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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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nen/ deren Profession nur ein Jahr wehret/ welches also geordnet ward: Es stunden auff dem grossen Platz/ so auff dem Tempel war/ zwey Häuser gegen einander vber/ darinn waren Mann vnd Weibspersonen. Im Jungfrawen Closter waren Mägdlein von zwölff Jahren/ die hieß man Töchter der Keuschheit/ diese theten Handtreichung zum Gottesdienst. Jhr Ampt war den Tempel zu besprengen vnnd zureinigen/ vnnd alle Morgen dem Abgott vnnd den Dienern essen zubereiten/ von dem/ so die Priester von Allmosen versamblet hatten. Die Speiß so sie für den Abgott kochten/ war gestalt wie Händt/ Füß/ vnd gedrehete Arbeit/ vnd war auß Teig gemacht. Neben dem backeten sie ein gemengtes Brodt/ welches sie täglich für den Abgott setzten/ das nachmals die Priester assen/ wie der Prophet Daniel in seinem 14. cap. vom Beel erzehlt. Disen Mägdlein schneidt man erstlich das Haar ab/ vnnd ließ jhn wider wachsen/ biß zu einer bestimpten zeit. Sie stunden auch zu Mitternacht auff/ vnd sungen Metten/ vnnd vbten sich wie die Mannspersonen.

Auch hatten sie Frawenmeister in so sie fort trieben. Sie machten schön Teppich vnd allerhandt Tücher/ damit sie der Abgötter Tempel ziereten. Sie trugen einen weissen Habith. Sie geisselten sich vmb Mitternacht zeit/ das es blutet/ vnd striechens dann ins Angesicht/ wann sie dasselb verricht/ giengen sie in jhre Cellen/ vnd wuschen sich auß dem Wasser/ so sie in Züber hinauff gesamblet hatten. Sie lebten züchtig vnnd keusch/ vnd da eine im geringsten etwas solt hierinn verwirckt haben/ musten sie ohn alle gnad sterben/ weil sie jhres Gottes Hauß/ wie sie sagten/ entheiliget hette.

Ein Merckzeichen dessen hatten sie hieran/ wann sie ein Ratz lauffen/ oder Fledermauß fliehen sahen/ oder daß etwas an deß Abgottes Schleyern oder Tüchern genaget ward. Es mochten diese Jungfrawen nach einem Jahr wider herauß kommen/ vnd sich verheyraten.

Das 34. Cap.

Von der Indier Festen.

ES hielten die Indier/ sonderlich aber die Mexicaner viel von den Festen/ derwegen sie dann fleissig Opffer vnnd andere Ceremonien anstelleten/ vnd ward allweg dahin gericht / dz es viel Bluts kostete. Vnter andern ist vornemlich das Fest Tetzcatlipuca/ dz sie im Maio hielten auff diese weiß/ daß alle vier Jahr ein plenaria indulgentia oder vollkommener Ablaß ergienge. Auff den 19. Maij opfferten sie einen Sclauen/ welcher ein Ebenbildt deß Abgottes Tetzcatlipuca war.

Sie hielten aber das Opffer folgender Gestalt: Es kamen gegen Abendt etliche Herren in Tempel/ die

nen/ deren Profession nur ein Jahr wehret/ welches also geordnet ward: Es stunden auff dem grossen Platz/ so auff dem Tempel war/ zwey Häuser gegen einander vber/ darinn waren Mann vnd Weibspersonen. Im Jungfrawen Closter waren Mägdlein von zwölff Jahren/ die hieß man Töchter der Keuschheit/ diese theten Handtreichung zum Gottesdienst. Jhr Ampt war den Tempel zu besprengen vnnd zureinigen/ vnnd alle Morgen dem Abgott vnnd den Dienern essen zubereiten/ von dem/ so die Priester von Allmosen versamblet hatten. Die Speiß so sie für den Abgott kochten/ war gestalt wie Händt/ Füß/ vnd gedrehete Arbeit/ vnd war auß Teig gemacht. Neben dem backeten sie ein gemengtes Brodt/ welches sie täglich für den Abgott setzten/ das nachmals die Priester assen/ wie der Prophet Daniel in seinem 14. cap. vom Beel erzehlt. Disen Mägdlein schneidt man erstlich das Haar ab/ vnnd ließ jhn wider wachsen/ biß zu einer bestimpten zeit. Sie stunden auch zu Mitternacht auff/ vnd sungen Metten/ vnnd vbten sich wie die Mannspersonen.

Auch hatten sie Frawenmeister in so sie fort trieben. Sie machten schön Teppich vnd allerhandt Tücher/ damit sie der Abgötter Tempel ziereten. Sie trugen einen weissen Habith. Sie geisselten sich vmb Mitternacht zeit/ das es blutet/ vnd striechens dañ ins Angesicht/ wann sie dasselb verricht/ giengen sie in jhre Cellen/ vnd wuschen sich auß dem Wasser/ so sie in Züber hinauff gesamblet hatten. Sie lebten züchtig vnnd keusch/ vnd da eine im geringsten etwas solt hierinn verwirckt haben/ musten sie ohn alle gnad sterben/ weil sie jhres Gottes Hauß/ wie sie sagten/ entheiliget hette.

