Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. nach der Gerechtigkeit gestanden/ haben die Gerechtigkeit er-langet; Jch sage aber von der Gerechtigkeit/ die auß dem Glauben komt. Vnd abermal/ stellet sich der Apostel selbst zum Exem- pel dar/ wann er spricht: Nicht/ daß ichs schon ergriffen habe/ oderPhil. 3, 12. schon vollkommen sey: Jch jage jhm aber nach/ ob ichs auch ergreiffen möchte/ nach dem ich von Christo Jesu ergriffen bin. Vnd auß diesem Grund/ können wir recht vnd wol sagen/ der seligma- chende Glaub/ so fern er selig macht/ ist nicht 1. opus, ein Werck/ dann wir werden durch den Glauben/ auß Gnaden gerecht; ge-Rom. 4, 16. schicht aber die Rechtfertigung auß Gnaden/ so ist sie ohne Werck. Es ist zwar der Glaub auch ein Werck; Er macht aber nichtcap. 11, 6. gerecht/ als ein Werck/ welches wol in acht zu nemen. Es ist der Glaub nicht 2. Habitus infusus, ein eingegossenes oder beywohnendes1. Thess. 1, 3 Vermögen/ dann dieses gehört auch zu dem Gesetz; viel weniger ist er 3. meritum aut precium, ein Verdienst oder Lohn/ Sintemal wirRom. 3, 24 nicht vmb des Glaubens willen/ sondern durch den Glauben/ gerecht werden. Summa/ der thuende vnd tugendsame Glaub/ darff sich imAct. 12, 21. geistlichen Standrecht eines armen Sunders für Gott nicht sehen lassen/ so wenig als ein Soldat der im malefiz vnd Standrecht/ mit auffgebüff- ten Haaren/ prächtigen Kleidern/ tollen Gebärden auffziehen/ oder mit seinen Schlachten/ Zügen/ Paßworten/ viel prangen vnd pralen wolte: sondern es ist der Glaub ein süsser Schlaff auff dem edlen Jacobs-Stein/ da die Seel in Gott ruhet/ demselben still haltet/ vnd von jm sich erleüchten lasset/ sich göttlichen Offenbarung vnd Verheissungen gäntzlich ergibt. Lu- theri Gedancken lauten hiervon also: Der Stein mit Oele begossen/ ist Chri-Tom. 4. Ienens. fol. 160. stus vnser einiges Haubt vnd Grundstein/ wie jhn die Schrifft auch nen- net/ auff welchen auch gedeutet hat deß Patriarchen Schlaff/ denn der Schlaff ist nichts anders denn der Glaube. Wenn die Sonne vnter- gehet/ finster vnd nacht wird/ daß der Leib schläfft/ vnd nicht sihet noch fühlet/ die Seele aber wachet: damit die Figur Christlichs Lebens fürge- bildet ist/ welches also soll stehen/ daß es nichts von der Welt sihet noch füh- let/ lebet aber im Glauben/ da sihets Gott vnd die Engel auff der Leitern/ also daß der Glaube nichts ist/ denn ein rechtschaffener Traum/ in wel- chem ein Mensch sihet/ daß sonst niemand sihet. Daß er nun den Stein vnter den Häubten hat/ deutet auff Jesum Christum/ auff welchem vnsere Gewissen ruhen/ denselben richtet er auff/ als er erwachet/ vnd geusset Oele M
