Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.Predig. erlanget werdend. Merck das deren hertz nicht
auffrichtig ist / die in glaubens vnnd religions sachen kauffmanschatz treibend.
Merck das sie kein theyl habend in der erbschafft deß Reichs der himmlen / noch im
handel deß Euangelij. Wz wöllend wir dann von dem Applaß sagen / den die Römischen
Apostolischen bottschafften den leüten zuo kauffen feyl bietend? Was wöllend wir
auch von jhnen den bottschafften / vnnd von dem Bapst der die selbigen schickt /
sagen? Das namlich / das sie gesellen Simonis sygind / aber nicht Petri / sonder
deß Zauberers. Dann Petrus verfluocht sölliche / auß gerechtem vrtheyl Gottes vnnd
spricht / Euwer gält sey verfluocht vnnd verdampt mitt eüch. Das ist ein schwäres
vnnd grausams / aber gerächts gericht Gottes. Es hatt auch diser gedachter Apostel
Petrus vorgesehen / das in der kirchen mitler zeit sölliche Krämer sein wurdind /
Darumb hatt er in seiner anderen Epistel gesprochen1997 / Es warend auch falsche Propheten
vnnder dem volck / wie auch vnnder eüch sein werdend falsche Leerer / die näben yn
füren werdend verderbliche secten / vnnd verlöugnen den Herren der sie erkaufft
hatt / vnnd werdend über sich selbs füren ein schnälle verdamnuß / vnnd vil
werdend nachvolgen jhrem verderben / durch welche der wäg der waarheyt wirdt
verlesteret werden / vnnd durch gyt mitt erdichten worten werdend sie an eüch
handtieren. Was ist nun durch gyt mitt erdichten worten handtieren / vnd gwün auß
dem armen volck erschinden / wenn es das nicht ist / das dise sagend / sie gebind
denen die gebeichtet vnnd sich gedemütiget volkomne verzeihung der sünden? Denn
wenn einer seine sünd erkennt / vnnd sich mitt waarem glauben durch Christum zuo
Gott bekeert / so erlanget er auch on jhren applaß volkomne verzeyhunng der
sünden. Darumb so bescheissend dise Katzen die einfalten / vnnd
verkauffend jhnen vmb gält das sie nie gehept / vnnd das mitt keinem gält mag
erlanget werden. Das sey nun bißhar also von dem applaß geredt / von welchem
andere weytlöuffiger disputiert habend. Jch achten es möge ein yeder on arbeyt auß
disem wenigen verston was er daruon halten sölle.Vnd also sind wir nun auß disen flüen vnd schrofen entrunnen / in welche ich mich darumb eingelassen / das wir also alle
gefarliche ort erkundigetind / vnnd die vnberichteren warnetind / das sie nicht
etwan anfürind / vnnd jhr schiff zuo stuckinen richtetind / mitt dem das
sie etwan meyntind es läge die recht krafft der buoß in dem / darinnen nichts ist
dann verletzung Gottes. Darumb wöllend wir nun dises lassen ston / vnnd yetz
fürfaren zuo erleüteren das letst stuck der buoß / von dem ich gesagt / das die
reüwenden büsser den alten menschen tödind / vnnd geistlich erneüweret werdind.
Da mich aber vor allen dingen bedunckt zuo reden sein von dem / wer der alt mensch
/ wer vnd was auch der neüw vnnd widergeboren sey / vnnd was deß menschen krefft
sygind / dann darnach so werdend wir dest baß verston / was es syge den alten
menschen töden / vnnd in dem geist wider erneüweret werden? 1998 Den alten
menschen nennend wir alles das / dz wir von natur oder von vnserem ersten vatter
habend / vnd verstond nit allein den leib / oder das fleisch / das ist den
greiflichen teil deß menschen / sonder auch die seel mit sampt jren krefften vnd
vermögen. Darumb 1999 wo etwan in der geschrifft fleisch genommen wirt für
den menschen / da verstond wir nit nun das vsser fleisch / den gröberen vnd
greifflichen teyl deß menschen / sonder auch mit dem selben die seel vnd jr
vermögen / das ist den gantzen menschen der noch nit widergeboren ist. Dann der
Herr spricht im Euangelio / Was auß fleisch geboren ist / das ist fleisch / vnnd
was auß dem geist geboren wirdt / das ist geist. Vnnd das redt er vonn der
widergeburt deß menschen / die nicht nach dem fleisch / wie Nicodemus jhm
falschlich ynbildet / 1997 2.Pet.2. 1998 Von dem alten vnd nüwen menschen. 1999 Was fleisch inn der
geschrifft heisse.
Predig. erlanget werdend. Merck das deren hertz nicht
auffrichtig ist / die in glaubens vnnd religions sachen kauffmanschatz treibend.