Ein Merckzeichen dessen hatten sie hieran/ wann sie ein Ratz lauffen/ oder Fledermauß fliehen sahen/ oder daß etwas an deß Abgottes Schleyern oder Tüchern genaget ward. Es mochten diese Jungfrawen nach einem Jahr wider herauß kommen/ vnd sich verheyraten.

Das 34. Cap.

Von der Indier Festen.

ES hielten die Indier/ sonderlich aber die Mexicaner viel von den Festen/ derwegen sie dann fleissig Opffer vnnd andere Ceremonien anstelleten/ vnd ward allweg dahin gericht / dz es viel Bluts kostete. Vnter andern ist vornemlich das Fest Tetzcatlipuca/ dz sie im Maio hielten auff diese weiß/ daß alle vier Jahr ein plenaria indulgentia oder vollkommener Ablaß ergienge. Auff den 19. Maij opfferten sie einen Sclauen/ welcher ein Ebenbildt deß Abgottes Tetzcatlipuca war.

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        <p>Ein Merckzeichen dessen hatten sie hieran/ wann sie ein Ratz lauffen/ oder Fledermauß            fliehen sahen/ oder daß etwas an deß Abgottes Schleyern oder Tüchern genaget ward. Es            mochten diese Jungfrawen nach einem Jahr wider herauß kommen/ vnd sich verheyraten.</p>
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[642/0662] nen/ deren Profession nur ein Jahr wehret/ welches also geordnet ward: Es stunden auff dem grossen Platz/ so auff dem Tempel war/ zwey Häuser gegen einander vber/ darinn waren Mann vnd Weibspersonen. Im Jungfrawen Closter waren Mägdlein von zwölff Jahren/ die hieß man Töchter der Keuschheit/ diese theten Handtreichung zum Gottesdienst. Jhr Ampt war den Tempel zu besprengen vnnd zureinigen/ vnnd alle Morgen dem Abgott vnnd den Dienern essen zubereiten/ von dem/ so die Priester von Allmosen versamblet hatten. Die Speiß so sie für den Abgott kochten/ war gestalt wie Händt/ Füß/ vnd gedrehete Arbeit/ vnd war auß Teig gemacht. Neben dem backeten sie ein gemengtes Brodt/ welches sie täglich für den Abgott setzten/ das nachmals die Priester assen/ wie der Prophet Daniel in seinem 14. cap. vom Beel erzehlt. Disen Mägdlein schneidt man erstlich das Haar ab/ vnnd ließ jhn wider wachsen/ biß zu einer bestimpten zeit. Sie stunden auch zu Mitternacht auff/ vnd sungen Metten/ vnnd vbten sich wie die Mannspersonen. Auch hatten sie Frawenmeister in so sie fort trieben. Sie machten schön Teppich vnd allerhandt Tücher/ damit sie der Abgötter Tempel ziereten. Sie trugen einen weissen Habith. Sie geisselten sich vmb Mitternacht zeit/ das es blutet/ vnd striechens dañ ins Angesicht/ wann sie dasselb verricht/ giengen sie in jhre Cellen/ vnd wuschen sich auß dem Wasser/ so sie in Züber hinauff gesamblet hatten. Sie lebten züchtig vnnd keusch/ vnd da eine im geringsten etwas solt hierinn verwirckt haben/ musten sie ohn alle gnad sterben/ weil sie jhres Gottes Hauß/ wie sie sagten/ entheiliget hette. Ein Merckzeichen dessen hatten sie hieran/ wann sie ein Ratz lauffen/ oder Fledermauß fliehen sahen/ oder daß etwas an deß Abgottes Schleyern oder Tüchern genaget ward. Es mochten diese Jungfrawen nach einem Jahr wider herauß kommen/ vnd sich verheyraten. Das 34. Cap. Von der Indier Festen. ES hielten die Indier/ sonderlich aber die Mexicaner viel von den Festen/ derwegen sie dann fleissig Opffer vnnd andere Ceremonien anstelleten/ vnd ward allweg dahin gericht / dz es viel Bluts kostete. Vnter andern ist vornemlich das Fest Tetzcatlipuca/ dz sie im Maio hielten auff diese weiß/ daß alle vier Jahr ein plenaria indulgentia oder vollkommener Ablaß ergienge. Auff den 19. Maij opfferten sie einen Sclauen/ welcher ein Ebenbildt deß Abgottes Tetzcatlipuca war. Sie hielten aber das Opffer folgender Gestalt: Es kamen gegen Abendt etliche Herren in Tempel/ die

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 642. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/662>, abgerufen am 22.12.2024.