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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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Bergleutlein/ so sie in dienstweiß seynd/ vnd in gelübdnuß genommen so müssen sie die halten/ allein das jnen auch gehalten werde/ inmassen/ wie man jhnen auch zuthun schuldig ist/ dann die pflicht sollen gegen pflicht gehalten werden/ sie seynd warhafftig/ bestän dig/ vnd ganty in jhren dingen Nun vom hinweg kommen der menschen vnd vom wandlen vns/ zum ersten ist zuwissen/ so sie bey den menschen vermählet sind vnd Kinder geberen/ so sie bey Mannen erzürnet werden auff den wassern vnd der gleichen so fallen sie nit mehr dann in das wasser/ vnd niemandt find sie mehr/ nun läst jm der Mann gleich seyn / als sey sie ertruncken/ dan er gesicht sie nimmer. Darbey auch zuwissen/ daß er sie nit vor tod vnd gestorben halte/ wiewor sie in dz wasser gefallen ist/ sonder für lebendig/ vnd wisse darbey/ daß er kein ander weib sol nemen/ dann wo dz beschicht/ so wird er sein leben drumm müssen geben/ vnd nimmermehr in die welt kommen/ dann die Ehe ist nicht gescheiden/ sondern sie ist noch gantz. Zu gleicher weiß als ein Fraw die von einem läufft/ dieselbig ist nit ledig von jhrem Mann/ noch der Mann von jr/ sondern es ist ein gantz Ehe/ die nit zertheilt ist/ die auch niemandt scheiden mag in Ewigkeit/ so lang das leben ist. Nun aber dieweil sie in das wasser fällt / verläst Mann vnd Kinder/ vnnd doch die Ehe noch gantz/ so wisse daß sie der Bündtnuß vnnd Pflicht halben am Jüngsten Tag erscheinen wird/ dann da wird die Seel nit von jr genommen noch gescheiden/ sie muß jhr nachgehen/ vnd dem Pflicht außwarten.

Wiewol sie bleibt ein wasser fraw vnnd ein Nymph/ jedoch so muß sie dermassen seyn wie der Seel zustehet/ vnd den pflicht so sie gethan hat/ allein dz sie geschieden seynd von ein ander/ vnd da ist kein widerkommen/ es sey dann daß der Mann einander weib neme/ vnd sie komm vnd jhm den Todt zufüge/ wie dann offt beschehen. Damit nun endlich von disen dingen geschlossen werde/ so wisse daß sie auch solchen eröffnet vnd zusammen samlen/ an einen orth da sie dann bey einander wohnen mögen vnd gemeinschafft zu den Menschen suchen/ dann sie lieben jhn/ vrsach/ fleisch vnd blut hält sich zu Fleisch vnd Blut/ darbey auch sind mehr Frawen dann mann bey jnen/ wenig mannen vil frawen/ darumm fleissen sie sich der Mannen wo sie mögen. Also auß solchen Leuten ist entstanden ein samlung die man heist den Venus berg/ das allein ist ein Venus Berg. Nymphische art die sich zusammen geschlagen hat in ein hülin vnd Loch jrer Welt/ vnd doch nit in jhren chaos, sondern in Menschen chaos, aber in regionibus.

Nun ist auch zuwissen/ daß sie eines Ir Alter. grossen alters werden/ vnd jhnen doch solchs nit anzusehen/ dann in einer gestalt bleiben sie/ von dem ersten/ biß zu dem letzten/ vnnd also sterben sie Nun ist die Venus eine solche Nymphe/ vber andere/ welche auch lange zeit regieret/ als hernach sol gemel-

Bergleutlein/ so sie in dienstweiß seynd/ vnd in gelübdnuß genommen so müssen sie die halten/ allein das jnẽ auch gehalten werde/ inmassen/ wie man jhnen auch zuthun schuldig ist/ dañ die pflicht sollen gegen pflicht gehalten werden/ sie seynd warhafftig/ bestän dig/ vnd ganty in jhren dingen Nun vom hinweg kommen der menschen vnd vom wandlẽ vns/ zum ersten ist zuwissen/ so sie bey den menschen vermählet sind vnd Kinder geberen/ so sie bey Mañen erzürnet werden auff den wassern vnd der gleichen so fallen sie nit mehr dañ in das wasser/ vnd niemandt find sie mehr/ nun läst jm der Mann gleich seyn / als sey sie ertruncken/ dan er gesicht sie nimmer. Darbey auch zuwissen/ daß er sie nit vor tod vñ gestorben halte/ wiewor sie in dz wasser gefallen ist/ sonder für lebendig/ vnd wisse darbey/ daß er kein ander weib sol nemen/ dann wo dz beschicht/ so wird er sein lebẽ drum̃ müssen geben/ vnd nim̃ermehr in die welt kommen/ dann die Ehe ist nicht gescheiden/ sondern sie ist noch gantz. Zu gleicher weiß als ein Fraw die von einem läufft/ dieselbig ist nit ledig von jhrem Mann/ noch der Mann von jr/ sondern es ist ein gantz Ehe/ die nit zertheilt ist/ die auch niemandt scheiden mag in Ewigkeit/ so lang das leben ist. Nun aber dieweil sie in das wasser fällt / verläst Mann vnd Kinder/ vnnd doch die Ehe noch gantz/ so wisse daß sie der Bündtnuß vnnd Pflicht halben am Jüngsten Tag erscheinen wird/ dann da wird die Seel nit von jr genommen noch gescheiden/ sie muß jhr nachgehen/ vnd dem Pflicht außwarten.

