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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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Die Senfft hett so viel Handhaben/ so viel Diener daran trugen.

Es hatten aber dieselbe allesampt mit Rußgeferbte Angesichter/ jhr Haar/ so sehr lang ware/ hatten sie mit weissen Riemen geflochten/ jhr Kleydung war von deß Abgottes Lämmern gemacht. Auff die jetztgemelte Senfft setzten sie den Abgott/ der zu solchem erwehlet war/ vnnd nennten jhn ein Ebenbild deß Gotts Tetzcatlipuca/ huben jhn auff die Schuldern/ vnnd trugen jhn biß an die Trepffen.

So bald hierauff kamen die Geistliche Jüngling vnnd Jungfrawen auß dem Tempel / hatten ein Seyl in jhrer Handt auß Schnüren oder gerösten Mays gemacht/ damit vmbgaben sie den gantzen Tempel/ hievon hiengen sie auch dem Abgott ein Schnür oder funfftzig vmb den halß vnnd setzten ein Krantz auff sein Haupt. Das Seyl nennten sie Toxcatl das ist / truckne vnd vnfruchtbare Zeit. Die Jünglich brachten Teppich von Netzen vmbwunden mit funfftzig schnürn von gerösten Mays. Die Jungfrawen hatten newe Kleydung vnd Zierathen/ vnnd funfftzig Schnür vmb den Halß/ deß gleichen auch funfftzig Kräntz vmb jr Haupt/ auß Zweigen gemacht/ welches alles mit Mays bedeckt war. Die Füß vnd Arm waren mit Federn besteckt/ vnd jhr Angesicht mit Farb angestrichen. Deßgleichen setzten sie funfftzig Kräntz von geröstem Mays den vornembsten auff die häupter/ oder vmb den Halß / gaben jhnen auch Blumen in die Hände. Wann sie nun den Abgott auff seinen Stuel gesetzt hatten/ streweten sie viel Meyen oder grüne Zweyglein von Mangey/ dessen Bletter breit vnnd distelich sind/ auff den Platz/ nahmen den Stuel auff die Schuldern/ trugen jhn mit einer Proceß in den Vmbgang/ vorne an giengen zween Priester mit Fewerpfannen/ vnnd bereucherten den Abgott fleissig/ wann sie Weyrauch drin wurffen/ huben sie jedes mal die Arm auff gegen den Abgott vnd die Sonn vnd sagten/ sie wölten jhr Gebett gen Himmel auffheben/ gleich wie der Rauch gen Himmel gienge. Alles Volck/ so dem Abgott folgte / hat newe seyl in händen. Die von newen Faden von Mangey gemacht worden/ die waren einer Klaffterlang/ am end hatten sie einen knopff/ damit schlugen sie sich hart auff den rücken. Der gantze Vmbgang vnd Zinnen auff dem Tach stundt voll grüner Meyen vnd Blumen/ welches zierlich vnd lustig anzusehen was. Wenn sie den Abgott wider an sein orth gesetzt hatten/ kam alsbald ein groß volck mit Blumen/ so auff allerhandt arth zugerüst waren/ strewten die auff den Altar/ also daß es schiene/ als ob es ein Begräbniß were. Alle diese ding wurden durch den Priester angestellet/ die Jüngling reichten jhm alles von aussen hinein/ vnd bleib der abgott mit seiner Capellen also bloß/ ohne das ein Schleyer oder Teppich fürgezogen ward. Wann diß geschehen /

Die Senfft hett so viel Handhaben/ so viel Diener daran trugen.

Es hatten aber dieselbe allesampt mit Rußgeferbte Angesichter/ jhr Haar/ so sehr lang ware/ hatten sie mit weissen Riemen geflochten/ jhr Kleydung war von deß Abgottes Lämmern gemacht. Auff die jetztgemelte Senfft setzten sie den Abgott/ der zu solchem erwehlet war/ vnnd nennten jhn ein Ebenbild deß Gotts Tetzcatlipuca/ huben jhn auff die Schuldern/ vnnd trugen jhn biß an die Trepffen.

