Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die III. Laster-Predigt/ als sonderlich seyn/ der Zorn/ böse Gesellschafft/ Trunckenheit/ Spielen/ Müs-siggang/ und dergleichen. Wer solche Gelegenheiten zu sündigen umgeht/ der fleucht eben hiemit die Sünden und Laster selbs. Daher will der Apostel Paulus/ wir sollen nicht nur das böse/ sondern auch allen Schein deß bösen/ fliehen und meiden/ was nur einer Sünd und Laster gleich sihet/ sollen wir al- les meiden. 1. Thessal. 5. Täglich Examen deß Gewis- sens. Das X. Mittel/ sich vor allen Lastern zu hüten/ ist ein täglich Examen Anschau- ung der E- xempel der Heiligen. Das XI Mittel/ sich vor allen Lastern zu hüten/ ist die Anschauung der sanna/
Die III. Laſter-Predigt/ als ſonderlich ſeyn/ der Zorn/ boͤſe Geſellſchafft/ Trunckenheit/ Spielen/ Muͤſ-ſiggang/ und dergleichen. Wer ſolche Gelegenheiten zu ſuͤndigen umgeht/ der fleucht eben hiemit die Suͤnden und Laſter ſelbs. Daher will der Apoſtel Paulus/ wir ſollen nicht nur das boͤſe/ ſondern auch allen Schein deß boͤſen/ fliehen und meiden/ was nur einer Suͤnd und Laſter gleich ſihet/ ſollen wir al- les meiden. 1. Theſſal. 5. Taͤglich Examen deß Gewiſ- ſens. Das X. Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt ein taͤglich Examen Anſchau- ung der E- xempel der Heiligen. Das XI Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt die Anſchauung der ſanna/
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0094" n="24"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die <hi rendition="#aq">III.</hi> Laſter-Predigt/</hi></fw><lb/> als ſonderlich ſeyn/ der Zorn/ boͤſe Geſellſchafft/ Trunckenheit/ Spielen/ Muͤſ-<lb/> ſiggang/ und dergleichen. Wer ſolche Gelegenheiten zu ſuͤndigen umgeht/ der<lb/> fleucht eben hiemit die Suͤnden und Laſter ſelbs. Daher will der Apoſtel<lb/> Paulus/ wir ſollen nicht nur das boͤſe/ ſondern auch allen Schein deß boͤſen/<lb/> fliehen und meiden/ was nur einer Suͤnd und Laſter gleich ſihet/ ſollen wir al-<lb/> les meiden. 1. Theſſal. 5.</p><lb/> <note place="left"><hi rendition="#aq">X.</hi><lb/> Taͤglich<lb/> Examen<lb/> deß Gewiſ-<lb/> ſens.</note> <p>Das <hi rendition="#aq">X.</hi> Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt ein <hi rendition="#fr">taͤglich Examen</hi><lb/> oder Erforſchung deß <hi rendition="#fr">Gewiſſens.</hi> Nicht allein loͤblich/ Chriſtlich/ noͤthig<lb/> und nutzlich iſts/ daß man Jaͤhrlich bey Außgang deß Alten Jahrs bedencke/<lb/> wie man das vergangene Jahr gelebt/ und bey Außgang einer jeden Wochen/<lb/> wie man dieſelbe zugebracht habe; Sondern dergleichen <hi rendition="#fr">Gewiſſens Exa-<lb/> men</hi> ſollen wir alle Tag mit uns ſelbs anſtellen/ und deß Nachts uns erin-<lb/> ne<supplied>r</supplied>n/ was deß Morgens/ Mittags und Abends geſchehen/ was wir gutes oder<lb/> boͤſes gethan haben: Finden wir etwas gutes/ ſo ſollen wir erkennen/ daß es<lb/> durch Gottes Wuͤrckung geſchehen/ und ſollen ihm fuͤr ſolche ſeine verliehene<lb/> Gnad dancken/ hingegen/ was wir boͤſes finden/ ſollen wir beſeuffzen/ bereuen/<lb/> GOtt abbitten/ und uns vornemmen/ uns forthin von dergleichen Suͤnd zu<lb/> huͤten. Daher wir recht in unſerm bekannten Abendgebett ſprechen: Was<lb/> ich den Tag hab guts geſchafft/ das hat in mir gewuͤrckt dein Krafft/ daß<lb/> Suͤnd von mir geſchehen ſeyn/ kommt nicht von dir/ die Schuld iſt mein/ Jch<lb/> bitt/ weil ich hab Suͤnd gethan/ du wollſt michs nicht entgelten lahn/ mit fol-<lb/> genden Worten. Dieſen Vorthel haben auch die weiſe Heyden/ als/ Py-<lb/> thagoras/ Seneca und andere gemerckt/ und demnach ihre Schuler gelehret/ ſie<lb/> ſollen ſich niemals ſchlaffen legen/ ſie haben dann zuvor widerholet/ was ſie den<lb/> gantzen Tag gelernet/ und bey ſich erwogen/ wie ſie den Tag hingebracht<lb/> haben.</p><lb/> <note place="left"><hi rendition="#aq">XI.</hi><lb/> Anſchau-<lb/> ung der E-<lb/> xempel der<lb/> Heiligen.</note> <p>Das <hi rendition="#aq">XI</hi> Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt die Anſchauung der<lb/><hi rendition="#fr">Exempel der Heiligen/</hi> die auch Menſchen geweſen/ wie wir/ aber GOtt<lb/> vor Augen gehabt/ und ſich vorfuͤrſetzlichen Suͤnden und Laſtern gehuͤtet ha-<lb/> ben. Joſeph/ der keuſche Juͤngling ſagt/ da ihm Unzucht zugemuthet worden:<lb/> Wie ſolt ich ein ſolch groß Ubel thun/ und wider Gott ſuͤndigen? 