Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683].Psychosophia, muß/ als ein verwirrtes Geschöpff GOttes/ soandere auch verwirren kan/ wann sie wollen. 14. Phil. Es seyn gleichwol viel Menschen/ die mehr zum Bösen als Guten incliniren/ so müssen denn doch solche mehr zum Bösen als Gu- ten geschaffen seyn? Psych. Es ist zwar dem also/ daß mehr Unheilige also
Pſychoſophia, muß/ als ein verwirrtes Geſchoͤpff GOttes/ ſoandere auch verwirren kan/ wann ſie wollen. 14. Phil. Es ſeyn gleichwol viel Menſchen/ die mehr zum Boͤſen als Guten incliniren/ ſo muͤſſen denn doch ſolche mehr zum Boͤſen als Gu- ten geſchaffen ſeyn? Pſych. Es iſt zwar dem alſo/ daß mehr Unheilige alſo
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Pſychoſophia,
muß/ als ein verwirrtes Geſchoͤpff GOttes/ ſo
andere auch verwirren kan/ wann ſie wollen.
14. Phil. Es ſeyn gleichwol viel Menſchen/ die mehr
zum Boͤſen als Guten incliniren/ ſo muͤſſen denn
doch ſolche mehr zum Boͤſen als Gu-
ten geſchaffen ſeyn?
Pſych. Es iſt zwar dem alſo/ daß mehr Unheilige
als Heilige ſeyn/ das kommt aber nicht von GOtt
her/ der ſie alle heilig geſchaffen/ ſondern es kommt
von boͤſer Kinderzucht und Obrigkeit/ da durch die
Erſte die Jugend/ durch die Andere das Alter uͤbel
geleitet und verdorben wird/ durch uͤble Gewohn-
heiten/ Uberfluß/ zu viel Geſetze/ und andere un-
noͤthige Sachen/ wodurch die Natur mehr ver-
wirrt/ als gezieret wird. Das Fuͤrnehmſte aber
iſt/ daß die Menſchen mehr nach ihrer Vernunfft
und ihren Affecten des Fleiſches/ als der Seelen/
und derer wahren Verſtand die Sachen urthei-
len/ vernehmen und ausfuͤhren/ nemlich daß we-
nig Menſchen auf die Seelen-Erlernung acht ge-
ben. Nun kan nicht fehlen/ daß wer mehr die
Welt/ als GOtt/ in ſeiner Seelen hoͤret/ und be-
ſchauet/ daß auch ſolcher mehr nach der vergaͤngli-
chen Sinnlichkeit/ als ewiger Warheit trachtet:
Dann wer des Fleiſches Sterblichkeit/ und welt-
licher Sachen Vergaͤnglichkeit betrachtet/ auch
was um der kurtzen Zeit willen ihres Genuſſes
vor Sorge und Unruh daran haͤnge/ wer wolte ſich
alſo
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