Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.an jhnen haben / darbey auch Menschenart/ vnd ist ein ding/ wiewolsie diese ding beyde sind/ Geist vnd menschen/ vnd doch deren entweders: dann Menschen mögen sie nicht seyn/ sie seynd Geistisch in jhrem Wandel. Geist mögen sie nit seyn/ dann sie Essen vnd trincken / haben blut vnd fleisch/ darumb ist ein sonder Creatur/ ausserhalb deren zweyen/ vnd aber in die zwey orth gesetzt/ ein Gemischtes gemacht von beyden/ wie ein Compositum von zweyen stücken. So ist aber weiter auch in diesem zuuerstehen daß sie wiewol Geist vnd Mensch/ jedoch aber entweders seynd sie: Der Mensch hat ein Seel / der Geist nit/ der Geist hat keine Seele/ der Mensche aber hat eine. Die Creatur aber ist die beyde/ vnd aber kein Seel/ vnd ist doch dem Geist nicht gleich/ dann der Geist stirbt nicht/ die Creatur aber stirbt/ so ist sie dem Menschen nit gleich/ sie hat der Seelen nicht sie ist ein Vieh/ vnd aber vber das Vieh/ daß sie stirbt wie das Vieh / vnnd der Thierische Leib hat auch kein Seel wie der Mensch/ darumb ist es ein Vieh/ vnd aber sie reden/ lachen wie die Menschen/ darumb ist diß den Menschen gleicher als dem Viehe/ vnnd ist weder Mensch noch Vieh/ dann sie seynd in allweg wie die menschen / allein ohn Seel/ vnnd besser dann der Mensch/ dann sie seynd wie die Geist/ die niemandt habenkan. Deß sol sich niemands verwunderen/ dz ein solch Creatur sol sein / dan Gott ist wunderbarlich in seinen wercken/ Die er offtermahl wunderbarlich läst erscheinen/ dann die ding sind nit täglich vor vnseren augen / sonder gar seltzam. Nun sind sie darumb von vns geschieden/ dz sie nit auß Adam sind/ derselbigen Erden darauß Adan geschaffen ist/ nicht geniessen/ als allein daß vns Gott die ding wunderbarlich zusehen verhängt. Sie haben Kinder/ vnd jre Kinder seynd jnen gleich/ nit vnsers gleichen/ sie sind witzig/ reich/ verständig/ arm / thörechtig wie wir auß Adam/ sie bilden vns in alleweg gleich/ wie man spricht/ der Mensch ist dz Ebenbild Gottes/ das ist/ er ist nach seiner bildnuß gemacht nun mag man da auch sagen/ die Leut sind Bildnuß deß Menschen/ vnnd nach deß Menschen bildnuß gemacht. Nun ist der Mensch nicht Gott/ wiewol er jhm gleich gemacht ist/ doch nur aber in der Bildnuß/ also auch hier/ st. sind darumb nit Menschen/ darumb daß sie nach seiner Bildnuß gemacht seyn/ sondern bleiben in jhrem Geschöpff/ dieselbige Creatur wie sie seynd/ wie dann der Mensch auch der bleib wie jn Gott beschaffen hat. Also sind sie Menschen vnd Leut/ Von jrem sterben/ essen / trincken vnd wan delbey den Menschen. sterben mit dem Viehl/ wandlen mit den Geistern/ essen vnd trincken mit den Menschen/ das ist/ wie das Viehe/ also sterben sie ab/ das nicht mehr da bleibt/ vnd jhn schadet weder wasser noch Fewr/ wie den Geistern/ vnd niemand mag sie versperren/ wie die Geist/ vnnd aber jhr Mehrung sind den menschen gleich/ vnd all jhr Na- an jhnen haben / darbey auch Menschenart/ vnd ist ein ding/ wiewolsie diese ding beyde sind/ Geist vnd menschen/ vnd doch deren entweders: dañ Menschen mögen sie nicht seyn/ sie seynd Geistisch in jhrem Wandel. Geist mögen sie nit seyn/ dann sie Essen vnd trincken / habẽ blut vñ fleisch/ darumb ist ein sonder Creatur/ ausserhalb deren zweyen/ vnd aber in die zwey orth gesetzt/ ein Gemischtes gemacht von beyden/ wie ein Compositum von zweyen stücken. So ist aber weiter auch in diesem zuuerstehẽ daß sie wiewol Geist vnd Mensch/ jedoch aber entweders seynd sie: Der Mensch hat ein Seel / der Geist nit/ der Geist hat keine Seele/ der Mensche aber hat eine. Die Creatur aber ist die beyde/ vnd aber kein Seel/ vnd ist doch dem Geist nicht gleich/ dann der Geist stirbt nicht/ die Creatur aber stirbt/ so ist sie dem Menschen nit gleich/ sie hat der Seelen nicht sie ist ein Vieh/ vnd aber vber das Vieh/ daß sie stirbt wie das Vieh / vnnd der Thierische Leib hat