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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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det werden/ aber gestorben/ wiewol der sagen viel von jhr/ etliche die da meinen sie seyn eines bleibenden Lebens biß an den jüngsten tag/ welchs von jrem geschlecht vnd saamen zuverstehen/ denn alle ding gehen in tod/ vnd ist nichts das da bleibet/ nichts ist ohne Ende/ aber deß sammens halben bleiben alle geschlecht biß an jüngsten tag.

Das 8. Cap.

Wer die Fraw/ oder Göttin Venus gewesen sey/ von jhrem Reich vnd Wohnung.

WAS nun unter diesen Wer die Venus gewesen/ der alten Scribenten Meinungen. obgesetzten die vornembste vnd weitbeschreyeste Nymphen die Venus / belangend/ gedencken derselben viel der alten Griechischen Scribenten/ welche sie achteten/ als ein Göttin der Menschlichen erzeugnuß/ vnd wollusts/ auch schöner gestalt / Es gedencket auch der Göttin Venus (Veneris) der Poet Euripides, Macrobius, Plutarchus, Xenophon, Athenaeus, bey den Lateinern, Cicero, Persius, Ouidius, Horatius, bey den Kirchenlehrern/ Eusebius, Augustinus, vnd in summa/ ist fast bey allen Scribenten jhre meldung zufinden. Auch haben sie nit allein die alten Heyden/ Griechen vnd Lateiner / sondern auch die Sachsen/ zu Magdeburg verehret/ allda Drusus Nero sampt seinem Sohn Germanico zu Keyser Augusti zeiten/ der Veneri ein Bildt auff gerichtet/ welches nackend auff einem Wägelein fuhr mit schönen lieblichen augen/ langen gelben haaren/ jr Häupt war gekrönet mit Myrrhen/ an der Brust trug sie ein brennende Fackel/ in der rechten die Welt Kugel/ vnd in der lincken hand drey güldene öpffel. Nach jr kamen die drey Gratiae, oder Holdtseligkeiten mit zusammen gewundnen Händen/ brachten jre Gaben/ den wagen zogen zween Schwanen/ vnd zwo Tauben.

Von Ankunfft vnnd Vrsprung der Göttin Veneris.

ES schreiben die Poeten wie Varro bezeuget/ wie dz auß dem Himmel ein Fewriger Saamen gewachsen/ vnd in das Meer gefallen/ auß welchem schaum die Göttin Venus erboren. Vnd erzehlet Cicero vier Veneres lib. 3. de natura Deorum, eine die auß dem Himmel vnd tag erboren/ deren Tem pel in Elide gewesen/ die ander auß dem schaum obgemelt/ die mit Mercurio den Cupido erzeugt habe/ die dritte ein Jupiters/ vnnd Vulcani Weib/ auß der Venere vnd Marte ist Anteros geboren/ die vierdt nennt er Astarten auß Syro/ vnnd Syria erzeugt/ so da Adonis gefreyet/ die vrsach aber warumb Venus auß dem Meerschaum geboren / gesagt werde/ schreibet Plutarchus, er halte

det werden/ aber gestorben/ wiewol der sagen viel von jhr/ etliche die da meinen sie seyn eines bleibenden Lebens biß an den jüngsten tag/ welchs von jrem geschlecht vnd saamen zuverstehen/ deñ alle ding gehen in tod/ vnd ist nichts das da bleibet/ nichts ist ohne Ende/ aber deß sammens halben bleibẽ alle geschlecht biß an jüngsten tag.

Das 8. Cap.

Wer die Fraw/ oder Göttin Venus gewesen sey/ von jhrem Reich vnd Wohnung.

WAS nun unter diesen Wer die Venus gewesen/ der alten Scribenten Meinungen. obgesetzten die vornembste vnd weitbeschreyeste Nymphen die Venus / belangend/ gedencken derselben viel der alten Griechischen Scribenten/ welche sie achteten/ als ein Göttin der Menschlichen erzeugnuß/ vnd wollusts/ auch schöner gestalt / Es gedencket auch der Göttin Venus (Veneris) der Poet Euripides, Macrobius, Plutarchus, Xenophon, Athenaeus, bey den Lateinern, Cicero, Persius, Ouidius, Horatius, bey den Kirchenlehrern/ Eusebius, Augustinus, vnd in summa/ ist fast bey allen Scribenten jhre meldung zufinden. Auch haben sie nit allein die alten Heyden/ Griechen vnd Lateiner / sondern auch die Sachsen/ zu Magdeburg verehret/ allda Drusus Nero sampt seinem Sohn Germanico zu Keyser Augusti zeiten/ der Veneri ein Bildt auff gerichtet/ welches nackend auff einem Wägelein fuhr mit schönen lieblichen augen/ langen gelben haaren/ jr Häupt war gekrönet mit Myrrhen/ an der Brust trug sie ein brennende Fackel/ in der rechten die Welt Kugel/ vnd in der lincken hand drey güldene öpffel. Nach jr kamen die drey Gratiae, oder Holdtseligkeiten mit zusammen gewundnen Händen/ brachten jre Gaben/ den wagen zogen zween Schwanen/ vnd zwo Tauben.