1. Moſ. 39.<lb/> David/ da ihm zugeredt ward/ er ſolte ſich an Saul/ ſeinem Verfolger raͤchen/<lb/> ſagt: Das laß der HErꝛ ferne von mir ſeyn/ daß ich meine Hand ſolte legen<lb/> an den Geſalbten deß HErren. 1. Samuel. 24. Daniel ließ ſich ehe in den Loͤ-<lb/> wengraben/ und ſeine 3. Geſellen ehe in den feurigen Ofen zu Babel werffen/ ehe<lb/> ſie/ dem Koͤnig zu gefallen/ wider GOtt ſuͤndigen wolten/ Daniel. 3. und 6.<lb/> Hiob wird von Gott ſelbſten geruͤhmet/ ſeines gleichen ſey nicht im Land/ er ſey<lb/> ſchlecht und recht/ Gottsfuͤrchtig und meide das boͤſe. Joh. 2. Die Wehemuͤt-<lb/> teren in Egypten folgeten dem Gebott deß tyranniſchen Koͤnigs Pharao nicht/<lb/> die Knaͤblein in der Geburt zu toͤdten/ ſondern ſie lieſſens leben. 2. Moſ. 1. Su-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">ſanna/</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [24/0094]
Die III. Laſter-Predigt/
als ſonderlich ſeyn/ der Zorn/ boͤſe Geſellſchafft/ Trunckenheit/ Spielen/ Muͤſ-
ſiggang/ und dergleichen. Wer ſolche Gelegenheiten zu ſuͤndigen umgeht/ der
fleucht eben hiemit die Suͤnden und Laſter ſelbs. Daher will der Apoſtel
Paulus/ wir ſollen nicht nur das boͤſe/ ſondern auch allen Schein deß boͤſen/
fliehen und meiden/ was nur einer Suͤnd und Laſter gleich ſihet/ ſollen wir al-
les meiden. 1. Theſſal. 5.
Das X. Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt ein taͤglich Examen
oder Erforſchung deß Gewiſſens. Nicht allein loͤblich/ Chriſtlich/ noͤthig
und nutzlich iſts/ daß man Jaͤhrlich bey Außgang deß Alten Jahrs bedencke/
wie man das vergangene Jahr gelebt/ und bey Außgang einer jeden Wochen/
wie man dieſelbe zugebracht habe; Sondern dergleichen Gewiſſens Exa-
men ſollen wir alle Tag mit uns ſelbs anſtellen/ und deß Nachts uns erin-
nern/ was deß Morgens/ Mittags und Abends geſchehen/ was wir gutes oder
boͤſes gethan haben: Finden wir etwas gutes/ ſo ſollen wir erkennen/ daß es
durch Gottes Wuͤrckung geſchehen/ und ſollen ihm fuͤr ſolche ſeine verliehene
Gnad dancken/ hingegen/ was wir boͤſes finden/ ſollen wir beſeuffzen/ bereuen/
GOtt abbitten/ und uns vornemmen/ uns forthin von dergleichen Suͤnd zu
huͤten. Daher wir recht in unſerm bekannten Abendgebett ſprechen: Was
ich den Tag hab guts geſchafft/ das hat in mir gewuͤrckt dein Krafft/ daß
Suͤnd von mir geſchehen ſeyn/ kommt nicht von dir/ die Schuld iſt mein/ Jch
bitt/ weil ich hab Suͤnd gethan/ du wollſt michs nicht entgelten lahn/ mit fol-
genden Worten. Dieſen Vorthel haben auch die weiſe Heyden/ als/ Py-
thagoras/ Seneca und andere gemerckt/ und demnach ihre Schuler gelehret/ ſie
ſollen ſich niemals ſchlaffen legen/ ſie haben dann zuvor widerholet/ was ſie den
gantzen Tag gelernet/ und bey ſich erwogen/ wie ſie den Tag hingebracht
haben.
Das XI Mittel/ ſich vor allen Laſtern zu huͤten/ iſt die Anſchauung der
Exempel der Heiligen/ die auch Menſchen geweſen/ wie wir/ aber GOtt
vor Augen gehabt/ und ſich vorfuͤrſetzlichen Suͤnden und Laſtern gehuͤtet ha-
ben. Joſeph/ der keuſche Juͤngling ſagt/ da ihm Unzucht zugemuthet worden:
Wie ſolt ich ein ſolch groß Ubel thun/ und wider Gott ſuͤndigen? 1. Moſ. 39.
David/ da ihm zugeredt ward/ er ſolte ſich an Saul/ ſeinem Verfolger raͤchen/
ſagt: Das laß der HErꝛ ferne von mir ſeyn/ daß ich meine Hand ſolte legen
an den Geſalbten deß HErren. 1. Samuel. 24. Daniel ließ ſich ehe in den Loͤ-
wengraben/ und ſeine 3. Geſellen ehe in den feurigen Ofen zu Babel werffen/ ehe
ſie/ dem Koͤnig zu gefallen/ wider GOtt ſuͤndigen wolten/ Daniel. 3. und 6.
Hiob wird von Gott ſelbſten geruͤhmet/ ſeines gleichen ſey nicht im Land/ er ſey
ſchlecht und recht/ Gottsfuͤrchtig und meide das boͤſe. Joh. 2. Die Wehemuͤt-
teren in Egypten folgeten dem Gebott deß tyranniſchen Koͤnigs Pharao nicht/
die Knaͤblein in der Geburt zu toͤdten/ ſondern ſie lieſſens leben. 2. Moſ. 1. Su-
ſanna/
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/94 |
Zitationshilfe: | Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 24. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/94>, abgerufen am 16.07.2024. |