auch kein Seel wie der Mensch/ darumb ist es ein Vieh/ vnd aber sie reden/ lachen wie die Menschen/ darumb ist diß den Menschen gleicher als dem Viehe/ vnnd ist weder Mensch noch Vieh/ dann sie seynd in allweg wie die menschen / allein ohn Seel/ vnnd besser dann der Mensch/ dann sie seynd wie die Geist/ die niemandt habenkan. Deß sol sich niemands verwunderen/ dz ein solch Creatur sol sein / dã Gott ist wunderbarlich in seinẽ wercken/ Die er offtermahl wunderbarlich läst erscheinen/ dañ die ding sind nit täglich vor vnseren augen / sonder gar seltzam. Nun sind sie darumb võ vns geschieden/ dz sie nit auß Adam sind/ derselbigen Erden darauß Adã geschaffen ist/ nicht geniessen/ als allein daß vns Gott die ding wunderbarlich zusehen verhängt. Sie haben Kinder/ vnd jre Kinder seynd jnen gleich/ nit vnsers gleichen/ sie sind witzig/ reich/ verständig/ arm / thörechtig wie wir auß Adam/ sie bilden vns in alleweg gleich/ wie man spricht/ der Mensch ist dz Ebenbild Gottes/ das ist/ er ist nach seiner bildnuß gemacht nun mag man da auch sagẽ/ die Leut sind Bildnuß deß Menschen/ vnnd nach deß Menschẽ bildnuß gemacht. Nun ist der Mensch nicht Gott/ wiewol er jhm gleich gemacht ist/ doch nur aber in der Bildnuß/ also auch hier/ st. sind darumb nit Menschen/ darumb daß sie nach seiner Bildnuß gemacht seyn/ sondern bleiben in jhrem Geschöpff/ dieselbige Creatur wie sie seynd/ wie dann der Mensch auch der bleib wie jn Gott beschaffen hat. Also sind sie Menschen vnd Leut/ Von jrem sterben/ essen / trinckẽ vñ wã delbey den Menschẽ. sterben mit dem Viehl/ wandlen mit den Geistern/ essen vnd trincken mit den Menschen/ das ist/ wie das Viehe/ also sterben sie ab/ das nicht mehr da bleibt/ vnd jhn schadet weder wasser noch Fewr/ wie den Geistern/ vnd niemand mag sie versperren/ wie die Geist/ vnnd aber jhr Mehrung sind den menschen gleich/ vnd all jhr Na- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0466" n="446"/> an jhnen haben / darbey auch Menschenart/ vnd ist ein ding/ wiewolsie diese ding beyde sind/ Geist vnd menschen/ vnd doch deren entweders: dañ Menschen mögen sie nicht seyn/ sie seynd Geistisch in jhrem Wandel. Geist mögen sie nit seyn/ dann sie Essen vnd trincken / habẽ blut vñ fleisch/ darumb ist ein sonder Creatur/ ausserhalb deren zweyen/ vnd aber in die zwey orth gesetzt/ ein Gemischtes gemacht von beyden/ wie ein Compositum von zweyen stücken. So ist aber weiter auch in diesem zuuerstehẽ daß sie wiewol Geist vnd Mensch/ jedoch aber entweders seynd sie: Der Mensch hat ein Seel / der Geist nit/ der Geist hat keine Seele/ der Mensche aber hat eine. Die Creatur aber ist die beyde/ vnd aber kein Seel/ vnd ist doch dem Geist nicht gleich/ dann der Geist stirbt nicht/ die Creatur aber stirbt/ so ist sie dem Menschen nit gleich/ sie hat der Seelen nicht sie ist ein Vieh/ vnd aber vber das Vieh/ daß sie stirbt wie das Vieh / vnnd der Thierische Leib hat auch kein Seel wie der Mensch/ darumb ist es ein Vieh/ vnd aber sie reden/ lachen wie die Menschen/ darumb ist diß den Menschen gleicher als dem Viehe/ vnnd ist weder Mensch noch Vieh/ dann sie seynd in allweg wie die menschen / allein ohn Seel/ vnnd besser dann der Mensch/ dann sie seynd wie die Geist/ die niemandt habenkan. Deß sol sich niemands verwunderen/ dz ein solch Creatur sol sein / dã Gott ist wunderbarlich in seinẽ wercken/ Die er offtermahl wunderbarlich läst erscheinen/ dañ die ding sind nit täglich vor vnseren augen / sonder gar seltzam. Nun sind sie darumb võ vns geschieden/ dz sie nit auß Adam sind/ derselbigen Erden darauß Adã geschaffen ist/ nicht geniessen/ als allein daß vns Gott die ding wunderbarlich zusehen verhängt. Sie haben Kinder/ vnd jre Kinder seynd jnen gleich/ nit vnsers gleichen/ sie sind witzig/ reich/ verständig/ arm / thörechtig wie wir auß Adam/ sie bilden vns in alleweg gleich/ wie man spricht/ der Mensch ist dz Ebenbild Gottes/ das ist/ er ist nach seiner bildnuß gemacht nun mag man da auch sagẽ/ die Leut sind Bildnuß deß Menschen/ vnnd nach deß Menschẽ bildnuß gemacht. Nun ist der Mensch nicht Gott/ wiewol er jhm gleich gemacht ist/ doch nur aber in der Bildnuß/ also auch hier/ st. sind darumb nit Menschen/ darumb daß sie nach seiner Bildnuß gemacht seyn/ sondern bleiben in jhrem Geschöpff/ dieselbige Creatur wie sie seynd/ wie dann der Mensch auch der bleib wie jn Gott beschaffen hat.