Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Zehende Ein solcher angefeindeter Christ/ der hat reichen Trost von seinemHauß/ vnd seinem heiligen Tempel/ in dem Gnadenhauß der Kir- chen mit allerhand schönen Gaben deß heiligen Geistes erquicket/ in dem innerlichen geistlichen Hertzenshauß wird er gezieret/ mit Liecht/ Trost/ Le- ben vnd Frewde/ biß er in das hohe Himmelshauß erhoben/ vnd daselbst von dem allerholdseligsten Anblick der heiligen Dreyeinigkeit vnwandel- bare Frewde/ vnzerstörliches Leben/ ewigen Trost schöpffen wird. Dazu helff vns allen Christus Jesus/ der solche Schätz vnd Güter thewer erwor- ben/ AMEN. Die letzte Predigt Vber die Leiter Jacobs/ von Jacobs GEliebte in Christo: wiewol wahr vnd gewiß/ was von der Braut templa,
Die Zehende Ein ſolcher angefeindeter Chriſt/ der hat reichen Troſt von ſeinemHauß/ vnd ſeinem heiligen Tempel/ in dem Gnadenhauß der Kir- chen mit allerhand ſchoͤnen Gaben deß heiligen Geiſtes erquicket/ in dem innerlichen geiſtlichen Hertzenshauß wird er gezieret/ mit Liecht/ Troſt/ Le- ben vnd Frewde/ biß er in das hohe Himmelshauß erhoben/ vnd daſelbſt von dem allerholdſeligſten Anblick der heiligen Dreyeinigkeit vnwandel- bare Frewde/ vnzerſtoͤrliches Leben/ ewigen Troſt ſchoͤpffen wird. Dazu helff vns allen Chriſtus Jeſus/ der ſolche Schaͤtz vnd Guͤter thewer erwor- ben/ AMEN. Die letzte Predigt Vber die Leiter Jacobs/ von Jacobs GEliebte in Chriſto: wiewol wahr vnd gewiß/ was von der Braut templa,
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Die Zehende
Ein ſolcher angefeindeter Chriſt/ der hat reichen Troſt von ſeinem
Hauß/ vnd ſeinem heiligen Tempel/ in dem Gnadenhauß der Kir-
chen mit allerhand ſchoͤnen Gaben deß heiligen Geiſtes erquicket/ in dem
innerlichen geiſtlichen Hertzenshauß wird er gezieret/ mit Liecht/ Troſt/ Le-
ben vnd Frewde/ biß er in das hohe Himmelshauß erhoben/ vnd daſelbſt
von dem allerholdſeligſten Anblick der heiligen Dreyeinigkeit vnwandel-
bare Frewde/ vnzerſtoͤrliches Leben/ ewigen Troſt ſchoͤpffen wird. Dazu
helff vns allen Chriſtus Jeſus/ der ſolche Schaͤtz vnd Guͤter thewer erwor-
ben/ AMEN.
Die letzte Predigt
Vber die Leiter Jacobs/ von Jacobs
Danckgeluͤbd.
GEliebte in Chriſto: wiewol wahr vnd gewiß/ was von der Braut
Chriſti geruͤhmet wird/ es ſey dieſelbe (deß Koͤnigs Tochter)
gantz herrlich inwendig/ vnd deßwegen von einem leichtfer-
tigen/ vnzuͤchtigen/ gottloſen Weibsbild/ welches ἔκτοθι τὴν ἑλένην, ἔνδοθι
τὴν ἑκάβην außwendig eine ſchoͤne Helenam, inwendig aber eine vngluͤckſe-
lige Hecubam præſentiret vnd dargeſtellet/ vnterſchieden/ welches euſſerlich
ſich ſchmincket/ ſchmuͤcket vnd riechet von Bieſem/ innerlich ſtinckets von
Vntugenden: ſo ſey es nemlich nit beſchaffen mit der Braut Chriſti. Son-
dern/ gleichwie ein tugendſam Weib jhren Schmuck inwendig hat;
Jhr Schmuck iſt nicht außwendig mit Haarflechten/ vñ Gold-
vmbhaͤngen oder Kleideranlegen/ ſondern der verborgene
Menſch deß Hertzens vnverruckt mit ſanfftem vnd ſtillem Gei-
ſte/ das iſt koͤſtlich fuͤr Gott. Alſo ſey die Kirch Chriſti nicht gleich
der Babyloniſchen Hur/ die euſſerlich prangt mit Gold/ Kleinodien/
coſtbaren Bildern/ Wachskertzen/ anathematen vnd Kirchenguͤtern/ ꝛc.
ſo theils auß dem laͤngſt begrabenen Juͤdenthumb entlehnet/ theils nach
dem Heydenthumb ſtincken/ da mit mann alberen Leuten die Augen fuͤllet/
vnd die Hertzen bezaubert/ ſondern ſie hab jhren Glantz inwendig in den
Gnaden gaben des heiligen Geiſtes/ davon die erſte Kirch geleuchtet/ da
noch keine ſo ſchoͤn erbawete vnd genutzte Tempel/ Kirchen oder Gottes-
haͤuſer geweſt/ wie Cœcilius den Chriſten fuͤrgeworffen/ Nulla eos habere
templa,
vid. Greg.
Nazian. in
carm. con-
tra fucatas
mulieres.
1. Pet. 3, 3. 4
Apoc. 17, 4
vid. Aurel.
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