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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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einen Crocodil angebetet/ demselbige Priester geordnet jhme Brodt vnd Fleisch zuessen/ vnd Wein zu trincken gegeben/ als welches dahin von den Bilgern gebracht worden/ dem Thier zu opffern. Die Priester hattens zam gemacht / also daß sie jme den Mund eröffneten/ vnd die Speiß vnd tranck hinein geben mochten/ wie Strabo gezeuget/ daß ers gesehen habe. Diese Abgötterey ist an einem See geschehen/ in welchem sich das Thier gehalten hat. Es sey bey den Egyptiern die Isis/ welche zuuor Jo geheissen/ eine Königin vnd Gemahlin deß Osiris gewesen. Derselben haben sie auch göttliche Ehr erzeiget/ vnd jr ein bildtniß bey den Pyramiden auffgerichter/ dreyer Manns hoch vnd inwendig holl/ ist nur ein Brustbild gewesen/ das ist ein Kopff vnd halber Leibbiß vnter die Brust/ vnnd ist auff einem Stein gestanden/ darunter die Heydnische Pfaffen haben gehen/ vnnd in das holle Bildt steigen können.

Alß dann haben sie auß dem Bild gered/ daher das gemeine Volck gemeinet/ die Jo redt / vnd haben sie angeruffen. Daher ich auch noch bey de Teutsche die Sprüch ruffe seyn achte: Heyler/ jo/ Zeter/ jo/ Mord/ jo/ Hülff/ jo. Inmassen eben die Egyptische Königin bey den Teutschen den Ackerbaw/ Bierbraw vnd Oelschlagen/ sc. gelehret/ vnd sie daher für eine Göttin ist geehret worden. die Begräbnisse hielten die Egyytier dar herrlich / auch der wilden Thiere/ als welche sie für Götter hielten/ der Katzen/ der Indianischen Mäuß/ der Hunde/ der Habicht/ deß Vogels Ibis/ welcher sich nur in Egypten-Land helt / deß Wolffes/ deß Crocodils. Wann deren eins starb/ deckten sie es mit Leinwat zu / schlugen mit einem Geschrey an der Brust/ straweten Saltz darauff/ vnd salbten es mit Zeder-safft/ vnd wolrichenden dingen/ darmit es sich lange halte/ vnnd begrubens an ein heiliges ort/ wo einer diser Thiere eins vmmbracht/ wurde er zum todt verdampt. Wann einer ein Katzen oder den Vogel Ibis auch vngefehr tödte/ lieff das volck hinzu vnd schlug jn zu todt/ dann es war in dem Fall kein sonderliche straffe verordnet. Daher kams/ wann einer deren Thirre eins todt liegen sahe/ er von fernen stehen blieb vnd bezeugete mit einem Geschrey/ daß es ohne seine schuld gestorben sey. Hierbey kan man vermercken/ den vnwillen der Egyptier gegen die Hebraeer/ welche deren Thiere nit schoneten. Es wurden gemelte Thiere mit grossem Kosten in der Tempelgänge vnd vorhöfe gehalten/ darzu nit geringe Leut bestellet waren/ welche sie mit Semel vnd andern Speissen/ so mit Milch vermischet/ speiseten/ vnd jhnen täglichen gesotten: vnd gebratene Gänß vorsatzten/ sc. Wann eins starb/ beweineten sie es als wann jhnen ein Kind gestorben wer/ begrubens auch mit grosserem Kosten/ als jhr vermögen leyden möchte. Wie dann Ptolomaeus Laus/ als er Egypten vnter seiner Gewalt hatte/ vber das grosse

einen Crocodil angebetet/ demselbigë Priester geordnet jhme Brodt vnd Fleisch zuessen/ vnd Wein zu trincken gegeben/ als welches dahin von den Bilgern gebracht worden/ dem Thier zu opffern. Die Priester hattens zam gemacht / also daß sie jme den Mund eröffneten/ vnd die Speiß vnd tranck hinein geben mochten/ wie Strabo gezeuget/ daß ers gesehen habe. Diese Abgötterey ist an einem See geschehen/ in welchem sich das Thier gehalten hat. Es sey bey den Egyptiern die Isis/ welche zuuor Jo geheissen/ eine Königin vnd Gemahlin deß Osiris gewesen. Derselben haben sie auch göttliche Ehr erzeiget/ vnd jr ein bildtniß bey den Pyramiden auffgerichter/ dreyer Manns hoch vnd inwendig holl/ ist nur ein Brustbild gewesen/ das ist ein Kopff vnd halber Leibbiß vnter die Brust/ vnnd ist auff einem Stein gestanden/ darunter die Heydnische Pfaffen haben gehen/ vnnd in das holle Bildt steigen können.

