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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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Tempel nicht kommen/ noch auch einen todten Menschen/ daß er damit begraben werde. Es sind fast alle die/ welche vorzeiten Geschickligkeit halben berühmbt gewesen/ oder andern Völckern Gesetz vnd Ordnungen vorgeschrieben/ zuvor zu den Egyptiern gezogen/ damit sie jre Gesetz/ damit sie alle Völcker in der Welt damals vbertraffen/ fassen vnnd lernen möchten: Vnter denen sind gewesen Orpheus/ nachmals Homerus/ Museus/ Melampodes / Dedalus/ Lycurgus/ Spartanus: Vnnd dann Solon von Athen/ Plato der Philosophus / Pythagoras/ so auß der Insul Samos bürtig gewesen/ gleichen Euboxus der Mathematirus / Democritus Abderites/ Inopides Chius/ Moses der Hebreer/ vnd andere viel mehr/ wie die Egyptische Priester rühmen/ daß sie in jren Büchern finden.

Von den königen in Egypten. Die Könige von Egypten/ wie Diodorus Siculus in seinem andern Buch erzehlet/ dorfften nicht/ wie andere Potentaten / nach jhrem gefallen vnnd gutdüncken leben/ sondern sie musten jhr Gelt vnd tägliche Nahrung nach jren satzungen zu wegen bringen. Es pflegte auff sie weder ein gekauffter noch ein einheimischer geborner Knecht zu warten vnnd zu dienen/ sondern nur der adelichen Priester Kinder/ welche beydes vber jrezwantzig Jar/ vnd dann auch vor andern was studiert vnnd erfahren haben musten/ damit/ wann der König sie tag vnd nacht vor jm stehen sehe/ nichts böses zu thun sich vnterfangen möchte: Dann es gerahten grosse gewaltige Herren langsam in ein verkehrtes Leben/ wann sie solche Diener haben / die jhnen zu jren bösen Lüsten vnd Vornemen nicht willfahren noch gedienet seyn. Es waren dem König bey tag vnd nacht gewisse Stunde bestimpt/ in welchen er etwas thun vnnd verrichten mochte. Wann der König deß Morgens auffstund/ muste er zu allererst alle schreiben vnd Brieffe/ so jhme vberschickt worden/ annemmen/ damit er/ so bald sie gelesen/ nachrichtung hette/ was zu thun sey/ vnd wie alle sordentlich vnd zu rechter zeit expediert vnnd verricht werden wöchte. Wann diß geschehen/ wäscht er seinen Leib in gegenwart vornemmer Leute/ zoge sein Kleidt an/ vnd opffert den Göttern. So die Priester die Opffer bey den Altar brachen/ schryen sie in gegenwertigkeit deß Königs mit lauter Stimm/ daß es alles Volck höret/ wündschten jederman Glück vnnd Gesundtheit/ ermahneten den König/ daß er Gerechtigkeit halten vnd handhaben solt gegen die Vnterthanen. Ferrner erzehlten sie flück weiß die Tugenden/ deren sich der König befleissen solte. Die Götter solt erfürchten/ vnd den Gottesdienst hoch halten. Gegen die Menschen solt er freundlich/ gerecht/ großmütig/ warhafftig vnnd freygebig seyn. Solt die Begierden zämen/ nicht mehr straffen/ als der Vbelthä-

Tempel nicht kommen/ noch auch einen todten Menschen/ daß er damit begraben werde. Es sind fast alle die/ welche vorzeiten Geschickligkeit halben berühmbt gewesen/ oder andern Völckern Gesetz vnd Ordnungen vorgeschrieben/ zuvor zu den Egyptiern gezogen/ damit sie jre Gesetz/ damit sie alle Völcker in der Welt damals vbertraffen/ fassen vnnd lernen möchten: Vnter denen sind gewesen Orpheus/ nachmals Homerus/ Museus/ Melampodes / Dedalus/ Lycurgus/ Spartanus: Vnnd dann Solon von Athen/ Plato der Philosophus / Pythagoras/ so auß der Insul Samos bürtig gewesen/ gleichen Euboxus der Mathematirus / Democritus Abderites/ Inopides Chius/ Moses der Hebreer/ vnd andere viel mehr/ wie die Egyptische Priester rühmen/ daß sie in jren Büchern finden.

Võ den königen in Egypten. Die Könige von Egypten/ wie Diodorus Siculus in seinem andern Buch erzehlet/ dorfften nicht/ wie andere Potentaten / nach jhrem gefallen vnnd gutdüncken leben/ sondern sie musten jhr Gelt vnd tägliche Nahrung nach jren satzungen zu wegen bringen. Es pflegte auff sie weder ein gekauffter noch ein einheimischer geborner Knecht zu warten vnnd zu dienen/ sondern nur der adelichen Priester Kinder/ welche beydes vber jrezwantzig Jar/ vnd dann auch vor andern was studiert vnnd erfahren haben musten/ damit/ wann der König sie tag vnd nacht vor jm stehen sehe/ nichts böses zu thun sich vnterfangen möchte: Dann es gerahten grosse gewaltige Herren langsam in ein verkehrtes Leben/ wañ sie solche Diener haben / die jhnen zu jren bösen Lüsten vnd Vornemen nicht willfahren noch gedienet seyn. Es waren dem König bey tag vnd nacht gewisse Stunde bestimpt/ in welchen er etwas thun vnnd verrichten mochte. Wañ der König deß Morgens auffstund/ muste er zu allererst alle schreiben vnd Brieffe/ so jhme vberschickt worden/ annem̃en/ damit er/ so bald sie gelesen/ nachrichtung hette/ was zu thun sey/ vnd wie alle sordentlich vnd zu rechter zeit expediert vnnd verricht werden wöchte. Wann diß geschehen/ wäscht er seinen Leib in gegenwart vornem̃er Leute/ zoge sein Kleidt an/ vnd opffert den Göttern. So die Priester die Opffer bey den Altar brachen/ schryen sie in gegenwertigkeit deß Königs mit lauter Stimm/ daß es alles Volck höret/ wündschten jederman Glück vnnd Gesundtheit/ ermahneten den König/ daß er Gerechtigkeit halten vnd handhaben solt gegen die Vnterthanen. Ferrner erzehlten sie flück weiß die Tugenden/ deren sich der König befleissen solte. Die Götter solt erfürchten/ vnd den Gottesdienst hoch halten. Gegen die Menschen solt er freundlich/ gerecht/ großmütig/ warhafftig vnnd freygebig seyn. Solt die Begierden zämen/ nicht mehr straffen/ als der Vbelthä-

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 680. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/700>, abgerufen am 25.11.2024.