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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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herab hat solchen Veneris Berg bald zerstöret / dann der HERR ließ Schweffel vnd Feuwer von dem HERRN vom Himmel herab auff Sodom vnd Gomorrham/ vnd kehret die Statt vnd die gantze Gegendt vmb/ vnd alle Eynwohner der Statt / vnd was auff dem Lande gewachsen war/ Genes. 19. Ezech. 16.

Also im zweyten Buch Mosis am 34. Capitel wirdt gelesen/ daß Aaron nam das Gold / schmeltzt es/ vnd goß in ein Form/ vnd macht dar auß ein gegossen Kalb/ vnd sie sprachen/ das sind deine Götter Israel/ die dich auß Egyptenlandt geführet haben / Darnach setzt sich das Volck zu essen vnd zu trincken/ vnd stunden auff zu spielen. Allda wollen etliche Außleger der heiligen Schrifft/ es sey keiner vnter den Israelitern so verstockt gewesen/ daß er darvor gehalten habe/ daß sie das Kalb auß Egypten geführet haben/ sondern sie haben darvor gehalten/ sie verehrten den rechten waren Gott Iehouam vor dem Kalb/ Polycarp. Lygerus in Fornace Babylonica, §. de adoratione aureae statuae. Aber es ist wider den rechten verstandt deß Texts/ dann sie sprachen/ dz seynd deine Götter Israel/ die dich auß Egyp[unleserliches Material]en geführet haben/ war jre Meynung gantz nicht von dem waren Gott/ dardurch zu verehren vnnd an zubetten/ dann sie vermeynten/ da Moses so lange verzog vom Berge zu kommen/ er were verschwunden/ vnnd hette sie verlassen / darumb war jhnen noch eyngedenck der Ochß Apis/ so sie bey den Egytiern vor ein Gott hatten sehen anbetten/ welche solchen auch vor jhren rechten Gott hielten/ vnd nicht Gott im Himmel/ dardurch zu verehren meynten. Deren Meynung auch ist Maldonatus in Comment. in Ietermiam, c. 48. num. 13. Vnd wem die Antiquiteten bekant seynd/ kan leichtlich ermessen/ warumb sie eben ein Kalb gegossen/ vnd solches vor jhren Gott gehalten haben/ dann Vitula vor ein Göttin der Freuden vnnd Wollust gehalten ward/ wie Hyllus im Buch/ so er von Göttern geschrieben hat/ bezeuget/ Anch werden dieser Göttin Vitulae, wegen woldeyung der Früchte/ Fest vnnd Opffer gehalten/ dieweil durch die Füchte das menschliche Leben erhalten wirdt/ Macrob. lib. 3. Satur. c. 2. Vnnd ist dieser Tantz vmb das Kalb auch ein rechter Veneris Berg gewesen/ da sie allerley Vppigkeit vnd Wollust getrieben.

Deß gleichen erzehlt die Schrifft/ Num. am 25 Cap. von den Töchtern Madian vnnd Israel / wohnend zu derselbigen zeit in Sittin/ vnnd das Volck hub an zu huren mit der Moabiter Töchter/ welche luden das Volck zum Opffer jrer Götter/ vnd das Volck aß/ vnd bettet jhre Götter an/ vnnd Israel vnterwarff sich dem Baal Peor. Da ergrimmet der Zorn deß HERRN vber Israel/ vnnd sprach zu Mose: Nimm alle Obersten deß Volcks/ vnnd häng sie an den Galgen gegen der Sonnen/ auff daß mein grimmiger Zorn von Israel

herab hat solchen Veneris Berg bald zerstöret / dann der HERR ließ Schweffel vnd Feuwer von dem HERRN vom Himmel herab auff Sodom vnd Gomorrham/ vnd kehret die Statt vnd die gantze Gegendt vmb/ vnd alle Eynwohner der Statt / vnd was auff dem Lande gewachsen war/ Genes. 19. Ezech. 16.

Also im zweyten Buch Mosis am 34. Capitel wirdt gelesen/ daß Aaron nam das Gold / schmeltzt es/ vnd goß in ein Form/ vnd macht dar auß ein gegossen Kalb/ vnd sie sprachen/ das sind deine Götter Israel/ die dich auß Egyptenlandt geführet haben / Darnach setzt sich das Volck zu essen vnd zu trincken/ vnd stunden auff zu spielen. Allda wollen etliche Außleger der heiligen Schrifft/ es sey keiner vnter den Israelitern so verstockt gewesen/ daß er darvor gehalten habe/ daß sie das Kalb auß Egypten geführet haben/ sondern sie haben darvor gehalten/ sie verehrten den rechten waren Gott Iehouam vor dem Kalb/ Polycarp. Lygerus in Fornace Babylonica, §. de adoratione aureae statuae. Aber es ist wider den rechten verstandt deß Texts/ dann sie sprachen/ dz seynd deine Götter Israel/ die dich auß Egyp[unleserliches Material]en geführet haben/ war jre Meynung gantz nicht von dem waren Gott/ dardurch zu verehren vnnd an zubetten/ dann sie vermeynten/ da Moses so lange verzog vom Berge zu kommen/ er were verschwunden/ vnnd hette sie verlassen / darumb war jhnen noch eyngedenck der Ochß Apis/ so sie bey den Egytiern vor ein Gott hatten sehen anbetten/ welche solchen auch vor jhren rechten Gott hielten/ vnd nicht Gott im Himmel/ dardurch zu verehren meynten. Deren Meynung auch ist Maldonatus in Comment. in Ietermiam, c. 48. num. 13. Vnd wem die Antiquiteten bekant seynd/ kan leichtlich ermessen/ warumb sie eben ein Kalb gegossen/ vnd solches vor jhren Gott gehalten haben/ dann Vitula vor ein Göttin der Freuden vnnd Wollust gehalten ward/ wie Hyllus im Buch/ so er von Göttern geschrieben hat/ bezeuget/ Anch werden dieser Göttin Vitulae, wegen woldeyung der Früchte/ Fest vnnd Opffer gehalten/ dieweil durch die Füchte das menschliche Leben erhalten wirdt/ Macrob. lib. 3. Satur. c. 2. Vnnd ist dieser Tantz vmb das Kalb auch ein rechter Veneris Berg gewesen/ da sie allerley Vppigkeit vnd Wollust getrieben.

