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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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eit auß/ vnnd wirdt in allen sachen stattlich vnd herrlich gleich einer hoch zeit zugerichtet. Am Fronleichnamstag aber geht das erste spiel an/ dann an diesem Tag jommen sie zusammen/ vnd gehen mit Trummeln vnd Pfeiffen hinauß/ holeen Meyen/ damit bestecken sie die Hütten inwendig. Darnach fahren sie mit Trummeln vnd Pfeiffen in einer Bothe zu den grossen langen Schiffen/ vnd ziehen sie dreymahl in beyseyn vieles Volcks/ Frawen vnd Jungfrawen/ nackend/ mit stricken vnter den Schiffen im Meer durch. Wenn sie einmal durchgezogen seyn/ so stehen jrer vier oder mehr mit frischen Ruthen/ so lang die Ruthen währen/ vber den gantzen Leib/ daß das Blut hernach gehet. Wann sie dieses einmal außgestanden/ so ziehen sie die zum andernmal vnter dem Schiff im gesaltzenen Meerwasser hindurch/ das soll alsdann/ wie leichtlich zu ermessen/ in den einmal gestrichenen vnnd gehawenen Wunden heßlich beissen. Wenn sie nun auch zum andernmal wider herdurch seyn/ so stehen die wider mit den Ruten/ vnnd empfangen sie/ streichen auff die nackende Haut / auß allen Kräfften/ so lang die Ruthen währen. Vnd [unleserliches Material]ieses geschihet auch also zum drittenmal/ vnnd hat einjeder[unleserliches Material]ier starcke Gesellen/ welche jhn halten müssen/ darnach werffen sie Decken vber sie/ lassens ein wenig verblasen/ vnd ziehen sie endlich wider an. Aber sie seynd also zugerichtet/ daß sie offt in drey oder vier Wochen nit sitzen / vnd in zehen oder acht Wochen nicht wider zu recht heylen können.

Folgends fuhren sie widerumb mit Trummeln vnd Pfeiffen zu hause/ vnnd geben jhnen / sampt jhren geladenen Gästen gemigsam zu essen vnd zu trincken/ als wenn sie eine Hoch zeit hielten/ vnd zeiget darnach dieses der alte Mann an/ daß sie ein Spiel außgehalten haben.

Das ander Jahr hernach müssen sie wider dahinkommen/ als dann müssen sie ein halbe Stundt in der Fewrmawr oder Schornstein/ Kemmet/ oder Camin hangen/ vnd wirdt vnter sie von Haaren/ Mist/ Fischgräden/ vnnd andern vnslätigen sachen ein grewlicher gestanck gemacht/ daß sie auch wol ersticken möchten. Vnd dieses nennt man ein Rauchspiel.

Dann führt man sie mit Trummeln vnd Pfeiffen ins freye Feldt/ in einen Rosengarten / darinn ein Schißwandt ist/ bey deren man zum Ziel scheusset/ da folgen jhre Herren alle nach/ vnd gehen hinder den Jungen her/ dann also nennet man sie / wanns gleich alte gestandene Kauffgesellen sind/ da werden sie erstlich beschenckt/ vnd trincken so viel Bier/ daß sie alle truncken dauon werden/ darnach führet man sie wider also hinein/ vnd bringet sie wider in das Hauß/ alsdann setzen sie sich nider / essen/ trincken vnd halten ein gute Collation/ wenn sie satt gessen vnnd getruncken haben/ führet man die Jungen widerumb in eine Stuben gar allein/ jedoch

eit auß/ vnnd wirdt in allen sachen stattlich vnd herrlich gleich einer hoch zeit zugerichtet. Am Fronleichnamstag aber geht das erste spiel an/ dann an diesem Tag jommen sie zusammen/ vnd gehen mit Trummeln vnd Pfeiffen hinauß/ holeen Meyen/ damit bestecken sie die Hütten inwendig. Darnach fahren sie mit Trummeln vnd Pfeiffen in einer Bothe zu den grossen langen Schiffen/ vnd ziehen sie dreymahl in beyseyn vieles Volcks/ Frawen vnd Jungfrawen/ nackend/ mit stricken vnter den Schiffen im Meer durch. Wenn sie einmal durchgezogen seyn/ so stehen jrer vier oder mehr mit frischen Ruthen/ so lang die Ruthen währen/ vber den gantzen Leib/ daß das Blut hernach gehet. Wann sie dieses einmal außgestanden/ so ziehen sie die zum andernmal vnter dem Schiff im gesaltzenen Meerwasser hindurch/ das soll alsdann/ wie leichtlich zu ermessen/ in den einmal gestrichenen vnnd gehawenen Wunden heßlich beissen. Wenn sie nun auch zum andernmal wider herdurch seyn/ so stehen die wider mit den Ruten/ vnnd empfangen sie/ streichen auff die nackende Haut / auß allen Kräfften/ so lang die Ruthen währen. Vnd [unleserliches Material]ieses geschihet auch also zum drittenmal/ vnnd hat einjeder[unleserliches Material]ier starcke Gesellen/ welche jhn halten müssen/ darnach werffen sie Decken vber sie/ lassens ein wenig verblasen/ vnd ziehen sie endlich wider an. Aber sie seynd also zugerichtet/ daß sie offt in drey oder vier Wochen nit sitzen / vnd in zehen oder acht Wochen nicht wider zu recht heylen können.

