Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die LXXXV. Laster-Predigt/ Lehr. Lehr.Uneinigkeit zu fliehen/ weil sie HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laster zu reden/ das eigent- Sündlich. I. Sollen die Christen nicht mit einander uneins seyn/ weil die Unei- Schändlich. Heydnisch/ II. Sollen die Christen nicht mit einander uneins seyn/ weil die Un- ben
Die LXXXV. Laſter-Predigt/ Lehr. Lehr.Uneinigkeit zu fliehen/ weil ſie HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laſter zu reden/ das eigent- Suͤndlich. I. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Unei- Schaͤndlich. Heydniſch/ II. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Un- ben
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Die LXXXV. Laſter-Predigt/
Lehr.
HJerbey haben wir jetzo von einem andern Laſter zu reden/ das eigent-
lich auf den Naͤchſten ſiehet und gehet/ welches heiſſet Diſcordia, die
Uneinigkeit/ daß ein Chriſt mit ſeinem Naͤchſten nicht uneins ſeyn
ſolle. Und das vornemlich um nachfolgender dreyen Urſachen
willen.
I. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Unei-
nigkeit ſuͤndlich iſt. GOtt/ der da nicht iſt ein GOtt der Unordnung/ ſon-
dern deß Friedens/ 1. Cor. 14. hat in ſeinem H. Wort/ die Eintraͤchtigkeit
vielfaͤltig geruͤhmet und gebotten/ hingegen aber die Uneinigkeit und Zwie-
tracht verbotten/ er wil/ wir ſollen den Frieden ſuchen/ und ihm nachjagen/
Pſ. 34. Alle Bitterkeit und Grimm/ und Zorn/ und Geſchrey/ und Laͤſte-
rung ſoll fern von uns ſeyn/ ſamt aller Boßheit/ Eph. 4. Dargegen ſollen
wir alleſamt gleich geſinnet ſeyn/ mitleidig/ bruͤderlich/ barmhertzig/ freund-
lich/ 1. Petr. 3. Es iſt aber die Uneinigkeit nicht allein ſuͤndlich/ weil ſie wi-
der GOttes Wort und Verbott laufft/ ſondern auch weil viel andere groſſe
Suͤnden ſich gemeiner Weiſe darbey befinden/ und darauß entſpringen.
Dann wo Uneinigkeit iſt/ da iſt Haß und Feindſchafft/ keines mag dem an-
dern das Maul goͤnnen/ daß es nur mit dem andern redete/ ſchnurren fuͤr ein-
ander dahin/ als ob keines das andere geſehen haͤtte/ oder redet eines mit dem
andern ein Wort/ ſo iſt es lauter gezwungen Ding/ oder man ſpoͤttlet und
raͤtzlet/ biß es auf einen Zanck oder Hadder/ auf ein Schaͤnden oder Schmaͤ-
hen hinauß lauffet/ beſcheret GOtt dem einen ein Gluͤcklein/ ſo meinet das an-
dere/ es muͤſſe auß der Haut fahren/ gehet ihm aber etwas Widriges zu han-
den/ ſo jubiliret und frolocket es daruͤber/ ſagt allenthalben darvon/ als wann
andere Leute ſonſt nichts zu dencken haͤtten/ da verraͤth und verſchwaͤtzt man
einander/ man betrieget und verlieget einander/ man verwuͤnſchet und ver-
fluchet einander/ da iſt Untreu/ Hinterliſt/ Rachgier/ wo nicht gar Blut-
Vergieſſen und Todſchlag erfolget. Weil dann die Uneinigkeit ein ſolches
ſuͤndliches Laſter iſt/ ſo ſollen billich alle Chriſten ſich darfuͤr lernen huͤten.
II. Sollen die Chriſten nicht mit einander uneins ſeyn/ weil die Un-
einigkeit ſchaͤndlich iſt. S. Paulus ſagt von den Heyden/ die GOtt in
verkehrten Sinn gegeben/ die haben ſich mit ſolchen Laſtern befleckt/ Rom. 1.
Wir aber ſeyn Chriſten/ von GOtt im Frieden beruffen/ 1. Cor. 7. Wil
uns demnach nicht zuſtehen/ daß wir im Unfrieden/ uneinig mit einander le-
ben/ wie die Heyden. Wir Chriſten haben mit einander einen GOtt/ der
uns erſchaffen/ Mal. 2. einen Heiland und Mittler/ der uns erloͤſet/ 1. Tim. 2.
einen H. Geiſt/ der den Frieden in unſern Hertzen pflantzet/ Gal. 5. Wir ha-
ben
Un-Chriſt-
lich/ mehr
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