Merck das sie kein theyl habend in der erbschafft deß Reichs der himmlen / noch im
handel deß Euangelij. Wz woͤllend wir dann von dem Applaß sagen / den die Roͤmischen
Apostolischen bottschafften den leüten zuͦ kauffen feyl bietend? Was woͤllend wir
auch von jhnen den bottschafften / vnnd von dem Bapst der die selbigen schickt /
sagen? Das namlich / das sie gesellen Simonis sygind / aber nicht Petri / sonder
deß Zauberers. Dann Petrus verfluͦcht soͤlliche / auß gerechtem vrtheyl Gottes vnnd
spricht / Euwer gaͤlt sey verfluͦcht vnnd verdampt mitt eüch. Das ist ein schwaͤres
vnnd grausams / aber geraͤchts gericht Gottes. Es hatt auch diser gedachter Apostel
Petrus vorgesehen / das in der kirchen mitler zeit soͤlliche Kraͤmer sein wurdind /
Darumb hatt er in seiner anderen Epistel gesprochen1997 / Es warend auch falsche Propheten
vnnder dem volck / wie auch vnnder eüch sein werdend falsche Leerer / die naͤben yn
fuͤren werdend verderbliche secten / vnnd verloͤugnen den Herren der sie erkaufft
hatt / vnnd werdend über sich selbs fuͤren ein schnaͤlle verdamnuß / vnnd vil
werdend nachvolgen jhrem verderben / durch welche der waͤg der waarheyt wirdt
verlesteret werden / vnnd durch gyt mitt erdichten worten werdend sie an eüch
handtieren. Was ist nun durch gyt mitt erdichten worten handtieren / vnd gwün auß
dem armen volck erschinden / wenn es das nicht ist / das dise sagend / sie gebind
denen die gebeichtet vnnd sich gedemuͤtiget volkomne verzeihung der sünden? Denn
wenn einer seine sünd erkennt / vnnd sich mitt waarem glauben durch Christum zuͦ
Gott bekeert / so erlanget er auch on jhren applaß volkomne verzeyhunng der
sünden. Darumb so bescheissend dise Katzen die einfalten / vnnd
verkauffend jhnen vmb gaͤlt das sie nie gehept / vnnd das mitt keinem gaͤlt mag
erlanget werden. Das sey nun bißhar also von dem applaß geredt / von welchem
andere weytloͤuffiger disputiert habend. Jch achten es moͤge ein yeder on arbeyt auß
disem wenigen verston was er daruͦn halten soͤlle.Vnd also sind wir nun auß disen fluͤen vnd schrofen entrunnen / in welche ich mich darumb eingelassen / das wir also alle
gefarliche ort erkundigetind / vnnd die vnberichteren warnetind / das sie nicht
etwan anfuͤrind / vnnd jhr schiff zuͦ stuckinen richtetind / mitt dem das
sie etwan meyntind es laͤge die recht krafft der buͦß in dem / darinnen nichts ist
dann verletzung Gottes. Darumb woͤllend wir nun dises lassen ston / vnnd yetz
fürfaren zuͦ erleüteren das letst stuck der buͦß / von dem ich gesagt / das die
reüwenden buͤsser den alten menschen toͤdind / vnnd geistlich erneüweret werdind.
Da mich aber vor allen dingen bedunckt zuͦ reden sein von dem / wer der alt mensch
/ wer vnd was auch der neüw vnnd widergeboren sey / vnnd was deß menschen krefft
sygind / dann darnach so werdend wir dest baß verston / was es syge den alten
menschen toͤden / vnnd in dem geist wider erneüweret werden? 1998 Den alten
menschen nennend wir alles das / dz wir von natur oder von vnserem ersten vatter
habend / vnd verstond nit allein den leib / oder das fleisch / das ist den
greiflichen teil deß menschen / sonder auch die seel mit sampt jren krefften vnd
vermoͤgen. Darumb 1999 wo etwan in der geschrifft fleisch genommen wirt für
den menschen / da verstond wir nit nun das vsser fleisch / den groͤberen vnd
greifflichen teyl deß menschen / sonder auch mit dem selben die seel vnd jr
vermoͤgen / das ist den gantzen menschen der noch nit widergeboren ist. Dann der
Herr spricht im Euangelio / Was auß fleisch geboren ist / das ist fleisch / vnnd
was auß dem geist geboren wirdt / das ist geist. Vnnd das redt er vonn der
widergeburt deß menschen / die nicht nach dem fleisch / wie Nicodemus jhm
falschlich ynbildet / 1997 2.Pet.2. 1998 Von dem alten vnd nüwen menschen. 1999 Was fleisch inn der
geschrifft heisse.
