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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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nicht daheime/ er ist ein sehr ferrnen Weg gezogen/ er hat den Geltsack mit jm genommen/ an dem tage deß Vollmonats wirdt er wider in sein Hauß kehren/ sie hat jn gefangen mit vielen worten/ vnnd hineyn gezogen mir jhren glatten Lefftzen/ er folget jhr bald nach/ wie ein Ochß zur Fleischbanck geführet wirdt/ vnd wie ein geiles Lamb / vnnd der Narr weiß nicht/ daß er zum Strick geführet wirdt/ biß daß der Pfeil sein Leber spaltet/ wie ein Vogel zum Strick eylet/ vnnd weiß nicht/ daß es jhm das Leben gilt.

Ein rechter Veneris Diener ist gewesen Caius Caligula/ welcher/ wie Suetonius schreibt im 4. Buch/ de luxuria & libidine eiusdem, weder seiner noch anderer Schamhafftigkeit geschonet/ dann er M. Lepidum, M. Nestorem Pantomimum etliche Gesellen lieb gehabt haben sol/ zum brauch der Vnkeuschheit gesagt wirdt. So hat Valerius Catus/ ein Jüngling von fürnehm[unleserliches Material]m Geschlecht/ offentlich außgeschryen/ der Keyser sey von jhm geflorentzet / vnnd seyen jhm seine Seiten/ durch solch Beywohnen ermüdet worden/ auch vber seiner Schwester Blutschande/ vnnd die kundtbare der gemeinen Metzen Pyrallidis Liebe/ hat er sich von keiner fürnemmen Frauwen jhren Männern zum Abendessen beruffen/ wann sie vor jhm fürüber gie[unleserliches Material]gen/ hat er sie fleissig langsam/ vnnd wol gleich wie ein Kauffmann besehen/ auch etlichen/ so sich schämen/ das Gesicht mit der Hand auffgehaben / Hernacher wann vnd wie offt es jm beliebet/ ist er vom Tisch auffgestanden/ so er die jenige/ so jhm am meisten gegallen/ zu sich beruffen/ hat er sie bald nach verrichteter spöttlicher Schande offentlich/ entweder gelobt oder gescholten/ alles gut vnnd böß am Leib vnnd Beyschlaff erzehlet.

Ein solchen Fraw Veneris berg hat auch der Keyser Heliogabalus in seinem Hauß vnnd seinen Freunden vnnd Knechten auffgericht/ darinn er jhnen bey zwey vnnd zwantzig Essen / stattliche grosse Essen auffgesetzt/ mit der Condition/ daß sie sich nach jeder Tracht mit einander vermischeten vnnd badeten/ vnnd mustens mit einem Eydt betewren/ daß sie diese Wollüsten begangen hatten/ Hat auch offtmals die Huren von jhren Wirthen erkaufft vnnd loß gelassen/ vnter denen ein schöne vnd bekannte mit dreyssig Pfundt Silbers erlöset/ wie Lepidius bezeuget. Weiter erzehlet er von dem Heliogabalo/ daß/ als er den Zoticum genommen/ hat er einen Brautdiener gehabt/ welcher da geschryen/ Concide Magire, das ist/ schneidt entzwey/ vnnd schlachte/ dann die Diener der Braut giengen fürüber/ vnnd führeten sie in deß Bräutigams Hauß/ vnd begleiten sie/ reitzeten den Bräutigam zu der Braut beyschlaffen/ vnnd fiengen gleichsam Lermen an zu folgender Zusammenkunfft/ darvon weiter/ keuschen Ohren zu ver-

nicht daheime/ er ist ein sehr ferrnen Weg gezogen/ er hat den Geltsack mit jm genommen/ an dem tage deß Vollmonats wirdt er wider in sein Hauß kehren/ sie hat jn gefangen mit vielen worten/ vnnd hineyn gezogen mir jhren glatten Lefftzen/ er folget jhr bald nach/ wie ein Ochß zur Fleischbanck geführet wirdt/ vnd wie ein geiles Lamb / vnnd der Narr weiß nicht/ daß er zum Strick geführet wirdt/ biß daß der Pfeil sein Leber spaltet/ wie ein Vogel zum Strick eylet/ vnnd weiß nicht/ daß es jhm das Leben gilt.

Ein rechter Veneris Diener ist gewesen Caius Caligula/ welcher/ wie Suetonius schreibt im 4. Buch/ de luxuria & libidine eiusdem, weder seiner noch anderer Schamhafftigkeit geschonet/ dann er M. Lepidum, M. Nestorem Pantomimum etliche Gesellen lieb gehabt haben sol/ zum brauch der Vnkeuschheit gesagt wirdt. So hat Valerius Catus/ ein Jüngling von fürnehm[unleserliches Material]m Geschlecht/ offentlich außgeschryen/ der Keyser sey von jhm geflorentzet / vnnd seyen jhm seine Seiten/ durch solch Beywohnen ermüdet worden/ auch vber seiner Schwester Blutschande/ vnnd die kundtbare der gemeinen Metzen Pyrallidis Liebe/ hat er sich von keiner fürnemmen Frauwen jhren Männern zum Abendessen beruffen/ wann sie vor jhm fürüber gie[unleserliches Material]gen/ hat er sie fleissig langsam/ vnnd wol gleich wie ein Kauffmann besehen/ auch etlichen/ so sich schämen/ das Gesicht mit der Hand auffgehaben / Hernacher wann vnd wie offt es jm beliebet/ ist er vom Tisch auffgestanden/ so er die jenige/ so jhm am meisten gegallen/ zu sich beruffen/ hat er sie bald nach verrichteter spöttlicher Schande offentlich/ entweder gelobt oder gescholten/ alles gut vnnd böß am Leib vnnd Beyschlaff erzehlet.