Wiewol sie bleibt ein wasser fraw vnnd ein Nymph/ jedoch so muß sie dermassen seyn wie der Seel zustehet/ vñ den pflicht so sie gethan hat/ allein dz sie geschieden seynd von ein ander/ vnd da ist kein widerkommen/ es sey dann daß der Mann einander weib neme/ vnd sie kom̃ vnd jhm den Todt zufüge/ wie dann offt beschehen. Damit nun endlich von disen dingen geschlossen werde/ so wisse daß sie auch solchen eröffnet vnd zusammen samlen/ an einen orth da sie dann bey einander wohnen mögen vnd gemeinschafft zu den Menschen suchen/ dañ sie lieben jhn/ vrsach/ fleisch vnd blut hält sich zu Fleisch vnd Blut/ darbey auch sind mehr Frawen dann mann bey jnen/ wenig mannen vil frawen/ darum̃ fleissen sie sich der Mañen wo sie mögen. Also auß solchen Leuten ist entstanden ein samlung die man heist den Venus berg/ das allein ist ein Venus Berg. Nymphische art die sich zusammen geschlagen hat in ein hülin vnd Loch jrer Welt/ vnd doch nit in jhren chaos, sondern in Menschen chaos, aber in regionibus.

Nun ist auch zuwissen/ daß sie eines Ir Alter. grossen alters werden/ vnd jhnen doch solchs nit anzusehẽ/ dañ in einer gestalt bleiben sie/ von dem ersten/ biß zu dem letzten/ vnnd also sterben sie Nun ist die Venus eine solche Nymphe/ vber andere/ welche auch lange zeit regieret/ als hernach sol gemel-

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[451/0471] Bergleutlein/ so sie in dienstweiß seynd/ vnd in gelübdnuß genommen so müssen sie die halten/ allein das jnẽ auch gehalten werde/ inmassen/ wie man jhnen auch zuthun schuldig ist/ dañ die pflicht sollen gegen pflicht gehalten werden/ sie seynd warhafftig/ bestän dig/ vnd ganty in jhren dingen Nun vom hinweg kommen der menschen vnd vom wandlẽ vns/ zum ersten ist zuwissen/ so sie bey den menschen vermählet sind vnd Kinder geberen/ so sie bey Mañen erzürnet werden auff den wassern vnd der gleichen so fallen sie nit mehr dañ in das wasser/ vnd niemandt find sie mehr/ nun läst jm der Mann gleich seyn / als sey sie ertruncken/ dan er gesicht sie nimmer. Darbey auch zuwissen/ daß er sie nit vor tod vñ gestorben halte/ wiewor sie in dz wasser gefallen ist/ sonder für lebendig/ vnd wisse darbey/ daß er kein ander weib sol nemen/ dann wo dz beschicht/ so wird er sein lebẽ drum̃ müssen geben/ vnd nim̃ermehr in die welt kommen/ dann die Ehe ist nicht gescheiden/ sondern sie ist noch gantz. Zu gleicher weiß als ein Fraw die von einem läufft/ dieselbig ist nit ledig von jhrem Mann/ noch der Mann von jr/ sondern es ist ein gantz Ehe/ die nit zertheilt ist/ die auch niemandt scheiden mag in Ewigkeit/ so lang das leben ist. Nun aber dieweil sie in das wasser fällt / verläst Mann vnd Kinder/ vnnd doch die Ehe noch gantz/ so wisse daß sie der Bündtnuß vnnd Pflicht halben am Jüngsten Tag erscheinen wird/ dann da wird die Seel nit von jr genommen noch gescheiden/ sie muß jhr nachgehen/ vnd dem Pflicht außwarten. Wiewol sie bleibt ein wasser fraw vnnd ein Nymph/ jedoch so muß sie dermassen seyn wie der Seel zustehet/ vñ den pflicht so sie gethan hat/ allein dz sie geschieden seynd von ein ander/ vnd da ist kein widerkommen/ es sey dann daß der Mann einander weib neme/ vnd sie kom̃ vnd jhm den Todt zufüge/ wie dann offt beschehen. Damit nun endlich von disen dingen geschlossen werde/ so wisse daß sie auch solchen eröffnet vnd zusammen samlen/ an einen orth da sie dann bey einander wohnen mögen vnd gemeinschafft zu den Menschen suchen/ dañ sie lieben jhn/ vrsach/ fleisch vnd blut hält sich zu Fleisch vnd Blut/ darbey auch sind mehr Frawen dann mann bey jnen/ wenig mannen vil frawen/ darum̃ fleissen sie sich der Mañen wo sie mögen. Also auß solchen Leuten ist entstanden ein samlung die man heist den Venus berg/ das allein ist ein Nymphische art die sich zusammen geschlagen hat in ein hülin vnd Loch jrer Welt/ vnd doch nit in jhren chaos, sondern in Menschen chaos, aber in regionibus. Venus Berg. Nun ist auch zuwissen/ daß sie eines grossen alters werden/ vnd jhnen doch solchs nit anzusehẽ/ dañ in einer gestalt bleiben sie/ von dem ersten/ biß zu dem letzten/ vnnd also sterben sie Nun ist die Venus eine solche Nymphe/ vber andere/ welche auch lange zeit regieret/ als hernach sol gemel- Ir Alter.

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 451. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/471>, abgerufen am 25.11.2024.