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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Die LXXXV. Laster-Predigt/
Lehr.
Lehr.
Uneinigkeit
zu fliehen/
weil sie

HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laster zu reden/ das eigent-
lich auf den Nächsten siehet und gehet/ welches heisset Discordia, die
Uneinigkeit/ daß ein Christ mit seinem Nächsten nicht uneins seyn
solle. Und das vornemlich um nachfolgender dreyen Ursachen
willen.

I.
Sündlich.

I. Sollen die Christen nicht mit einander uneins seyn/ weil die Unei-
nigkeit sündlich ist. GOtt/ der da nicht ist ein GOtt der Unordnung/ son-
dern deß Friedens/ 1. Cor. 14. hat in seinem H. Wort/ die Einträchtigkeit
vielfältig gerühmet und gebotten/ hingegen aber die Uneinigkeit und Zwie-
tracht verbotten/ er wil/ wir sollen den Frieden suchen/ und ihm nachjagen/
Ps. 34. Alle Bitterkeit und Grimm/ und Zorn/ und Geschrey/ und Läste-
rung soll fern von uns seyn/ samt aller Boßheit/ Eph. 4. Dargegen sollen
wir allesamt gleich gesinnet seyn/ mitleidig/ brüderlich/ barmhertzig/ freund-
lich/ 1. Petr. 3. Es ist aber die Uneinigkeit nicht allein sündlich/ weil sie wi-
der GOttes Wort und Verbott laufft/ sondern auch weil viel andere grosse
Sünden sich gemeiner Weise darbey befinden/ und darauß entspringen.
Dann wo Uneinigkeit ist/ da ist Haß und Feindschafft/ keines mag dem an-
dern das Maul gönnen/ daß es nur mit dem andern redete/ schnurren für ein-
ander dahin/ als ob keines das andere gesehen hätte/ oder redet eines mit dem
andern ein Wort/ so ist es lauter gezwungen Ding/ oder man spöttlet und
rätzlet/ biß es auf einen Zanck oder Hadder/ auf ein Schänden oder Schmä-
hen hinauß lauffet/ bescheret GOtt dem einen ein Glücklein/ so meinet das an-
dere/ es müsse auß der Haut fahren/ gehet ihm aber etwas Widriges zu han-
den/ so jubiliret und frolocket es darüber/ sagt allenthalben darvon/ als wann
andere Leute sonst nichts zu dencken hätten/ da verräth und verschwätzt man
einander/ man betrieget und verlieget einander/ man verwünschet und ver-
fluchet einander/ da ist Untreu/ Hinterlist/ Rachgier/ wo nicht gar Blut-
Vergiessen und Todschlag erfolget. Weil dann die Uneinigkeit ein solches
sündliches Laster ist/ so sollen billich alle Christen sich darfür lernen hüten.

II.
Schändlich.
Heydnisch/

II. Sollen die Christen nicht mit einander uneins seyn/ weil die Un-
einigkeit schändlich ist. S. Paulus sagt von den Heyden/ die GOtt in
verkehrten Sinn gegeben/ die haben sich mit solchen Lastern befleckt/ Rom. 1.
Wir aber seyn Christen/ von GOtt im Frieden beruffen/ 1. Cor. 7. Wil
uns demnach nicht zustehen/ daß wir im Unfrieden/ uneinig mit einander le-
Un-Christ-
lich/ mehr
ben/ wie die Heyden. Wir Christen haben mit einander einen GOtt/ der
uns erschaffen/ Mal. 2. einen Heiland und Mittler/ der uns erlöset/ 1. Tim. 2.
einen H. Geist/ der den Frieden in unsern Hertzen pflantzet/ Gal. 5. Wir ha-

ben
Die LXXXV. Laſter-Predigt/
Lehr.
Lehr.
Uneinigkeit
zu fliehen/
weil ſie

HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laſter zu reden/ das eigent-
lich auf den Naͤchſten ſiehet und gehet/ welches heiſſet Diſcordia, die
Uneinigkeit/ daß ein Chriſt mit ſeinem Naͤchſten nicht uneins ſeyn
ſolle. Und das vornemlich um nachfolgender dreyen Urſachen
willen.

I.
Suͤndlich.

I. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Unei-
nigkeit ſuͤndlich iſt. GOtt/ der da nicht iſt ein GOtt der Unordnung/ ſon-
dern deß Friedens/ 1. Cor. 14. hat in ſeinem H. Wort/ die Eintraͤchtigkeit
vielfaͤltig geruͤhmet und gebotten/ hingegen aber die Uneinigkeit und Zwie-
tracht verbotten/ er wil/ wir ſollen den Frieden ſuchen/ und ihm nachjagen/
Pſ. 34. Alle Bitterkeit und Grimm/ und Zorn/ und Geſchrey/ und Laͤſte-
rung ſoll fern von uns ſeyn/ ſamt aller Boßheit/ Eph. 4. Dargegen ſollen
wir alleſamt gleich geſinnet ſeyn/ mitleidig/ bruͤderlich/ barmhertzig/ freund-
lich/ 1. Petr. 3. Es iſt aber die Uneinigkeit nicht allein ſuͤndlich/ weil ſie wi-
der GOttes Wort und Verbott laufft/ ſondern auch weil viel andere groſſe
Suͤnden ſich gemeiner Weiſe darbey befinden/ und darauß entſpringen.
Dann wo Uneinigkeit iſt/ da iſt Haß und Feindſchafft/ keines mag dem an-
dern das Maul goͤnnen/ daß es nur mit dem andern redete/ ſchnurren fuͤr ein-
ander dahin/ als ob keines das andere geſehen haͤtte/ oder redet eines mit dem
andern ein Wort/ ſo iſt es lauter gezwungen Ding/ oder man ſpoͤttlet und
raͤtzlet/ biß es auf einen Zanck oder Hadder/ auf ein Schaͤnden oder Schmaͤ-
hen hinauß lauffet/ beſcheret GOtt dem einen ein Gluͤcklein/ ſo meinet das an-
dere/ es muͤſſe auß der Haut fahren/ gehet ihm aber etwas Widriges zu han-
den/ ſo jubiliret und frolocket es daruͤber/ ſagt allenthalben darvon/ als wann
andere Leute ſonſt nichts zu dencken haͤtten/ da verraͤth und verſchwaͤtzt man
einander/ man betrieget und verlieget einander/ man verwuͤnſchet und ver-
fluchet einander/ da iſt Untreu/ Hinterliſt/ Rachgier/ wo nicht gar Blut-
Vergieſſen und Todſchlag erfolget. Weil dann die Uneinigkeit ein ſolches
ſuͤndliches Laſter iſt/ ſo ſollen billich alle Chriſten ſich darfuͤr lernen huͤten.