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Predig.
erlanget werdend. Merck das deren hertz nicht auffrichtig ist / die in glaubens vnnd religions sachen kauffmanschatz treibend. Merck das sie kein theyl habend in der erbschafft deß Reichs der himmlen / noch im handel deß Euangelij. Wz woͤllend wir dann von dem Applaß sagen / den die Roͤmischen Apostolischen bottschafften den leüten zuͦ kauffen feyl bietend? Was woͤllend wir auch von jhnen den bottschafften / vnnd von dem Bapst der die selbigen schickt / sagen? Das namlich / das sie gesellen Simonis sygind / aber nicht Petri / sonder deß Zauberers. Dann Petrus verfluͦcht soͤlliche / auß gerechtem vrtheyl Gottes vnnd spricht / Euwer gaͤlt sey verfluͦcht vnnd verdampt mitt eüch. Das ist ein schwaͤres vnnd grausams / aber geraͤchts gericht Gottes. Es hatt auch diser gedachter Apostel Petrus vorgesehen / das in der kirchen mitler zeit soͤlliche Kraͤmer sein wurdind / Darumb hatt er in seiner anderen Epistel gesprochen 1997 / Es warend auch falsche Propheten vnnder dem volck / wie auch vnnder eüch sein werdend falsche Leerer / die naͤben yn fuͤren werdend verderbliche secten / vnnd verloͤugnen den Herren der sie erkaufft hatt / vnnd werdend über sich selbs fuͤren ein schnaͤlle verdamnuß / vnnd vil werdend nachvolgen jhrem verderben / durch welche der waͤg der waarheyt wirdt verlesteret werden / vnnd durch gyt mitt erdichten worten werdend sie an eüch handtieren. Was ist nun durch gyt mitt erdichten worten handtieren / vnd gwün auß dem armen volck erschinden / wenn es das nicht ist / das dise sagend / sie gebind denen die gebeichtet vnnd sich gedemuͤtiget volkomne verzeihung der sünden? Denn wenn einer seine sünd erkennt / vnnd sich mitt waarem glauben durch Christum zuͦ Gott bekeert / so erlanget er auch on jhren applaß volkomne verzeyhunng der sünden. Darumb so bescheissend dise Katzen die einfalten / vnnd verkauffend jhnen vmb gaͤlt das sie nie gehept / vnnd das mitt keinem gaͤlt mag erlanget werden. Das sey nun bißhar also von dem applaß geredt / von welchem andere weytloͤuffiger disputiert habend. Jch achten es moͤge ein yeder on arbeyt auß disem wenigen verston was er daruͦn halten soͤlle.
Vnd also sind wir nun auß disen fluͤen vnd schrofen entrunnen / in welche ich mich darumb eingelassen / das wir also alle gefarliche ort erkundigetind / vnnd die vnberichteren warnetind / das sie nicht etwan anfuͤrind / vnnd jhr schiff zuͦ stuckinen richtetind / mitt dem das sie etwan meyntind es laͤge die recht krafft der buͦß in dem / darinnen nichts ist dann verletzung Gottes. Darumb woͤllend wir nun dises lassen ston / vnnd yetz fürfaren zuͦ erleüteren das letst stuck der buͦß / von dem ich gesagt / das die reüwenden buͤsser den alten menschen toͤdind / vnnd geistlich erneüweret werdind. Da mich aber vor allen dingen bedunckt zuͦ reden sein von dem / wer der alt mensch / wer vnd was auch der neüw vnnd widergeboren sey / vnnd was deß menschen krefft sygind / dann darnach so werdend wir dest baß verston / was es syge den alten menschen toͤden / vnnd in dem geist wider erneüweret werden? 1998 Den alten menschen nennend wir alles das / dz wir von natur oder von vnserem ersten vatter habend / vnd verstond nit allein den leib / oder das fleisch / das ist den greiflichen teil deß menschen / sonder auch die seel mit sampt jren krefften vnd vermoͤgen. Darumb 1999 wo etwan in der geschrifft fleisch genommen wirt für den menschen / da verstond wir nit nun das vsser fleisch / den groͤberen vnd greifflichen teyl deß menschen / sonder auch mit dem selben die seel vnd jr vermoͤgen / das ist den gantzen menschen der noch nit widergeboren ist. Dann der Herr spricht im Euangelio / Was auß fleisch geboren ist / das ist fleisch / vnnd was auß dem geist geboren wirdt / das ist geist. Vnnd das redt er vonn der widergeburt deß menschen / die nicht nach dem fleisch / wie Nicodemus jhm falschlich ynbildet /
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1998 Von dem alten vnd nüwen menschen.
1999 Was fleisch inn der geschrifft heisse.
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