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Crüger, Peter: Cupediæ Astrosophicæ. Breslau, 1631.

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ter fortgeflantzt/ werden ohn zweiffel die Heyden/ vornemblich die Egypter vnd
Chaldeer/ auch hernach die Griechen/ viel Heidnische namen vnd figuren/ als
Centaurum, Herculem, Cepheum, Cassiopaeam, &c. dazu gesetzt/ vnd dane-
ben den Himmel auch mit jhren Fabeln gespickt haben. Solcher bilder sind biß
zu vnserer zeit (praeter sporades) observiret, vnd in Astronomische rechnung
gebracht 48: nicht das in denselben alle sterne deß gantzen Himmels begriffen
(denn Gott allein kan die Sternen recht zehlen/ vnd nennet sie alle bey jhren na-
men/ im 147. Psalm.) sondern das Gott den Menschen dieser dinge wissen-
schafft so ferne mitgetheilet.

Was nun den Thierkreiß anlangt/ sind dessen Bilder anfenglich nur 11.
gewesen/ alle lebendiger Thiere bilder/ so das man von der noch nicht zu sa-
gen gewust. Es ist aber gleichwol schon zuvorn der Thierkreiß in 12. gleiche
theil abgetheilt gewesen/ vnd solchs daher/ weil die Alten gesehen/ das in der zeit/
da die Sun den thierkreiß rings durchleufft/ der sich 12. mahl zu jhr geselle.
Vnd ob sie schon gemercket/ das die 12. mit jhren quartieren der Sun Jahres-
lauff nicht eben erreichten/ sondern die quartier jmmerzu folgende Jahr an an-
dern orten deß Himmels/ vnd an andern tagen sich begaben/ so haben sie doch
vmb bequemigkeit willen die außtheilung deß Zodiaci in 12. theil behalten.
Vnd damit im Zodiaco so viel bilder als theile würden/ haben sie nachmals dem
die scheren verschnitten/ vnd aus denselben (wie es dann gute Künstler ge-
wesen) eine gemacht. Also hat nun der Thierkreiß 12. vnd dann auch 12. gleiche
theil: die man dodecatemoria vnd zeichen nennet/ welche nach jhrer Ordnung
von den 12. bildern jhre nahmen haben. Wiewol die bilder nicht einerley grös-
se sind/ wie die dodecatemoria, deren jeglichs just 30. gr. helt/ der gebildete
aber kaum 24. gr. die gebildeten kaum 20/ so auch die : dagegen der
wol 40/ die wol 45. gr. begreifft. Vnd also richten sich die Astronomi in
jhren rechnungen nicht nach den Bildern/ als die vngleich vnd nicht in jhren
dodecatemoriis stehn/ sondern nach den gleichabgetheilten dodecatemoriis o-
der zeichen/ die jhren anfang haben von dem punct/ da der AEquinoctial den
thierkreiß oder die Sun straß bey dem gebildeten durchschneidet.

Warumb sie eben von demselben punct den anfang genommen/ ist keine
andere vrsach/ als das sie gesehen auff vnsern halben Erdenkreiß/ so disseit dem
AEquinoctial gelegen: in welchen Landen wenn die Sun an dieses ort des Him-
mels kömpt/ feht sie den frühling an/ in welchem sich gleichsam alle Creaturen
vernewen/ vnd also dieselben Lande/ sampt allen die drinnen wohnen/ gleichsam
von newem gebohren werden/ mit dem anfang deß / aber schon in jhr blühen-
des alter treten/ mit der gleichsam beginnen abzunehmen/ etc. Diß sind
die eigentlichen vrsachen vnnd der eigentliche vrsprung der außtheilung/ der

