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Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.

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Die Zwey vnd viertzigste
Die geschrifft leert / das Jesus Christus das einig haupt der kirchen seye: Wenn du aber nun nit darzuo setzest / das auch der Bapst das haupt der reisenden kirchen auff erden seye / so wirst ein kätzer genennet werden. Die geschrifft leert Jesus Christus seye der einig verträtter oder mittler / Priester / vnnd das einig versün opffer der glöubigen: Wenn du aber nicht hinzuosetzest / Christus seye wol der mittler der erlösung / aber die heiligen seyend mitt Christo mittler der verträttung / Jtem die Priester opfferind täglich ein vnbluotigs opffer / Also das die heiligen mitt sampt Christo für mittler vnnd verträtter inn himmlen gehalten werdind / vnnd das die Priester auff erden täglich inn der Mässz für die läbendigen vnnd die todten opfferind / so wirst du ein Kätzer genennet werden. Die heilig geschrifft leert / Jesus Christus seye die gerächtigkeyt der glöubigen / die durch den glauben von vnns empfangen werde: Wenn du aber die gerächtigkeyt nicht auch den wercken vnnd verdiensten der menschen zuotheylst / so wirst ein Kätzer genennet. Die geschrifft leert / Christus seye gehn himmel gefaren / vnnd habe an sein statt gesendet die krafft deß heiligen geists / vnnd werde er leiblich inn dise wält nicht mehr kommen biß auff den tag deß gerichts: Wenn du aber nicht auch erkennest das äben der selbig Christus leiblich auch inn dem brot deß Nachtmals zuogegen seye / vnnd jhn daselbst anbättest / so wirst du ein Kätzer genennet werden. Christus der Herr hatt ob seinem letsten Abendtmal / als er seinen Jüngeren das trinckgeschirr dargereicht vnd gesagt / Trinckend alle daruß: Wenn du aber wilt vermeynen man müsse bede gestalten deß Sacraments allen glöubigen darreichen / so wirst ein Kätzer genennet werden. Der Herr spricht inn dem gesatzt / Mach dir kein götzen oder bildtnuß / bätte sie nicht an / vnd verehr sie nit: Wenn du aber durch die bilder nit allein der Heyden bilder / als Saturni oder Mercurij / sonder auch deß waaren Gottes oder der heiligen bilder verstast / so wirst du ein Kätzer genennet werden. Vnnd der stucken sind noch vil die ich herfür bringen möchte / wenn ich mit denen redte / die von denen dingen nichts wüssend. Darumb was ansehens / was glaubwirdige vnd platzes wöllend wir sagen das daß wort Gottes habe bey disem Stuol? Wär ist der nicht sähe / das daß heilig wort Gottes von denen vnflätigen leüten gefangen seye vnnd mitt füssen trätten werde / vnnd das sie die gesatzt Gottes setzind vnnd entsetzind nach jhrer grossen fräfenheyt vnnd vermässenheyt? Darumb so ist mer dann heiter / das die Römisch Kirch deß heiligen worts Gottes mangle. Dann ich hab inn der nechsten Predig hieuor anzeigt / das es nicht gnuog seye / das man sich der worten der heiligen geschrifft rüme / wo die selbigen nicht jhren waaren verstand vngefelschet behaltend. Die Römisch Kirch hat den verstand gefelschet / vnnd tringt den einfaltigeren leeren auff / die der geschrifft gar zuo wider sind. Darumb so ist sie nit ein waare Kirchen Christi.

Vnnd wiewol wir das Sacrament deß Tauffs / das von den Bäpstischen dieneren empfangen ist / nit wideräferend / dann sie tauffend in den Nammen deß vatters vnd deß Suns vnd deß heiligen geists / wie ich in der ein vnd viertzigsten Predig hieuor erleüteret: so habend sie doch das brotbrächen oder deß Herren Nachtmal dermassen befleckt / vnnd mitt leeren die dem waaren glauben zuo wider also gefelschet / vnnd so inn ein groben grämpelmärckt verkeert / das kein verständiger on verletzung deß glaubens vnnd mitt guoter gewüßne sich dessen mit jhnen mag theylhafftig machen. Vonn dem schandtlichen läben der dieneren der Römischen Kirchen / vnnd jhrem lasterhafften wäsen wil ich yetz nichts sagen. Dann ich achten das auch ein blinder yetz sehen könne / das der Römisch Stuol / auch die ausseren zeichen vnnd gemerck der waaren Kirchen Gottes nicht habe / dieweyl er deß