Von Ankunfft vnnd Vrsprung der Göttin Veneris.

ES schreiben die Poeten wie Varro bezeuget/ wie dz auß dem Himmel ein Fewriger Saamen gewachsen/ vnd in das Meer gefallen/ auß welchem schaum die Göttin Venus erboren. Vnd erzehlet Cicero vier Veneres lib. 3. de natura Deorum, eine die auß dem Himmel vnd tag erboren/ deren Tem pel in Elide gewesen/ die ander auß dem schaum obgemelt/ die mit Mercurio den Cupido erzeugt habe/ die dritte ein Jupiters/ vnnd Vulcani Weib/ auß der Venere vnd Marte ist Anteros geboren/ die vierdt nennt er Astarten auß Syro/ vnnd Syria erzeugt/ so da Adonis gefreyet/ die vrsach aber warumb Venus auß dem Meerschaum geboren / gesagt werde/ schreibet Plutarchus, er halte

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[452/0472] det werden/ aber gestorben/ wiewol der sagen viel von jhr/ etliche die da meinen sie seyn eines bleibenden Lebens biß an den jüngsten tag/ welchs von jrem geschlecht vnd saamen zuverstehen/ deñ alle ding gehen in tod/ vnd ist nichts das da bleibet/ nichts ist ohne Ende/ aber deß sammens halben bleibẽ alle geschlecht biß an jüngsten tag. Das 8. Cap. Wer die Fraw/ oder Göttin Venus gewesen sey/ von jhrem Reich vnd Wohnung. WAS nun unter diesen obgesetzten die vornembste vnd weitbeschreyeste Nymphen die Venus / belangend/ gedencken derselben viel der alten Griechischen Scribenten/ welche sie achteten/ als ein Göttin der Menschlichen erzeugnuß/ vnd wollusts/ auch schöner gestalt / Es gedencket auch der Göttin Venus (Veneris) der Poet Euripides, Macrobius, Plutarchus, Xenophon, Athenaeus, bey den Lateinern, Cicero, Persius, Ouidius, Horatius, bey den Kirchenlehrern/ Eusebius, Augustinus, vnd in summa/ ist fast bey allen Scribenten jhre meldung zufinden. Auch haben sie nit allein die alten Heyden/ Griechen vnd Lateiner / sondern auch die Sachsen/ zu Magdeburg verehret/ allda Drusus Nero sampt seinem Sohn Germanico zu Keyser Augusti zeiten/ der Veneri ein Bildt auff gerichtet/ welches nackend auff einem Wägelein fuhr mit schönen lieblichen augen/ langen gelben haaren/ jr Häupt war gekrönet mit Myrrhen/ an der Brust trug sie ein brennende Fackel/ in der rechten die Welt Kugel/ vnd in der lincken hand drey güldene öpffel. Nach jr kamen die drey Gratiae, oder Holdtseligkeiten mit zusammen gewundnen Händen/ brachten jre Gaben/ den wagen zogen zween Schwanen/ vnd zwo Tauben. Wer die Venus gewesen/ der alten Scribenten Meinungen. Von Ankunfft vnnd Vrsprung der Göttin Veneris. ES schreiben die Poeten wie Varro bezeuget/ wie dz auß dem Himmel ein Fewriger Saamen gewachsen/ vnd in das Meer gefallen/ auß welchem schaum die Göttin Venus erboren. Vnd erzehlet Cicero vier Veneres lib. 3. de natura Deorum, eine die auß dem Himmel vnd tag erboren/ deren Tem pel in Elide gewesen/ die ander auß dem schaum obgemelt/ die mit Mercurio den Cupido erzeugt habe/ die dritte ein Jupiters/ vnnd Vulcani Weib/ auß der Venere vnd Marte ist Anteros geboren/ die vierdt nennt er Astarten auß Syro/ vnnd Syria erzeugt/ so da Adonis gefreyet/ die vrsach aber warumb Venus auß dem Meerschaum geboren / gesagt werde/ schreibet Plutarchus, er halte

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 452. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/472>, abgerufen am 22.11.2024.