Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683].Seelen-Weißheit. und unleugbare Sünden seyn/ und unnatürlich/als Sodomiterey/ Todschläge/ Verleugnung GOttes etc. Da antworte ich/ daß wieder ein gros- ser Theil Sünde sey/ welche die Leute vor Sün- de halten/ und zu Sünde machen/ welche keine seyn/ als Ungehorsam an die/ denen man nicht schuldig zu pariren/ Schuhe/ Hosen tragen/ Fleisch essen/ etc. Was aber nun tod- oder grobe Sünden seyn/ wär freylich GOtt eine Ursach darzu/ wann er den Menschen darzu benothwendige: Weil aber der Mensch selbsten bey sich verspüret/ daß er solche thun und lassen kan/ ja zu dem letztern die Seel und Gewissen mehr Antrieb/ als zu dem er- sten befindet/ so kan GOtt nit zugeschrieben wer- den/ daß er dem Menschen einen freyen Willen lassend/ eine Ursach seiner Verdammnüß sey. Und wäre der göttlichen Ordnung vielmehr zuwider/ den Menschen mit Gewalt zum Guten zu zwin- gen/ als ihme frey zu stellen/ das Böse zu lassen/ ge- staltsam auch ans solcher Freyheit/ die der Mensch zum Guten üben kan/ alle Tugenden entspringen/ und dieser Tugend-Streit einer von den fürtreff- lichsten Verrichtungen der Seelen ist. Daß es aber wider die Allmacht GOtteslauffe/ daß ein Teuf- fel sey/ der GOtt und dem Menschen zuwider/ ist gantzübel aufgenommen/ indem er weder GOtt noch Menschen etwas thun kan/ wenn sie nicht wollen/ er auch anders nicht betrachtet werden muß/ B iij
Seelen-Weißheit. und unleugbare Suͤnden ſeyn/ und unnatuͤrlich/als Sodomiterey/ Todſchlaͤge/ Verleugnung GOttes ꝛc. Da antworte ich/ daß wieder ein groſ- ſer Theil Suͤnde ſey/ welche die Leute vor Suͤn- de halten/ und zu Suͤnde machen/ welche keine ſeyn/ als Ungehorſam an die/ denen man nicht ſchuldig zu pariren/ Schuhe/ Hoſen tragẽ/ Fleiſch eſſen/ ꝛc. Was aber nun tod- oder grobe Suͤnden ſeyn/ waͤr freylich GOtt eine Urſach darzu/ wann er den Menſchen darzu benothwendige: Weil aber der Menſch ſelbſten bey ſich verſpuͤret/ daß er ſolche thun und laſſen kan/ ja zu dem letztern die Seel und Gewiſſen mehr Antrieb/ als zu dem er- ſten befindet/ ſo kan GOtt nit zugeſchrieben wer- den/ daß er dem Menſchen einen freyen Willen laſſend/ eine Urſach ſeiner Verdammnuͤß ſey. Und waͤre der goͤttlichen Ordnung vielmehr zuwider/ den Menſchen mit Gewalt zum Guten zu zwin- gen/ als ihme frey zu ſtellen/ das Boͤſe zu laſſen/ ge- ſtaltſam auch ans ſolcher Freyheit/ die der Menſch zum Guten uͤben kan/ alle Tugenden entſpringen/ und dieſer Tugend-Streit einer von den fuͤrtreff- lichſtẽ Verrichtungen der Seelẽ iſt. Daß es aber wider die Allmacht GOtteslauffe/ daß ein Teuf- fel ſey/ der GOtt und dem Menſchen zuwider/ iſt gantzuͤbel aufgenommen/ indem er weder GOtt noch Menſchen etwas thun kan/ wenn ſie nicht wollen/ er auch anders nicht betrachtet werden muß/ B iij
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Seelen-Weißheit.
und unleugbare Suͤnden ſeyn/ und unnatuͤrlich/
als Sodomiterey/ Todſchlaͤge/ Verleugnung
GOttes ꝛc. Da antworte ich/ daß wieder ein groſ-
ſer Theil Suͤnde ſey/ welche die Leute vor Suͤn-
de halten/ und zu Suͤnde machen/ welche keine
ſeyn/ als Ungehorſam an die/ denen man nicht
ſchuldig zu pariren/ Schuhe/ Hoſen tragẽ/ Fleiſch
eſſen/ ꝛc. Was aber nun tod- oder grobe Suͤnden
ſeyn/ waͤr freylich GOtt eine Urſach darzu/ wann
er den Menſchen darzu benothwendige: Weil
aber der Menſch ſelbſten bey ſich verſpuͤret/ daß er
ſolche thun und laſſen kan/ ja zu dem letztern die
Seel und Gewiſſen mehr Antrieb/ als zu dem er-
ſten befindet/ ſo kan GOtt nit zugeſchrieben wer-
den/ daß er dem Menſchen einen freyen Willen
laſſend/ eine Urſach ſeiner Verdammnuͤß ſey. Und
waͤre der goͤttlichen Ordnung vielmehr zuwider/
den Menſchen mit Gewalt zum Guten zu zwin-
gen/ als ihme frey zu ſtellen/ das Boͤſe zu laſſen/ ge-
ſtaltſam auch ans ſolcher Freyheit/ die der Menſch
zum Guten uͤben kan/ alle Tugenden entſpringen/
und dieſer Tugend-Streit einer von den fuͤrtreff-
lichſtẽ Verrichtungen der Seelẽ iſt. Daß es aber
wider die Allmacht GOtteslauffe/ daß ein Teuf-
fel ſey/ der GOtt und dem Menſchen zuwider/ iſt
gantzuͤbel aufgenommen/ indem er weder GOtt
noch Menſchen etwas thun kan/ wenn ſie nicht
wollen/ er auch anders nicht betrachtet werden
muß/
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