Folgends fuhren sie widerumb mit Trummeln vnd Pfeiffen zu hause/ vnnd geben jhnen / sampt jhren geladenen Gästen gemigsam zu essen vnd zu trincken/ als wenn sie eine Hoch zeit hielten/ vnd zeiget darnach dieses der alte Mann an/ daß sie ein Spiel außgehalten haben.

Das ander Jahr hernach müssen sie wider dahinkommen/ als dann müssen sie ein halbe Stundt in der Fewrmawr oder Schornstein/ Kemmet/ oder Camin hangen/ vnd wirdt vnter sie von Haaren/ Mist/ Fischgräden/ vnnd andern vnslätigen sachen ein grewlicher gestanck gemacht/ daß sie auch wol ersticken möchten. Vnd dieses nennt man ein Rauchspiel.

Dann führt man sie mit Trummeln vnd Pfeiffen ins freye Feldt/ in einen Rosengarten / dariñ ein Schißwandt ist/ bey deren man zum Ziel scheusset/ da folgen jhre Herren alle nach/ vnd gehen hinder den Jungen her/ dañ also nennet man sie / wanns gleich alte gestandene Kauffgesellen sind/ da werden sie erstlich beschenckt/ vnd trincken so viel Bier/ daß sie alle truncken dauon werden/ darnach führet man sie wider also hinein/ vñ bringet sie wider in das Hauß/ alsdann setzen sie sich nider / essen/ trincken vnd halten ein gute Collation/ wenn sie satt gessen vnnd getruncken haben/ führet man die Jungen widerumb in eine Stuben gar allein/ jedoch

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[192/0212] eit auß/ vnnd wirdt in allen sachen stattlich vnd herrlich gleich einer hoch zeit zugerichtet. Am Fronleichnamstag aber geht das erste spiel an/ dann an diesem Tag jommen sie zusammen/ vnd gehen mit Trummeln vnd Pfeiffen hinauß/ holeen Meyen/ damit bestecken sie die Hütten inwendig. Darnach fahren sie mit Trummeln vnd Pfeiffen in einer Bothe zu den grossen langen Schiffen/ vnd ziehen sie dreymahl in beyseyn vieles Volcks/ Frawen vnd Jungfrawen/ nackend/ mit stricken vnter den Schiffen im Meer durch. Wenn sie einmal durchgezogen seyn/ so stehen jrer vier oder mehr mit frischen Ruthen/ so lang die Ruthen währen/ vber den gantzen Leib/ daß das Blut hernach gehet. Wann sie dieses einmal außgestanden/ so ziehen sie die zum andernmal vnter dem Schiff im gesaltzenen Meerwasser hindurch/ das soll alsdann/ wie leichtlich zu ermessen/ in den einmal gestrichenen vnnd gehawenen Wunden heßlich beissen. Wenn sie nun auch zum andernmal wider herdurch seyn/ so stehen die wider mit den Ruten/ vnnd empfangen sie/ streichen auff die nackende Haut / auß allen Kräfften/ so lang die Ruthen währen. Vnd _ ieses geschihet auch also zum drittenmal/ vnnd hat einjeder_ ier starcke Gesellen/ welche jhn halten müssen/ darnach werffen sie Decken vber sie/ lassens ein wenig verblasen/ vnd ziehen sie endlich wider an. Aber sie seynd also zugerichtet/ daß sie offt in drey oder vier Wochen nit sitzen / vnd in zehen oder acht Wochen nicht wider zu recht heylen können. Folgends fuhren sie widerumb mit Trummeln vnd Pfeiffen zu hause/ vnnd geben jhnen / sampt jhren geladenen Gästen gemigsam zu essen vnd zu trincken/ als wenn sie eine Hoch zeit hielten/ vnd zeiget darnach dieses der alte Mann an/ daß sie ein Spiel außgehalten haben. Das ander Jahr hernach müssen sie wider dahinkommen/ als dann müssen sie ein halbe Stundt in der Fewrmawr oder Schornstein/ Kemmet/ oder Camin hangen/ vnd wirdt vnter sie von Haaren/ Mist/ Fischgräden/ vnnd andern vnslätigen sachen ein grewlicher gestanck gemacht/ daß sie auch wol ersticken möchten. Vnd dieses nennt man ein Rauchspiel. Dann führt man sie mit Trummeln vnd Pfeiffen ins freye Feldt/ in einen Rosengarten / dariñ ein Schißwandt ist/ bey deren man zum Ziel scheusset/ da folgen jhre Herren alle nach/ vnd gehen hinder den Jungen her/ dañ also nennet man sie / wanns gleich alte gestandene Kauffgesellen sind/ da werden sie erstlich beschenckt/ vnd trincken so viel Bier/ daß sie alle truncken dauon werden/ darnach führet man sie wider also hinein/ vñ bringet sie wider in das Hauß/ alsdann setzen sie sich nider / essen/ trincken vnd halten ein gute Collation/ wenn sie satt gessen vnnd getruncken haben/ führet man die Jungen widerumb in eine Stuben gar allein/ jedoch

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 192. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/212>, abgerufen am 22.11.2024.