebio aufgezeich- net/ will vns eines andern bereden/ daß nemlich Er der Chriſtliche Kaiſer kein Creutzgoͤtzenknecht geweſen/ ſondern allein den waaren lebendigẽ Gott anzubeten befohlen. Es ſolte ferner ſolch Siegszeichen angeſehen wer- den/ 3. ut ſignum diſtinctionis, als ein Vnterſcheidszeichen/ gleichwie man ſonſt gewiſſe Loſungen vnd Warzeichen im Krieg hat/ als da iſt die Sonn/ die Nachteul/ der Adler vnd dergleichen: Alſo hat jhm auch Con- ſtantinus vnd ſeinem Volck dieſes Zeichen beſtimmen wollen/ damit er nunmehr von allen heydniſchen Voͤlckern vnterſchieden wuͤrde. Conſtan- tini intention, Meinung vnd Zweck iſt auch ie vnd allezeit der ſtreitenden Kirchen Jeſu Chriſti intention Meinung vnd Zweck geweſen/ dahin jhr Abſehen gangen in der Bekaͤntniß gewiſſer Symbolorum vnd Glaubens- zeichen/ als des Apoſtoliſchen/ des ſo genandten Athanaſianiſchen/ deſſen ſo Ambroſio vnd Auguſtino zugeſchrieben wird/ anfangend mit dieſen Worten: HErr Gott dich loben wir/ ꝛc. Jnſonderheit aber hat die Kirch von alters her/ jhr auch beliebẽ laſſen das jenige Symbolum, welches in der loͤblichen allgemeinen Chriſtlichen Verſamlung zu Nicæa abgefaſſet wor- den/ da ſie auff Befehl Conſtantini M. Chriſti Gottheit vnd Majeſtaͤt wieder den Ketzer Arium verſochten/ vnd im Jahr 325. ein ſo gethanes Glau- Dan. 10, 21. Apoc. 12, 7. Phil. 2, 8. Iud. 8, 27. l. 4. d. V. C. c. 20.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 127. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/145>, abgerufen am 24.11.2024.