Braunschweig-Wolfenbüttel, Heinrich Julius von: Kirchenordnung Unnser, von Gottes Genaden, Julii Hertzogen zu Braunschweig und Lüneburg, etc. Wie es mit Lehr und Ceremonien unsers Fürstenthumbs Braunschweig, Wulffenbütlischen Theils, Auch derselben Kirchen anhangenden sachen und verrichtungen hinfurt ... gehalten werden sol. Wolfenbüttel, 1569.Sünder zu Christo treibe. Aber diesen brauch des Gesetzes sucht allein der heilig Geist / vnd das Euangelion zeiget denselbigen / dann allein das Euangelion lehret / das Gott inn gnaden bey denen sey / die zerschlagens Hertzens sein. Idem inquit in 4. cap. ad Galatas: Lex dicit, qui fecerit haec, viuet in eis, Sed Euangelium dicit, Tu ista non facis, Ergo per ea non viues, &c. Et quomodo Euangelium illustret doctrinam de bonis operibus, supra dictum est: Item / das Gesetz sagt / Wer das thut / der wird darin leben. Aber das Euangelion sagt / Du thust es nicht / darumb wirstu dadurch nicht leben. Vnd wie das Euangelion die lehre von guten wercken erklere / das ist droben angezeigt. Wenn man aber in specie vnd proprie redet / wie das Gesetz vnd Euangelion vnderscheiden werden / was eines jeden eigen Ampt vnd werck sey / so muß das bleiben vnd erhalten werden / wie die Apologia redet / in loco de Poenitentia: Lex est verbum, quod arguit & condemnat peccata. Item verbum quod arguit tantum peccata, doctrina legis est non Euangelij. Et paulo post: Haec sunt duo praecipua opera Dei in hominibus, perterrefacere & iustificare, ac viuificare perterrefactos. In haec duo opera, distributa est vniuersa scriptura. Altera pars est Lex, quae ostendit, arguit & condemnat peccata. Altera pars est Euangelium, hoc est, promissio gratiae in Christo donatae. Item in loco de iustificatione: Euangelium proprie est promissio remissionis peccatorum, & iustificationis propter Christum. Das Gesetz ist ein wort / das die Sünde strafft vnd verdampt. Item / das wort / das alleine die Sünde strafft / ist eine lehre des Gesetzes / vnd nicht des Euangelij. Vnd baldt hernach / Diß seind die fürnem- Sünder zu Christo treibe. Aber diesen brauch des Gesetzes sucht allein der heilig Geist / vnd das Euangelion zeiget denselbigen / dann allein das Euangelion lehret / das Gott inn gnaden bey denen sey / die zerschlagens Hertzens sein. Idem inquit in 4. cap. ad Galatas: Lex dicit, qui fecerit haec, viuet in eis, Sed Euangelium dicit, Tu ista non facis, Ergo per ea non viues, &c. Et quomodo Euangelium illustret doctrinam de bonis operibus, supra dictum est: Item / das Gesetz sagt / Wer das thut / der wird darin leben. Aber das Euangelion sagt / Du thust es nicht / darumb wirstu dadurch nicht leben. Vnd wie das Euangelion die lehre von guten wercken erklere / das ist droben angezeigt. Wenn man aber in specie vnd proprie redet / wie das Gesetz vnd Euangelion vnderscheiden werden / was eines jeden eigen Ampt vnd werck sey / so muß das bleiben vnd erhalten werden / wie die Apologia redet / in loco de Poenitentia: Lex est verbum, quod arguit & condemnat peccata. Item verbum quod arguit tantum peccata, doctrina legis est non Euangelij. Et paulo post: Haec sunt duo praecipua opera Dei in hominibus, perterrefacere & iustificare, ac viuificare perterrefactos. In haec duo opera, distributa est vniuersa scriptura. Altera pars est Lex, quae ostendit, arguit & condemnat peccata. Altera pars est Euangelium, hoc est, promissio gratiae in Christo donatae. Item in loco de iustificatione: Euangelium proprie est promissio remissionis peccatorum, & iustificationis propter Christum. Das Gesetz ist ein wort / das die Sünde strafft vnd verdampt. Item / das wort / das alleine die Sünde strafft / ist