Ein solchen Fraw Veneris berg hat auch der Keyser Heliogabalus in seinem Hauß vnnd seinen Freunden vnnd Knechten auffgericht/ darinn er jhnen bey zwey vnnd zwantzig Essen / stattliche grosse Essen auffgesetzt/ mit der Condition/ daß sie sich nach jeder Tracht mit einander vermischeten vnnd badeten/ vnnd mustens mit einem Eydt betewren/ daß sie diese Wollüsten begangen hatten/ Hat auch offtmals die Huren von jhren Wirthen erkaufft vnnd loß gelassen/ vnter denen ein schöne vnd bekannte mit dreyssig Pfundt Silbers erlöset/ wie Lepidius bezeuget. Weiter erzehlet er von dem Heliogabalo/ daß/ als er den Zoticum genommen/ hat er einen Brautdiener gehabt/ welcher da geschryen/ Concide Magire, das ist/ schneidt entzwey/ vnnd schlachte/ dann die Diener der Braut giengen fürüber/ vnnd führeten sie in deß Bräutigams Hauß/ vnd begleiten sie/ reitzeten den Bräutigam zu der Braut beyschlaffen/ vnnd fiengen gleichsam Lermen an zu folgender Zusammenkunfft/ darvon weiter/ keuschen Ohren zu ver-

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[522/0542] nicht daheime/ er ist ein sehr ferrnen Weg gezogen/ er hat den Geltsack mit jm genommen/ an dem tage deß Vollmonats wirdt er wider in sein Hauß kehren/ sie hat jn gefangen mit vielen worten/ vnnd hineyn gezogen mir jhren glatten Lefftzen/ er folget jhr bald nach/ wie ein Ochß zur Fleischbanck geführet wirdt/ vnd wie ein geiles Lamb / vnnd der Narr weiß nicht/ daß er zum Strick geführet wirdt/ biß daß der Pfeil sein Leber spaltet/ wie ein Vogel zum Strick eylet/ vnnd weiß nicht/ daß es jhm das Leben gilt. Ein rechter Veneris Diener ist gewesen Caius Caligula/ welcher/ wie Suetonius schreibt im 4. Buch/ de luxuria & libidine eiusdem, weder seiner noch anderer Schamhafftigkeit geschonet/ dann er M. Lepidum, M. Nestorem Pantomimum etliche Gesellen lieb gehabt haben sol/ zum brauch der Vnkeuschheit gesagt wirdt. So hat Valerius Catus/ ein Jüngling von fürnehm_ m Geschlecht/ offentlich außgeschryen/ der Keyser sey von jhm geflorentzet / vnnd seyen jhm seine Seiten/ durch solch Beywohnen ermüdet worden/ auch vber seiner Schwester Blutschande/ vnnd die kundtbare der gemeinen Metzen Pyrallidis Liebe/ hat er sich von keiner fürnemmen Frauwen jhren Männern zum Abendessen beruffen/ wann sie vor jhm fürüber gie_ gen/ hat er sie fleissig langsam/ vnnd wol gleich wie ein Kauffmann besehen/ auch etlichen/ so sich schämen/ das Gesicht mit der Hand auffgehaben / Hernacher wann vnd wie offt es jm beliebet/ ist er vom Tisch auffgestanden/ so er die jenige/ so jhm am meisten gegallen/ zu sich beruffen/ hat er sie bald nach verrichteter spöttlicher Schande offentlich/ entweder gelobt oder gescholten/ alles gut vnnd böß am Leib vnnd Beyschlaff erzehlet. Ein solchen Fraw Veneris berg hat auch der Keyser Heliogabalus in seinem Hauß vnnd seinen Freunden vnnd Knechten auffgericht/ darinn er jhnen bey zwey vnnd zwantzig Essen / stattliche grosse Essen auffgesetzt/ mit der Condition/ daß sie sich nach jeder Tracht mit einander vermischeten vnnd badeten/ vnnd mustens mit einem Eydt betewren/ daß sie diese Wollüsten begangen hatten/ Hat auch offtmals die Huren von jhren Wirthen erkaufft vnnd loß gelassen/ vnter denen ein schöne vnd bekannte mit dreyssig Pfundt Silbers erlöset/ wie Lepidius bezeuget. Weiter erzehlet er von dem Heliogabalo/ daß/ als er den Zoticum genommen/ hat er einen Brautdiener gehabt/ welcher da geschryen/ Concide Magire, das ist/ schneidt entzwey/ vnnd schlachte/ dann die Diener der Braut giengen fürüber/ vnnd führeten sie in deß Bräutigams Hauß/ vnd begleiten sie/ reitzeten den Bräutigam zu der Braut beyschlaffen/ vnnd fiengen gleichsam Lermen an zu folgender Zusammenkunfft/ darvon weiter/ keuschen Ohren zu ver-

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 522. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/542>, abgerufen am 27.11.2024.