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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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Reden/ behelt dieselbige bey sich/ verfügt durch die Schweißlöcher in der Menschen vnd Thier Leib/ vnnd bildet inen so wol wachend als schlaffendt viel wunderbarliche Figuren/ bildnussen/ träume vnd vorsagungen ein. Dahero denn auch geschihet/ daß welcher durch einen Ort geht/ an welchem ein Mensch ertödtet/ oder sonst ein todter Cörper bey newlicher Zeit begraben worden/ er mit grossem schrecken vnnd forcht plötzlich vberfallen wirdt. Dieweil nemblich der Lufft daselbst voller vngewöhnlicher schrecklicher Einbildungen der newlich begangenen Mordthaten/ in dem er von dem Menschen durch en Athem an sich gezogen wirdt/ den Geist desselben mit gleichmässigen Einbildungen vnd Schrecknussen vberfället/ vnnd belästiget / wie dann die Natur durch einen jeden plötzlichen Vberfall bewegt vnd bestürtzet wirdt.

Das 18. Capit.

Von den Geistern der Lufft.

DIe Geister der Lufft werden dannenhero also genennet/ daß sie inn dem Lufft zunechst bey vns ihre wohnung haben/ sind an sich selbsten hoffertig/ stoltz/ frech/ kühn/ miß günstig/ neidig vnd ehr geitzig.

Diese pflegen nun je zuweilen durch sonderliche Verhengnuß Gottes die Lufft zu bewegen / auch Donner/ Vngewitter/ vnnd andere Vnglück/ den Menschen damit schaden zu zufügen / zu erregen/ vnnd dieselbe mit mancherley Prodigien/ wunderzeichen vnd gespensten zuerschrecken/ wie denn dessen vnzehliche Exempel vorhanden/ als daß im Concilio zu Basel etliche Geistliche durch einen wald gereyset/ vnd auff einem baum eine Nachtigall dermassen lieblich singen gehört/ daß sie samptlich darüber b[unleserliches Material]stürtzt worden/ vnd endlich einer in dem Namen Christi den Vogel beschworen/ wer oder was es sey/ anzuzeigen / hat er zur Antwort geben/ daß er eine Seel eines verdamp[unleserliches Material]en/ vnd an diesem Ort biß an den Jüngsten Tag zu verbleiben verbannet seye/ von diesem sind gemeldte Geistliche dermassen bestürtzet/ daß sie inn schwere Kranckheit gefallen/ vnnd kurtz hernach todts verfahren.

Deß gleichen haben sich auch/ wie Fincelius im ersten Buch von den Wundern meldet / solche Geister in grosser Menge/ vnd Gestalt reysiger Kriegsleute/ zu Braunschweig im Jahr 1555. offentlich sehen lassen.

Eines dieser Geister hat sich König Erich auß Schweden gebrauchet/ welcher/ auff was Ort deß Landts er seinen Hut kehret/ vondannen einen glücklichen Windt herbrachte.

In Libyen bey den Syrten werden/ als Diodorus Siculus schreibt/ diese Geister in der Lufft/ vnter man-

Reden/ behelt dieselbige bey sich/ verfügt durch die Schweißlöcher in der Menschen vnd Thier Leib/ vnnd bildet inen so wol wachend als schlaffendt viel wunderbarliche Figuren/ bildnussen/ träume vnd vorsagungen ein. Dahero denn auch geschihet/ daß welcher durch einen Ort geht/ an welchem ein Mensch ertödtet/ oder sonst ein todter Cörper bey newlicher Zeit begraben worden/ er mit grossem schrecken vnnd forcht plötzlich vberfallen wirdt. Dieweil nemblich der Lufft daselbst voller vngewöhnlicher schrecklicher Einbildungen der newlich begangenen Mordthaten/ in dem er von dem Menschen durch en Athem an sich gezogen wirdt/ den Geist desselben mit gleichmässigen Einbildungen vnd Schrecknussen vberfället/ vnnd belästiget / wie dann die Natur durch einen jeden plötzlichen Vberfall bewegt vnd bestürtzet wirdt.

Das 18. Capit.

Von den Geistern der Lufft.

DIe Geister der Lufft werden dannenhero also genennet/ daß sie inn dem Lufft zunechst bey vns ihre wohnung haben/ sind an sich selbsten hoffertig/ stoltz/ frech/ kühn/ miß günstig/ neidig vnd ehr geitzig.

Diese pflegen nun je zuweilen durch sonderliche Verhengnuß Gottes die Lufft zu bewegen / auch Donner/ Vngewitter/ vnnd andere Vnglück/ den Menschen damit schaden zu zufügen / zu erregen/ vnnd dieselbe mit mancherley Prodigien/ wunderzeichen vnd gespensten zuerschrecken/ wie denn dessen vnzehliche Exempel vorhanden/ als daß im Concilio zu Basel etliche Geistliche durch einen wald gereyset/ vnd auff einem baum eine Nachtigall dermassen lieblich singen gehört/ daß sie samptlich darüber b[unleserliches Material]stürtzt worden/ vnd endlich einer in dem Namen Christi den Vogel beschworen/ wer oder was es sey/ anzuzeigen / hat er zur Antwort geben/ daß er eine Seel eines verdamp[unleserliches Material]en/ vnd an diesem Ort biß an den Jüngsten Tag zu verbleiben verbannet seye/ von diesem sind gemeldte Geistliche dermassen bestürtzet/ daß sie inn schwere Kranckheit gefallen/ vnnd kurtz hernach todts verfahren.

Deß gleichen haben sich auch/ wie Fincelius im ersten Buch von den Wundern meldet / solche Geister in grosser Menge/ vnd Gestalt reysiger Kriegsleute/ zu Braunschweig im Jahr 1555. offentlich sehen lassen.

Eines dieser Geister hat sich König Erich auß Schweden gebrauchet/ welcher/ auff was Ort deß Landts er seinen Hut kehret/ vondannen einen glücklichen Windt herbrachte.

In Libyen bey den Syrten werden/ als Diodorus Siculus schreibt/ diese Geister in der Lufft/ vnter man-

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[497/0517] Reden/ behelt dieselbige bey sich/ verfügt durch die Schweißlöcher in der Menschen vnd Thier Leib/ vnnd bildet inen so wol wachend als schlaffendt viel wunderbarliche Figuren/ bildnussen/ träume vnd vorsagungen ein. Dahero denn auch geschihet/ daß welcher durch einen Ort geht/ an welchem ein Mensch ertödtet/ oder sonst ein todter Cörper bey newlicher Zeit begraben worden/ er mit grossem schrecken vnnd forcht plötzlich vberfallen wirdt. Dieweil nemblich der Lufft daselbst voller vngewöhnlicher schrecklicher Einbildungen der newlich begangenen Mordthaten/ in dem er von dem Menschen durch en Athem an sich gezogen wirdt/ den Geist desselben mit gleichmässigen Einbildungen vnd Schrecknussen vberfället/ vnnd belästiget / wie dann die Natur durch einen jeden plötzlichen Vberfall bewegt vnd bestürtzet wirdt. Das 18. Capit. Von den Geistern der Lufft. DIe Geister der Lufft werden dannenhero also genennet/ daß sie inn dem Lufft zunechst bey vns ihre wohnung haben/ sind an sich selbsten hoffertig/ stoltz/ frech/ kühn/ miß günstig/ neidig vnd ehr geitzig. Diese pflegen nun je zuweilen durch sonderliche Verhengnuß Gottes die Lufft zu bewegen / auch Donner/ Vngewitter/ vnnd andere Vnglück/ den Menschen damit schaden zu zufügen / zu erregen/ vnnd dieselbe mit mancherley Prodigien/ wunderzeichen vnd gespensten zuerschrecken/ wie denn dessen vnzehliche Exempel vorhanden/ als daß im Concilio zu Basel etliche Geistliche durch einen wald gereyset/ vnd auff einem baum eine Nachtigall dermassen lieblich singen gehört/ daß sie samptlich darüber b_ stürtzt worden/ vnd endlich einer in dem Namen Christi den Vogel beschworen/ wer oder was es sey/ anzuzeigen / hat er zur Antwort geben/ daß er eine Seel eines verdamp_ en/ vnd an diesem Ort biß an den Jüngsten Tag zu verbleiben verbannet seye/ von diesem sind gemeldte Geistliche dermassen bestürtzet/ daß sie inn schwere Kranckheit gefallen/ vnnd kurtz hernach todts verfahren. Deß gleichen haben sich auch/ wie Fincelius im ersten Buch von den Wundern meldet / solche Geister in grosser Menge/ vnd Gestalt reysiger Kriegsleute/ zu Braunschweig im Jahr 1555. offentlich sehen lassen. Eines dieser Geister hat sich König Erich auß Schweden gebrauchet/ welcher/ auff was Ort deß Landts er seinen Hut kehret/ vondannen einen glücklichen Windt herbrachte. In Libyen bey den Syrten werden/ als Diodorus Siculus schreibt/ diese Geister in der Lufft/ vnter man-

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 497. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/517>, abgerufen am 24.11.2024.