Predigt. nach der Gerechtigkeit geſtanden/ haben die Gerechtigkeit er-langet; Jch ſage aber von der Gerechtigkeit/ die auß dem Glauben komt. Vnd abermal/ ſtellet ſich der Apoſtel ſelbſt zum Exem- pel dar/ wann er ſpricht: Nicht/ daß ichs ſchon ergriffen habe/ oderPhil. 3, 12. ſchon vollkommen ſey: Jch jage jhm aber nach/ ob ichs auch ergreiffen moͤchte/ nach dem ich von Chriſto Jeſu ergriffen bin. Vnd auß dieſem Grund/ koͤnnen wir recht vnd wol ſagen/ der ſeligma- chende Glaub/ ſo fern er ſelig macht/ iſt nicht 1. opus, ein Werck/ dann wir werden durch den Glauben/ auß Gnaden gerecht; ge-Rom. 4, 16. ſchicht aber die Rechtfertigung auß Gnaden/ ſo iſt ſie ohne Werck. Es iſt zwar der Glaub auch ein Werck; Er macht aber nichtcap. 11, 6. gerecht/ als ein Werck/ welches wol in acht zu nemen. Es iſt der Glaub nicht 2. Habitus infuſus, ein eingegoſſenes oder beywohnendes1. Theſſ. 1, 3 Vermoͤgen/ dann dieſes gehoͤrt auch zu dem Geſetz; viel weniger iſt er 3. meritum aut precium, ein Verdienſt oder Lohn/ Sintemal wirRom. 3, 24 nicht vmb des Glaubens willen/ ſondern durch den Glauben/ gerecht werden. Summa/ der thuende vnd tugendſame Glaub/ darff ſich imAct. 12, 21. geiſtlichen Standrecht eines armen Sunders fuͤr Gott nicht ſehen laſſen/ ſo wenig als ein Soldat der im malefiz vnd Standrecht/ mit auffgebuͤff- ten Haaren/ praͤchtigen Kleidern/ tollen Gebaͤrden auffziehen/ oder mit ſeinen Schlachten/ Zuͤgen/ Paßworten/ viel prangen vnd pralen wolte: ſondern es iſt der Glaub ein ſuͤſſer Schlaff auff dem edlen Jacobs-Stein/ da die Seel in Gott ruhet/ demſelben ſtill haltet/ vnd von jm ſich erleuͤchten laſſet/ ſich goͤttlichen Offenbarung vnd Verheiſſungen gaͤntzlich ergibt. Lu- theri Gedanckẽ lauten hiervon alſo: Der Stein mit Oele begoſſen/ iſt Chri-Tom. 4. Ienenſ. fol. 160. ſtus vnſer einiges Haubt vnd Grundſtein/ wie jhn die Schrifft auch nen- net/ auff welchen auch gedeutet hat deß Patriarchen Schlaff/ denn der Schlaff iſt nichts anders denn der Glaube. Wenn die Sonne vnter- gehet/ finſter vnd nacht wird/ daß der Leib ſchlaͤfft/ vnd nicht ſihet noch fuͤhlet/ die Seele aber wachet: damit die Figur Chriſtlichs Lebens fuͤrge- bildet iſt/ welches alſo ſoll ſtehẽ/ daß es nichts von der Welt ſihet noch fuͤh- let/ lebet aber im Glauben/ da ſihets Gott vnd die Engel auff der Leitern/ alſo daß der Glaube nichts iſt/ denn ein rechtſchaffener Traum/ in wel- chem ein Menſch ſihet/ daß ſonſt niemand ſihet. Daß er nun den Stein vnter den Haͤubten hat/ deutet auff Jeſum Chriſtum/ auff welchem vnſere Gewiſſen ruhen/ denſelben richtet er auff/ als er erwachet/ vnd geuſſet Oele M
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0107" n="89"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/><hi rendition="#fr">nach der Gerechtigkeit geſtanden/ haben die Gerechtigkeit er-<lb/> langet; Jch ſage aber von der Gerechtigkeit/ die auß dem<lb/> Glauben komt.</hi> Vnd abermal/ ſtellet ſich der Apoſtel ſelbſt zum Exem-<lb/> pel dar/ wann er ſpricht: <hi rendition="#fr">Nicht/ daß ichs ſchon ergriffen habe/ oder</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Phil.</hi> 3, 12.</note><lb/><hi rendition="#fr">ſchon vollkommen ſey: Jch jage jhm aber nach/ ob ichs auch<lb/> ergreiffen moͤchte/ nach dem ich von Chriſto Jeſu ergriffen bin.