Crüger, Peter: Cupediæ Astrosophicæ. Breslau, 1631.DErselben meynung/ daß es nemlich Caesaris vnd Sosignes inventum sey/ Erstlich weil Caesar den Mathematicum Sosigenem zu Werck gebraucht/ Von wem haben aber wol die AEgypter diese Jahresleng gelernet? Ohn Das auch die Griechen hievon gewust/ bezeugt Macrobius lib. 1. Sat. cap. Griechen
DErſelben meynung/ daß es nemlich Cæſaris vnd Soſignes inventum ſey/ Erſtlich weil Cæſar den Mathematicum Soſigenem zu Werck gebraucht/ Von wem haben aber wol die Ægypter dieſe Jahresleng gelernet? Ohn Das auch die Griechen hievon gewuſt/ bezeugt Macrobius lib. 1. Sat. cap. Griechen
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DErſelben meynung/ daß es nemlich Cæſaris vnd Soſignes inventum ſey/
fallen viel gelarte Leute zu. Aber ich wil ein anders beweiſen/ hoffe es wer-
de etlichẽ nicht vnlieb ſein. Jch ſpreche aber alſo/ das faſt allen alten Voͤlckern
fuͤr Cæſare dieſe Jahreslenge bekandt/ aber kein Volck hat die 6 ſtunden in ein
ſo gut geſchick der politiſchen Jahresform zu bringen gewuſt/ als Cæſar.
Erſtlich weil Cæſar den Mathematicum Soſigenem zu Werck gebraucht/
den er auß Egypten mit ſich gen Rom gebracht/ ſo muß folgen/ das den Ægy-
ptern (nicht allem gemeinem Mann/ ſondern den Sacerdotibus oder Hiero-
phantis vnd der Hohen Schule) ſolche 6 ſtunden ſein bekant geweſen. Denn
was Herodotus in principio lib. 2. ſchreibt: Ægyptii verò numero trice-
norum dierum, quibus duodecim taxant menſes, adticiunt quotannis qui-
nos dies, vnd keiner ſtunden weiter gedenckt/ das iſt von der Politiſchen Jah-
resform vnd annis Nabonaſſaræis zuverſtehen/ dahin/ wie vorgeſagt/ niemand
dieſe ſtunden hat wuſt fuͤglich zu accommodiren: Dennoch ſind ſie den Ægy-
ptern nicht verborgen geweſen. Macrobius lib. 1. Saturn. c. 16. ſchreibt alſo:
Poſt hæc imitatus (Cæſar) Ægyptios, ſolos divinarum rerum omnium
conſcios, ad numerum ſolis, qui diebus ſingulis trecentis fexaginta quin-
que & quadrante curſum conficit, annum dirigerecontendit. Vnd Diodo-
rus Sicu. lib. 1. e. 50. Thebæi (in Ægypto) dies non ad lunæ, ſed ſolis mo-
tum exigentes, tricenos menſibus dies tribuunt, & poſt duodecimum
quemque menſem quinque dies cum quadrante intercal ant, eoque pacto
circulum annuum abſolvunt. Was er von der intercalatione ſagt/ dieſelbe
iſt nicht in anno politico, ſondern von den Hierophantis Ægyptiis in jhren
Myſteriis vnd Schulen geſchehen.
Von wem haben aber wol die Ægypter dieſe Jahresleng gelernet? Ohn
zweiffel vom Patriarchen Abraham/ Welcher/ wie Joſephus lib. 1. Antiq. c. 9.
bezellget/ jhnen Arithmeticam vnd Aſtronomiam mitgetheilet/ da ſie fuͤr A-
brahams ankunfft hujusmodi diſciplinarum rudes geweſen/ wie Joſephus re-
det. Vnd alſo iſt dieſe Jahresform auch den Ertzvaͤtern/ vnd auch den Chaldeern
nicht vnbewuſt geweſen.
Das auch die Griechen hievon gewuſt/ bezeugt Macrobius lib. 1. Sat. cap.
14. Da er ſchreibt: Nam & Græci, cum animadverterent temerè ſe trecen-
tis quinquaginta quatuor diebus ordinaſſe annum (quoniam appareret
de ſolis curſu, qui trecentis ſexaginta quinque diebus & quadrante Zodia-
cum conficit, de eſſe ſuo anno undecim dies & quadrantem) intercalares
ſtata ratione commenti ſunt, &c. Vnd das redet er ſchon von der alten Octaê-
teride, wie daſelbſt weiter zu leſen. Viel mehr habens die Nachkommenden
Griechen
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