Deß gleichen erzehlt die Schrifft/ Num. am 25 Cap. von den Töchtern Madian vnnd Israel / wohnend zu derselbigen zeit in Sittin/ vnnd das Volck hub an zu huren mit der Moabiter Töchter/ welche luden das Volck zum Opffer jrer Götter/ vnd das Volck aß/ vnd bettet jhre Götter an/ vnnd Israel vnterwarff sich dem Baal Peor. Da ergrimmet der Zorn deß HERRN vber Israel/ vnnd sprach zu Mose: Nim̃ alle Obersten deß Volcks/ vnnd häng sie an den Galgen gegen der Sonnen/ auff daß mein grimmiger Zorn von Israel

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[517/0537] herab hat solchen Veneris Berg bald zerstöret / dann der HERR ließ Schweffel vnd Feuwer von dem HERRN vom Himmel herab auff Sodom vnd Gomorrham/ vnd kehret die Statt vnd die gantze Gegendt vmb/ vnd alle Eynwohner der Statt / vnd was auff dem Lande gewachsen war/ Genes. 19. Ezech. 16. Also im zweyten Buch Mosis am 34. Capitel wirdt gelesen/ daß Aaron nam das Gold / schmeltzt es/ vnd goß in ein Form/ vnd macht dar auß ein gegossen Kalb/ vnd sie sprachen/ das sind deine Götter Israel/ die dich auß Egyptenlandt geführet haben / Darnach setzt sich das Volck zu essen vnd zu trincken/ vnd stunden auff zu spielen. Allda wollen etliche Außleger der heiligen Schrifft/ es sey keiner vnter den Israelitern so verstockt gewesen/ daß er darvor gehalten habe/ daß sie das Kalb auß Egypten geführet haben/ sondern sie haben darvor gehalten/ sie verehrten den rechten waren Gott Iehouam vor dem Kalb/ Polycarp. Lygerus in Fornace Babylonica, §. de adoratione aureae statuae. Aber es ist wider den rechten verstandt deß Texts/ dann sie sprachen/ dz seynd deine Götter Israel/ die dich auß Egyp_ en geführet haben/ war jre Meynung gantz nicht von dem waren Gott/ dardurch zu verehren vnnd an zubetten/ dann sie vermeynten/ da Moses so lange verzog vom Berge zu kommen/ er were verschwunden/ vnnd hette sie verlassen / darumb war jhnen noch eyngedenck der Ochß Apis/ so sie bey den Egytiern vor ein Gott hatten sehen anbetten/ welche solchen auch vor jhren rechten Gott hielten/ vnd nicht Gott im Himmel/ dardurch zu verehren meynten. Deren Meynung auch ist Maldonatus in Comment. in Ietermiam, c. 48. num. 13. Vnd wem die Antiquiteten bekant seynd/ kan leichtlich ermessen/ warumb sie eben ein Kalb gegossen/ vnd solches vor jhren Gott gehalten haben/ dann Vitula vor ein Göttin der Freuden vnnd Wollust gehalten ward/ wie Hyllus im Buch/ so er von Göttern geschrieben hat/ bezeuget/ Anch werden dieser Göttin Vitulae, wegen woldeyung der Früchte/ Fest vnnd Opffer gehalten/ dieweil durch die Füchte das menschliche Leben erhalten wirdt/ Macrob. lib. 3. Satur. c. 2. Vnnd ist dieser Tantz vmb das Kalb auch ein rechter Veneris Berg gewesen/ da sie allerley Vppigkeit vnd Wollust getrieben. Deß gleichen erzehlt die Schrifft/ Num. am 25 Cap. von den Töchtern Madian vnnd Israel / wohnend zu derselbigen zeit in Sittin/ vnnd das Volck hub an zu huren mit der Moabiter Töchter/ welche luden das Volck zum Opffer jrer Götter/ vnd das Volck aß/ vnd bettet jhre Götter an/ vnnd Israel vnterwarff sich dem Baal Peor. Da ergrimmet der Zorn deß HERRN vber Israel/ vnnd sprach zu Mose: Nim̃ alle Obersten deß Volcks/ vnnd häng sie an den Galgen gegen der Sonnen/ auff daß mein grimmiger Zorn von Israel

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 517. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/537>, abgerufen am 26.11.2024.