</hi><lb/> Vnd auß dieſem Grund/ koͤnnen wir recht vnd wol ſagen/ der <hi rendition="#fr">ſeligma-<lb/> chende Glaub/</hi> ſo fern er ſelig macht/ <hi rendition="#fr">iſt nicht</hi> 1. <hi rendition="#aq">opus,</hi> <hi rendition="#fr">ein Werck/</hi><lb/> dann wir werden <hi rendition="#fr">durch den Glauben/ auß Gnaden gerecht; ge-</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Rom.</hi> 4, 16.</note><lb/><hi rendition="#fr">ſchicht aber die Rechtfertigung auß Gnaden/ ſo iſt ſie ohne<lb/> Werck.</hi> Es iſt zwar der Glaub auch ein Werck; Er macht aber nicht<note place="right"><hi rendition="#aq">cap.</hi> 11, 6.</note><lb/> gerecht/ als ein Werck/ welches wol in acht zu nemen. Es iſt der <hi rendition="#fr">Glaub</hi><lb/> nicht 2. <hi rendition="#aq">Habitus infuſus,</hi> <hi rendition="#fr">ein eingegoſſenes oder beywohnendes</hi><note place="right">1. <hi rendition="#aq">Theſſ.</hi> 1, 3</note><lb/><hi rendition="#fr">Vermoͤgen/</hi> dann dieſes gehoͤrt auch zu dem Geſetz; viel weniger iſt er<lb/> 3. <hi rendition="#aq">meritum aut precium,</hi> <hi rendition="#fr">ein Verdienſt oder Lohn/</hi> Sintemal wir<note place="right"><hi rendition="#aq">Rom.</hi> 3, 24</note><lb/> nicht vmb des Glaubens willen/ ſondern durch den Glauben/ gerecht<lb/> werden. Summa/ der thuende vnd tugendſame Glaub/ darff ſich im<note place="right"><hi rendition="#aq">Act.</hi> 12, 21.</note><lb/> geiſtlichen Standrecht eines armen Sunders fuͤr Gott nicht ſehen laſſen/<lb/> ſo wenig als ein Soldat der im <hi rendition="#aq">malefiz</hi> vnd Standrecht/ mit auffgebuͤff-<lb/> ten Haaren/ praͤchtigen Kleidern/ tollen Gebaͤrden auffziehen/ oder mit<lb/> ſeinen Schlachten/ Zuͤgen/ Paßworten/ viel prangen vnd pralen wolte:<lb/> ſondern es iſt der Glaub ein ſuͤſſer Schlaff auff dem edlen Jacobs-Stein/<lb/> da die Seel in Gott ruhet/ demſelben ſtill haltet/ vnd von jm ſich erleuͤchten<lb/> laſſet/ ſich goͤttlichen Offenbarung vnd Verheiſſungen gaͤntzlich ergibt. Lu-<lb/> theri Gedanckẽ lauten hiervon alſo: Der Stein mit Oele begoſſen/ iſt Chri-<note place="right"><hi rendition="#aq">Tom. 4.<lb/> Ienenſ. fol.</hi><lb/> 160.</note><lb/> ſtus vnſer einiges Haubt vnd Grundſtein/ wie jhn die Schrifft auch nen-<lb/> net/ auff welchen auch gedeutet hat deß Patriarchen Schlaff/ denn der<lb/> Schlaff iſt nichts anders denn der Glaube. Wenn die Sonne vnter-<lb/> gehet/ finſter vnd nacht wird/ daß der Leib ſchlaͤfft/ vnd nicht ſihet noch<lb/> fuͤhlet/ die Seele aber wachet: damit die Figur Chriſtlichs Lebens fuͤrge-<lb/> bildet iſt/ welches alſo ſoll ſtehẽ/ daß es nichts von der Welt ſihet noch fuͤh-<lb/> let/ lebet aber im Glauben/ da ſihets Gott vnd die Engel auff der Leitern/<lb/> alſo daß der Glaube nichts iſt/ denn ein rechtſchaffener Traum/ in wel-<lb/> chem ein Menſch ſihet/ daß ſonſt niemand ſihet. Daß er nun den Stein<lb/> vnter den Haͤubten hat/ deutet auff Jeſum Chriſtum/ auff welchem vnſere<lb/> Gewiſſen ruhen/ denſelben richtet er auff/ als er erwachet/ vnd geuſſet<lb/> <fw place="bottom" type="sig">M</fw><fw place="bottom" type="catch">Oele</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [89/0107]
Predigt.