Alß dann haben sie auß dem Bild gered/ daher das gemeine Volck gemeinet/ die Jo redt / vnd haben sie angeruffen. Daher ich auch noch bey dë Teutschë die Sprüch ruffe seyn achte: Heyler/ jo/ Zeter/ jo/ Mord/ jo/ Hülff/ jo. Inmassen eben die Egyptische Königin bey den Teutschen den Ackerbaw/ Bierbraw vnd Oelschlagen/ sc. gelehret/ vnd sie daher für eine Göttin ist geehret worden. die Begräbnisse hielten die Egyytier dar herrlich / auch der wilden Thiere/ als welche sie für Götter hielten/ der Katzen/ der Indianischen Mäuß/ der Hunde/ der Habicht/ deß Vogels Ibis/ welcher sich nur in Egypten-Land helt / deß Wolffes/ deß Crocodils. Wann deren eins starb/ deckten sie es mit Leinwat zu / schlugen mit einem Geschrey an der Brust/ straweten Saltz darauff/ vnd salbten es mit Zeder-safft/ vnd wolrichenden dingen/ darmit es sich lange halte/ vnnd begrubens an ein heiliges ort/ wo einer diser Thiere eins vm̃bracht/ wurde er zum todt verdampt. Wañ einer ein Katzen oder den Vogel Ibis auch vngefehr tödte/ lieff das volck hinzu vnd schlug jn zu todt/ dañ es war in dem Fall kein sonderliche straffe verordnet. Daher kams/ wañ einer deren Thirre eins todt liegen sahe/ er von fernen stehen blieb vnd bezeugete mit einem Geschrey/ daß es ohne seine schuld gestorben sey. Hierbey kan man vermercken/ den vnwillen der Egyptier gegen die Hebraeer/ welche deren Thiere nit schoneten. Es wurden gemelte Thiere mit grossem Kosten in der Tempelgänge vnd vorhöfe gehalten/ darzu nit geringe Leut bestellet waren/ welche sie mit Semel vnd andern Speissen/ so mit Milch vermischet/ speiseten/ vnd jhnen täglichen gesotten: vnd gebratene Gänß vorsatzten/ sc. Wann eins starb/ beweineten sie es als wann jhnen ein Kind gestorben wer/ begrubens auch mit grosserem Kosten/ als jhr vermögen leyden möchte. Wie dann Ptolomaeus Laus/ als er Egypten vnter seiner Gewalt hatte/ vber das grosse

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[299/0319] einen Crocodil angebetet/ demselbigë Priester geordnet jhme Brodt vnd Fleisch zuessen/ vnd Wein zu trincken gegeben/ als welches dahin von den Bilgern gebracht worden/ dem Thier zu opffern. Die Priester hattens zam gemacht / also daß sie jme den Mund eröffneten/ vnd die Speiß vnd tranck hinein geben mochten/ wie Strabo gezeuget/ daß ers gesehen habe. Diese Abgötterey ist an einem See geschehen/ in welchem sich das Thier gehalten hat. Es sey bey den Egyptiern die Isis/ welche zuuor Jo geheissen/ eine Königin vnd Gemahlin deß Osiris gewesen. Derselben haben sie auch göttliche Ehr erzeiget/ vnd jr ein bildtniß bey den Pyramiden auffgerichter/ dreyer Manns hoch vnd inwendig holl/ ist nur ein Brustbild gewesen/ das ist ein Kopff vnd halber Leibbiß vnter die Brust/ vnnd ist auff einem Stein gestanden/ darunter die Heydnische Pfaffen haben gehen/ vnnd in das holle Bildt steigen können. Alß dann haben sie auß dem Bild gered/ daher das gemeine Volck gemeinet/ die Jo redt / vnd haben sie angeruffen. Daher ich auch noch bey dë Teutschë die Sprüch ruffe seyn achte: Heyler/ jo/ Zeter/ jo/ Mord/ jo/ Hülff/ jo. Inmassen eben die Egyptische Königin bey den Teutschen den Ackerbaw/ Bierbraw vnd Oelschlagen/ sc. gelehret/ vnd sie daher für eine Göttin ist geehret worden. die Begräbnisse hielten die Egyytier dar herrlich / auch der wilden Thiere/ als welche sie für Götter hielten/ der Katzen/ der Indianischen Mäuß/ der Hunde/ der Habicht/ deß Vogels Ibis/ welcher sich nur in Egypten-Land helt / deß Wolffes/ deß Crocodils. Wann deren eins starb/ deckten sie es mit Leinwat zu / schlugen mit einem Geschrey an der Brust/ straweten Saltz darauff/ vnd salbten es mit Zeder-safft/ vnd wolrichenden dingen/ darmit es sich lange halte/ vnnd begrubens an ein heiliges ort/ wo einer diser Thiere eins vm̃bracht/ wurde er zum todt verdampt. Wañ einer ein Katzen oder den Vogel Ibis auch vngefehr tödte/ lieff das volck hinzu vnd schlug jn zu todt/ dañ es war in dem Fall kein sonderliche straffe verordnet. Daher kams/ wañ einer deren Thirre eins todt liegen sahe/ er von fernen stehen blieb vnd bezeugete mit einem Geschrey/ daß es ohne seine schuld gestorben sey. Hierbey kan man vermercken/ den vnwillen der Egyptier gegen die Hebraeer/ welche deren Thiere nit schoneten. Es wurden gemelte Thiere mit grossem Kosten in der Tempelgänge vnd vorhöfe gehalten/ darzu nit geringe Leut bestellet waren/ welche sie mit Semel vnd andern Speissen/ so mit Milch vermischet/ speiseten/ vnd jhnen täglichen gesotten: vnd gebratene Gänß vorsatzten/ sc. Wann eins starb/ beweineten sie es als wann jhnen ein Kind gestorben wer/ begrubens auch mit grosserem Kosten/ als jhr vermögen leyden möchte. Wie dann Ptolomaeus Laus/ als er Egypten vnter seiner Gewalt hatte/ vber das grosse

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 299. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/319>, abgerufen am 24.11.2024.