Becher, Johann Joachim: Politischer Discurs. Frankfurt (Main), 1668.Caput VI. und ist sich wol zuverwundern über die curioseinvention der Strümpffstricker Mühl/ welche man kurtz erfunden/ und gleich wie die Men- schen mit Händen/ also durch gewisse Instru- menta stricket/ ja die Schlingen viel gleicher zie- het/ als ein Mensch thun kan/ macht alle Tag einen Strumpff fertig/ einige Seyden/ als die Lakaßin/ wird gekamt/ gesponnen/ und dar- auß Floretbandt gemacht/ worzu man dann auch eine absonderliche invention einer Müh- len hat/ und solch Bandtdarauff webet/ ohner- achtet solches Instrument verbotten/ dieweil es die populosität vermindert/ in deme es viel Menschen erspahrt/ aber ich sage einen Handl anzufangen/ seynd alle solche compendia gut/ und zugelassen/ dann sie machen/ daß man die Wahren anfangs wolfeyl geben/ und in Flor bringen kan/ wo man aber die Sache erst er- hoben/ und in Schwang bracht hat/ alsdann kan man sie auch bleiben lassen/ und den neben- Menschen auch ein stück Brot gewinnen lassen/ und Arbeit geben. Weiter wird die Seyden gefültzt/ und Watten darauß gemacht/ welche manufactur auß Ost-Jndien kommen/ und hat man nun/ weil es wärmt und leicht ist/ gantze Camisol/ Decken und Röck darvon/ ist besser als Beltz/ dann es kommen keine Motten hinein/ endlich wird die Seyden zu den meisten diesen Arbeiten gefärbt/ und darinnen ist ein grosser Verstandt/ dardurch die Seyden ver- dorben/ und gut gemacht werden kan/ sie wird auff
Caput VI. und iſt ſich wol zuverwundern uͤber die curioſeinvention der Struͤmpffſtricker Muͤhl/ welche man kurtz erfunden/ und gleich wie die Men- ſchen mit Haͤnden/ alſo durch gewiſſe Inſtru- menta ſtricket/ ja die Schlingen viel gleicher zie- het/ als ein Menſch thun kan/ macht alle Tag einen Strumpff fertig/ einige Seyden/ als die Lakaßin/ wird gekamt/ geſponnen/ und dar- auß Floretbandt gemacht/ worzu man dann auch eine abſonderliche invention einer Muͤh- len hat/ und ſolch Bandtdarauff webet/ ohner- achtet ſolches Inſtrument verbotten/ dieweil es die populoſitaͤt vermindert/ in deme es viel Menſchen erſpahrt/ aber ich ſage einen Handl anzufangen/ ſeynd alle ſolche compendia gut/ und zugelaſſen/ dann ſie machen/ daß man die Wahren anfangs wolfeyl geben/ und in Flor bringen kan/ wo man aber die Sache erſt er- hoben/ und in Schwang bracht hat/ alsdann kan man ſie auch bleiben laſſen/ und den neben- Menſchen auch ein ſtuͤck Brot gewinnen laſſen/ und Arbeit geben. Weiter wird die Seyden gefuͤltzt/ und Watten darauß gemacht/ welche manufactur auß Oſt-Jndien kommen/ und hat man nun/ weil es waͤrmt und leicht iſt/ gantze Camiſol/ Decken und Roͤck darvon/ iſt beſſer als Beltz/ dann es kommen keine Motten hinein/ endlich wird die Seyden zu den meiſten dieſen Arbeiten gefaͤrbt/ und darinnen iſt ein groſſer Verſtandt/ dardurch die Seyden ver- dorben/ und gut gemacht werden kan/ ſie wird auff
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Caput VI.
und iſt ſich wol zuverwundern uͤber die curioſe
invention der Struͤmpffſtricker Muͤhl/ welche
man kurtz erfunden/ und gleich wie die Men-
ſchen mit Haͤnden/ alſo durch gewiſſe Inſtru-
menta ſtricket/ ja die Schlingen viel gleicher zie-
het/ als ein Menſch thun kan/ macht alle Tag
einen Strumpff fertig/ einige Seyden/ als die
Lakaßin/ wird gekamt/ geſponnen/ und dar-
auß Floretbandt gemacht/ worzu man dann
auch eine abſonderliche invention einer Muͤh-
len hat/ und ſolch Bandtdarauff webet/ ohner-
achtet ſolches Inſtrument verbotten/ dieweil es
die populoſitaͤt vermindert/ in deme es viel
Menſchen erſpahrt/ aber ich ſage einen Handl
anzufangen/ ſeynd alle ſolche compendia gut/
und zugelaſſen/ dann ſie machen/ daß man die
Wahren anfangs wolfeyl geben/ und in Flor
bringen kan/ wo man aber die Sache erſt er-
hoben/ und in Schwang bracht hat/ alsdann
kan man ſie auch bleiben laſſen/ und den neben-
Menſchen auch ein ſtuͤck Brot gewinnen laſſen/
und Arbeit geben. Weiter wird die Seyden
gefuͤltzt/ und Watten darauß gemacht/ welche
manufactur auß Oſt-Jndien kommen/ und hat
man nun/ weil es waͤrmt und leicht iſt/ gantze
Camiſol/ Decken und Roͤck darvon/ iſt beſſer
als Beltz/ dann es kommen keine Motten
hinein/ endlich wird die Seyden zu den meiſten
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groſſer Verſtandt/ dardurch die Seyden ver-
dorben/ und gut gemacht werden kan/ ſie wird
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