Crosner, Alexius: Ein Sermon von der heiligen Christlichen Kirchen. Wittenberg, 1531.gen leben / vnd mit bösem wandel jrem nehesten ergerlich sein / vnd widder jre straff ende brüder noch die Kirche hören wollen / zuuerbannen / das ist / von der ChristlichenVerbannen. Gemein ausschliessen / wie dauon oben vermeldet. Welchs alles angebildet ist / jnn gleichnis der materlichenGleichnisdes kirchen dinsts / durch die eussern schlüssel. Schlüssel / mit welchen wie man leiblich auff vnd zuschleusst / Also ist auch jnn der Kirchen / ein geistlich auff vnd zuschliessen / ein geistlich lösen vnd binden / das ist / vergebung vnd vorbehalt der sunden. Damit also vber diese zween rechte Schlüssel / nemlichBinde schlüssel vnd Löseschlüssel. / den Binde vnd Löseschlüssel / hindan zusetzen vnd zuuerwerffen alle andere falsche nachschlüssel / als da sind der Feilschlüssel / Gewalt schlüssel / Schlüssel des er kentnis / vnd andere / vnd allein diese beide jnn waremNachschlüssel brauch / des waren Gottes worts rechtschaffen vnd trewlich zufüren etc. Damit es also niemand dafur halt / das das eusserDas eusser Babstumb, wird nicht bestetigt durch die schlüssel. weltlich Bapstumb / jnn diesen worten möge odder sol gegründet vnd bestetiget sein / wie es denn der Bapst selbs dafur hellt / vnd vnuerschampt sich angibt / das er der waren Kirchen heubt / fels vnd grund sey / vnd dieGeistlicher verstand von geistlicher kirchen. Schlüssel gantz zu eigen hab / etc. Denn alles so jnn diesen worten begriffen wird / nicht leiblich / sondern allenthalb vnd allein geistlich gehandelt vnd verstanden. I. Geistlich bekentnis Petri.Erstlich / das Bekentnis Petri / von wegen aller Aposteln / vnd also folgend aller Christen / das er bekant Christum einen lebendigen waren Gottes son / geschach nicht vornemlich mit dem mund eusserlich / sondern viel mehr durch den glauben / mit dem hertzen jnnerlich / wie denn mit dem hertzen gegleubt wird / on welchen hertzglauben / das mundbekentnis nichts ist / Roma. 10. Zum andern / Der fels / welcher auch nicht Petrus /II. Geistlicher sels. vnd nach jme der Bapst / sondern Christus selbs vnd allein ist. 1. Cor. 10. gen leben / vñ mit bösem wandel jrem nehesten ergerlich sein / vnd widder jre straff ende brüder noch die Kirche hören wollen / zuuerbannen / das ist / von der ChristlichenVerbannen. Gemein ausschliessen / wie dauon oben vermeldet. Welchs alles angebildet ist / jnn gleichnis der materlichenGleichnisdes kirchen dinsts / durch die eussern schlüssel. Schlüssel / mit welchen wie man leiblich auff vnd zuschleusst / Also ist auch jnn der Kirchen / ein geistlich auff vnd zuschliessen / ein geistlich lösen vnd binden / das ist / vergebung vnd vorbehalt der sunden. Damit also vber diese zween rechte Schlüssel / nemlichBinde schlüssel vnd Löseschlüssel. / den Binde vnd Löseschlüssel / hindan zusetzen vnd zuuerwerffen alle andere falsche nachschlüssel / als da sind der Feilschlüssel / Gewalt schlüssel / Schlüssel des er kentnis / vnd andere / vnd allein diese beide jnn waremNachschlüssel brauch / des waren Gottes worts rechtschaffen vnd trewlich zufüren etc. Damit es also niemand dafur halt / das das eusserDas eusser Babstumb, wird nicht bestetigt durch die schlüssel. weltlich Bapstumb / jnn diesen worten möge odder sol gegründet vnd bestetiget sein / wie es denn der Bapst selbs dafur hellt / vnd vnuerschampt sich angibt / das er der waren Kirchen heubt / fels vnd grund sey / vnd dieGeistlicher verstand von geistlicher kirchen. Schlüssel gantz zu eigen hab / etc. Denn alles so jnn diesen worten begriffen wird / nicht leiblich / sondern allenthalb vnd allein geistlich gehandelt vnd verstanden. I. Geistlich bekentnis Petri.Erstlich / das Bekentnis Petri / von wegen aller Aposteln / vnd also folgend aller Christen / das er bekant Christum einen lebendigen waren Gottes son / geschach nicht vornemlich mit dem mund eusserlich / sondern viel mehr durch den glauben / mit dem hertzen jnnerlich / wie denn mit dem hertzen gegleubt wird / on welchen hertzglauben / das mundbekentnis nichts ist / Roma. 10. Zum andern / Der fels / welcher auch nicht Petrus /II. Geistlicher sels. vnd nach jme der Bapst / sondern Christus selbs vnd allein ist. 1. 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gen leben / vñ mit bösem wandel jrem nehesten ergerlich sein / vnd widder jre straff ende brüder noch die Kirche hören wollen / zuuerbannen / das ist / von der Christlichen Gemein ausschliessen / wie dauon oben vermeldet.
Verbannen. Welchs alles angebildet ist / jnn gleichnis der materlichen Schlüssel / mit welchen wie man leiblich auff vnd zuschleusst / Also ist auch jnn der Kirchen / ein geistlich auff vnd zuschliessen / ein geistlich lösen vnd binden / das ist / vergebung vnd vorbehalt der sunden.
Gleichnisdes kirchen dinsts / durch die eussern schlüssel. Damit also vber diese zween rechte Schlüssel / nemlich / den Binde vnd Löseschlüssel / hindan zusetzen vnd zuuerwerffen alle andere falsche nachschlüssel / als da sind der Feilschlüssel / Gewalt schlüssel / Schlüssel des er kentnis / vnd andere / vnd allein diese beide jnn warem brauch / des waren Gottes worts rechtschaffen vnd trewlich zufüren etc.
Binde schlüssel vnd Löseschlüssel.
Nachschlüssel Damit es also niemand dafur halt / das das eusser weltlich Bapstumb / jnn diesen worten möge odder sol gegründet vnd bestetiget sein / wie es denn der Bapst selbs dafur hellt / vnd vnuerschampt sich angibt / das er der waren Kirchen heubt / fels vnd grund sey / vnd die Schlüssel gantz zu eigen hab / etc. Denn alles so jnn diesen worten begriffen wird / nicht leiblich / sondern allenthalb vnd allein geistlich gehandelt vnd verstanden.
Das eusser Babstumb, wird nicht bestetigt durch die schlüssel.
Geistlicher verstand von geistlicher kirchen. Erstlich / das Bekentnis Petri / von wegen aller Aposteln / vnd also folgend aller Christen / das er bekant Christum einen lebendigen waren Gottes son / geschach nicht vornemlich mit dem mund eusserlich / sondern viel mehr durch den glauben / mit dem hertzen jnnerlich / wie denn mit dem hertzen gegleubt wird / on welchen hertzglauben / das mundbekentnis nichts ist / Roma. 10.
Zum andern / Der fels / welcher auch nicht Petrus / vnd nach jme der Bapst / sondern Christus selbs vnd allein ist. 1. Cor. 10.
II. Geistlicher sels.
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