Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.Die Sechs vnd dreissigste gesehen / vnd hab bezeüget
das diser Gottes Sun ist. Hiehär dienet auch2369 / das der heilig Apostel Petrus / als er von dem
Herren gefraget ward / wär sagend aber jr das ich seye? in der jüngeren aller
nammen antwortet / Du bist Christus der sun deß läbendigen Gottes. Vnd an einem
anderen ort2370 / als
jnen der Herr fürwarf / wöllend auch jr hinweg gon? Da antwortet Petrus abermals
inn jr aller nammen vnd sprach / Herr zuo wäm söllend wir gon? du hast die wort
deß ewigen läbens / vnd wir glaubend vnd habend erkennt / das du bist Christus der
sun deß läbendigen Gottes. 2371 Nun werdend wir wol auch Gottes
kinder genennt / aber allein auß annemmung / Christus aber nicht auß an nemmung
oder zuo rechnung / sonder von natur. Dann Mar. am xiiij. Cap. spricht / der
oberst priester zum Herren Christo / Bist du Christus der Sun deß hochgelobten
Gottes? Jtem bey Matheo / Jch beschweeren dich bey dem läbendigen Gott / das du
vns sagist / ob du Christus der Sun deß läbendigen Gottes seyest? do antwortet
Jesus / Jch bins / dann jr werdend sehen den Sun deß menschen sitzen zur gerechten
der krafft / vnd kommen inn den wolcken deß himmels. Welches man sicht genommen
sein auß dem vij. Cap. Daniels. 2372 Dise bekantnuß deß Herren fürend sie aber vor
Pilato yn / als die da Gottßlesterisch vnnd deß tods wärt seye / vnd schryend /
Wir habend ein gesatzt / vnnd nach vnserem gesatzt sol er sterben / dann er hat
sich selb zum Sun Gottes gemachet. Nun schryend aber gerad äben die selbigen auch
in der Euangelischen histori2373 wider den Herren / vnd sprächend / Wir sind nit vnehlich
geboren / wir habend einen vatter Gott. Darumb so ist offenbar / das die Juden
vnseren heiland vonn keiner anderen vrsach wegen beschuldiget habend deß lasters /
das er die Göttlich maiestat verletzt vnd geschmächt habe / dann das er sich für
den natürlichen / nicht nun für ein angenomnen sun Gottes außgeben. Dann das was
nicht capitale, das ist / todßwirdig / jhenes aber was es. Dann wir läsend auch
Joan. am v. cap. Darumb trachtetend jm die Juden vil mer nach / das sie jn todtind
/ das er nit allein den Sabbath brach / sonder auch sagt / Gott seye sein vatter /
vnd machet sich selbs Gott gleich. Da hast die weyß / wie er sich selb den sun
Gottes genennt / nicht auß annämmung oder zuorächnung / sonder von wegen der natur
vnd substantz. Dann2374 wie sie jn abermals woltend versteinigen / da warff er
jhnen für vnd sprach / Jch hab euch vil guoter wercken erzeigt vonn meinem vatter
/ vmb welches werck vnder den selben versteinigend jr mich? Die Juden antwortend
jm vnd sprachend / vmb deß guoten wercks willen versteinigend wir dich nicht /
sonder vmb der Gottßlesterung willen / vnnd das dieweil du ein mensch bist / dich
selb zum Gott machist. Was hatt er aber gesagt / darauß sie das abnamend? das hatt
er gesagt / Jch gib meinen schaffen das ewig läben / vnd sie werdend ewigklich nit
vmbkommen / vnd niemand wirt sie mir auß meiner hand reissen. Der vatter der mir
sie gegeben hatt ist grösser dann alle / vnd niemand mag sie auß meines vatters
hand reissen. Jch vnd der vatter sind eins. Merck / das ewig läben geben /
erforderet ein göttliche krafft / Jtem erhalten / vnd also erhalten / das es einem
niemand auß den henden reissen möge / erforderet gleiche krafft. Diß sein
erklärung bewärt aber der Herr mit einer sölichen argumentation vnd bewärung.
Niemand mag die schaff auß meines vatters händen reissen / darumb so mag sie auch
niemand auß meinen henden reissen. Das vorgend bewärt er / dann der vatter ist
grösser dann alle / das ist / er ist der gröst vnder allen / dessen göttliche
krafft alle ding übertrifft. Das nachgende aber bewärt er also / dann ich vnd der
vatter sind eins / nammlich nicht nun so vil den einträchtigen willen belanget /
sonder an krafft vnd herrlikeit / von welcher an disem gegenwirtigen ort gehandlet
wirt / nicht von der einträchtikeit / sonder von der gleicheit deß gewalts
läbendig zuo machen vnd zuo erhalten. Von welchem2369 Mat.16. 2370 Joan.6. 2371 Das
Christus der natürlich sund Gottes sey. 2372
Joan.19. Leuit.24. 2373
Joan.8. 2374
Joan.10.
