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Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683].

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Seelen-Weißheit.
vieler Menschen Leben/ und die gemeine Wohl-
farth kan erhalten werden/ so ist es besser daß ei-
ner oder etliche sterben/ als alle die andere/ wo
aber solcher Vortheil nicht gantz klar und gewiß
ist/ so muß man nicht ein gewisses Böses thun/
auff daß ein ungewisses Gutes daraus folge/
und mehr einer Verzweiffelung als tapfferer
Resolution ähnlich sehe. Wann bey einem
Menschen die Schmertzen so groß seyn und
überhand nehmen/ daß der Tod so gewiß ist/ so
kan man Mittel gebrauchen/ die auch gefähr-
lich seyn/ als wie im Steinschneiden und Schlaff-
trüncken zu sehen. Wann man in ässerster Noth
und Gefängnüß ist/ da man seinen gewissen Un-
tergang und Tod siehet/ so kan man sein Leben
zu retten/ auch wol Mittel gebrauchen/ welche ge-
fährlich seyn/ doch müssen sie nicht so beschaffen
seyn/ daß sie den Tod beweisen. Was ich selbsten
einmal/ für einen Bockssprung gethan/ davon
lese meinen Commercien Tractat, ersten Drucks.
Daß sich ein Soldat tapffer und resolut wehret/
ist löblich und billich/ aber auff die letzte es lassen
ankonunen/ und doch zu schwach seyn/ auch keinen
Entsatz zu hoffen haben/ alles auff einen despe-
rat
en Sturm stellen/ und so viel unschuldiges
Blut mutwillig und vorsetzlich auff die Schlacht-
banck zu führen/ ist nicht heroisch noch tapffer/
sondern vermessen und desperat; derentwegen

man
M v

Seelen-Weißheit.
vieler Menſchen Leben/ und die gemeine Wohl-
farth kan erhalten werden/ ſo iſt es beſſer daß ei-
ner oder etliche ſterben/ als alle die andere/ wo
aber ſolcher Vortheil nicht gantz klar und gewiß
iſt/ ſo muß man nicht ein gewiſſes Boͤſes thun/
auff daß ein ungewiſſes Gutes daraus folge/
und mehr einer Verzweiffelung als tapfferer
Reſolution aͤhnlich ſehe. Wann bey einem
Menſchen die Schmertzen ſo groß ſeyn und
uͤberhand nehmen/ daß der Tod ſo gewiß iſt/ ſo
kan man Mittel gebrauchen/ die auch gefaͤhr-
lich ſeyn/ als wie im Steinſchneiden und Schlaff-
truͤncken zu ſehen. Wann man in aͤſſerſter Noth
und Gefaͤngnuͤß iſt/ da man ſeinen gewiſſen Un-
tergang und Tod ſiehet/ ſo kan man ſein Leben
zu retten/ auch wol Mittel gebrauchen/ welche ge-
faͤhrlich ſeyn/ doch muͤſſen ſie nicht ſo beſchaffen
ſeyn/ daß ſie den Tod beweiſen. Was ich ſelbſten
einmal/ fuͤr einen Bocksſprung gethan/ davon
leſe meinen Commercien Tractat, erſten Drucks.
Daß ſich ein Soldat tapffer und reſolut wehret/
iſt loͤblich und billich/ aber auff die letzte es laſſen
ankonunen/ und doch zu ſchwach ſeyn/ auch keinen
Entſatz zu hoffen haben/ alles auff einen deſpe-
rat
en Sturm ſtellen/ und ſo viel unſchuldiges
Blut mutwillig uñ vorſetzlich auff die Schlacht-
banck zu fuͤhren/ iſt nicht heroiſch noch tapffer/
ſondern vermeſſen und deſperat; derentwegen

man
M v
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[273/0331] Seelen-Weißheit. vieler Menſchen Leben/ und die gemeine Wohl- farth kan erhalten werden/ ſo iſt es beſſer daß ei- ner oder etliche ſterben/ als alle die andere/ wo aber ſolcher Vortheil nicht gantz klar und gewiß iſt/ ſo muß man nicht ein gewiſſes Boͤſes thun/ auff daß ein ungewiſſes Gutes daraus folge/ und mehr einer Verzweiffelung als tapfferer Reſolution aͤhnlich ſehe. Wann bey einem Menſchen die Schmertzen ſo groß ſeyn und uͤberhand nehmen/ daß der Tod ſo gewiß iſt/ ſo kan man Mittel gebrauchen/ die auch gefaͤhr- lich ſeyn/ als wie im Steinſchneiden und Schlaff- truͤncken zu ſehen. Wann man in aͤſſerſter Noth und Gefaͤngnuͤß iſt/ da man ſeinen gewiſſen Un- tergang und Tod ſiehet/ ſo kan man ſein Leben zu retten/ auch wol Mittel gebrauchen/ welche ge- faͤhrlich ſeyn/ doch muͤſſen ſie nicht ſo beſchaffen ſeyn/ daß ſie den Tod beweiſen. Was ich ſelbſten einmal/ fuͤr einen Bocksſprung gethan/ davon leſe meinen Commercien Tractat, erſten Drucks. Daß ſich ein Soldat tapffer und reſolut wehret/ iſt loͤblich und billich/ aber auff die letzte es laſſen ankonunen/ und doch zu ſchwach ſeyn/ auch keinen Entſatz zu hoffen haben/ alles auff einen deſpe- raten Sturm ſtellen/ und ſo viel unſchuldiges Blut mutwillig uñ vorſetzlich auff die Schlacht- banck zu fuͤhren/ iſt nicht heroiſch noch tapffer/ ſondern vermeſſen und deſperat; derentwegen man M v

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Zitationshilfe: Becher, Johann Joachim: Psychosophia Oder Seelen-Weißheit. 2. Aufl. Frankfurt (Main), [1683], S. 273. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/becher_psychosophia_1683/331>, abgerufen am 22.11.2024.