So bald hierauff kamẽ die Geistliche Jüngling vnnd Jungfrawen auß dem Tempel / hatten ein Seyl in jhrer Handt auß Schnüren oder gerösten Mays gemacht/ damit vmbgaben sie den gantzen Tempel/ hievon hiengen sie auch dem Abgott ein Schnür oder funfftzig vmb den halß vnnd setzten ein Krantz auff sein Haupt. Das Seyl nennten sie Toxcatl das ist / truckne vnd vnfruchtbare Zeit. Die Jünglich brachten Teppich von Netzen vmbwunden mit funfftzig schnürn von geröstẽ Mays. Die Jungfrawen hatten newe Kleydung vnd Zierathen/ vnnd funfftzig Schnür vmb den Halß/ deß gleichen auch funfftzig Kräntz vmb jr Haupt/ auß Zweigen gemacht/ welches alles mit Mays bedeckt war. Die Füß vnd Arm waren mit Federn besteckt/ vnd jhr Angesicht mit Farb angestrichen. Deßgleichen setzten sie funfftzig Kräntz von geröstem Mays den vornembsten auff die häupter/ oder vmb den Halß / gaben jhnen auch Blumen in die Hände. Wann sie nun den Abgott auff seinen Stuel gesetzt hatten/ streweten sie viel Meyen oder grüne Zweyglein von Mangey/ dessen Bletter breit vnnd distelich sind/ auff den Platz/ nahmen den Stuel auff die Schuldern/ trugen jhn mit einer Proceß in den Vmbgang/ vorne an giengen zween Priester mit Fewerpfannen/ vnnd bereucherten den Abgott fleissig/ wann sie Weyrauch drin wurffen/ huben sie jedes mal die Arm auff gegen den Abgott vnd die Sonn vnd sagten/ sie wölten jhr Gebett gen Himmel auffheben/ gleich wie der Rauch gen Himmel gienge. Alles Volck/ so dem Abgott folgte / hat newe seyl in händen. Die von newen Faden von Mangey gemacht wordẽ/ die waren einer Klaffterlang/ am end hatten sie einen knopff/ damit schlugen sie sich hart auff den rücken. Der gantze Vmbgang vnd Zinnen auff dem Tach stundt voll grüner Meyen vnd Blumen/ welches zierlich vnd lustig anzusehen was. Weñ sie den Abgott wider an sein orth gesetzt hattẽ/ kam alsbald ein groß volck mit Blumen/ so auff allerhandt arth zugerüst waren/ strewten die auff den Altar/ also daß es schiene/ als ob es ein Begräbniß were. Alle diese ding wurden durch den Priester angestellet/ die Jüngling reichten jhm alles von aussen hinein/ vñ bleib der abgott mit seiner Capellen also bloß/ ohne das ein Schleyer oder Teppich fürgezogen ward. Wañ diß geschehen /

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[644/0664] Die Senfft hett so viel Handhaben/ so viel Diener daran trugen. Es hatten aber dieselbe allesampt mit Rußgeferbte Angesichter/ jhr Haar/ so sehr lang ware/ hatten sie mit weissen Riemen geflochten/ jhr Kleydung war von deß Abgottes Lämmern gemacht. Auff die jetztgemelte Senfft setzten sie den Abgott/ der zu solchem erwehlet war/ vnnd nennten jhn ein Ebenbild deß Gotts Tetzcatlipuca/ huben jhn auff die Schuldern/ vnnd trugen jhn biß an die Trepffen. So bald hierauff kamẽ die Geistliche Jüngling vnnd Jungfrawen auß dem Tempel / hatten ein Seyl in jhrer Handt auß Schnüren oder gerösten Mays gemacht/ damit vmbgaben sie den gantzen Tempel/ hievon hiengen sie auch dem Abgott ein Schnür oder funfftzig vmb den halß vnnd setzten ein Krantz auff sein Haupt. Das Seyl nennten sie Toxcatl das ist / truckne vnd vnfruchtbare Zeit. Die Jünglich brachten Teppich von Netzen vmbwunden mit funfftzig schnürn von geröstẽ Mays. Die Jungfrawen hatten newe Kleydung vnd Zierathen/ vnnd funfftzig Schnür vmb den Halß/ deß gleichen auch funfftzig Kräntz vmb jr Haupt/ auß Zweigen gemacht/ welches alles mit Mays bedeckt war. Die Füß vnd Arm waren mit Federn besteckt/ vnd jhr Angesicht mit Farb angestrichen. Deßgleichen setzten sie funfftzig Kräntz von geröstem Mays den vornembsten auff die häupter/ oder vmb den Halß / gaben jhnen auch Blumen in die Hände. Wann sie nun den Abgott auff seinen Stuel gesetzt hatten/ streweten sie viel Meyen oder grüne Zweyglein von Mangey/ dessen Bletter breit vnnd distelich sind/ auff den Platz/ nahmen den Stuel auff die Schuldern/ trugen jhn mit einer Proceß in den Vmbgang/ vorne an giengen zween Priester mit Fewerpfannen/ vnnd bereucherten den Abgott fleissig/ wann sie Weyrauch drin wurffen/ huben sie jedes mal die Arm auff gegen den Abgott vnd die Sonn vnd sagten/ sie wölten jhr Gebett gen Himmel auffheben/ gleich wie der Rauch gen Himmel gienge. Alles Volck/ so dem Abgott folgte / hat newe seyl in händen. Die von newen Faden von Mangey gemacht wordẽ/ die waren einer Klaffterlang/ am end hatten sie einen knopff/ damit schlugen sie sich hart auff den rücken. Der gantze Vmbgang vnd Zinnen auff dem Tach stundt voll grüner Meyen vnd Blumen/ welches zierlich vnd lustig anzusehen was. Weñ sie den Abgott wider an sein orth gesetzt hattẽ/ kam alsbald ein groß volck mit Blumen/ so auff allerhandt arth zugerüst waren/ strewten die auff den Altar/ also daß es schiene/ als ob es ein Begräbniß were. Alle diese ding wurden durch den Priester angestellet/ die Jüngling reichten jhm alles von aussen hinein/ vñ bleib der abgott mit seiner Capellen also bloß/ ohne das ein Schleyer oder Teppich fürgezogen ward. Wañ diß geschehen /

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 644. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/664>, abgerufen am 22.12.2024.