nach der Gerechtigkeit geſtanden/ haben die Gerechtigkeit er-
langet; Jch ſage aber von der Gerechtigkeit/ die auß dem
Glauben komt. Vnd abermal/ ſtellet ſich der Apoſtel ſelbſt zum Exem-
pel dar/ wann er ſpricht: Nicht/ daß ichs ſchon ergriffen habe/ oder
ſchon vollkommen ſey: Jch jage jhm aber nach/ ob ichs auch
ergreiffen moͤchte/ nach dem ich von Chriſto Jeſu ergriffen bin.
Vnd auß dieſem Grund/ koͤnnen wir recht vnd wol ſagen/ der ſeligma-
chende Glaub/ ſo fern er ſelig macht/ iſt nicht 1. opus, ein Werck/
dann wir werden durch den Glauben/ auß Gnaden gerecht; ge-
ſchicht aber die Rechtfertigung auß Gnaden/ ſo iſt ſie ohne
Werck. Es iſt zwar der Glaub auch ein Werck; Er macht aber nicht
gerecht/ als ein Werck/ welches wol in acht zu nemen. Es iſt der Glaub
nicht 2. Habitus infuſus, ein eingegoſſenes oder beywohnendes
Vermoͤgen/ dann dieſes gehoͤrt auch zu dem Geſetz; viel weniger iſt er
3. meritum aut precium, ein Verdienſt oder Lohn/ Sintemal wir
nicht vmb des Glaubens willen/ ſondern durch den Glauben/ gerecht
werden. Summa/ der thuende vnd tugendſame Glaub/ darff ſich im
geiſtlichen Standrecht eines armen Sunders fuͤr Gott nicht ſehen laſſen/
ſo wenig als ein Soldat der im malefiz vnd Standrecht/ mit auffgebuͤff-
ten Haaren/ praͤchtigen Kleidern/ tollen Gebaͤrden auffziehen/ oder mit
ſeinen Schlachten/ Zuͤgen/ Paßworten/ viel prangen vnd pralen wolte:
ſondern es iſt der Glaub ein ſuͤſſer Schlaff auff dem edlen Jacobs-Stein/
da die Seel in Gott ruhet/ demſelben ſtill haltet/ vnd von jm ſich erleuͤchten
laſſet/ ſich goͤttlichen Offenbarung vnd Verheiſſungen gaͤntzlich ergibt. Lu-
theri Gedanckẽ lauten hiervon alſo: Der Stein mit Oele begoſſen/ iſt Chri-
ſtus vnſer einiges Haubt vnd Grundſtein/ wie jhn die Schrifft auch nen-
net/ auff welchen auch gedeutet hat deß Patriarchen Schlaff/ denn der
Schlaff iſt nichts anders denn der Glaube. Wenn die Sonne vnter-
gehet/ finſter vnd nacht wird/ daß der Leib ſchlaͤfft/ vnd nicht ſihet noch
fuͤhlet/ die Seele aber wachet: damit die Figur Chriſtlichs Lebens fuͤrge-
bildet iſt/ welches alſo ſoll ſtehẽ/ daß es nichts von der Welt ſihet noch fuͤh-
let/ lebet aber im Glauben/ da ſihets Gott vnd die Engel auff der Leitern/
alſo daß der Glaube nichts iſt/ denn ein rechtſchaffener Traum/ in wel-
chem ein Menſch ſihet/ daß ſonſt niemand ſihet. Daß er nun den Stein
vnter den Haͤubten hat/ deutet auff Jeſum Chriſtum/ auff welchem vnſere
Gewiſſen ruhen/ denſelben richtet er auff/ als er erwachet/ vnd geuſſet
Oele
Phil. 3, 12.
Rom. 4, 16.
cap. 11, 6.
1. Theſſ. 1, 3
Rom. 3, 24
Act. 12, 21.
Tom. 4.
Ienenſ. fol.
160.
M
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/107 |
Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 89. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/107>, abgerufen am 17.07.2024. |