Die Sechs vnd dreissigste gesehen / vnd hab bezeüget
das diser Gottes Sun ist. Hiehaͤr dienet auch2369 / das der heilig Apostel Petrus / als er von dem
Herren gefraget ward / waͤr sagend aber jr das ich seye? in der jüngeren aller
nammen antwortet / Du bist Christus der sun deß laͤbendigen Gottes. Vnd an einem
anderen ort2370 / als
jnen der Herr fürwarf / woͤllend auch jr hinweg gon? Da antwortet Petrus abermals
inn jr aller nammen vnd sprach / Herr zuͦ waͤm soͤllend wir gon? du hast die wort
deß ewigen laͤbens / vnd wir glaubend vnd habend erkennt / das du bist Christus der
sun deß laͤbendigen Gottes. 2371 Nun werdend wir wol auch Gottes
kinder genennt / aber allein auß annemmung / Christus aber nicht auß an nemmung
oder zuͦ rechnung / sonder von natur. Dann Mar. am xiiij. Cap. spricht / der
oberst priester zum Herren Christo / Bist du Christus der Sun deß hochgelobten
Gottes? Jtem bey Matheo / Jch beschweeren dich bey dem laͤbendigen Gott / das du
vns sagist / ob du Christus der Sun deß laͤbendigen Gottes seyest? do antwortet
Jesus / Jch bins / dann jr werdend sehen den Sun deß menschen sitzen zur gerechten
der krafft / vnd kommen inn den wolcken deß himmels. Welches man sicht genommen
sein auß dem vij. Cap. Daniels. 2372 Dise bekantnuß deß Herren fuͤrend sie aber vor
Pilato yn / als die da Gottßlesterisch vnnd deß tods waͤrt seye / vnd schryend /
Wir habend ein gesatzt / vnnd nach vnserem gesatzt sol er sterben / dann er hat
sich selb zum Sun Gottes gemachet. Nun schryend aber gerad aͤben die selbigen auch
in der Euangelischen histori2373 wider den Herren / vnd spraͤchend / Wir sind nit vnehlich
geboren / wir habend einen vatter Gott. Darumb so ist offenbar / das die Juden
vnseren heiland vonn keiner anderen vrsach wegen beschuldiget habend deß lasters /
das er die Goͤttlich maiestat verletzt vnd geschmaͤcht habe / dann das er sich für
den natürlichen / nicht nun für ein angenomnen sun Gottes außgeben. Dann das was
nicht capitale, das ist / todßwirdig / jhenes aber was es. Dann wir laͤsend auch
Joan. am v. cap. Darumb trachtetend jm die Juden vil mer nach / das sie jn todtind
/ das er nit allein den Sabbath brach / sonder auch sagt / Gott seye sein vatter /
vnd machet sich selbs Gott gleich. Da hast die weyß / wie er sich selb den sun
Gottes genennt / nicht auß annaͤmmung oder zuͦraͤchnung / sonder von wegen der natur
vnd substantz. Dann2374 wie sie jn abermals woltend versteinigen / da warff er
jhnen für vnd sprach / Jch hab euch vil guͦter wercken erzeigt vonn meinem vatter
/ vmb welches werck vnder den selben versteinigend jr mich? Die Juden antwortend
jm vnd sprachend / vmb deß guͦten wercks willen versteinigend wir dich nicht /
sonder vmb der Gottßlesterung willen / vnnd das dieweil du ein mensch bist / dich
selb zum Gott machist. Was hatt er aber gesagt / darauß sie das abnamend? das hatt
er gesagt / Jch gib meinen schaffen das ewig laͤben / vnd sie werdend ewigklich nit
vmbkommen / vnd niemand wirt sie mir auß meiner hand reissen. Der vatter der mir
sie gegeben hatt ist groͤsser dann alle / vnd niemand mag sie auß meines vatters
hand reissen. Jch vnd der vatter sind eins. Merck / das ewig laͤben geben /
erforderet ein goͤttliche krafft / Jtem erhalten / vnd also erhalten / das es einem
niemand auß den henden reissen moͤge / erforderet gleiche krafft. Diß sein
erklaͤrung bewaͤrt aber der Herr mit einer soͤlichen argumentation vnd bewaͤrung.
Niemand mag die schaff auß meines vatters haͤnden reissen / darumb so mag sie auch
niemand auß meinen henden reissen. Das vorgend bewaͤrt er / dann der vatter ist
groͤsser dann alle / das ist / er ist der groͤst vnder allen / dessen goͤttliche
krafft alle ding übertrifft. Das nachgende aber bewaͤrt er also / dann ich vnd der
vatter sind eins / nammlich nicht nun so vil den eintraͤchtigen willen belanget /
sonder an krafft vnd herrlikeit / von welcher an disem gegenwirtigen ort gehandlet
wirt / nicht von der eintraͤchtikeit / sonder von der gleicheit deß gewalts
laͤbendig zuͦ machen vnd zuͦ erhalten. Von welchem2369 Mat.16. 2370 Joan.6. 2371 Das
Christus der natürlich sund Gottes sey. 2372
Joan.19. Leuit.24. 2373
Joan.8. 2374
Joan.10.
