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Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683].

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Psychosophia.
mos habemus, qui sustinere possumus gemitus,
& lachrymas tanto cum dolore expressas homi-
nis, quem nescimus, sitne nocens. Quid quod
acerbam & perquam iniquam legem sinimus
in capita nostra dominari, quam suspiciones
tormentis armamus & inimicis delationibus?
Si vitas nostras, quas cuptunt, non impendimus,
saltem quod proximum est, in tolerandis do-
loribus nostris, non parum gaudii damus ac
fructus. Mihi non vacat, ac ne libet quidem de
tormentis hic loqui copiosius, quum possem,
ne declamare magis videar, quam commenta-
ria scribere. Locus est apud Rhetores com-
munis de tormentis, & contra tormenta. For-
tissima sunt, quaecunque contra tormenta di-
cunt: quae vero pro tormentis, futilia & imbecil-
lia.
Das ist/ Jch verwundere mich/ daß die Christ-
liche Menschen noch so viel Heydnische Sa-
chen/ die nicht allein der Christlichen Liebe und
Sanfftmuth zuwider/ sondern auch aller Leut-
seligkeit hartnäckig/ als heiligste behalten wol-
len: Augustinus sagt/ daß durch Noth der
menschlichen Gesellschafft die Peinigungen ge-
braucht werden. Aber wer siehet nicht/ daß er
mit den Heyden und von den Heyden redet?
Dann was ist das für eine Nothwendigkeit/ so
unerträglich/ und so bekläglich/ auch/ da es mög-

lich/

Pſychoſophia.
mos habemus, qui ſuſtinere poſſumus gemitus,
& lachrymas tanto cum dolore expreſſas homi-
nis, quem neſcimus, ſitne nocens. Quid quod
acerbam & perquam iniquam legem ſinimus
in capita noſtra dominari, quam ſuſpiciones
tormentis armamus & inimicis delationibus?
Si vitas noſtras, quas cuptunt, non impendimus,
ſaltem quod proximum eſt, in tolerandis do-
loribus noſtris, non parum gaudii damus ac
fructus. Mihi non vacat, ac ne libet quidem de
tormentis hic loqui copioſius, quum poſſem,
ne declamare magis videar, quam commenta-
ria ſcribere. Locus eſt apud Rhetores com-
munis de tormentis, & contra tormenta. For-
tiſſima ſunt, quæcunque contra tormenta di-
cunt: quæ verò pro tormentis, futilia & imbecil-
lia.
Das iſt/ Jch verwundere mich/ daß die Chriſt-
liche Menſchen noch ſo viel Heydniſche Sa-
chen/ die nicht allein der Chriſtlichen Liebe und
Sanfftmuth zuwider/ ſondern auch aller Leut-
ſeligkeit hartnaͤckig/ als heiligſte behalten wol-
len: Auguſtinus ſagt/ daß durch Noth der
menſchlichen Geſellſchafft die Peinigungen ge-
braucht werden. Aber wer ſiehet nicht/ daß er
mit den Heyden und von den Heyden redet?
Dann was iſt das fuͤr eine Nothwendigkeit/ ſo
unertraͤglich/ und ſo beklaͤglich/ auch/ da es moͤg-

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[286/0344] Pſychoſophia. mos habemus, qui ſuſtinere poſſumus gemitus, & lachrymas tanto cum dolore expreſſas homi- nis, quem neſcimus, ſitne nocens. Quid quod acerbam & perquam iniquam legem ſinimus in capita noſtra dominari, quam ſuſpiciones tormentis armamus & inimicis delationibus? Si vitas noſtras, quas cuptunt, non impendimus, ſaltem quod proximum eſt, in tolerandis do- loribus noſtris, non parum gaudii damus ac fructus. Mihi non vacat, ac ne libet quidem de tormentis hic loqui copioſius, quum poſſem, ne declamare magis videar, quam commenta- ria ſcribere. Locus eſt apud Rhetores com- munis de tormentis, & contra tormenta. For- tiſſima ſunt, quæcunque contra tormenta di- cunt: quæ verò pro tormentis, futilia & imbecil- lia. Das iſt/ Jch verwundere mich/ daß die Chriſt- liche Menſchen noch ſo viel Heydniſche Sa- chen/ die nicht allein der Chriſtlichen Liebe und Sanfftmuth zuwider/ ſondern auch aller Leut- ſeligkeit hartnaͤckig/ als heiligſte behalten wol- len: Auguſtinus ſagt/ daß durch Noth der menſchlichen Geſellſchafft die Peinigungen ge- braucht werden. Aber wer ſiehet nicht/ daß er mit den Heyden und von den Heyden redet? Dann was iſt das fuͤr eine Nothwendigkeit/ ſo unertraͤglich/ und ſo beklaͤglich/ auch/ da es moͤg- lich/

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Zitationshilfe: Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683], S. 286. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/becher_psychosophia_1683/344>, abgerufen am 22.11.2024.