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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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nicht vngerochen/ sie geschehe wie sie wolle zu ehren vnd zu erbarkeit/ vnnd zu nutz/ fürzukommen anderm Vbel vnd Laster. So sie ein Gespänst gewese wer/ woher hat sie fleisch vnd blut bekommen oder angenommen? So sie ein Teuffel gewesen were/ wo weren dann die Teuffelische Zeichen blieben/ die allezeit mit vnterlauffen? Ist es dann ein Geist gewesen/ wz hat es dann der dingen bedörffet? Es ist ein Mensch gewesen/ vnnd ein Nympha wie beschrieben ist/ zu Ehren ein Fraw vnd nit zu vnehrn/ darumb sie die Pflicht vnd Trew hat wöllen gehalten haben/ da es aber nicht geschehen ist/ noch wahr/ da strafft sie den Ehebruch auß göttlicher verhängnuß selbst/ (dann kein Richter vrtheilet auff jr begeren/ dieweil sie nicht von Adam war) auff solches ward jhr die straff von Gott/ so einem Ehebruch gebühret/ zugelassen/ vnd selbst da Richter zuseyn/ die weil er vnd die Welt sie verwarff als einen Geist vnd Teuffelin. Deren dingen seynd viel mehr beschehen/ die von Menschen in Verachtung gestelt sind.

Von der Meerfeyn Persina Königes Helmas auß Albania Weib.

PErsina ist gewesen ein Nympha vnd Meerfeyn welche jm der König Helmas von Albanien vermählet/ doch mit dem geding/ daß er sie im Kindbet nit besuchen/ noch jhr wesen erfahren wolte/ welches er jr geschworen vnd versprochen hat. Nun Persina gewann drey töchter bey dem hochgeboren König Helmas vorgenantem ehelichen gemahl/ vnd het der könig jr hoch vnd thewr geschworen/ dz er sie anders dann er geschworen het/ nimmer ersuchen wolte/ er hielt jhr aber die gelübd nit/ dar[unleserliches Material]urch sein fraw mit jren töchtern von jm/ vnd nimmermehr wider zu jm kommen/ darumb beschlossen die drey Töchter König Helmas jren Vatter auß rath in den berg Abelon, vnd muste darin biß an sein End beschlossen bleiben/ vnd konte niemands erfaren/ wohin die Mutter oder auch die Töchter kommen waren. Es trägt sich aber zu/ daß ein grawsamer vngehewrer Riese diesen berg bewahrte vnd bewachte/ welcher grosse verderbnuß vnnd schaden im Land anstifftete/ vnd viel gefangene im berg hielte/ welchen zubestreiten der weitberümbte Ritter Goffroi mit dem Landgraffen Raymund von Lusinen/ vnd der Melusinen Sohn/ königs Helmas Neff/ aber vnwissend von der Landschafft erfordert ward/ welcher es kecklich vnterstundt/ auch glücklich vollendet/ daß er den Riesen in dem berg vmbbrachte/ viel gefangene erledigte / vnd in Besichtigung deß Bergs/ fand er eine schöne kammer/ dieselbe in den Felsen gehawen war/ vnd nicht mehr dann ein Thür hatte/ vnd also beschawet er die Kammer/ vnd den Reichthumb so darinn war/ dann die Kammer war wol gezieret mit Gold vnd Edelgestein / gar auß dermassen wol vnnd meisterlich geordnet/ vnd es war mitten in der-

nicht vngerochen/ sie geschehe wie sie wolle zu ehren vnd zu erbarkeit/ vnnd zu nutz/ fürzukommen anderm Vbel vñ Laster. So sie ein Gespänst gewesë wer/ woher hat sie fleisch vñ blut bekom̃en oder angenom̃en? So sie ein Teuffel gewesen were/ wo weren dañ die Teuffelische Zeichen blieben/ die allezeit mit vnterlauffen? Ist es dañ ein Geist gewesen/ wz hat es dann der dingen bedörffet? Es ist ein Mensch gewesen/ vnnd ein Nympha wie beschrieben ist/ zu Ehren ein Fraw vnd nit zu vnehrn/ darumb sie die Pflicht vnd Trew hat wöllen gehalten habẽ/ da es aber nicht geschehen ist/ noch wahr/ da strafft sie dẽ Ehebruch auß göttlicher verhängnuß selbst/ (dann kein Richter vrtheilet auff jr begeren/ dieweil sie nicht von Adam war) auff solches ward jhr die straff von Gott/ so einem Ehebruch gebühret/ zugelassen/ vnd selbst da Richter zuseyn/ die weil er vnd die Welt sie verwarff als einen Geist vnd Teuffelin. Deren dingen seynd viel mehr beschehen/ die von Menschen in Verachtung gestelt sind.

Von der Meerfeyn Persina Königes Helmas auß Albania Weib.

