Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.DEDICATIO. Magdalena/ Johanna vnd Susanna/ die dem HerrnChristo mit vnsterblichen immergrünenden Ruhm/ von jhrer Hab handreichung gethan/ verpfleget. Clemens Alexandrinus macht gar ein Abbatissin auß derselben/ welche Geistliche Kin- der (deren auch in gemelter Epistel S. Johannes gedencket) das ist junge Töchter als dero Fürsteherin vnd Hoffmeisterin/ da- heim zu hauß in reiner Lehr/ gutten Sitten/ Zucht vnd Tugenden vnterwisen/ denselben auch mit gutem Exempel fürgeleuchtet. Jnmassen dann schon dazumal dergleichen Hauß- vnd Zucht- Schulen üblich vnd im schwang gewesen/ darinnen sich junge/ Christliche Töchter auff verordnung jhrer Eltern versamlet/ eine außerwehlte Fraw- vnd Zuchtmeisterin über sich zu förchten vnd zuehren gehabt. S. Paulus schreibt nicht vergebens/ den ältern Weibern/ in seiner Weiber Zucht/ vnter andern auch dise Regul für/ an Titum Cap. 3. Sie sollen die jungen Wei- ber lehren züchtig seyn/ vernünfftig/ mässig/ sittig/ vnd fein sich halten: wozu hernach auch die Noth gezwungen/ in dem/ wie Eusebius im ersten Buch vom Leben Constantini des löblichen Christlichen Keysers cap. 46. der Christen Mörder vnd wütterich Licinius nicht wolte gestatten/ daß die Christen Manns vnd Weibspersonen vntereinander sich versamlen vnd zugleich mit einander betten mögen/ den Bischoffen vnd Lehrern gäntzlich verbotten/ keine Weiber vnd Jungfrawen auß Gottes Wort zu lehren/ noch jhnen zu predigen/ haben nun die arme betrangte Christen wollen sehen/ daß jhre Töchter auch im Catechismo vnterwisen/ in aller Zucht vnd Tugenden ange- halten würden/ so hat man solche außerwehlte Frawen ersehen vnd erkosen/ die als Lehr- vnd Hoffmeisterin/ so hernach Ab- batisin/ das ist/ Geistliche Müttern genennet worden/ der Ju- gend erbawlich/ löblich vnd wol fürstehen vnd fürleuchten möch- ten. Es ist anch geschehen/ daß vnter solchen Töchtern vnd Jung- frawen in guter meinung/ auß freyer Chur vnd Wahl/ etliche jh- nen fest/ doch ohn gezwungene vnaufflößliche Gelübde vnd ge- fährliche gewissensstrick/ fürgenommen ausser der Ehe im keuschen vnd )( iij
DEDICATIO. Magdalena/ Johanna vnd Suſanna/ die dem HerrnChriſto mit vnſterblichen immergruͤnenden Ruhm/ von jhrer Hab handreichung gethan/ verpfleget. Clemens Alexandrinus macht gar ein Abbatiſſin auß derſelben/ welche Geiſtliche Kin- der (deren auch in gemelter Epiſtel S. Johannes gedencket) das iſt junge Toͤchter als dero Fuͤrſteherin vnd Hoffmeiſterin/ da- heim zu hauß in reiner Lehr/ gutten Sitten/ Zucht vnd Tugenden vnterwiſen/ denſelben auch mit gutem Exempel fuͤrgeleuchtet. Jnmaſſen dann ſchon dazumal dergleichen Hauß- vnd Zucht- Schulen uͤblich vnd im ſchwang geweſen/ darinnen ſich junge/ Chriſtliche Toͤchter auff verordnung jhrer Eltern verſamlet/ eine außerwehlte Fraw- vnd Zuchtmeiſterin uͤber ſich zu foͤrchten vnd zuehren gehabt. S. Paulus ſchreibt nicht vergebens/ den aͤltern Weibern/ in ſeiner Weiber Zucht/ vnter andern auch diſe Regul fuͤr/ an Titum Cap. 3. Sie ſollen die jungen Wei- ber lehren zuͤchtig ſeyn/ vernuͤnfftig/ maͤſſig/ ſittig/ vnd fein ſich halten: wozu hernach auch die Noth gezwungen/ in dem/ wie Euſebius im erſten Buch vom Leben Conſtantini des loͤblichen Chriſtlichen Keyſers cap. 46. der Chriſten Moͤrder vnd wuͤtterich Licinius nicht wolte geſtatten/ daß die Chriſten Manns vnd Weibsperſonen vntereinander ſich verſamlen vnd zugleich mit einander betten moͤgen/ den Biſchoffen vnd Lehrern gaͤntzlich verbotten/ keine Weiber vnd Jungfrawen auß Gottes Wort zu lehren/ noch jhnen zu predigen/ haben nun die arme betrangte Chriſten wollen ſehen/ daß jhre Toͤchter auch im Catechiſmo vnterwiſen/ in aller Zucht vnd Tugenden ange- halten wuͤrden/ ſo hat man ſolche außerwehlte Frawen erſehen vnd erkoſen/ die als Lehr- vnd Hoffmeiſterin/ ſo hernach Ab- batiſin/ das iſt/ Geiſtliche Muͤttern genennet worden/ der Ju- gend erbawlich/ loͤblich vnd wol fuͤrſtehen vnd fuͤrleuchtẽ moͤch- ten. Es iſt anch geſchehen/ daß vnter ſolchen Toͤchtern vnd Jung- frawen in guter meinung/ auß freyer Chur vnd Wahl/ etliche jh- nen feſt/ doch ohn gezwungene vnauffloͤßliche Geluͤbde vnd ge- faͤhrliche gewiſſensſtrick/ fuͤrgenom̃en auſſer der Ehe im keuſchen vnd )( iij
<TEI> <text> <front> <div type="dedication"> <p><pb facs="#f0011"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">DEDICATIO.</hi></hi></fw><lb/><hi rendition="#fr">Magdalena/ Johanna vnd Suſanna/</hi> die dem <hi rendition="#k">He</hi>rrn<lb/> Chriſto mit vnſterblichen immergruͤnenden Ruhm/ von jhrer<lb/> Hab handreichung gethan/ verpfleget. <hi rendition="#aq">Clemens Alexandrinus</hi><lb/> macht gar ein Abbatiſſin auß derſelben/ welche Geiſtliche Kin-<lb/> der (deren auch in gemelter Epiſtel S. Johannes gedencket)<lb/> das iſt junge Toͤchter als dero Fuͤrſteherin vnd Hoffmeiſterin/ da-<lb/> heim zu hauß in reiner Lehr/ gutten Sitten/ Zucht vnd Tugenden<lb/> vnterwiſen/ denſelben auch mit gutem Exempel fuͤrgeleuchtet.<lb/> Jnmaſſen dann ſchon dazumal dergleichen Hauß- vnd Zucht-<lb/> Schulen uͤblich vnd im ſchwang geweſen/ darinnen ſich junge/<lb/> Chriſtliche Toͤchter auff verordnung jhrer Eltern verſamlet/<lb/> eine außerwehlte Fraw- vnd Zuchtmeiſterin uͤber ſich zu foͤrchten<lb/> vnd zuehren gehabt. S. Paulus ſchreibt nicht vergebens/ den<lb/> aͤltern Weibern/ in ſeiner Weiber Zucht/ vnter andern auch diſe<lb/> Regul fuͤr/ an Titum Cap. 3. <hi rendition="#fr">Sie ſollen die jungen Wei-<lb/> ber lehren zuͤchtig ſeyn/</hi> vernuͤnfftig/ maͤſſig/ ſittig/ vnd<lb/> fein ſich halten: wozu hernach auch die Noth gezwungen/ in<lb/> dem/ wie <hi rendition="#aq">Euſebius</hi> im erſten Buch vom Leben <hi rendition="#aq">Conſtantini</hi> des<lb/> loͤblichen Chriſtlichen Keyſers <hi rendition="#aq">cap.</hi> 46. der Chriſten Moͤrder<lb/> vnd wuͤtterich <hi rendition="#aq">Licinius</hi> nicht wolte geſtatten/ daß die Chriſten<lb/> Manns vnd Weibsperſonen vntereinander ſich verſamlen vnd<lb/> zugleich mit einander betten moͤgen/ den Biſchoffen vnd<lb/> Lehrern gaͤntzlich verbotten/ keine Weiber vnd Jungfrawen<lb/> auß Gottes Wort zu lehren/ noch jhnen zu predigen/ haben nun<lb/> die arme betrangte Chriſten wollen ſehen/ daß jhre Toͤchter auch<lb/> im Catechiſmo vnterwiſen/ in aller Zucht vnd Tugenden ange-<lb/> halten wuͤrden/ ſo hat man ſolche außerwehlte Frawen erſehen<lb/> vnd erkoſen/ die als Lehr- vnd Hoffmeiſterin/ ſo hernach Ab-<lb/> batiſin/ das iſt/ Geiſtliche Muͤttern genennet worden/ der Ju-<lb/> gend erbawlich/ loͤblich vnd wol fuͤrſtehen vnd fuͤrleuchtẽ moͤch-<lb/> ten. Es iſt anch geſchehen/ daß vnter ſolchen Toͤchtern vnd Jung-<lb/> frawen in guter meinung/ auß freyer Chur vnd Wahl/ etliche jh-<lb/> nen feſt/ doch ohn gezwungene vnauffloͤßliche Geluͤbde vnd ge-<lb/> faͤhrliche gewiſſensſtrick/ fuͤrgenom̃en auſſer der Ehe im keuſchen<lb/> <fw place="bottom" type="sig">)( iij</fw><fw place="bottom" type="catch">vnd</fw><lb/></p> </div> </front> </text> </TEI> [0011]
DEDICATIO.
