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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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(wie man sie dann zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davon essen. Nach de Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nemmen wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vnd Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trummen/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e[unleserliches Material]n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hatte Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppe zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdann namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabe sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hatte Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende.

Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirte Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidete sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigte sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigte sie jn zweymal

(wie man sie dañ zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davõ essen. Nach dë Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nem̃en wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vñ Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trum̃en/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e[unleserliches Material]n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hattë Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppë zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdañ namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabë sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hattë Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende.

Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirtë Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidetë sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigtë sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigtë sie jn zweymal

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[646/0666] (wie man sie dañ zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davõ essen. Nach dë Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nem̃en wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vñ Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trum̃en/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e_ n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hattë Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppë zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdañ namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabë sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hattë Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende. Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirtë Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidetë sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigtë sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigtë sie jn zweymal

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 646. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/666>, abgerufen am 22.12.2024.