Die Zwey vnd viertzigste
Die geschrifft leert / das Jesus Christus das einig haupt der kirchen seye: Wenn du aber nun nit darzuͦ setzest / das auch der Bapst das haupt der reisenden kirchen auff erden seye / so wirst ein kaͤtzer genennet werden. Die geschrifft leert Jesus Christus seye der einig vertraͤtter oder mittler / Priester / vnnd das einig versuͤn opffer der gloͤubigen: Wenn du aber nicht hinzuͦsetzest / Christus seye wol der mittler der erloͤsung / aber die heiligen seyend mitt Christo mittler der vertraͤttung / Jtem die Priester opfferind taͤglich ein vnbluͦtigs opffer / Also das die heiligen mitt sampt Christo für mittler vnnd vertraͤtter inn himmlen gehalten werdind / vnnd das die Priester auff erden taͤglich inn der Maͤssz für die laͤbendigen vnnd die todten opfferind / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Die heilig geschrifft leert / Jesus Christus seye die geraͤchtigkeyt der gloͤubigen / die durch den glauben von vnns empfangen werde: Wenn du aber die geraͤchtigkeyt nicht auch den wercken vnnd verdiensten der menschen zuͦtheylst / so wirst ein Kaͤtzer genennet. Die geschrifft leert / Christus seye gehn himmel gefaren / vnnd habe an sein statt gesendet die krafft deß heiligen geists / vnnd werde er leiblich inn dise waͤlt nicht mehr kommen biß auff den tag deß gerichts: Wenn du aber nicht auch erkennest das aͤben der selbig Christus leiblich auch inn dem brot deß Nachtmals zuͦgegen seye / vnnd jhn daselbst anbaͤttest / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Christus der Herr hatt ob seinem letsten Abendtmal / als er seinen Jüngeren das trinckgeschirr dargereicht vnd gesagt / Trinckend alle daruß: Wenn du aber wilt vermeynen man muͤsse bede gestalten deß Sacraments allen gloͤubigen darreichen / so wirst ein Kaͤtzer genennet werden. Der Herr spricht inn dem gesatzt / Mach dir kein goͤtzen oder bildtnuß / baͤtte sie nicht an / vnd verehr sie nit: Wenn du aber durch die bilder nit allein der Heyden bilder / als Saturni oder Mercurij / sonder auch deß waaren Gottes oder der heiligen bilder verstast / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Vnnd der stucken sind noch vil die ich herfür bringen moͤchte / wenn ich mit denen redte / die von denen dingen nichts wüssend. Darumb was ansehens / was glaubwirdige vnd platzes woͤllend wir sagen das daß wort Gottes habe bey disem Stuͦl? Waͤr ist der nicht saͤhe / das daß heilig wort Gottes von denen vnflaͤtigen leüten gefangen seye vnnd mitt füssen traͤtten werde / vnnd das sie die gesatzt Gottes setzind vnnd entsetzind nach jhrer grossen fraͤfenheyt vnnd vermaͤssenheyt? Darumb so ist mer dann heiter / das die Roͤmisch Kirch deß heiligen worts Gottes mangle. Dann ich hab inn der nechsten Predig hieuͦr anzeigt / das es nicht gnuͦg seye / das man sich der worten der heiligen geschrifft ruͤme / wo die selbigen nicht jhren waaren verstand vngefelschet behaltend. Die Roͤmisch Kirch hat den verstand gefelschet / vnnd tringt den einfaltigeren leeren auff / die der geschrifft gar zuͦ wider sind. Darumb so ist sie nit ein waare Kirchen Christi.

Vnnd wiewol wir das Sacrament deß Tauffs / das von den Baͤpstischen dieneren empfangen ist / nit wideraͤferend / dann sie tauffend in den Nammen deß vatters vnd deß Suns vnd deß heiligen geists / wie ich in der ein vnd viertzigsten Predig hieuͦr erleüteret: so habend sie doch das brotbraͤchen oder deß Herren Nachtmal dermassen befleckt / vnnd mitt leeren die dem waaren glauben zuͦ wider also gefelschet / vnnd so inn ein groben graͤmpelmaͤrckt verkeert / das kein verstaͤndiger on verletzung deß glaubens vnnd mitt guͦter gewüßne sich dessen mit jhnen mag theylhafftig machen. Vonn dem schandtlichen laͤben der dieneren der Roͤmischen Kirchen / vnnd jhrem lasterhafften waͤsen wil ich yetz nichts sagen. Dann ich achten das auch ein blinder yetz sehen koͤnne / das der Roͤmisch Stuͦl / auch die ausseren zeichen vnnd gemerck der waaren Kirchen Gottes nicht habe / dieweyl er deß

