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Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.

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Die Ein vnd dreissigste
also redende. Der geist deß Herren auff mir / deßhalben er mich gesalbet hatt / [fremdsprachliches Material] das ist zuo Euangelisieren / oder zuo verkünden das Euangelium den armen hat er mich gesandt / zeheilen die da sind eines zerknisten hertzens / zepredigen den gefangnen die erledigung / vnd den blinden das gesicht / loß zuo geben die zerschlagnen in die erledigung / zepredigen dz angenäm jar deß Herren. Sich da erklärt vns der Heyland selb beyde bey dem Propheten vnd auch bey dem Euangelisten dz wörtli Euangelium / was es sey / vnd wz es vermöge. Der Vatter / spricht er / hat mich gesendt / das Euangelium den armen zuo verkünden. Vnd von stund an setzt er drauff wer die armen sygind / namlich / die eines zerknisten hertzens / oder eines zerbrochnen gemüts sind / die namlich nichts gantzes / vnd kein gesuntheit in jnen selbs findend / gantz an jren krefften verzweiflend / vnd am einigen artzet Christo hangend. Das Euangelium aber / dz ist die guote bottschafft / die disen erschlagnen verkündet wirt / ist das / das der sun Gottes kommen sey die krancken zeheilen. Vnd sölches zuo erleüteren / setzt er noch anders auch hinzuo / namlich dz der sun Gottes kommen sey / zuo verkünden den gefangnen die erledigung / vnd den blinden dz gesicht etc. Dann alle menschen sind gefangen in den banden der verdammnuß / vnd dienend alle ein schwären dienst vnd knächtschafft vnder dem grausammen Tyrannen dem Teüffel / sind auch alle blind / vnd verwicklet in die finsternuß der jrrthummen. Denen wirt aber verkündet die erlösung vnd die erledigung / welches dann das waar Jubeljar ist. Dise fröliche bottschafft aber wirt genennt das Euangelium.

1804 Darumb so wirt das Euangelium von allen fast auff dise weiß beschriben. Namlich / das es sey ein guots vnd lieblichs wort / vnnd ein gwüsse zeügnuß der gnaden Gottes gegen vns / die er in Christo den glöubigen mitteilt. Oder / das Euangelium ist / ein heiterer sententz deß ewigen Gottes / vom himmel herab gegeben / darinn er alle glöubigen absoluiert vnd ledig spricht von allen sünden / vnd das on verdienst auß gnaden von Christi wegen / vnd jnen verheißt dz ewig läben. Dises wirt genommen auß den zeügnussen der heiligen Euangelisten vnd Apostlen. Dann der heilig Lucas fürt yn den Engel deß Herren zuo den erstuneten vnd erschrocknen hirten also redende1805 / Förchtend eüch nit / dann sihe / ich verkünden eüch ein grosse fröud / die begegnen wirt dem gantzen volck / dann eüch ist hütt geboren der Heyland / welcher ist Christus der Herr in der statt Dauids. Da nimpt er den hirten alle forcht auß mit dem Euangelio / dz ist mit der heilsammen verkündung / die voller fröuden ist / welche die ist / dz Christus der Herr der Heyland der wält geboren sey / vnnd das vnns / das ist / geboren zum heyl der menschen. S. Paul spricht1806 / Das Euangelium sey vorhin verheissen von Gott durch die Propheten / in der heiligen gschrifft von seinem sun / der jm geboren sey von dem samen Dauids nach dem fleisch / vnnd erweiset ein sun Gottes in der krafft / nach dem geist der da heiliget / auß dem dz er von todten aufferstanden. Vnnd an einem anderen ort1807 / Das Euangelium ist ein verkündung Jesu Christi / nach der offenbarung der geheimnuß / die nit kund gethon ist in den vorigen zeiten / nun aber geoffenbaret / vnd durch die Prophetischen gschrifften / nach dem befelch deß ewigen Gottes / zur gehorsamme deß glaubens / in alle Heyden vnd völcker geoffnet vnd verkündet worden. Jtem noch kürtzer spricht er1808 / Dz Euangelium ist ein krafft Gottes / zum heil einem jeden der glaubt / dz ist / dz Euangelium ist ein verkündung der krafft Gottes / durch welche die glöubigen heil vnd sälig werdend. Die krafft Gottes aber ist Christus / dann der wirt genennt der arm deß vatters / sein ehr / krafft vnd klarheit. Dem glöubigen aber ist Christus heilsam / ja einem yeden glöubigen / dann er ist jr aller Heyland.