Magdalena/ Johanna vnd Suſanna/ die dem Herrn
Chriſto mit vnſterblichen immergruͤnenden Ruhm/ von jhrer
Hab handreichung gethan/ verpfleget. Clemens Alexandrinus
macht gar ein Abbatiſſin auß derſelben/ welche Geiſtliche Kin-
der (deren auch in gemelter Epiſtel S. Johannes gedencket)
das iſt junge Toͤchter als dero Fuͤrſteherin vnd Hoffmeiſterin/ da-
heim zu hauß in reiner Lehr/ gutten Sitten/ Zucht vnd Tugenden
vnterwiſen/ denſelben auch mit gutem Exempel fuͤrgeleuchtet.
Jnmaſſen dann ſchon dazumal dergleichen Hauß- vnd Zucht-
Schulen uͤblich vnd im ſchwang geweſen/ darinnen ſich junge/
Chriſtliche Toͤchter auff verordnung jhrer Eltern verſamlet/
eine außerwehlte Fraw- vnd Zuchtmeiſterin uͤber ſich zu foͤrchten
vnd zuehren gehabt. S. Paulus ſchreibt nicht vergebens/ den
aͤltern Weibern/ in ſeiner Weiber Zucht/ vnter andern auch diſe
Regul fuͤr/ an Titum Cap. 3. Sie ſollen die jungen Wei-
ber lehren zuͤchtig ſeyn/ vernuͤnfftig/ maͤſſig/ ſittig/ vnd
fein ſich halten: wozu hernach auch die Noth gezwungen/ in
dem/ wie Euſebius im erſten Buch vom Leben Conſtantini des
loͤblichen Chriſtlichen Keyſers cap. 46. der Chriſten Moͤrder
vnd wuͤtterich Licinius nicht wolte geſtatten/ daß die Chriſten
Manns vnd Weibsperſonen vntereinander ſich verſamlen vnd
zugleich mit einander betten moͤgen/ den Biſchoffen vnd
Lehrern gaͤntzlich verbotten/ keine Weiber vnd Jungfrawen
auß Gottes Wort zu lehren/ noch jhnen zu predigen/ haben nun
die arme betrangte Chriſten wollen ſehen/ daß jhre Toͤchter auch
im Catechiſmo vnterwiſen/ in aller Zucht vnd Tugenden ange-
halten wuͤrden/ ſo hat man ſolche außerwehlte Frawen erſehen
vnd erkoſen/ die als Lehr- vnd Hoffmeiſterin/ ſo hernach Ab-
batiſin/ das iſt/ Geiſtliche Muͤttern genennet worden/ der Ju-
gend erbawlich/ loͤblich vnd wol fuͤrſtehen vnd fuͤrleuchtẽ moͤch-
ten. Es iſt anch geſchehen/ daß vnter ſolchen Toͤchtern vnd Jung-
frawen in guter meinung/ auß freyer Chur vnd Wahl/ etliche jh-
nen feſt/ doch ohn gezwungene vnauffloͤßliche Geluͤbde vnd ge-
faͤhrliche gewiſſensſtrick/ fuͤrgenom̃en auſſer der Ehe im keuſchen
vnd
)( iij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |