Becher, Johann Joachim: Politischer Discurs. Frankfurt (Main), 1668.Vom Propolio in Commercien, &c. stehen müssen/ so in Ubermachung der Wech-seln/ als in erkauffung und überbringung der Güter/ zu dem sey es ja besser einige rechtschaffne Kauffleuth und negotianten, die in die Fremde negotia thun/ zu haben/ als ein Hauffen Himp- ler/ die kein Katz auß dem Ofen locken können/ welches alles gar scheinliche Reden und Argu- menta für solche propolisten seynd/ welche bey Obrigkeit wol und viel gelten/ zumalen wann dergleichen Gesellen accessus bey den primatibus haben/ und etwan armatas preces thun/ dannen- hero auch in den Reichs-Stätten guten theils defectu hujus capitis, wo nemblich keine Monar- chische/ sondern Aristocratische Regierung ist/ und solche Schmiralia (exceptis tamen quibusdam Syndicis) nicht gelten/ gemeiniglich die negotia besser gehen/ auch haben solche propolisten bey den Monarchischen Regierungen manches mal umb soviel mehr Gehör/ wann sie etwan Klöster und Beichtvätter durch ihren Mammon bestechen/ oder das Frauenzimmer regalirn, oder ein stück Gelt herschiessen und leyhen/ oder sonst an einem andern Orth die Kertze einem halten/ oder höherer Herren Gelt mit unter der Decken liget/ und sie nur rohe Köch/ die andere aber gar Köch seynd/ aber in der That und Warheit selbsten seynd alle diese argumenta läer und blind/ und dem gemeinen Wesen höchstschädlich/ und steckt darhinder ein heimlicher Betrug/ dann das andere nit also han- deln können/ die Mittel und dz Hertz nit haben/ und in die Frembde negotia thun mögen/ eben dz machen diese
Vom Propolio in Commercien, &c. ſtehen muͤſſen/ ſo in Ubermachung der Wech-ſeln/ als in erkauffung und uͤberbringung der Guͤter/ zu dem ſey es ja beſſer einige rechtſchaffne Kauffleuth und negotianten, die in die Fremde negotia thun/ zu haben/ als ein Hauffen Himp- ler/ die kein Katz auß dem Ofen locken koͤnnen/ welches alles gar ſcheinliche Reden und Argu- menta fuͤr ſolche propoliſten ſeynd/ welche bey Obrigkeit wol und viel gelten/ zumalen wann dergleichen Geſellen acceſſus bey den primatibus haben/ und etwan armatas preces thun/ dannen- hero auch in den Reichs-Staͤtten guten theils defectu hujus capitis, wo nemblich keine Monar- chiſche/ ſondern Ariſtocratiſche Regierung iſt/ uñ ſolche Schmiralia (exceptis tamen quibuſdam Syndicis) nicht gelten/ gemeiniglich die negotia beſſer gehen/ auch habẽ ſolche propoliſten bey den Monarchiſchen Regierungen manches mal umb ſoviel mehr Gehoͤr/ wann ſie etwan Kloͤſter und Beichtvaͤtter durch ihren Mammon beſtechen/ oder das Frauenzimmer regalirn, oder ein ſtuͤck Gelt herſchieſſen und leyhen/ oder ſonſt an einem andern Orth die Kertze einem haltẽ/ oder hoͤherer Herren Gelt mit unter der Decken liget/ und ſie nur rohe Koͤch/ die andere aber gar Koͤch ſeynd/ aber in der That und Warheit ſelbſten ſeynd alle dieſe argumenta laͤer uñ blind/ uñ dem gemeinen Weſen hoͤchſtſchaͤdlich/ und ſteckt darhinder ein heimlicher Betrug/ dann das andere nit alſo han- deln koͤñen/ die Mittel uñ dz Hertz nit habẽ/ uñ in die Frembde negotia thun moͤgẽ/ eben dz machen dieſe
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Vom Propolio in Commercien, &c.
ſtehen muͤſſen/ ſo in Ubermachung der Wech-
ſeln/ als in erkauffung und uͤberbringung der
Guͤter/ zu dem ſey es ja beſſer einige rechtſchaffne
Kauffleuth und negotianten, die in die Fremde
negotia thun/ zu haben/ als ein Hauffen Himp-
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welches alles gar ſcheinliche Reden und Argu-
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Obrigkeit wol und viel gelten/ zumalen wann
dergleichen Geſellen acceſſus bey den primatibus
haben/ und etwan armatas preces thun/ dannen-
hero auch in den Reichs-Staͤtten guten theils
defectu hujus capitis, wo nemblich keine Monar-
chiſche/ ſondern Ariſtocratiſche Regierung iſt/ uñ
ſolche Schmiralia (exceptis tamen quibuſdam
Syndicis) nicht gelten/ gemeiniglich die negotia
beſſer gehen/ auch habẽ ſolche propoliſten bey den
Monarchiſchen Regierungen manches mal umb
ſoviel mehr Gehoͤr/ wann ſie etwan Kloͤſter und
Beichtvaͤtter durch ihren Mammon beſtechen/
oder das Frauenzimmer regalirn, oder ein ſtuͤck
Gelt herſchieſſen und leyhen/ oder ſonſt an einem
andern Orth die Kertze einem haltẽ/ oder hoͤherer
Herren Gelt mit unter der Decken liget/ und ſie
nur rohe Koͤch/ die andere aber gar Koͤch ſeynd/
aber in der That und Warheit ſelbſten ſeynd alle
dieſe argumenta laͤer uñ blind/ uñ dem gemeinen
Weſen hoͤchſtſchaͤdlich/ und ſteckt darhinder ein
heimlicher Betrug/ dann das andere nit alſo han-
deln koͤñen/ die Mittel uñ dz Hertz nit habẽ/ uñ in
die Frembde negotia thun moͤgẽ/ eben dz machen
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