1809 Auß disem allem fassend wir nun ein sölliche beschreibung deß Euangelij zuo sammen. Das Euangelium ist ein himmlische verkündung vnnd Predig der

1804 Was das Euangelium sey.
1805 Luc.3.
1806 Rom.1.
1807 Ephe.3. Col.1.
1808 Rom.1.
1809 Beschreibung des Euangelij.

Die Ein vnd dreissigste
also redende. Der geist deß Herren auff mir / deßhalben er mich gesalbet hatt / [fremdsprachliches Material] das ist zuͦ Euangelisieren / oder zuͦ verkünden das Euangelium den armen hat er mich gesandt / zeheilen die da sind eines zerknisten hertzens / zepredigen den gefangnen die erledigung / vnd den blinden das gesicht / loß zuͦ geben die zerschlagnen in die erledigung / zepredigen dz angenaͤm jar deß Herren. Sich da erklaͤrt vns der Heyland selb beyde bey dem Propheten vnd auch bey dem Euangelisten dz woͤrtli Euangelium / was es sey / vnd wz es vermoͤge. Der Vatter / spricht er / hat mich gesendt / das Euangelium den armen zuͦ verkünden. Vnd von stund an setzt er drauff wer die armen sygind / namlich / die eines zerknisten hertzens / oder eines zerbrochnen gemuͤts sind / die namlich nichts gantzes / vnd kein gesuntheit in jnen selbs findend / gantz an jren krefften verzweiflend / vnd am einigen artzet Christo hangend. Das Euangelium aber / dz ist die guͦte bottschafft / die disen erschlagnen verkündet wirt / ist das / das der sun Gottes kommen sey die krancken zeheilen. Vnd soͤlches zuͦ erleüteren / setzt er noch anders auch hinzuͦ / namlich dz der sun Gottes kommen sey / zuͦ verkünden den gefangnen die erledigung / vnd den blinden dz gesicht ꝛc. Dann alle menschen sind gefangen in den banden der verdammnuß / vnd dienend alle ein schwaͤren dienst vnd knaͤchtschafft vnder dem grausammen Tyrannen dem Teüffel / sind auch alle blind / vnd verwicklet in die finsternuß der jrrthummen. Denen wirt aber verkündet die erloͤsung vnd die erledigung / welches dann das waar Jubeljar ist. Dise froͤliche bottschafft aber wirt genennt das Euangelium.

1804 Darumb so wirt das Euangelium von allen fast auff dise weiß beschriben. Namlich / das es sey ein guͦts vnd lieblichs wort / vnnd ein gwüsse zeügnuß der gnaden Gottes gegen vns / die er in Christo den gloͤubigen mitteilt. Oder / das Euangelium ist / ein heiterer sententz deß ewigen Gottes / vom himmel herab gegeben / darinn er alle gloͤubigen absoluiert vnd ledig spricht von allen sünden / vnd das on verdienst auß gnaden von Christi wegen / vnd jnen verheißt dz ewig laͤben. Dises wirt genommen auß den zeügnussen der heiligen Euangelisten vnd Apostlen. Dann der heilig Lucas fuͤrt yn den Engel deß Herren zuͦ den erstuneten vnd erschrocknen hirten also redende1805 / Foͤrchtend eüch nit / dann sihe / ich verkünden eüch ein grosse froͤud / die begegnen wirt dem gantzen volck / dann eüch ist hütt geboren der Heyland / welcher ist Christus der Herr in der statt Dauids. Da nimpt er den hirten alle forcht auß mit dem Euangelio / dz ist mit der heilsammen verkündung / die voller froͤuden ist / welche die ist / dz Christus der Herr der Heyland der waͤlt geboren sey / vnnd das vnns / das ist / geboren zum heyl der menschen. S. Paul spricht1806 / Das Euangelium sey vorhin verheissen von Gott durch die Propheten / in der heiligen gschrifft von seinem sun / der jm geboren sey von dem samen Dauids nach dem fleisch / vnnd erweiset ein sun Gottes in der krafft / nach dem geist der da heiliget / auß dem dz er von todten aufferstanden. Vnnd an einem anderen ort1807 / Das Euangelium ist ein verkündung Jesu Christi / nach der offenbarung der geheimnuß / die nit kund gethon ist in den vorigen zeiten / nun aber geoffenbaret / vnd durch die Prophetischen gschrifften / nach dem befelch deß ewigen Gottes / zur gehorsamme deß glaubens / in alle Heyden vnd voͤlcker geoffnet vnd verkündet worden. Jtem noch kürtzer spricht er1808 / Dz Euangelium ist ein krafft Gottes / zum heil einem jeden der glaubt / dz ist / dz Euangelium ist ein verkündung der krafft Gottes / durch welche die gloͤubigen heil vnd saͤlig werdend. Die krafft Gottes aber ist Christus / dann der wirt genennt der arm deß vatters / sein ehr / krafft vnd klarheit. Dem gloͤubigen aber ist Christus heilsam / ja einem yeden gloͤubigen / dann er ist jr aller Heyland.