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[[347]/0786] Die Zwey vnd viertzigste Die geschrifft leert / das Jesus Christus das einig haupt der kirchen seye: Wenn du aber nun nit darzuͦ setzest / das auch der Bapst das haupt der reisenden kirchen auff erden seye / so wirst ein kaͤtzer genennet werden. Die geschrifft leert Jesus Christus seye der einig vertraͤtter oder mittler / Priester / vnnd das einig versuͤn opffer der gloͤubigen: Wenn du aber nicht hinzuͦsetzest / Christus seye wol der mittler der erloͤsung / aber die heiligen seyend mitt Christo mittler der vertraͤttung / Jtem die Priester opfferind taͤglich ein vnbluͦtigs opffer / Also das die heiligen mitt sampt Christo für mittler vnnd vertraͤtter inn himmlen gehalten werdind / vnnd das die Priester auff erden taͤglich inn der Maͤssz für die laͤbendigen vnnd die todten opfferind / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Die heilig geschrifft leert / Jesus Christus seye die geraͤchtigkeyt der gloͤubigen / die durch den glauben von vnns empfangen werde: Wenn du aber die geraͤchtigkeyt nicht auch den wercken vnnd verdiensten der menschen zuͦtheylst / so wirst ein Kaͤtzer genennet. Die geschrifft leert / Christus seye gehn himmel gefaren / vnnd habe an sein statt gesendet die krafft deß heiligen geists / vnnd werde er leiblich inn dise waͤlt nicht mehr kommen biß auff den tag deß gerichts: Wenn du aber nicht auch erkennest das aͤben der selbig Christus leiblich auch inn dem brot deß Nachtmals zuͦgegen seye / vnnd jhn daselbst anbaͤttest / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Christus der Herr hatt ob seinem letsten Abendtmal / als er seinen Jüngeren das trinckgeschirr dargereicht vnd gesagt / Trinckend alle daruß: Wenn du aber wilt vermeynen man muͤsse bede gestalten deß Sacraments allen gloͤubigen darreichen / so wirst ein Kaͤtzer genennet werden. Der Herr spricht inn dem gesatzt / Mach dir kein goͤtzen oder bildtnuß / baͤtte sie nicht an / vnd verehr sie nit: Wenn du aber durch die bilder nit allein der Heyden bilder / als Saturni oder Mercurij / sonder auch deß waaren Gottes oder der heiligen bilder verstast / so wirst du ein Kaͤtzer genennet werden. Vnnd der stucken sind noch vil die ich herfür bringen moͤchte / wenn ich mit denen redte / die von denen dingen nichts wüssend. Darumb was ansehens / was glaubwirdige vnd platzes woͤllend wir sagen das daß wort Gottes habe bey disem Stuͦl? Waͤr ist der nicht saͤhe / das daß heilig wort Gottes von denen vnflaͤtigen leüten gefangen seye vnnd mitt füssen traͤtten werde / vnnd das sie die gesatzt Gottes setzind vnnd entsetzind nach jhrer grossen fraͤfenheyt vnnd vermaͤssenheyt? Darumb so ist mer dann heiter / das die Roͤmisch Kirch deß heiligen worts Gottes mangle. Dann ich hab inn der nechsten Predig hieuͦr anzeigt / das es nicht gnuͦg seye / das man sich der worten der heiligen geschrifft ruͤme / wo die selbigen nicht jhren waaren verstand vngefelschet behaltend. Die Roͤmisch Kirch hat den verstand gefelschet / vnnd tringt den einfaltigeren leeren auff / die der geschrifft gar zuͦ wider sind. Darumb so ist sie nit ein waare Kirchen Christi. Vnnd wiewol wir das Sacrament deß Tauffs / das von den Baͤpstischen dieneren empfangen ist / nit wideraͤferend / dann sie tauffend in den Nammen deß vatters vnd deß Suns vnd deß heiligen geists / wie ich in der ein vnd viertzigsten Predig hieuͦr erleüteret: so habend sie doch das brotbraͤchen oder deß Herren Nachtmal dermassen befleckt / vnnd mitt leeren die dem waaren glauben zuͦ wider also gefelschet / vnnd so inn ein groben graͤmpelmaͤrckt verkeert / das kein verstaͤndiger on verletzung deß glaubens vnnd mitt guͦter gewüßne sich dessen mit jhnen mag theylhafftig machen. Vonn dem schandtlichen laͤben der dieneren der Roͤmischen Kirchen / vnnd jhrem lasterhafften waͤsen wil ich yetz nichts sagen. Dann ich achten das auch ein blinder yetz sehen koͤnne / das der Roͤmisch Stuͦl / auch die ausseren zeichen vnnd gemerck der waaren Kirchen Gottes nicht habe / dieweyl er deß

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Zitationshilfe: Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558, S. [347]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/786>, abgerufen am 25.11.2024.