Crüger, Peter: Cupediæ Astrosophicæ. Breslau, 1631.Rex Austri, id est, Imperator Turcarum, & quasi tempestas veniet rex a- Aus E e
Rex Auſtri, id eſt, Imperator Turcarum, & quaſi tempeſtas veniet rex a- Aus E e
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0235"/><hi rendition="#aq">Rex Auſtri, id eſt, Imperator Turcarum, & quaſi tempeſtas veniet rex a-<lb/> quilonis &c.</hi> Macht alſo auß zweyen Perſonen/ von welchen Daniel redet/<lb/> drey/ Als ob beides der Mittaͤgige Koͤnig (das iſt/ nach ſeinem wahn/ der Tuͤrck)<lb/> vnd auch der Mittnaͤchtige/ ſich wieder den Bapſt aufflegen vnd jhn (wie <hi rendition="#aq">Miſo-<lb/> caci</hi> worte lauten) mit gewalt vnterdrucken vnd zu einer demuͤtigen <hi rendition="#aq">reforma-<lb/> tion</hi> zwingen werden. Das heiſt Propheten außlegen. Zu dem/ wenn der Koͤnig<lb/> von Mitternacht die Kirche in beſſern ſtandt ſetzen ſolte/ Warumb ſagt Daniel/<lb/> Er werde in das wehrte Land/ das iſt in das Landt da Gottes Kirche/ fallen?<lb/> Jtem/ Es werde jhn ein geſchrey erſchrecken von Morgen vñ von Mitternacht?<lb/> Jtem/ wenn er werde ſein gezelt vmb den wehrten heiligen berg auffſchlagen/<lb/> vnd ſein ende koͤmpt/ ſo werde jhn niemand helffen? Das ſind reden/ die ſich auff<lb/> keinen Kirchen Patron wollen reimen. Darumb moͤgen die jenigen/ ſo auff <hi rendition="#aq">Mi-<lb/> ſocaci</hi> prophecey gebawet/ den Prophetẽ Dan. baß leſen vñ betrachtẽ. So werdẽ<lb/> ſie daneben ſehen/ das ſie ſolch <hi rendition="#aq">prognoſticon</hi> vnrecht auff den jtzigen Potenta-<lb/> ten von Mitternacht gezogen. Welchs uͤber das auch daher zu ſehen/ das der<lb/><hi rendition="#aq">Prognoſticant</hi> geſchrieben/ Es werde der Heldt oder Heyland auffſtehen/ weñ<lb/> die groſſe <hi rendition="#aq">Conjunction Saturni</hi> vnd <hi rendition="#aq">Jovis</hi> noch in der waͤſſerigen <hi rendition="#aq">Triplicitet</hi><lb/> ſich halten werde. Nun aber iſt ſie ſchon in die fewrige verruckt Anno 1603. vnd<lb/> hat <hi rendition="#aq">Miſocacus</hi> ohn zweiffel auff einen weit andern Koͤnig gegaffet/ welcher<lb/> ſchon damals gelebet/ weil er ſpricht: Den Namen dieſes Koͤnigs wil ich ver-<lb/> ſchweigen. Was auff <hi rendition="#aq">Miſocaci prognoſticon</hi> von verenderung Geiſtliches vñ<lb/> Weltliches Regiments zu bawen/ hat man darauß abzunehmen/ das er eben in<lb/> demſelben Cap. nicht <hi rendition="#aq">conjecturis temotis</hi> ſondern gleichſam <hi rendition="#aq">apodicticè</hi> vnnd<lb/><hi rendition="#aq">confidenter</hi> ſchreibt/ Das Hauß Oeſterreich werde vnter Keyſer Rudolpho<lb/> ſeine herrligkeit verlieren/ vnnd ſol forthin kein Keyſer auß dem Hauſe Oeſter-<lb/> reich erwehlet werden/ vnd zeucht hierauff die worte des Pſalmens an: <hi rendition="#aq">Omnis<lb/> conſummationis vide finem,</hi> Wol getroffen/ <hi rendition="#aq">ſcilicet,</hi> vnd fein <hi rendition="#aq">appliciret!</hi><lb/> Jch meine/ ſolche vnd dergleichen propheceyungen/ als da ſind <hi rendition="#aq">Carionis, Ca-<lb/> piſtrani,</hi> Grebners/ Nagels/ Zieglers/ Faulhabers/ Felgenhawers/ vnd deß ver<lb/> kappten Poſtlions etc. haben dieſe 9 Jahr her die Welt redlich betrogen. Der<lb/> Sath anas iſt zu dieſer zeit durch Gottes verhengniß außgefahren vnd hat einen<lb/> falſchen geiſt in vieler ſolcher Propheten mund gethan/ das ſie durch jhre War-<lb/> ſagerey vornehme geld-vnd Landſuͤchtige Leute an groſſer Herren Hoͤfe vnnd<lb/> durch dieſelben Raͤthe einen Potentaten nach dem andern auffgewigelt/ vn-<lb/> ſchuldige Land vnd Leute/ vnterm ſchein der Religion zu helffen/ in euſſerſtes ver-<lb/> derben zu ſetzen- Vnd ſehen dann ſolche Warſager vnd Schadenfro von weitem<lb/> zu/ wie ſo viel 1000 vnſchuldiger Leute hingemetzigt vnd eine Provintz nach der<lb/> andern verwuͤſtet werden. <hi rendition="#aq">Tantum Relligio potuis ſuadere malorum.</hi></p> </div> </div><lb/> <fw place="bottom" type="sig">E e</fw> <fw place="bottom" type="catch">Aus</fw><lb/> </body> </text> </TEI> [0235]