</p> <p>Also sind sie Menschen vnd Leut/ <note place="right">Von jrem sterben/ essen / trinckẽ vñ wã delbey den Menschẽ.</note> sterben mit dem Viehl/ wandlen mit den Geistern/ essen vnd trincken mit den Menschen/ das ist/ wie das Viehe/ also sterben sie ab/ das nicht mehr da bleibt/ vnd jhn schadet weder wasser noch Fewr/ wie den Geistern/ vnd niemand mag sie versperren/ wie die Geist/ vnnd aber jhr Mehrung sind den menschen gleich/ vnd all jhr Na- </p> </div> </body> </text> </TEI> [446/0466]
an jhnen haben / darbey auch Menschenart/ vnd ist ein ding/ wiewolsie diese ding beyde sind/ Geist vnd menschen/ vnd doch deren entweders: dañ Menschen mögen sie nicht seyn/ sie seynd Geistisch in jhrem Wandel. Geist mögen sie nit seyn/ dann sie Essen vnd trincken / habẽ blut vñ fleisch/ darumb ist ein sonder Creatur/ ausserhalb deren zweyen/ vnd aber in die zwey orth gesetzt/ ein Gemischtes gemacht von beyden/ wie ein Compositum von zweyen stücken. So ist aber weiter auch in diesem zuuerstehẽ daß sie wiewol Geist vnd Mensch/ jedoch aber entweders seynd sie: Der Mensch hat ein Seel / der Geist nit/ der Geist hat keine Seele/ der Mensche aber hat eine. Die Creatur aber ist die beyde/ vnd aber kein Seel/ vnd ist doch dem Geist nicht gleich/ dann der Geist stirbt nicht/ die Creatur aber stirbt/ so ist sie dem Menschen nit gleich/ sie hat der Seelen nicht sie ist ein Vieh/ vnd aber vber das Vieh/ daß sie stirbt wie das Vieh / vnnd der Thierische Leib hat auch kein Seel wie der Mensch/ darumb ist es ein Vieh/ vnd aber sie reden/ lachen wie die Menschen/ darumb ist diß den Menschen gleicher als dem Viehe/ vnnd ist weder Mensch noch Vieh/ dann sie seynd in allweg wie die menschen / allein ohn Seel/ vnnd besser dann der Mensch/ dann sie seynd wie die Geist/ die niemandt habenkan. Deß sol sich niemands verwunderen/ dz ein solch Creatur sol sein / dã Gott ist wunderbarlich in seinẽ wercken/ Die er offtermahl wunderbarlich läst erscheinen/ dañ die ding sind nit täglich vor vnseren augen / sonder gar seltzam. Nun sind sie darumb võ vns geschieden/ dz sie nit auß Adam sind/ derselbigen Erden darauß Adã geschaffen ist/ nicht geniessen/ als allein daß vns Gott die ding wunderbarlich zusehen verhängt. Sie haben Kinder/ vnd jre Kinder seynd jnen gleich/ nit vnsers gleichen/ sie sind witzig/ reich/ verständig/ arm / thörechtig wie wir auß Adam/ sie bilden vns in alleweg gleich/ wie man spricht/ der Mensch ist dz Ebenbild Gottes/ das ist/ er ist nach seiner bildnuß gemacht nun mag man da auch sagẽ/ die Leut sind Bildnuß deß Menschen/ vnnd nach deß Menschẽ bildnuß gemacht. Nun ist der Mensch nicht Gott/ wiewol er jhm gleich gemacht ist/ doch nur aber in der Bildnuß/ also auch hier/ st. sind darumb nit Menschen/ darumb daß sie nach seiner Bildnuß gemacht seyn/ sondern bleiben in jhrem Geschöpff/ dieselbige Creatur wie sie seynd/ wie dann der Mensch auch der bleib wie jn Gott beschaffen hat.
Also sind sie Menschen vnd Leut/ sterben mit dem Viehl/ wandlen mit den Geistern/ essen vnd trincken mit den Menschen/ das ist/ wie das Viehe/ also sterben sie ab/ das nicht mehr da bleibt/ vnd jhn schadet weder wasser noch Fewr/ wie den Geistern/ vnd niemand mag sie versperren/ wie die Geist/ vnnd aber jhr Mehrung sind den menschen gleich/ vnd all jhr Na-
Von jrem sterben/ essen / trinckẽ vñ wã delbey den Menschẽ.
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