Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.(wie man sie dann zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davon essen. Nach de Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nemmen wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vnd Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trummen/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e[unleserliches Material]n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hatte Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppe zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdann namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabe sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hatte Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende. Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirte Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidete sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigte sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigte sie jn zweymal (wie man sie dañ zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davõ essen. Nach dë Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nem̃en wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vñ Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trum̃en/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e[unleserliches Material]n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hattë Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppë zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdañ namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabë sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hattë Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende. Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirtë Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidetë sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigtë sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigtë sie jn zweymal <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0666" n="646"/> (wie man sie dañ zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davõ essen. Nach dë Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nem̃en wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vñ Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trum̃en/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e<gap reason="illegible"/>n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hattë Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppë zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdañ namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabë sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hattë Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende.</p> <p>Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirtë Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidetë sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigtë sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigtë sie jn zweymal </p> </div> </body> </text> </TEI> [646/0666]
(wie man sie dañ zu nennen pflegte) assen sie/ so viel sie mochten/ sonsten aber dorfft niemands davõ essen. Nach dë Mittagmal kam das Volck wider zusammen/ acht zu geben/ wie dz Fest ein end nem̃en wolte/ als dann brachten sie einen Schlauen herauß/ der den Abgott ein Jar lang repraesentirt gehabt/ den ehreten vnd bekleideten sie/ wie den Abgott selbften. Wann sie jm nun viel ehr erzeigt hatten/ führten sie jn zun Opffern/ welche jhn bey Händ vnnd Füssee namen/ der Oberste aber vnter jnen schneit jm die Brust auff/ nam dz Hertz herauß/ hielt es so hoch als erkondt/ zeigets der Sonn vnnd dem Abgott/ Wann nun der Sclane auff geopffert worden/ als dann ka men die Jüngling vñ Jungfrawen/ so zu solchem Werck verordner in jhrem Schmuck/ tanztzen vnd sungen nach der Trum̃en/ deß gleichen tantzten auch die Obersten deß Tempels / vnnd alle Herren/ mit obgenannten Zeichen/ so die Jüngling trugen/ vnd sprungen rings vmb sie her. Auff diesen tag tödteten sie sonst keinen mehr/ als den man opffert / welches in vier Jahren einmal geschahe: wurden aber mehr mit jm getödtet/ war es Indulgentia plenaria, oder vollkomme ner Ablaß. Nach dem sie gnugsam gessen/ getruncken / gespielt vnnd getantzt hatten/ vnnd die Sonn vntergangen war/ giengen die Jungfrauwen auff jren Platz/ namen grosse gebackene jrr den Schüsseln/ mit Honigbrot/ so von Früchten/ Todtenköpffen vnnd Beinen zugericht worden/ brachten dem Abgott e_ n Collation/ fliegen biß auff den Platz/ so vor der Capellenthür war: Wann sie solche nidergesatzt hatten/ giengen sie jhrem Hofmeister wider nach/ wie zuvor/ vnd fliegen die Treppen hinunter/ von stundan kamen alle Jüngling herauß/ hattë Rohr in der hand / satzten sich ordentlich/ lieffen darnach zu deß Tempels Treppë zu. Ein jeglicher sahe / wie er der erst bey der schüsseln seyn mochte. Die Obersten deß Tempels gaben hierauff fleissig acht/ wer der erst/ zweyte/ dritte vnd vierdte hinzu kam/ welche sie alsdañ namen/ vnd jhnen stattliche Zierathen anzogen. Wann das getümmel ein ende gewonnen/ gabë sie den Jünglingen/ so dem Abgott gedienet/ vrlaub/ daß sie gehen mochten wohin sie welten. So bald sie nun hinauß giengen/ stunden alle Collegia vnd Schulen bey der Thür/ hattë Ballen von Binsen vnnd Kraut/ wurffen auff die Jungfrauwen / vnd spotteten jr/ daß sie sich von jhrem Gottesdienst begaben. Solche Jungfrauwen mochten sich nach der hand thun wohin sie wolten/ vnd nam das Fest hiemit ein ende.
Deß Abgotts Quetzaalcoalt Festtag ward also gehalten: Es kaufften die Kauffherrn viertzig tage zuvor einen wolproportionirtë Sclauen/ der keine Schläge oder Wunden an sich hatte / den kleidetë sie mit deß Abgotts Habit/ damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen/ reinigtë sie mit deß Abgotts Habit / damit er denselben die viertzig tage repraesentiren möchte: Ehe sie jn aber anzogen / reinigtë sie jn zweymal
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen … Theatrum-Literatur der Frühen Neuzeit: Bereitstellung der Texttranskription und Auszeichnung in XML/TEI.
(2013-11-26T12:54:31Z)
Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme entsprechen muss.
Wolfenbütteler Digitale Bibliothek: Bereitstellung der Bilddigitalisate
(2013-11-26T12:54:31Z)
Arne Binder: Konvertierung nach XML gemäß DTA-Basisformat, Tagging der Titelblätter, Korrekturen der Transkription.
(2013-11-26T12:54:31Z)
Weitere Informationen:Anmerkungen zur Transkription:
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |