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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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men seyndt/ die erforschen mit grosser Ehrerbietung von jhnen/ vnnd endtlich wann sie dem Teuffel jhren Lohn dargereicht/ gehen sie davon/ diese Weiber nennen sie Suhacat, wann etwan schöne Weiber zu jm kommen/ so werden die Zäuberin mit jhrer Liebe gegen in entzündet/ nit anders als die jungen Gesellen gegen den Mägden/ vnd bietten sie in der Gestalt deß Teuffels/ daß sie an statt deß lohns sie wollen bey sich schlaffen lassen. Also geschichtes/ daß wann sie meynen sie haben die wort deß Teuffels gehöret/ haben sie mit den Zäuberischen zuschaffen gehabt/ vnd es sindt etliche/ so durch die wollüst verkehret/ der Hexen gemeinschafft begeren/ nemmen sich einer Kranckheit an/ fordern derselbigen eine zu sich/ oder senden den armen Mann dahin/ welche wann sie den bossen mercket/ bestättiget sie/ das weib werde von einem Teuffel geplaget/ vnd vmb der Vrsach willen/ könne sie auff keine Weyse erledigt werden/ sie geselle sich dann zu jhnen Durch diese Wort wirdt der Mann endtlich vberwunden/ läst dasselbige nit allein zu/ sondern richtet auch den hexen ein köstlich mal zu/ welches wann es verricht / pflegen sie nach dem klang deß Seytenspiels wunderbarlicher weyse zutantzen / darnach schlagen sie das weib in die schantz/ vnd befehlens den Göttern/ doch werden jhr etlich funden/ welche auch mit geringer Mühe diesen Teuffel mit Knütteln außtreiben. Andere nemmen sich an/ daß sie auch mit dem Teuffel besessen seyen/ vnnd betriegen die Hexen auff kein andere weyse/ dann dardurch jhre Weiber betrogen worden.

Von der Nymphen Tempel bey Pourolo.

AN dem Vfer deß Meers bey Pourolo ist gestanden der Nymphen Tempel/ so da durch Vngestümm deß Meers oder Erdbidem ist verschlucket worden/ vnder dem Keyser Domitiano, wie wir lesen bey Philostrato Lemnio in deß Apollinii Thyaneo Leben/ im 8. Buch/ ist von weissen Stein auffgerichtet gewesen/ vnd gar berühmbt von der weissagung/ vnd ist ein lebendiger Bronn darinn gewesen/ so da niemals vber gelauffe/ vnd auch von dem stättigen außschöpffen nie abgenommen hat/ aber solches alles ist vmmkommen / allein der Bronn eines süssen wassers entspringt noch mit grosser gewalt/ in dem Meer nit weit von dem Campanischen Weg/ dessen Quellen in der tieffe deß Meers so es still ist auff dem Sandt heruor gläntzet mit höchster Verwunderung.

Von einem Nymphbronnen im Hessenlandt.

NIcht weit von Kirch hayn in Hessenlandt ist ein tieffer vnd ohn grundt See/ vnnd ein Mühl darbey/ so beyde den namen haben von den Nymphen/ dz sie der Nixen Bronn/ vnd die Nixen mühl genent wird/ vnd bin ich glaub-

men seyndt/ die erforschen mit grosser Ehrerbietung von jhnen/ vnnd endtlich wann sie dem Teuffel jhren Lohn dargereicht/ gehen sie davon/ diese Weiber nennen sie Suhacat, wañ etwan schöne Weiber zu jm kom̃en/ so werden die Zäuberin mit jhrer Liebe gegen in entzündet/ nit anders als die jungen Gesellen gegen den Mägden/ vnd bietten sie in der Gestalt deß Teuffels/ daß sie an statt deß lohns sie wollen bey sich schlaffen lassen. Also geschichtes/ daß wann sie meynen sie haben die wort deß Teuffels gehöret/ haben sie mit den Zäuberischen zuschaffen gehabt/ vnd es sindt etliche/ so durch die wollüst verkehret/ der Hexen gemeinschafft begeren/ nemmen sich einer Kranckheit an/ fordern derselbigen eine zu sich/ oder senden den armen Mann dahin/ welche wann sie den bossen mercket/ bestättiget sie/ das weib werde von einem Teuffel geplaget/ vnd vmb der Vrsach willen/ könne sie auff keine Weyse erledigt werden/ sie geselle sich dann zu jhnen Durch diese Wort wirdt der Mann endtlich vberwunden/ läst dasselbige nit allein zu/ sondern richtet auch den hexẽ ein köstlich mal zu/ welches wañ es verricht / pflegen sie nach dem klãg deß Seytenspiels wunderbarlicher weyse zutantzen / darnach schlagen sie das weib in die schantz/ vnd befehlens den Göttern/ doch werden jhr etlich funden/ welche auch mit geringer Mühe diesen Teuffel mit Knütteln außtreiben. Andere nemmen sich an/ daß sie auch mit dem Teuffel besessen seyen/ vnnd betriegen die Hexen auff kein andere weyse/ dann dardurch jhre Weiber betrogen worden.

Von der Nymphen Tempel bey Pourolo.

AN dem Vfer deß Meers bey Pourolo ist gestanden der Nymphen Tempel/ so da durch Vngestümm deß Meers oder Erdbidem ist verschlucket worden/ vnder dem Keyser Domitiano, wie wir lesen bey Philostrato Lemnio in deß Apollinii Thyaneo Leben/ im 8. Buch/ ist von weissen Stein auffgerichtet gewesen/ vnd gar berühmbt von der weissagung/ vnd ist ein lebendiger Bronn darinn gewesen/ so da niemals vber gelauffe/ vñ auch von dem stättigen außschöpffen nie abgenom̃en hat/ aber solches alles ist vm̃kommen / allein der Bronn eines süssen wassers entspringt noch mit grosser gewalt/ in dem Meer nit weit von dem Campanischen Weg/ dessen Quellen in der tieffe deß Meers so es still ist auff dem Sandt heruor gläntzet mit höchster Verwunderung.

Von einem Nymphbronnen im Hessenlandt.

NIcht weit von Kirch hayn in Hessenlandt ist ein tieffer vnd ohn grundt See/ vnnd ein Mühl darbey/ so beyde den namen haben von den Nymphen/ dz sie der Nixen Bronn/ vnd die Nixen mühl genent wird/ vnd bin ich glaub-

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[473/0493] men seyndt/ die erforschen mit grosser Ehrerbietung von jhnen/ vnnd endtlich wann sie dem Teuffel jhren Lohn dargereicht/ gehen sie davon/ diese Weiber nennen sie Suhacat, wañ etwan schöne Weiber zu jm kom̃en/ so werden die Zäuberin mit jhrer Liebe gegen in entzündet/ nit anders als die jungen Gesellen gegen den Mägden/ vnd bietten sie in der Gestalt deß Teuffels/ daß sie an statt deß lohns sie wollen bey sich schlaffen lassen. Also geschichtes/ daß wann sie meynen sie haben die wort deß Teuffels gehöret/ haben sie mit den Zäuberischen zuschaffen gehabt/ vnd es sindt etliche/ so durch die wollüst verkehret/ der Hexen gemeinschafft begeren/ nemmen sich einer Kranckheit an/ fordern derselbigen eine zu sich/ oder senden den armen Mann dahin/ welche wann sie den bossen mercket/ bestättiget sie/ das weib werde von einem Teuffel geplaget/ vnd vmb der Vrsach willen/ könne sie auff keine Weyse erledigt werden/ sie geselle sich dann zu jhnen Durch diese Wort wirdt der Mann endtlich vberwunden/ läst dasselbige nit allein zu/ sondern richtet auch den hexẽ ein köstlich mal zu/ welches wañ es verricht / pflegen sie nach dem klãg deß Seytenspiels wunderbarlicher weyse zutantzen / darnach schlagen sie das weib in die schantz/ vnd befehlens den Göttern/ doch werden jhr etlich funden/ welche auch mit geringer Mühe diesen Teuffel mit Knütteln außtreiben. Andere nemmen sich an/ daß sie auch mit dem Teuffel besessen seyen/ vnnd betriegen die Hexen auff kein andere weyse/ dann dardurch jhre Weiber betrogen worden. Von der Nymphen Tempel bey Pourolo. AN dem Vfer deß Meers bey Pourolo ist gestanden der Nymphen Tempel/ so da durch Vngestümm deß Meers oder Erdbidem ist verschlucket worden/ vnder dem Keyser Domitiano, wie wir lesen bey Philostrato Lemnio in deß Apollinii Thyaneo Leben/ im 8. Buch/ ist von weissen Stein auffgerichtet gewesen/ vnd gar berühmbt von der weissagung/ vnd ist ein lebendiger Bronn darinn gewesen/ so da niemals vber gelauffe/ vñ auch von dem stättigen außschöpffen nie abgenom̃en hat/ aber solches alles ist vm̃kommen / allein der Bronn eines süssen wassers entspringt noch mit grosser gewalt/ in dem Meer nit weit von dem Campanischen Weg/ dessen Quellen in der tieffe deß Meers so es still ist auff dem Sandt heruor gläntzet mit höchster Verwunderung. Von einem Nymphbronnen im Hessenlandt. NIcht weit von Kirch hayn in Hessenlandt ist ein tieffer vnd ohn grundt See/ vnnd ein Mühl darbey/ so beyde den namen haben von den Nymphen/ dz sie der Nixen Bronn/ vnd die Nixen mühl genent wird/ vnd bin ich glaub-

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 473. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/493>, abgerufen am 22.11.2024.