II.
Schaͤndlich.
Heydniſch/

II. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Un-
einigkeit ſchaͤndlich iſt. S. Paulus ſagt von den Heyden/ die GOtt in
verkehrten Sinn gegeben/ die haben ſich mit ſolchen Laſtern befleckt/ Rom. 1.
Wir aber ſeyn Chriſten/ von GOtt im Frieden beruffen/ 1. Cor. 7. Wil
uns demnach nicht zuſtehen/ daß wir im Unfrieden/ uneinig mit einander le-
Un-Chriſt-
lich/ mehr
ben/ wie die Heyden. Wir Chriſten haben mit einander einen GOtt/ der
uns erſchaffen/ Mal. 2. einen Heiland und Mittler/ der uns erloͤſet/ 1. Tim. 2.
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[816/0886] Die LXXXV. Laſter-Predigt/ Lehr. HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laſter zu reden/ das eigent- lich auf den Naͤchſten ſiehet und gehet/ welches heiſſet Diſcordia, die Uneinigkeit/ daß ein Chriſt mit ſeinem Naͤchſten nicht uneins ſeyn ſolle. Und das vornemlich um nachfolgender dreyen Urſachen willen. I. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Unei- nigkeit ſuͤndlich iſt. GOtt/ der da nicht iſt ein GOtt der Unordnung/ ſon- dern deß Friedens/ 1. Cor. 14. hat in ſeinem H. Wort/ die Eintraͤchtigkeit vielfaͤltig geruͤhmet und gebotten/ hingegen aber die Uneinigkeit und Zwie- tracht verbotten/ er wil/ wir ſollen den Frieden ſuchen/ und ihm nachjagen/ Pſ. 34. Alle Bitterkeit und Grimm/ und Zorn/ und Geſchrey/ und Laͤſte- rung ſoll fern von uns ſeyn/ ſamt aller Boßheit/ Eph. 4. Dargegen ſollen wir alleſamt gleich geſinnet ſeyn/ mitleidig/ bruͤderlich/ barmhertzig/ freund- lich/ 1. Petr. 3. Es iſt aber die Uneinigkeit nicht allein ſuͤndlich/ weil ſie wi- der GOttes Wort und Verbott laufft/ ſondern auch weil viel andere groſſe Suͤnden ſich gemeiner Weiſe darbey befinden/ und darauß entſpringen. Dann wo Uneinigkeit iſt/ da iſt Haß und Feindſchafft/ keines mag dem an- dern das Maul goͤnnen/ daß es nur mit dem andern redete/ ſchnurren fuͤr ein- ander dahin/ als ob keines das andere geſehen haͤtte/ oder redet eines mit dem andern ein Wort/ ſo iſt es lauter gezwungen Ding/ oder man ſpoͤttlet und raͤtzlet/ biß es auf einen Zanck oder Hadder/ auf ein Schaͤnden oder Schmaͤ- hen hinauß lauffet/ beſcheret GOtt dem einen ein Gluͤcklein/ ſo meinet das an- dere/ es muͤſſe auß der Haut fahren/ gehet ihm aber etwas Widriges zu han- den/ ſo jubiliret und frolocket es daruͤber/ ſagt allenthalben darvon/ als wann andere Leute ſonſt nichts zu dencken haͤtten/ da verraͤth und verſchwaͤtzt man einander/ man betrieget und verlieget einander/ man verwuͤnſchet und ver- fluchet einander/ da iſt Untreu/ Hinterliſt/ Rachgier/ wo nicht gar Blut- Vergieſſen und Todſchlag erfolget. Weil dann die Uneinigkeit ein ſolches ſuͤndliches Laſter iſt/ ſo ſollen billich alle Chriſten ſich darfuͤr lernen huͤten. II. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Un- einigkeit ſchaͤndlich iſt. S. Paulus ſagt von den Heyden/ die GOtt in verkehrten Sinn gegeben/ die haben ſich mit ſolchen Laſtern befleckt/ Rom. 1. Wir aber ſeyn Chriſten/ von GOtt im Frieden beruffen/ 1. Cor. 7. Wil uns demnach nicht zuſtehen/ daß wir im Unfrieden/ uneinig mit einander le- ben/ wie die Heyden. Wir Chriſten haben mit einander einen GOtt/ der uns erſchaffen/ Mal. 2. einen Heiland und Mittler/ der uns erloͤſet/ 1. Tim. 2. einen H. Geiſt/ der den Frieden in unſern Hertzen pflantzet/ Gal. 5. Wir ha- ben Un-Chriſt- lich/ mehr

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 816. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/886>, abgerufen am 22.11.2024.