1809 Auß disem allem fassend wir nun ein soͤlliche beschreibung deß Euangelij zuͦ sammen. Das Euangelium ist ein himmlische verkündung vnnd Predig der

1804 Was das Euangelium sey.
1805 Luc.3.
1806 Rom.1.
1807 Ephe.3. Col.1.
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[[218]/0528] Die Ein vnd dreissigste also redende. Der geist deß Herren auff mir / deßhalben er mich gesalbet hatt / _ das ist zuͦ Euangelisieren / oder zuͦ verkünden das Euangelium den armen hat er mich gesandt / zeheilen die da sind eines zerknisten hertzens / zepredigen den gefangnen die erledigung / vnd den blinden das gesicht / loß zuͦ geben die zerschlagnen in die erledigung / zepredigen dz angenaͤm jar deß Herren. Sich da erklaͤrt vns der Heyland selb beyde bey dem Propheten vnd auch bey dem Euangelisten dz woͤrtli Euangelium / was es sey / vnd wz es vermoͤge. Der Vatter / spricht er / hat mich gesendt / das Euangelium den armen zuͦ verkünden. Vnd von stund an setzt er drauff wer die armen sygind / namlich / die eines zerknisten hertzens / oder eines zerbrochnen gemuͤts sind / die namlich nichts gantzes / vnd kein gesuntheit in jnen selbs findend / gantz an jren krefften verzweiflend / vnd am einigen artzet Christo hangend. Das Euangelium aber / dz ist die guͦte bottschafft / die disen erschlagnen verkündet wirt / ist das / das der sun Gottes kommen sey die krancken zeheilen. Vnd soͤlches zuͦ erleüteren / setzt er noch anders auch hinzuͦ / namlich dz der sun Gottes kommen sey / zuͦ verkünden den gefangnen die erledigung / vnd den blinden dz gesicht ꝛc. Dann alle menschen sind gefangen in den banden der verdammnuß / vnd dienend alle ein schwaͤren dienst vnd knaͤchtschafft vnder dem grausammen Tyrannen dem Teüffel / sind auch alle blind / vnd verwicklet in die finsternuß der jrrthummen. Denen wirt aber verkündet die erloͤsung vnd die erledigung / welches dann das waar Jubeljar ist. Dise froͤliche bottschafft aber wirt genennt das Euangelium. 1804 Darumb so wirt das Euangelium von allen fast auff dise weiß beschriben. Namlich / das es sey ein guͦts vnd lieblichs wort / vnnd ein gwüsse zeügnuß der gnaden Gottes gegen vns / die er in Christo den gloͤubigen mitteilt. Oder / das Euangelium ist / ein heiterer sententz deß ewigen Gottes / vom himmel herab gegeben / darinn er alle gloͤubigen absoluiert vnd ledig spricht von allen sünden / vnd das on verdienst auß gnaden von Christi wegen / vnd jnen verheißt dz ewig laͤben. Dises wirt genommen auß den zeügnussen der heiligen Euangelisten vnd Apostlen. Dann der heilig Lucas fuͤrt yn den Engel deß Herren zuͦ den erstuneten vnd erschrocknen hirten also redende 1805 / Foͤrchtend eüch nit / dann sihe / ich verkünden eüch ein grosse froͤud / die begegnen wirt dem gantzen volck / dann eüch ist hütt geboren der Heyland / welcher ist Christus der Herr in der statt Dauids. Da nimpt er den hirten alle forcht auß mit dem Euangelio / dz ist mit der heilsammen verkündung / die voller froͤuden ist / welche die ist / dz Christus der Herr der Heyland der waͤlt geboren sey / vnnd das vnns / das ist / geboren zum heyl der menschen. S. Paul spricht 1806 / Das Euangelium sey vorhin verheissen von Gott durch die Propheten / in der heiligen gschrifft von seinem sun / der jm geboren sey von dem samen Dauids nach dem fleisch / vnnd erweiset ein sun Gottes in der krafft / nach dem geist der da heiliget / auß dem dz er von todten aufferstanden. Vnnd an einem anderen ort 1807 / Das Euangelium ist ein verkündung Jesu Christi / nach der offenbarung der geheimnuß / die nit kund gethon ist in den vorigen zeiten / nun aber geoffenbaret / vnd durch die Prophetischen gschrifften / nach dem befelch deß ewigen Gottes / zur gehorsamme deß glaubens / in alle Heyden vnd voͤlcker geoffnet vnd verkündet worden. Jtem noch kürtzer spricht er 1808 / Dz Euangelium ist ein krafft Gottes / zum heil einem jeden der glaubt / dz ist / dz Euangelium ist ein verkündung der krafft Gottes / durch welche die gloͤubigen heil vnd saͤlig werdend. Die krafft Gottes aber ist Christus / dann der wirt genennt der arm deß vatters / sein ehr / krafft vnd klarheit. Dem gloͤubigen aber ist Christus heilsam / ja einem yeden gloͤubigen / dann er ist jr aller Heyland. 1809 Auß disem allem fassend wir nun ein soͤlliche beschreibung deß Euangelij zuͦ sammen. Das Euangelium ist ein himmlische verkündung vnnd Predig der 1804 Was das Euangelium sey. 1805 Luc.3. 1806 Rom.1. 1807 Ephe.3. Col.1. 1808 Rom.1. 1809 Beschreibung des Euangelij.

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Zitationshilfe: Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558, S. [218]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/528>, abgerufen am 22.07.2024.