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Die Sechs vnd dreissigste
gesehen / vnd hab bezeüget das diser Gottes Sun ist. Hiehaͤr dienet auch 2369 / das der heilig Apostel Petrus / als er von dem Herren gefraget ward / waͤr sagend aber jr das ich seye? in der jüngeren aller nammen antwortet / Du bist Christus der sun deß laͤbendigen Gottes. Vnd an einem anderen ort 2370 / als jnen der Herr fürwarf / woͤllend auch jr hinweg gon? Da antwortet Petrus abermals inn jr aller nammen vnd sprach / Herr zuͦ waͤm soͤllend wir gon? du hast die wort deß ewigen laͤbens / vnd wir glaubend vnd habend erkennt / das du bist Christus der sun deß laͤbendigen Gottes. 2371 Nun werdend wir wol auch Gottes kinder genennt / aber allein auß annemmung / Christus aber nicht auß an nemmung oder zuͦ rechnung / sonder von natur. Dann Mar. am xiiij. Cap. spricht / der oberst priester zum Herren Christo / Bist du Christus der Sun deß hochgelobten Gottes? Jtem bey Matheo / Jch beschweeren dich bey dem laͤbendigen Gott / das du vns sagist / ob du Christus der Sun deß laͤbendigen Gottes seyest? do antwortet Jesus / Jch bins / dann jr werdend sehen den Sun deß menschen sitzen zur gerechten der krafft / vnd kommen inn den wolcken deß himmels. Welches man sicht genommen sein auß dem vij. Cap. Daniels. 2372 Dise bekantnuß deß Herren fuͤrend sie aber vor Pilato yn / als die da Gottßlesterisch vnnd deß tods waͤrt seye / vnd schryend / Wir habend ein gesatzt / vnnd nach vnserem gesatzt sol er sterben / dann er hat sich selb zum Sun Gottes gemachet. Nun schryend aber gerad aͤben die selbigen auch in der Euangelischen histori 2373 wider den Herren / vnd spraͤchend / Wir sind nit vnehlich geboren / wir habend einen vatter Gott. Darumb so ist offenbar / das die Juden vnseren heiland vonn keiner anderen vrsach wegen beschuldiget habend deß lasters / das er die Goͤttlich maiestat verletzt vnd geschmaͤcht habe / dann das er sich für den natürlichen / nicht nun für ein angenomnen sun Gottes außgeben. Dann das was nicht capitale, das ist / todßwirdig / jhenes aber was es. Dann wir laͤsend auch Joan. am v. cap. Darumb trachtetend jm die Juden vil mer nach / das sie jn todtind / das er nit allein den Sabbath brach / sonder auch sagt / Gott seye sein vatter / vnd machet sich selbs Gott gleich. Da hast die weyß / wie er sich selb den sun Gottes genennt / nicht auß annaͤmmung oder zuͦraͤchnung / sonder von wegen der natur vnd substantz. Dann 2374 wie sie jn abermals woltend versteinigen / da warff er jhnen für vnd sprach / Jch hab euch vil guͦter wercken erzeigt vonn meinem vatter / vmb welches werck vnder den selben versteinigend jr mich? Die Juden antwortend jm vnd sprachend / vmb deß guͦten wercks willen versteinigend wir dich nicht / sonder vmb der Gottßlesterung willen / vnnd das dieweil du ein mensch bist / dich selb zum Gott machist. Was hatt er aber gesagt / darauß sie das abnamend? das hatt er gesagt / Jch gib meinen schaffen das ewig laͤben / vnd sie werdend ewigklich nit vmbkommen / vnd niemand wirt sie mir auß meiner hand reissen. Der vatter der mir sie gegeben hatt ist groͤsser dann alle / vnd niemand mag sie auß meines vatters hand reissen. Jch vnd der vatter sind eins. Merck / das ewig laͤben geben / erforderet ein goͤttliche krafft / Jtem erhalten / vnd also erhalten / das es einem niemand auß den henden reissen moͤge / erforderet gleiche krafft. Diß sein erklaͤrung bewaͤrt aber der Herr mit einer soͤlichen argumentation vnd bewaͤrung. Niemand mag die schaff auß meines vatters haͤnden reissen / darumb so mag sie auch niemand auß meinen henden reissen. Das vorgend bewaͤrt er / dann der vatter ist groͤsser dann alle / das ist / er ist der groͤst vnder allen / dessen goͤttliche krafft alle ding übertrifft. Das nachgende aber bewaͤrt er also / dann ich vnd der vatter sind eins / nammlich nicht nun so vil den eintraͤchtigen willen belanget / sonder an krafft vnd herrlikeit / von welcher an disem gegenwirtigen ort gehandlet wirt / nicht von der eintraͤchtikeit / sonder von der gleicheit deß gewalts laͤbendig zuͦ machen vnd zuͦ erhalten. Von welchem
2369 Mat.16.
2370 Joan.6.
2371 Das Christus der natürlich sund Gottes sey.
2372 Joan.19. Leuit.24.
2373 Joan.8.
2374 Joan.10.
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