eine lehre des Gesetzes / vnd nicht des Euangelij. Vnd baldt hernach / Diß seind die fürnem- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0054"/> Sünder zu Christo treibe. Aber diesen brauch des Gesetzes sucht allein der heilig Geist / vnd das Euangelion zeiget denselbigen / dann allein das Euangelion lehret / das Gott inn gnaden bey denen sey / die zerschlagens Hertzens sein. Idem inquit in 4. cap. ad Galatas: Lex dicit, qui fecerit haec, viuet in eis, Sed Euangelium dicit, Tu ista non facis, Ergo per ea non viues, &c. Et quomodo Euangelium illustret doctrinam de bonis operibus, supra dictum est: Item / das Gesetz sagt / Wer das thut / der wird darin leben. Aber das Euangelion sagt / Du thust es nicht / darumb wirstu dadurch nicht leben. Vnd wie das Euangelion die lehre von guten wercken erklere / das ist droben angezeigt.</p> <p>Wenn man aber in specie vnd proprie redet / wie das Gesetz vnd Euangelion vnderscheiden werden / was eines jeden eigen Ampt vnd werck sey / so muß das bleiben vnd erhalten werden / wie die Apologia redet / in loco de Poenitentia: Lex est verbum, quod arguit & condemnat peccata. Item verbum quod arguit tantum peccata, doctrina legis est non Euangelij. Et paulo post: Haec sunt duo praecipua opera Dei in hominibus, perterrefacere & iustificare, ac viuificare perterrefactos. In haec duo opera, distributa est vniuersa scriptura. Altera pars est Lex, quae ostendit, arguit & condemnat peccata. Altera pars est Euangelium, hoc est, promissio gratiae in Christo donatae. Item in loco de iustificatione: Euangelium proprie est promissio remissionis peccatorum, & iustificationis propter Christum. Das Gesetz ist ein wort / das die Sünde strafft vnd verdampt. Item / das wort / das alleine die Sünde strafft / ist eine lehre des Gesetzes / vnd nicht des Euangelij. Vnd baldt hernach / Diß seind die fürnem- </p> </div> </body> </text> </TEI> [0054]
Sünder zu Christo treibe. Aber diesen brauch des Gesetzes sucht allein der heilig Geist / vnd das Euangelion zeiget denselbigen / dann allein das Euangelion lehret / das Gott inn gnaden bey denen sey / die zerschlagens Hertzens sein. Idem inquit in 4. cap. ad Galatas: Lex dicit, qui fecerit haec, viuet in eis, Sed Euangelium dicit, Tu ista non facis, Ergo per ea non viues, &c. Et quomodo Euangelium illustret doctrinam de bonis operibus, supra dictum est: Item / das Gesetz sagt / Wer das thut / der wird darin leben. Aber das Euangelion sagt / Du thust es nicht / darumb wirstu dadurch nicht leben. Vnd wie das Euangelion die lehre von guten wercken erklere / das ist droben angezeigt.
Wenn man aber in specie vnd proprie redet / wie das Gesetz vnd Euangelion vnderscheiden werden / was eines jeden eigen Ampt vnd werck sey / so muß das bleiben vnd erhalten werden / wie die Apologia redet / in loco de Poenitentia: Lex est verbum, quod arguit & condemnat peccata. Item verbum quod arguit tantum peccata, doctrina legis est non Euangelij. Et paulo post: Haec sunt duo praecipua opera Dei in hominibus, perterrefacere & iustificare, ac viuificare perterrefactos. In haec duo opera, distributa est vniuersa scriptura. Altera pars est Lex, quae ostendit, arguit & condemnat peccata. Altera pars est Euangelium, hoc est, promissio gratiae in Christo donatae. Item in loco de iustificatione: Euangelium proprie est promissio remissionis peccatorum, & iustificationis propter Christum. Das Gesetz ist ein wort / das die Sünde strafft vnd verdampt. Item / das wort / das alleine die Sünde strafft / ist eine lehre des Gesetzes / vnd nicht des Euangelij. Vnd baldt hernach / Diß seind die fürnem-
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