Him-

ter fortgeflantzt/ werden ohn zweiffel die Heyden/ vornemblich die Egypter vnd
Chaldeer/ auch hernach die Griechen/ viel Heidniſche namen vnd figuren/ als
Centaurum, Herculem, Cepheum, Caſſiopæam, &c. dazu geſetzt/ vnd dane-
ben den Himmel auch mit jhren Fabeln geſpickt haben. Solcher bilder ſind biß
zu vnſerer zeit (præter ſporades) obſerviret, vnd in Aſtronomiſche rechnung
gebracht 48: nicht das in denſelben alle ſterne deß gantzen Himmels begriffen
(denn Gott allein kan die Sternen recht zehlen/ vnd nennet ſie alle bey jhren na-
men/ im 147. Pſalm.) ſondern das Gott den Menſchen dieſer dinge wiſſen-
ſchafft ſo ferne mitgetheilet.

Was nun den Thierkreiß anlangt/ ſind deſſen Bilder anfenglich nur 11.
geweſen/ alle lebendiger Thiere bilder/ ſo das man von der ⚖ noch nicht zu ſa-
gen gewuſt. Es iſt aber gleichwol ſchon zuvorn der Thierkreiß in 12. gleiche
theil abgetheilt geweſen/ vnd ſolchs daher/ weil die Alten geſehen/ das in der zeit/
da die ☉ den thierkreiß rings durchleufft/ der ☽ ſich 12. mahl zu jhr geſelle.
Vnd ob ſie ſchon gemercket/ das die 12. ☽ mit jhren quartieren der ☉ Jahres-
lauff nicht eben erreichten/ ſondern die quartier jmmerzu folgende Jahr an an-
dern orten deß Himmels/ vnd an andern tagen ſich begaben/ ſo haben ſie doch
vmb bequemigkeit willen die außtheilung deß Zodiaci in 12. theil behalten.
Vnd damit im Zodiaco ſo viel bilder als theile wuͤrden/ haben ſie nachmals dem
♏ die ſcheren verſchnitten/ vnd aus denſelben (wie es dann gute Kuͤnſtler ge-
weſẽ) eine ♎ gemacht. Alſo hat nun der Thierkreiß 12. vñ dañ auch 12. gleiche
theil: die man dodecatemoria vnd zeichen nennet/ welche nach jhrer Ordnung
von den 12. bildern jhre nahmen haben. Wiewol die bilder nicht einerley groͤſ-
ſe ſind/ wie die dodecatemoria, deren jeglichs juſt 30. gr. helt/ der gebildete ♈
aber kaum 24. gr. die gebildeten ♊ kaum 20/ ſo auch die ♎: dagegen der ♌
wol 40/ die ♍ wol 45. gr. begreifft. Vnd alſo richten ſich die Aſtronomi in
jhren rechnungen nicht nach den Bildern/ als die vngleich vnd nicht in jhren
dodecatemoriis ſtehn/ ſondern nach den gleichabgetheilten dodecatemoriis o-
der zeichen/ die jhren anfang haben von dem punct/ da der Æquinoctial den
thierkreiß oder die ☉ ſtraß bey dem gebildeten ♈ durchſchneidet.

Warumb ſie eben von demſelben punct den anfang genommen/ iſt keine
andere vrſach/ als das ſie geſehen auff vnſern halben Erdenkreiß/ ſo disſeit dem
Æquinoctial gelegen: in welchen Landen wenn die ☉ an dieſes ort des Him-
mels koͤmpt/ feht ſie den fruͤhling an/ in welchem ſich gleichſam alle Creaturen
vernewen/ vnd alſo dieſelben Lande/ ſampt allen die drinnen wohnen/ gleichſam
von newem gebohren werden/ mit dem anfang deß ♋/ aber ſchon in jhr bluͤhen-
des alter treten/ mit der ⚖ gleichſam beginnen abzunehmen/ etc. Diß ſind
die eigentlichen vrſachen vnnd der eigentliche vrſprung der außtheilung/ der

