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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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diesem stimmet auch Solinus in seinem 26. Cap. vnd Plinius im 4. buch am 12. Cap. allda er setzet/ daß solches in der Insel Thyle/ vnnd Britannien gescheht. Auch bezeuget: Saxo Gramm. daß eben solches in den eussersten Orten in Norwegen vorgehe. Vnd Olaus Magnus in seinem ersten Buch im 1. vnnd 2. Cap. setzt die Climata oder Regionen vnd Gezircke/ in welchen solches zu sehen/ insonderheit aber die Prouintz Blarmia/ in welcher vom 25. Martij an biß auff den 8. Septembr. es gantz hell vnnd liecht/ vnd die Sonn von dem vierdten Maij/ biß auff den ersten Augusti bey jnen gesehen wirdt/ von dem achten September aber biß widerumm auff den 25. Martij/ gantz bey jhnen verborgen/ vnd nacht seye/ die vbrige Zeit aber vor dem vierdten Matj/ vnd nach dem ersten Augusti biß vff den 8[unleserliches Material] Septemb seye gleich als ob es inn der Demmerung/ oder gegen Abend/ wenn es beginnet finster zu werden. Auch setzet gemeldter Olus hinzu/ daß solches auch in andern Prouintzen/ als bey den Lappen/ auch etlicher massen den Schweden vnd Norwegen/ Reussen vnnd Lieffland zusehen. Wiewol aber die Nächte bey solchen Völckern also lang/ ist doch etwas liecht vnnd hell in denen bey jhnen zu spüren/ gleich als bey vns in zeit deß Vollmonds geschehen pfleget/ ja es sind auch solche noch zu zeiten wol etwas heller/ der gestali/ daß man auch in solchem schreiben/ lesen/ geldt zehlen/ vnd andere dergleichen Arbeit zur noth verrichten kan. Auß obgesetzten vrsachen vnd einrede der Erdkugeln folget auch dieses/ daß es zur zeit vnsers Sommers/ bey andern der Win ter einfäller/ wie denn Petr. Hispal. schreibt/ daß in Peru im Monat Nouemb. der längste tag im jar seye/ deßgleichen in der Insel S. Dominici/ Decem. der höchste im sommer: vnd also von dem Nouember biß vff den Mertz der Sommer/ im September der Glentz/ Herbst im Mertzen/ im Junio/ Julio vnd Augst der Winter/ den 13. Decemb. der längste Tag/ den 11. Junij aber der kürtzte.

Zween sommer vnd zween Winter in einem Jahr. Beneben diesem wird auch gefun den/ daß an etlichen Orten/ als in der Insel Taprobana/ järlich zween sommer vnd zween Winter seyen/ wie Isidorus im 14. buch im 7. cap. schreibt.

Von den Astrologischen Weissagungen. Bey diese. Materien von den sternen/ wird vns füglich an die hand gegeben/ etwas mehrers von den Astrologischen Vor- vnd Warsagungen zu melden. Vnnd zwar was die Influentz der Gestirn/ vnd Climatum, oder der Gegend deß Himmels/ oder der Erden belanget/ ist inn diesem etwas bescheidentlich vnd behutsam zu schliessen/ wenn man nemlich von den Sitten/ vnd künfftigem Zustand der Menschen vrtheilet. Dann ob gleich durch Influentz vnd wirckung der Feuchte/ Trückne/ vnterschiedenen Complexionen vnnd Sinne der Menschen zu diesem oder einem andern geneyget: können wir doch nicht sagen/ daß solches auch von Tugenden vnd Lastern der Menschen zu ver-

diesem stimmet auch Solinus in seinem 26. Cap. vnd Plinius im 4. buch am 12. Cap. allda er setzet/ daß solches in der Insel Thyle/ vnnd Britannien gescheht. Auch bezeuget: Saxo Gramm. daß eben solches in den eussersten Orten in Norwegen vorgehe. Vnd Olaus Magnus in seinem ersten Buch im 1. vnnd 2. Cap. setzt die Climata oder Regionen vnd Gezircke/ in welchen solches zu sehen/ insonderheit aber die Prouintz Blarmia/ in welcher vom 25. Martij an biß auff den 8. Septembr. es gantz hell vnnd liecht/ vnd die Sonn von dem vierdten Maij/ biß auff den ersten Augusti bey jnen gesehen wirdt/ von dem achten September aber biß widerum̃ auff den 25. Martij/ gantz bey jhnen verborgen/ vnd nacht seye/ die vbrige Zeit aber vor dem vierdten Matj/ vnd nach dem ersten Augusti biß vff den 8[unleserliches Material] Septemb seye gleich als ob es inn der Demmerung/ oder gegen Abend/ wenn es beginnet finster zu werden. Auch setzet gemeldter Olus hinzu/ daß solches auch in andern Prouintzen/ als bey den Lappen/ auch etlicher massen den Schweden vnd Norwegen/ Reussen vnnd Lieffland zusehen. Wiewol aber die Nächte bey solchen Völckern also lang/ ist doch etwas liecht vnnd hell in denen bey jhnen zu spüren/ gleich als bey vns in zeit deß Vollmonds geschehen pflëget/ ja es sind auch solche noch zu zeiten wol etwas heller/ der gestali/ daß man auch in solchem schreiben/ lesen/ geldt zehlen/ vnd andere dergleichen Arbeit zur noth verrichten kan. Auß obgesetzten vrsachen vnd einrede der Erdkugeln folget auch dieses/ daß es zur zeit vnsers Sommers/ bey andern der Win ter einfäller/ wie denn Petr. Hispal. schreibt/ daß in Peru im Monat Nouemb. der längste tag im jar seye/ deßgleichen in der Insel S. Dominici/ Decem. der höchste im sommer: vnd also von dem Nouember biß vff den Mertz der Sommer/ im September der Glentz/ Herbst im Mertzen/ im Junio/ Julio vnd Augst der Winter/ den 13. Decemb. der längste Tag/ den 11. Junij aber der kürtzte.

Zween sommer vnd zween Winter in einem Jahr. Beneben diesem wird auch gefun den/ daß an etlichen Orten/ als in der Insel Taprobana/ järlich zween sommer vnd zween Winter seyen/ wie Isidorus im 14. buch im 7. cap. schreibt.

Von den Astrologischen Weissagungen. Bey diese. Materien von den sternen/ wird vns füglich an die hand gegeben/ etwas mehrers von den Astrologischen Vor- vnd Warsagungen zu melden. Vnnd zwar was die Influentz der Gestirn/ vnd Climatum, oder der Gegend deß Himmels/ oder der Erden belanget/ ist inn diesem etwas bescheidentlich vnd behutsam zu schliessen/ wenn man nemlich von den Sitten/ vnd künfftigem Zustand der Menschen vrtheilet. Dann ob gleich durch Influentz vnd wirckung der Feuchte/ Trückne/ vnterschiedenen Complexionen vnnd Sinne der Menschen zu diesem oder einem andern geneyget: können wir doch nicht sagen/ daß solches auch von Tugenden vnd Lastern der Menschen zu ver-

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[437/0457] diesem stimmet auch Solinus in seinem 26. Cap. vnd Plinius im 4. buch am 12. Cap. allda er setzet/ daß solches in der Insel Thyle/ vnnd Britannien gescheht. Auch bezeuget: Saxo Gramm. daß eben solches in den eussersten Orten in Norwegen vorgehe. Vnd Olaus Magnus in seinem ersten Buch im 1. vnnd 2. Cap. setzt die Climata oder Regionen vnd Gezircke/ in welchen solches zu sehen/ insonderheit aber die Prouintz Blarmia/ in welcher vom 25. Martij an biß auff den 8. Septembr. es gantz hell vnnd liecht/ vnd die Sonn von dem vierdten Maij/ biß auff den ersten Augusti bey jnen gesehen wirdt/ von dem achten September aber biß widerum̃ auff den 25. Martij/ gantz bey jhnen verborgen/ vnd nacht seye/ die vbrige Zeit aber vor dem vierdten Matj/ vnd nach dem ersten Augusti biß vff den 8_ Septemb seye gleich als ob es inn der Demmerung/ oder gegen Abend/ wenn es beginnet finster zu werden. Auch setzet gemeldter Olus hinzu/ daß solches auch in andern Prouintzen/ als bey den Lappen/ auch etlicher massen den Schweden vnd Norwegen/ Reussen vnnd Lieffland zusehen. Wiewol aber die Nächte bey solchen Völckern also lang/ ist doch etwas liecht vnnd hell in denen bey jhnen zu spüren/ gleich als bey vns in zeit deß Vollmonds geschehen pflëget/ ja es sind auch solche noch zu zeiten wol etwas heller/ der gestali/ daß man auch in solchem schreiben/ lesen/ geldt zehlen/ vnd andere dergleichen Arbeit zur noth verrichten kan. Auß obgesetzten vrsachen vnd einrede der Erdkugeln folget auch dieses/ daß es zur zeit vnsers Sommers/ bey andern der Win ter einfäller/ wie denn Petr. Hispal. schreibt/ daß in Peru im Monat Nouemb. der längste tag im jar seye/ deßgleichen in der Insel S. Dominici/ Decem. der höchste im sommer: vnd also von dem Nouember biß vff den Mertz der Sommer/ im September der Glentz/ Herbst im Mertzen/ im Junio/ Julio vnd Augst der Winter/ den 13. Decemb. der längste Tag/ den 11. Junij aber der kürtzte. Beneben diesem wird auch gefun den/ daß an etlichen Orten/ als in der Insel Taprobana/ järlich zween sommer vnd zween Winter seyen/ wie Isidorus im 14. buch im 7. cap. schreibt. Zween sommer vnd zween Winter in einem Jahr. Bey diese. Materien von den sternen/ wird vns füglich an die hand gegeben/ etwas mehrers von den Astrologischen Vor- vnd Warsagungen zu melden. Vnnd zwar was die Influentz der Gestirn/ vnd Climatum, oder der Gegend deß Himmels/ oder der Erden belanget/ ist inn diesem etwas bescheidentlich vnd behutsam zu schliessen/ wenn man nemlich von den Sitten/ vnd künfftigem Zustand der Menschen vrtheilet. Dann ob gleich durch Influentz vnd wirckung der Feuchte/ Trückne/ vnterschiedenen Complexionen vnnd Sinne der Menschen zu diesem oder einem andern geneyget: können wir doch nicht sagen/ daß solches auch von Tugenden vnd Lastern der Menschen zu ver- Von den Astrologischen Weissagungen.

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 437. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/457>, abgerufen am 25.11.2024.