PErsina ist gewesen ein Nympha vnd Meerfeyn welche jm der König Helmas von Albanien vermählet/ doch mit dem geding/ daß er sie im Kindbet nit besuchen/ noch jhr wesen erfahren wolte/ welches er jr geschworen vnd versprochen hat. Nun Persina gewañ drey töchter bey dem hochgeboren König Helmas vorgenantem ehelichen gemahl/ vnd het der könig jr hoch vnd thewr geschworen/ dz er sie anders dann er geschworen het/ nimmer ersuchen wolte/ er hielt jhr aber die gelübd nit/ dar[unleserliches Material]urch sein fraw mit jren töchtern von jm/ vnd nim̃ermehr wider zu jm kommen/ darumb beschlossen die drey Töchter König Helmas jren Vatter auß rath in den berg Abelon, vnd muste darin biß an sein End beschlossen bleiben/ vnd konte niemands erfaren/ wohin die Mutter oder auch die Töchter kommen waren. Es trägt sich aber zu/ daß ein grawsamer vngehewrer Riese diesen berg bewahrte vnd bewachte/ welcher grosse verderbnuß vnnd schaden im Land anstifftete/ vnd viel gefangene im berg hielte/ welchen zubestreiten der weitberümbte Ritter Goffroi mit dem Landgraffen Raymund von Lusinen/ vnd der Melusinen Sohn/ königs Helmas Neff/ aber vnwissend von der Landschafft erfordert ward/ welcher es kecklich vnterstundt/ auch glücklich vollendet/ daß er den Riesen in dem berg vmbbrachte/ viel gefangene erledigte / vnd in Besichtigung deß Bergs/ fand er eine schöne kammer/ dieselbe in den Felsen gehawen war/ vnd nicht mehr dann ein Thür hatte/ vnd also beschawet er die Kammer/ vnd den Reichthumb so darinn war/ dann die Kammer war wol gezieret mit Gold vnd Edelgestein / gar auß dermassen wol vnnd meisterlich geordnet/ vnd es war mitten in der-

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[462/0482] nicht vngerochen/ sie geschehe wie sie wolle zu ehren vnd zu erbarkeit/ vnnd zu nutz/ fürzukommen anderm Vbel vñ Laster. So sie ein Gespänst gewesë wer/ woher hat sie fleisch vñ blut bekom̃en oder angenom̃en? So sie ein Teuffel gewesen were/ wo weren dañ die Teuffelische Zeichen blieben/ die allezeit mit vnterlauffen? Ist es dañ ein Geist gewesen/ wz hat es dann der dingen bedörffet? Es ist ein Mensch gewesen/ vnnd ein Nympha wie beschrieben ist/ zu Ehren ein Fraw vnd nit zu vnehrn/ darumb sie die Pflicht vnd Trew hat wöllen gehalten habẽ/ da es aber nicht geschehen ist/ noch wahr/ da strafft sie dẽ Ehebruch auß göttlicher verhängnuß selbst/ (dann kein Richter vrtheilet auff jr begeren/ dieweil sie nicht von Adam war) auff solches ward jhr die straff von Gott/ so einem Ehebruch gebühret/ zugelassen/ vnd selbst da Richter zuseyn/ die weil er vnd die Welt sie verwarff als einen Geist vnd Teuffelin. Deren dingen seynd viel mehr beschehen/ die von Menschen in Verachtung gestelt sind. Von der Meerfeyn Persina Königes Helmas auß Albania Weib. PErsina ist gewesen ein Nympha vnd Meerfeyn welche jm der König Helmas von Albanien vermählet/ doch mit dem geding/ daß er sie im Kindbet nit besuchen/ noch jhr wesen erfahren wolte/ welches er jr geschworen vnd versprochen hat. Nun Persina gewañ drey töchter bey dem hochgeboren König Helmas vorgenantem ehelichen gemahl/ vnd het der könig jr hoch vnd thewr geschworen/ dz er sie anders dann er geschworen het/ nimmer ersuchen wolte/ er hielt jhr aber die gelübd nit/ dar_ urch sein fraw mit jren töchtern von jm/ vnd nim̃ermehr wider zu jm kommen/ darumb beschlossen die drey Töchter König Helmas jren Vatter auß rath in den berg Abelon, vnd muste darin biß an sein End beschlossen bleiben/ vnd konte niemands erfaren/ wohin die Mutter oder auch die Töchter kommen waren. Es trägt sich aber zu/ daß ein grawsamer vngehewrer Riese diesen berg bewahrte vnd bewachte/ welcher grosse verderbnuß vnnd schaden im Land anstifftete/ vnd viel gefangene im berg hielte/ welchen zubestreiten der weitberümbte Ritter Goffroi mit dem Landgraffen Raymund von Lusinen/ vnd der Melusinen Sohn/ königs Helmas Neff/ aber vnwissend von der Landschafft erfordert ward/ welcher es kecklich vnterstundt/ auch glücklich vollendet/ daß er den Riesen in dem berg vmbbrachte/ viel gefangene erledigte / vnd in Besichtigung deß Bergs/ fand er eine schöne kammer/ dieselbe in den Felsen gehawen war/ vnd nicht mehr dann ein Thür hatte/ vnd also beschawet er die Kammer/ vnd den Reichthumb so darinn war/ dann die Kammer war wol gezieret mit Gold vnd Edelgestein / gar auß dermassen wol vnnd meisterlich geordnet/ vnd es war mitten in der-

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 462. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/482>, abgerufen am 22.11.2024.