Him-
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[0046] ter fortgeflantzt/ werden ohn zweiffel die Heyden/ vornemblich die Egypter vnd Chaldeer/ auch hernach die Griechen/ viel Heidniſche namen vnd figuren/ als Centaurum, Herculem, Cepheum, Caſſiopæam, &c. dazu geſetzt/ vnd dane- ben den Himmel auch mit jhren Fabeln geſpickt haben. Solcher bilder ſind biß zu vnſerer zeit (præter ſporades) obſerviret, vnd in Aſtronomiſche rechnung gebracht 48: nicht das in denſelben alle ſterne deß gantzen Himmels begriffen (denn Gott allein kan die Sternen recht zehlen/ vnd nennet ſie alle bey jhren na- men/ im 147. Pſalm.) ſondern das Gott den Menſchen dieſer dinge wiſſen- ſchafft ſo ferne mitgetheilet. Was nun den Thierkreiß anlangt/ ſind deſſen Bilder anfenglich nur 11. geweſen/ alle lebendiger Thiere bilder/ ſo das man von der ⚖ noch nicht zu ſa- gen gewuſt. Es iſt aber gleichwol ſchon zuvorn der Thierkreiß in 12. gleiche theil abgetheilt geweſen/ vnd ſolchs daher/ weil die Alten geſehen/ das in der zeit/ da die ☉ den thierkreiß rings durchleufft/ der ☽ ſich 12. mahl zu jhr geſelle. Vnd ob ſie ſchon gemercket/ das die 12. ☽ mit jhren quartieren der ☉ Jahres- lauff nicht eben erreichten/ ſondern die quartier jmmerzu folgende Jahr an an- dern orten deß Himmels/ vnd an andern tagen ſich begaben/ ſo haben ſie doch vmb bequemigkeit willen die außtheilung deß Zodiaci in 12. theil behalten. Vnd damit im Zodiaco ſo viel bilder als theile wuͤrden/ haben ſie nachmals dem ♏ die ſcheren verſchnitten/ vnd aus denſelben (wie es dann gute Kuͤnſtler ge- weſẽ) eine ♎ gemacht. Alſo hat nun der Thierkreiß 12. vñ dañ auch 12. gleiche theil: die man dodecatemoria vnd zeichen nennet/ welche nach jhrer Ordnung von den 12. bildern jhre nahmen haben. Wiewol die bilder nicht einerley groͤſ- ſe ſind/ wie die dodecatemoria, deren jeglichs juſt 30. gr. helt/ der gebildete ♈ aber kaum 24. gr. die gebildeten ♊ kaum 20/ ſo auch die ♎: dagegen der ♌ wol 40/ die ♍ wol 45. gr. begreifft. Vnd alſo richten ſich die Aſtronomi in jhren rechnungen nicht nach den Bildern/ als die vngleich vnd nicht in jhren dodecatemoriis ſtehn/ ſondern nach den gleichabgetheilten dodecatemoriis o- der zeichen/ die jhren anfang haben von dem punct/ da der Æquinoctial den thierkreiß oder die ☉ ſtraß bey dem gebildeten ♈ durchſchneidet. Warumb ſie eben von demſelben punct den anfang genommen/ iſt keine andere vrſach/ als das ſie geſehen auff vnſern halben Erdenkreiß/ ſo disſeit dem Æquinoctial gelegen: in welchen Landen wenn die ☉ an dieſes ort des Him- mels koͤmpt/ feht ſie den fruͤhling an/ in welchem ſich gleichſam alle Creaturen vernewen/ vnd alſo dieſelben Lande/ ſampt allen die drinnen wohnen/ gleichſam von newem gebohren werden/ mit dem anfang deß ♋/ aber ſchon in jhr bluͤhen- des alter treten/ mit der ⚖ gleichſam beginnen abzunehmen/ etc. Diß ſind die eigentlichen vrſachen vnnd der eigentliche vrſprung der außtheilung/ der Him-

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Zitationshilfe: Crüger, Peter: Cupediæ Astrosophicæ. Breslau, 1631, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/crueger_cupediae_1631/46>, abgerufen am 24.11.2024.