Rex Auſtri, id eſt, Imperator Turcarum, & quaſi tempeſtas veniet rex a-
quilonis &c. Macht alſo auß zweyen Perſonen/ von welchen Daniel redet/
drey/ Als ob beides der Mittaͤgige Koͤnig (das iſt/ nach ſeinem wahn/ der Tuͤrck)
vnd auch der Mittnaͤchtige/ ſich wieder den Bapſt aufflegen vnd jhn (wie Miſo-
caci worte lauten) mit gewalt vnterdrucken vnd zu einer demuͤtigen reforma-
tion zwingen werden. Das heiſt Propheten außlegen. Zu dem/ wenn der Koͤnig
von Mitternacht die Kirche in beſſern ſtandt ſetzen ſolte/ Warumb ſagt Daniel/
Er werde in das wehrte Land/ das iſt in das Landt da Gottes Kirche/ fallen?
Jtem/ Es werde jhn ein geſchrey erſchrecken von Morgen vñ von Mitternacht?
Jtem/ wenn er werde ſein gezelt vmb den wehrten heiligen berg auffſchlagen/
vnd ſein ende koͤmpt/ ſo werde jhn niemand helffen? Das ſind reden/ die ſich auff
keinen Kirchen Patron wollen reimen. Darumb moͤgen die jenigen/ ſo auff Mi-
ſocaci prophecey gebawet/ den Prophetẽ Dan. baß leſen vñ betrachtẽ. So werdẽ
ſie daneben ſehen/ das ſie ſolch prognoſticon vnrecht auff den jtzigen Potenta-
ten von Mitternacht gezogen. Welchs uͤber das auch daher zu ſehen/ das der
Prognoſticant geſchrieben/ Es werde der Heldt oder Heyland auffſtehen/ weñ
die groſſe Conjunction Saturni vnd Jovis noch in der waͤſſerigen Triplicitet
ſich halten werde. Nun aber iſt ſie ſchon in die fewrige verruckt Anno 1603. vnd
hat Miſocacus ohn zweiffel auff einen weit andern Koͤnig gegaffet/ welcher
ſchon damals gelebet/ weil er ſpricht: Den Namen dieſes Koͤnigs wil ich ver-
ſchweigen. Was auff Miſocaci prognoſticon von verenderung Geiſtliches vñ
Weltliches Regiments zu bawen/ hat man darauß abzunehmen/ das er eben in
demſelben Cap. nicht conjecturis temotis ſondern gleichſam apodicticè vnnd
confidenter ſchreibt/ Das Hauß Oeſterreich werde vnter Keyſer Rudolpho
ſeine herrligkeit verlieren/ vnnd ſol forthin kein Keyſer auß dem Hauſe Oeſter-
reich erwehlet werden/ vnd zeucht hierauff die worte des Pſalmens an: Omnis
conſummationis vide finem, Wol getroffen/ ſcilicet, vnd fein appliciret!
Jch meine/ ſolche vnd dergleichen propheceyungen/ als da ſind Carionis, Ca-
piſtrani, Grebners/ Nagels/ Zieglers/ Faulhabers/ Felgenhawers/ vnd deß ver
kappten Poſtlions etc. haben dieſe 9 Jahr her die Welt redlich betrogen. Der
Sath anas iſt zu dieſer zeit durch Gottes verhengniß außgefahren vnd hat einen
falſchen geiſt in vieler ſolcher Propheten mund gethan/ das ſie durch jhre War-
ſagerey vornehme geld-vnd Landſuͤchtige Leute an groſſer Herren Hoͤfe vnnd
durch dieſelben Raͤthe einen Potentaten nach dem andern auffgewigelt/ vn-
ſchuldige Land vnd Leute/ vnterm ſchein der Religion zu helffen/ in euſſerſtes ver-
derben zu ſetzen- Vnd ſehen dann ſolche Warſager vnd Schadenfro von weitem
zu/ wie ſo viel 1000 vnſchuldiger Leute hingemetzigt vnd eine Provintz nach der
andern verwuͤſtet werden. Tantum Relligio potuis ſuadere malorum.
Aus
E e
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |